Slaviola Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Mam taką sprawę. Chciałbym coś zrobić z moim Subru, aby było bardziej nadsterowne, tzn. chciałbym aby tył auta bardziej chciał wyprzedzać przód Czy są do kupienia jakieś stabilizatory na tył które "poprawiają" sztywność autka a tym samym auto bardziej idzie bokiem (al'a Drift ) A jak są to gdzie mógłbym takiego sobie sprawić i za ile ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaco46VR Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 dobry temat bede obserwowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 ZTCW ale auta ze stałym napędem to są stworzone między innymi po to aby nie szły bokiem. To tak jakbyś z ratlerka chciał zrobić psa obronnego. Można próbować ale po co - szkoda czasu i kasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 ZTCW ale auta ze stałym napędem to są stworzone między innymi po to aby nie szły bokiem. To tak jakbyś z ratlerka chciał zrobić psa obronnego. Można próbować ale po co - szkoda czasu i kasy. Hmm, a jeździłeś kiedyś swoim subaru zimą :roll: Żeby zwiększyć nadsterowność trzeba założyć grubszy stabilizator z tyłu, koła na tylnej osi ustarwić rozbieżnie. Tyle, że przy większych prędkościach może być nerwowo przy takiej geometrii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Wejdź tutaj viewtopic.php?f=21&t=157259&hilit=+awd&view=unread#unread 8) 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapic Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Mam taką sprawę.Chciałbym coś zrobić z moim Subru, aby było bardziej nadsterowne, tzn. chciałbym aby tył auta bardziej chciał wyprzedzać przód Czy są do kupienia jakieś stabilizatory na tył które "poprawiają" sztywność autka a tym samym auto bardziej idzie bokiem (al'a Drift ) A jak są to gdzie mógłbym takiego sobie sprawić i za ile ? Kup STi :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slaviola Opublikowano 21 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 ADK90, nie chcę rezygnować z AWD! Kapic, raczej nie... bardzo mi się podoba moje WRX - mam tam mape na 330KM - więc jest w miarę szybkie Mi nie chodzi o to by na każdym zakręcie jechać bokiem :roll: Tylko chodzi mi o to, aby tył autka bardziej ochoczo wyprzedzał przód 8) Myślę że jak zainwestuję w jakiegoś porządnego staba na tył to będzie ok! Macie pomysły gdzie takie coś mogę dostać w Polsce ? Może jakiś link do jakiegoś fajnego sklepu ? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Slaviola, załóż gruby stab z tyłu, ustaw geometrię i ciśnienie w oponach, może na początek wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 zeszperuj centralny i tył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 U mnie jest grubszy stab na tyle, geometria fajnie zrobiona (lekko rozbieżnie), poliuretany. Na prodzie też grubszy stab, ALK i jest GIT. Auto zyskało bardzo na nadsterowności, ale nie powiem Ci czy do długich slajdów się nadaje bo takowych nie robie. Na sypkim czuć, że dupa ochoczo wychodzi na bok przy pracy gazem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 zeszperuj centralny i tył Najlepiej spawarką. W taki patent BMW działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 to tylko i wy łącznie technika jazdy aby AWD poszło bokiem... plus najtaniej znacznie większe ciśnienie na tyle w oponach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 usztywnić tył ,nie ruszać przodu. U mnie w kombiwarze stab zdziałał cuda, koła przestały piszczeć i idzie na "wszystkie 4" koła ,a nie jak do tej pory traciła przyczepność samym przodem. W zime to nie jest nic fajnego :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bull Szit Man Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 to tylko i wy łącznie technika jazdy aby AWD poszło bokiem... plus najtaniej znacznie większe ciśnienie na tyle w oponach. +1 Lista od najtańszego to: - ciśnienie o 0.5 bara wzwyż więcej niż na przodzie i testować w górę - od 0 stopnia do 0.5 stopnia pozytywu z tyłu i więcej - rozbieżność bym ustawił tylko po 2 minuty na stronę - odchudzenie wnętrza z tyłu Dopiero później bym robił to: - grubszy stab typu Eibach lub Whiteline od 20mm wzwyż (popularne sa 22mm) + twarde poliuretany, bo co ci dadzą same staby, jak na gumach będzie się uchylał - jak masz regulowane zawieszenie to utwardź bardziej tył Nie mniej wychodzę z przekonania, że technika jazdy to podstawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Stabilizatory, duży negatyw z przodu, przod zbieżny, tyl rozbieżny. Po takim zabiegu moj Gtek zachowywal sie bardzo neutralnie z tendencja do nadsterownosci... nawet na sniegu wynosil napierw tyl. To jest max co mozesz osiagnac bez duzych nakladow typu szpery etc.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bull Szit Man Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 duży negatyw z przodu no max co z przodu można zrobić to -1.5 stopnia, ale i tak ładnie już leży tu masz fajny artykuł odnośnie zmiany rozłożenia masy i zachowywania się przy tym auta: http://rajdowe.motoblogi.pl/2012/10/21/ ... a-czesc-1/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 ZTCW ale auta ze stałym napędem to są stworzone między innymi po to aby nie szły bokiem. To tak jakbyś z ratlerka chciał zrobić psa obronnego. Można próbować ale po co - szkoda czasu i kasy. i wszystko w temacie :!: :!: :!: Sławek gratuluję trafnego porównania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
socko Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 zeszperuj centralny i tył Najlepiej spawarką. W taki patent BMW działa. W Subaru tez działa. Ale zeszperuj tylko tył, centralny do latania blokami powinien być otwarty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Mam taką sprawę.Chciałbym coś zrobić z moim Subru, aby było bardziej nadsterowne, tzn. chciałbym aby tył auta bardziej chciał wyprzedzać przód Czy są do kupienia jakieś stabilizatory na tył które "poprawiają" sztywność autka a tym samym auto bardziej idzie bokiem (al'a Drift ) A jak są to gdzie mógłbym takiego sobie sprawić i za ile ? Kup STi :wink: +1 WRXem na suchym trzeba bardzo agerywnie jezdzic zeby bokiem latal ,w STI jest to duuuuzo prostsze(zwlaszcza z DCCD ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemasek Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 to tylko i wy łącznie technika jazdy aby AWD poszło bokiem... plus najtaniej znacznie większe ciśnienie na tyle w oponach. tak jak mowi kolega moze poprostu zarzucaj pupa i pracuj gazem ! lub wsadz skrzynie 6mt dccd po problemie bo wiedze ze masz nadmuchane "330" kuniow to zapewne wrxowa oem skrzynia z plasteliny dlugo nie pociagnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 załóż na tył najtańsze "plastikowe" opony i szpere. naucz sie zarzucać autem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzyn Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Slaviola, kiedys ktos mi powiedzial bardzo madra rzecz. W poslizg samochod powinien wpadac a nie byc wprowadzany. A jak poslizg bierze sie z predkosci to dasz rade leciec bokiem niezaleznie od ustawien Oczywiscie powyzsze rady kolegow pomoga ci na poczatku pouczyc sie jazdy bokiem na sliskim No moze oprocz plasitkowych opon z tylu w zimie bo to wg mnie bez sensu - poslizg oprocz tego ze jest to towinien tez byc kontrolowalny a to uzyskasz tylko na dobrej zimowce. No i wtedy bedziesz mogl sie slizgac przy jakiejs fajnej predkosci jak to wszystko bedzie pod kontrola. A wypowiedzi takie ze 4x4 zostalo stworzone wlasnie po to aby nie jezdzic bokami po prostu przemilcze, bo jesli ktos przyjmuje i publicznie wypowiada takie stanowisko to chyba zadna polemika nie ma sensu Wystarczy przesledzic historie rajdow poki nie zaczela zbytnio ingerowac elektronika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 W poslizg samochod powinien wpadac a nie byc wprowadzany Chyba odwrotnie. Wpadnięcie w poślizg to brak kontroli nas samochodem. Wprowadzenie w poślizg to świadome działanie wymagające znajomości techniki jazdy i charakterystyki samochodu. Najtrudniejsze jest oczywiści wyprowadzenie z poślizgu i zdecydowanie łatwiej jest po wprowadzeniu, bo jesteśmy na poślizg przygotowani, niż po zaskakującym wpadnięciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 duży negatyw z przodu no max co z przodu można zrobić to -1.5 stopnia, ale i tak ładnie już leży dyzy negatyw to znaczy ze większy niż fabryka. U mnie 3 stopnie działały bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 zeszperuj centralny i tył Najlepiej spawarką. W taki patent BMW działa. W Subaru tez działa. Ale zeszperuj tylko tył, centralny do latania blokami powinien być otwarty. Najlepiej tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się