Haze Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Przebrnąłem przez wątki "hamulcowe", no i niespecjalnie uśmiecha mi się wydawanie 8-10 tys. na pełną przekładkę hamulców np. z WRX (z nowymi felgami, itp. itd.). Ma ktoś jakieś doświadczenia czy jest sens wymieniać same tarcze/klocki (wydając max. 1500-2000 zł), żeby Forek na seryjnych alu 16" zaczął w końcu hamować? Nie myślę tu o żadnym upalaniu na torze, tylko po prostu o lepszym samopoczuciu na zwykłej trasie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Tarcze BREMBO i klocki FERODO , będzie Pan zadowolony 8) Podłubaj na stronce u nich, coś dobierzesz http://e-autoparts.pl/tarcza-hamulcowa-p-286469.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 -> viewtopic.php?f=26&t=106779&view=unread#unread Tu jest wszystko, tez jakie tarcze i klocki są polecane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Tarcze BREMBO i klocki FERODO , będzie Pan zadowolony Potwierdzam. Mam ten zestaw - szału nie ma ale hamuje wyraźnie pewniej. Pewnie można było by też zmienić przewody hamulcowe na takie mniej podatne na ciśnienie. Koszt chyba nie byłby wysoki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 no i niespecjalnie uśmiecha mi się wydawanie 8-10 tys. na pełną przekładkę hamulców np. z WRX (z nowymi felgami, itp. itd.). grubo liczysz chyba jednak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haze Opublikowano 6 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Tarcze BREMBO i klocki FERODO Potwierdzam. Mam ten zestaw - szału nie ma ale hamuje wyraźnie pewniej O! Właśnie o takie odpowiedzi mi chodziło - konkretnie na temat - dzięki Panowie. O przewodach pomyślę. A ktoś jeszcze może coś dodać? Może jakieś konkretne symbole, najlepiej sprawdzone w Forku MY00... Czy pod felgi 16" wejdą większe tarcze niż standard? Czy jest sens zmieniać płyn hamulcowy na rbf660? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Jak tarcze inne (większe) to i zaciski też inne. Kierunek jest raczej w stronę w zmiany zacisków na cztero tłoczkowe ale tu koszty, których chcesz uniknąć. Ten płyn ma pewnie większa temperaturę wrzenia co przy cywilnej jeździe nie ma dużego znaczenia. Podał bym Ci symbole ale nie wiem czy do MY06 są takie jak do MY00. Sprawdź na stronie InterCars sklep bo stamtąd dobierałem zestaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 wydając ok 1800zł można miec naprawdę działający bardzo dobrze hamulec, na seryjnym zacisku i wchodzacy pod 16 , jedyna wada to głośniejsza praca klocków , róznica jest kolosalna, bardzo porównywalna do wrx-owych zacisków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haze Opublikowano 6 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 wydając ok 1800zł można miec naprawdę działający bardzo dobrze hamulec A można trochę mniej enigmatycznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 wydając ok 1800zł można miec naprawdę działający bardzo dobrze hamulec A można trochę mniej enigmatycznie? operacja jest prosta łatwa , przyjemna, i skuteczna, wymieniasz jarzma zacisków, tarcze 294mm, klocki CL i masz rewelacyjne hamowanie przetestowane na 5 autach i jest lepiej niż sie spodziewaliśmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haze Opublikowano 6 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 No i proszę - 10 wpisów w wątku i już mamy 2 opcje - dzięki Carfit. To jeszcze tylko kwestia czy warto iść w tarcze nacinane, czy gra niewarta świeczki? No i głupie pytanie (proszę mnie nie obśmiewać ) - mówimy o podmiance na obydwu osiach czy wystarczy tylko przednia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Mysle, ze przod da bardziej odczuwalne efekty, bo tam raczej pada wiekszosc ciezaru hamowania. Ale dobry tyl, na nieco wiekszej tarczy tez nie zaszkodzi raczej - byle z glowa, zeby sie nie okazalo, ze tyl mocniej hamuje, niz przod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waka Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 np brembo standardowe i cl rc5+? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 czy warto iść w tarcze nacinane, czy gra niewarta świeczki? nie warto, lepiej kupić lepsze klocki za tą cenę ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 czy warto iść w tarcze nacinane, czy gra niewarta świeczki? nie warto, lepiej kupić lepsze klocki za tą cenę ;-) nacinane tarcze zwiększają min. efektywność klocka na zimno , minusem jest głośniejsza praca. Niektórzy producenci np Hawk do takich kloców jak HP+ zaleca nacinane tarcze ze względu na duży poziom pylenia by szybciej oczyszczać powierzchnię klocka i tarczy z osadów i gazów. Tak więc lepsze klocki często idą w parze z nacinanymi tarczami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 No i takie nacinane lepiej wyglądają, a jeszcze lepiej takie z dziurkami . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 wymieniasz jarzma zacisków, tarcze 294mm, klocki CL i masz rewelacyjne hamowanie przetestowane na 5 autach i jest lepiej niż sie spodziewaliśmy Co by zdecydowanie potwierdzało moją (kilkukrotnie wygłaszaną) opinię po przejściu z 2 na 4-tłoczki w WRX-ie - zdecydowanie nieopłacalna wymiana. Sensowna tarcza i dobry klocek to jest to o co chodzi (przy założeniu, że nie robi się awaryjnych hamowań z 200km/h co 100 metrów, bo wtedy pojemności cieplnej w tarczach 293,5x24mm nie wystarczy, ale to niezależnie od N-tłoczkowości zacisków, bo w końcu tarcza jest ta sama). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 No i takie nacinane lepiej wyglądają, a jeszcze lepiej takie z dziurkami . ze z dziurkami rzeczywiście tylko lepiej wyglądają bo ze sportowymi nie mówię już wyczynowymi klockami to się zupełnie nie nadają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haze Opublikowano 6 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 nacinane tarcze zwiększają min. efektywność klocka na zimno Hmm, w przypadku Brembo różnica w cenie między zwykłymi, a nacinanymi nie jest jakaś powalająca, więc może dla spokoju sumienia warto wziąć nacinane... Myślicie, że zestaw Brembo Max + Ferodo DS Performance będzie OK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Pewnie można było by też zmienić przewody hamulcowe na takie mniej podatne na ciśnienie Nie ma przewodów w oplocie dedykowanych do Forestera. Można założyć od Imprezy z uwagą żeby nie jeździć w terenie. Domyslam się że chodzi o - nazwijmy to - wykrzyż kół i się może coś niebezpiecznie naciągnąć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Albo zamowic po prostu nieco dluzsze przewody z takimi samymi koncowkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 wydając ok 1800zł można miec naprawdę działający bardzo dobrze hamulec A można trochę mniej enigmatycznie? operacja jest prosta łatwa , przyjemna, i skuteczna, wymieniasz jarzma zacisków, tarcze 294mm, klocki CL i masz rewelacyjne hamowanie przetestowane na 5 autach i jest lepiej niż sie spodziewaliśmy Zacisk do tarcz ~277 i 294 jest taki sam? Jeżeli tak, to byłaby dla mnie idealna opcja, bo bym nie musiał zacisków zmieniać co pół roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Nie ma przewodów w oplocie dedykowanych do Forestera Jak nie ma , jak są nawet je mam Zacisk do tarcz ~277 i 294 jest taki sam? tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru_Forester Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Ja mam w swoim Forku przewody w oplocie stalowym i nie było problemów z ich zakupem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Nie ma przewodów w oplocie dedykowanych do Forestera Jak nie ma , jak są nawet je mam Zacisk do tarcz ~277 i 294 jest taki sam? tak To teraz tylko dorwać jarzma i sprawdzić czy w moje 16 to wejdzie. Nie ma ktoś może takowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się