Skocz do zawartości

Aby moje Subru bardziej ochoczo chciało iść bokiem :)


Slaviola

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taką sprawę.

Chciałbym coś zrobić z moim Subru, aby było bardziej nadsterowne, tzn. chciałbym aby tył auta bardziej chciał wyprzedzać przód :D

Czy są do kupienia jakieś stabilizatory na tył które "poprawiają" sztywność autka a tym samym auto bardziej idzie bokiem (al'a Drift :P )

A jak są to gdzie mógłbym takiego sobie sprawić i za ile ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

ZTCW ale auta ze stałym napędem to są stworzone między innymi po to aby nie szły bokiem. To tak jakbyś z ratlerka chciał zrobić psa obronnego. Można próbować ale po co - szkoda czasu i kasy. :mrgreen:

Hmm, a jeździłeś kiedyś swoim subaru zimą :roll:

 

Żeby zwiększyć nadsterowność trzeba założyć grubszy stabilizator z tyłu, koła na tylnej osi ustarwić rozbieżnie. Tyle, że przy większych prędkościach może być nerwowo przy takiej geometrii :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką sprawę.

Chciałbym coś zrobić z moim Subru, aby było bardziej nadsterowne, tzn. chciałbym aby tył auta bardziej chciał wyprzedzać przód :D

Czy są do kupienia jakieś stabilizatory na tył które "poprawiają" sztywność autka a tym samym auto bardziej idzie bokiem (al'a Drift :P )

A jak są to gdzie mógłbym takiego sobie sprawić i za ile ?

Kup STi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ADK90, nie chcę rezygnować z AWD!

Kapic, raczej nie... bardzo mi się podoba moje WRX - mam tam mape na 330KM - więc jest w miarę szybkie :mrgreen:

Mi nie chodzi o to by na każdym zakręcie jechać bokiem :roll:

Tylko chodzi mi o to, aby tył autka bardziej ochoczo wyprzedzał przód 8)

Myślę że jak zainwestuję w jakiegoś porządnego staba na tył to będzie ok!

Macie pomysły gdzie takie coś mogę dostać w Polsce ?

Może jakiś link do jakiegoś fajnego sklepu ? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest grubszy stab na tyle, geometria fajnie zrobiona (lekko rozbieżnie), poliuretany. Na prodzie też grubszy stab, ALK i jest GIT. Auto zyskało bardzo na nadsterowności, ale nie powiem Ci czy do długich slajdów się nadaje bo takowych nie robie.

Na sypkim czuć, że dupa ochoczo wychodzi na bok przy pracy gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usztywnić tył ,nie ruszać przodu.

 

U mnie w kombiwarze stab zdziałał cuda, koła przestały piszczeć i idzie na "wszystkie 4" koła ,a nie jak do tej pory traciła przyczepność samym przodem. W zime to nie jest nic fajnego :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tylko i wy łącznie technika jazdy aby AWD poszło bokiem... plus najtaniej znacznie większe ciśnienie na tyle w oponach.

 

+1

 

 

Lista od najtańszego to:

- ciśnienie o 0.5 bara wzwyż więcej niż na przodzie i testować w górę

- od 0 stopnia do 0.5 stopnia pozytywu z tyłu i więcej

- rozbieżność bym ustawił tylko po 2 minuty na stronę

- odchudzenie wnętrza z tyłu

 

Dopiero później bym robił to:

- grubszy stab typu Eibach lub Whiteline od 20mm wzwyż (popularne sa 22mm) + twarde poliuretany, bo co ci dadzą same staby, jak na gumach będzie się uchylał

- jak masz regulowane zawieszenie to utwardź bardziej tył

 

 

Nie mniej wychodzę z przekonania, że technika jazdy to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabilizatory, duży negatyw z przodu, przod zbieżny, tyl rozbieżny. Po takim zabiegu moj Gtek zachowywal sie bardzo neutralnie z tendencja do nadsterownosci... nawet na sniegu wynosil napierw tyl. To jest max co mozesz osiagnac bez duzych nakladow typu szpery etc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duży negatyw z przodu

 

no max co z przodu można zrobić to -1.5 stopnia, ale i tak ładnie już leży

 

 

tu masz fajny artykuł odnośnie zmiany rozłożenia masy i zachowywania się przy tym auta:

http://rajdowe.motoblogi.pl/2012/10/21/ ... a-czesc-1/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZTCW ale auta ze stałym napędem to są stworzone między innymi po to aby nie szły bokiem. To tak jakbyś z ratlerka chciał zrobić psa obronnego. Można próbować ale po co - szkoda czasu i kasy. :mrgreen:

 

 

i wszystko w temacie :!: :!: :!:

Sławek gratuluję trafnego porównania :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką sprawę.

Chciałbym coś zrobić z moim Subru, aby było bardziej nadsterowne, tzn. chciałbym aby tył auta bardziej chciał wyprzedzać przód :D

Czy są do kupienia jakieś stabilizatory na tył które "poprawiają" sztywność autka a tym samym auto bardziej idzie bokiem (al'a Drift :P )

A jak są to gdzie mógłbym takiego sobie sprawić i za ile ?

Kup STi :wink:

+1

WRXem na suchym trzeba bardzo agerywnie jezdzic zeby bokiem latal ,w STI jest to duuuuzo prostsze(zwlaszcza z DCCD :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tylko i wy łącznie technika jazdy aby AWD poszło bokiem... plus najtaniej znacznie większe ciśnienie na tyle w oponach.

 

 

tak jak mowi kolega moze poprostu zarzucaj pupa i pracuj gazem !

 

lub wsadz skrzynie 6mt dccd po problemie bo wiedze ze masz nadmuchane "330" kuniow to zapewne wrxowa oem skrzynia z plasteliny dlugo nie pociagnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slaviola, kiedys ktos mi powiedzial bardzo madra rzecz. W poslizg samochod powinien wpadac a nie byc wprowadzany. A jak poslizg bierze sie z predkosci to dasz rade leciec bokiem niezaleznie od ustawien :) Oczywiscie powyzsze rady kolegow pomoga ci na poczatku pouczyc sie jazdy bokiem na sliskim :) No moze oprocz plasitkowych opon z tylu w zimie bo to wg mnie bez sensu - poslizg oprocz tego ze jest to towinien tez byc kontrolowalny a to uzyskasz tylko na dobrej zimowce. No i wtedy bedziesz mogl sie slizgac przy jakiejs fajnej predkosci jak to wszystko bedzie pod kontrola.

A wypowiedzi takie ze 4x4 zostalo stworzone wlasnie po to aby nie jezdzic bokami po prostu przemilcze, bo jesli ktos przyjmuje i publicznie wypowiada takie stanowisko to chyba zadna polemika nie ma sensu :)

Wystarczy przesledzic historie rajdow poki nie zaczela zbytnio ingerowac elektronika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poslizg samochod powinien wpadac a nie byc wprowadzany

 

Chyba odwrotnie. Wpadnięcie w poślizg to brak kontroli nas samochodem. Wprowadzenie w poślizg to świadome działanie wymagające znajomości techniki jazdy i charakterystyki samochodu.

Najtrudniejsze jest oczywiści wyprowadzenie z poślizgu i zdecydowanie łatwiej jest po wprowadzeniu, bo jesteśmy na poślizg przygotowani, niż po zaskakującym wpadnięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeszperuj centralny i tył :twisted:

 

Najlepiej spawarką. :twisted: W taki patent BMW działa. :mrgreen:

 

W Subaru tez działa. Ale zeszperuj tylko tył, centralny do latania blokami powinien być otwarty.

 

Najlepiej tak:

post-5909-135184480105_thumb.jpg

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...