GeOrGe Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Oglądam filmiki i każdy skok Roberta kończy się lądowaniem przodem w dół. Chodzi o rozłożenie masy auta czy o technikę jazdy? Wiem że da się sterować autem w powietrzu (dodając gazu w powietrzu powinien przód się podnieść a hamując opuścić) może chodzi żeby auto jak naj szybciej wróciło na ziemię? Jak myślicie? Wysyłane z mojego GT-N7105 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 W powietrzu to można sterować jak sia ma skrzydła, Tobie chyba chodzi o dodanie gazu lub ujęcie tuż przed wyskokiem A Holek na testach urwał koło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domso Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 (edytowane) w przypadku RRC nie da sie za wiele ze skokiem zdzialac, bo rrc ma malutkie tylne skrzydło i auto odrazu nurkuje po wyskoku Edytowane 9 Września 2013 przez Domso Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubicaFan Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 (edytowane) w przypadku RRC nie da sie za wiele ze skokiem zdzialac, bo rrc ma malutkie tylne skrzydło i auto odrazu nurkuje po wyskoku czy aby napweno? porównaj w jaki sposób hopkę pokonuje skoda S2000 i Robert w swej cytrynie na super oesie na Azorach widać że auto Roberta równo opadło na cztery koła bez nurkowania, tak więc sporo zależy również od techniki jazdy, jednka żeby nie było napweno wielkość tylnego skrzydła też jest istotnym czynnikiem wpływającym na sposób pokonywania hopek Edytowane 9 Września 2013 przez KubicaFan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domso Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 sporo zalezy od profilu hopki to po pierwsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szubaru Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 A Holek na testach urwał koło szkoda ale lepiej na testach niż na rajdzie :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Pewnie niezłe przeżycia ma z takim driverem w jednej furze a może sam ich trochę tworzy fakt ze Maciek pozostaje troche w cieniu Roberta ale tez jest mega Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AFD100 Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Tobie chyba chodzi o dodanie gazu lub ujęcie tuż przed wyskokiem Kiedys ktos mowil , ze "wyjście z progu" na gazie stawia dęba a hamulec daje szybszy powrót na ziemie przedniej osi i wcześniejsze odzyskanie trakcji. Nie wiem czy to dotyczyło tylko osiek. Rożne są ponoć szkoły na ten temat. W powietrzu moim zdaniem tez można coś zdziałać z poprzecznym sinikiem. Jak ktoś jeździł na Panonii pewnie się zemną zgodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTi Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 ford g.. wort Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scooby14444 Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 (edytowane) Panowie kłania się zasada zachowania momentu pędu. Może ciężko w to uwierzyć ale GeOrGe ma rację i da się "sterować" autem w powietrzu. Dodając gwałtownie gazu w powietrzu zwiększamy moment pędu napędzanych kół ( oczywiście silnika poprzecznie zamontowanego też o czym wspomniał Dzioba chociaż silnik ma sporo mniejszy moment bezwładności niż koła). Ponieważ całkowity moment pędu układu musi być zachowany, samochód zacznie się przechylać w przeciwnym kierunku do kół czyli ku tyłowi. Analogicznie gwałtowne ujęcie gazu (lub zahamowanie kół) w powietrzu wywoła pochylanie auta ku przodowi......Im cięższe i większe koła tym efekt będzie większy.....Qi Edytowane 10 Września 2013 przez scooby14444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 .... Ponieważ całkowity moment pędu układu musi być zachowany, samochód zacznie się przechylać w przeciwnym kierunku do kół czyli ku tyłowi. Analogicznie gwałtowne ujęcie gazu (lub zahamowanie kół) w powietrzu wywoła pochylanie auta ku przodowi......Im cięższe i większe koła tym efekt będzie większy..... Jest w tym sporo racji. Nie wspomniałeś,że samochód można przechylić do przodu wbijając wsteczny i gazując Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Zamiast snuć rozważania teoretyczne jak w wątku olejowym oddajmy głos praktykom. Dobrym praktykom. Jari-Matti Latvala: When you approach a big jump at 180kph it’s essential to kill the speed before take-off,” he explains. “If the speed is too high, the aerodynamics will force the back of the car down and the front, which is lighter, will rise. The tactic is to brake, perhaps drop a gear, and accelerate full throttle over the jump. Braking over the jump itself means the suspension isn’t free and the landing could be bad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scooby14444 Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 (edytowane) .... Ponieważ całkowity moment pędu układu musi być zachowany, samochód zacznie się przechylać w przeciwnym kierunku do kół czyli ku tyłowi. Analogicznie gwałtowne ujęcie gazu (lub zahamowanie kół) w powietrzu wywoła pochylanie auta ku przodowi......Im cięższe i większe koła tym efekt będzie większy..... Jest w tym sporo racji. Nie wspomniałeś,że samochód można przechylić do przodu wbijając wsteczny i gazując Teoretycznie tak, w praktyce jednak wsteczny bieg ma duże przełożenie i zwiększenie prędkości obrotowej kół będzie stosunkowo niewielkie, co więcej ruchome elementy silnika zwiększają wtedy obroty w przeciwną stronę niż koła więc efekt będzie dużo mniejszy.Zamiast snuć rozważania teoretyczne jak w wątku olejowym oddajmy głos praktykom. Dobrym praktykom. Jarii i spółka pewnie znają dobrze i wykorzystują ten efekt... Edytowane 10 Września 2013 przez scooby14444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domso Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 https://pbs.twimg.com/media/BTyCzVzIQAAC5-T.jpg:large Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x_maly_x Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Ponieważ całkowity moment pędu układu musi być zachowany, samochód zacznie się przechylać w przeciwnym kierunku do kół czyli ku tyłowi. Jest tak jak opisałeś ,tulko w tym zdaniu chodziło pewnie o przeciwny obrót auta w względem obrotu kół.( bo to niejasno wyszło) Pytanie tylko czy ten efekt jest mocno odczuwalny w praktyce, bo napędzać czy zwalniać kół nie można do końca jak się chce. Lądowanie musi się odbyć przy takiej prędkości kół,żeby nie urwać napedów przy zetknięciu z ziemią. Użycie hamulca w powietrzu = ryzyko zduszenia silnika. Na pewno stosowane jest kopnięcie w hamulec na szczycie po to by spowodować obrót auta do przodu siłą zewnętrzną (przyczepności) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domso Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 RK zaliczył dachowanko na testach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 ups Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
canmaker Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Chyba z przodu kiepsko to wygląda bo mechanik aż się za głowę złapał ( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 O co chodzi z tymi dzwonami na testach.... pech jak cholera Odbudują Kubiku Cytryne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 (edytowane) Pytanie tylko czy ten efekt jest mocno odczuwalny w praktyce zbacz jak sie bujnie auto przy przygazowce na luzie. Bardziej widac bujanie na boki przy sinkiku wzdloznum. Dlatego dałem przykład Panonii. chyba odcinki sa bardzo zaskakujace mac jego Edytowane 10 Września 2013 przez dzioba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
canmaker Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Robert myślami jest gdzieś indziej ....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AFD100 Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Chyba nie odbudują, ponoć kiepsko z przodem samochodu. Prędzej sprowadzą drugi egzemplarz (choćby ten asfaltowy z Rajdu Niemiec i walną mu setup szutrowy)... Tak czy siak start pod znakiem zapytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Damn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się