Skocz do zawartości

Tanie hamowanie?


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 171
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A wiecie co... Ja to podsumuję tak - jeśli komuś w Foresterze nie wystarczy 2-toczek na tarczy 294, to raczej pomylił samochody :twisted:

 

Oczywiście nie dotyczy to regularnie przegrzewających klocki, płyn i tarcze. Ale oni to raczej powinni zastanowić się nad zmianą stylu jazdy i/lub właśnie samochodu. :D

 

A poza tym więcej zyskać można na oponach (nie tylko na hamowaniu)... Nawet w kontekście STI wielokrotnie widziałem pytania o "plastikowe" opony, które cały zysk ze "wspaniałych" hamulców zjedzą natychmiast.

 

Poza tym - hamowanie jest nieuzasadnione ekonomicznie. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie tak naprawdę interesuje tzw. "hamowanie awaryjne" w nieprzewidzianych sytuacjach ... stąd dopytywałem się o działanie na zimno ...

 

Opony kupiłem najlepsze jakie znalazłem ... i jestem zadowolony, choć płakać się chce jak widzę jak szybko znikają ;-)) ale wciąż mi serce podchodzi do gardła jak ktoś przede mną zaczyna nagle hamować (zdążę, nie zdąże, zdążę ...;-)) ... a głupio jechać wciąż w takiej odległości od poprzedzającego (w tzw. ciągu/kolumnie samochodów), że mnie ciągle ktoś wyprzedza - bo "jest miejsce" ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Późniejsze Forki XT mają już tarcze 294mm i tutaj można iść w zacisk od WRX, ale szału dalej nie będzie.

 

ja właśnie u siebie wymieniałem i jest... szał , w porównaniu do serii :lol:

 

 

Na co wymieniłeś :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fabryczne zaciski , na WRX tył mi przód

tył i przód tarcza DBA, klocki przód Hawk+, tył HPS

 

teraz auto zaczyna hamować :D , jak zaczną się sportowe ambicie i zrobię remap, założę Brembo - chociaż przy profili opony 225/50 nie wiele może być lepiej...

 

dziwię się że przy gabarytach XT oraz jego mocy i osiągach, Subaru zastosowało "zwykłe" hamulce :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak rozumiem przesiadłeś się z dwutłoczków na 294mm na czterotłoczki (i z tyłu z jednotłoczków na dwutłoczki)? Jednocześnie zmieniając klocki/tarcze. Czyli nie masz bezpośredniego porównania dwu<->czterotłoczek, tylko porównanie "zwykły"<->"usportowiony" klocek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się już dawno przesiadłem z 2-tłoczków (294) na 4-tłoczki (294) , szału nie ma, może troszkę lepiej.

 

lepsze hamowanie w codziennej jeździe pojawiło się po założeniu nowych tarcz (dba) i klocków (omp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, Forek ma już założone:

- tarcze gładkie Brembo (09.5674.24) - 170 zł / szt.,

- klocki Ferodo DS Performance (FDS1327) - 303 zł komplet na przód.

 

I zgodnie z tym co zostało tutaj powiedziane, nie zaczął od tego stawać dęba :), ale różnica jest ZAUWAŻALNA - tak "na oko" jest jakieś 10-15% skuteczniej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze koszty - na jarzma trzeba by dołożyć ~550 zł czyli prawie drugie tyle.

A poza tym to Forek jest generalnie na sprzedaż i nie chcę przesadzać, chociaż z drugiej strony wiadomo jak to jest z subaru - jakoś mi tak smutno jak pomyślę, że mam się go pozbyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

550 to chyba nówki. ja kupiłem całe zaciski za 350. same jarzma pewnie można by dorwać za 100-150 zł.

ale ok, dzięki, już wszystko jasne - myślałem, że może znalazłeś jakieś minusy w przejściu na 294, poza kosztami, które niewątpliwie są wyższe (sama cena tarcz czy klocków).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tez zastanawiam sie nad upgratem hamulcow w legacy mam tarcze 276 tragedi nie ma ale po przesiadce z Clio sporta nie ufam im. W foresterze 2.5 N.A. mam z kolei seryjne 294 i hamuje jeszcze gorzej od legaca. Srednica kola robi swoje. Foresterem jezdze sporadycznie ale do legaca planuje jarzma pod 294 ( tarcze nowe leza w garazu kilka kpl. na zapas do forka wiec brakuje mi tylko jarzm ) Ciekawe jaka bedzie roznica?. Docelowo na lato kpl 294 na zime drugi kpl 276 na kola 15"

P.S. kupie jarzma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przejściu z 2 na 4-tłoczki w WRX-ie - zdecydowanie nieopłacalna wymiana.

nie zgadzam się, w 4pot jest więcej klocków do wyboru, 2pot na tył to tarcza 290 mm wentylowana i zdecydowanie czuć różnicę.

 

dla mnie największy problem to syfienie się klocków i spadek wydajności hamowania na ferodo premier. Głównie wynika to z tego, że tarcze często mają nalot. Plusem premierów to chyba cena i niekrzywienie tarcz.

 

Dyskusja się zaczęła od Forka S-turbo, a ten ma tarcze 277mm Po zmianie jarzma jak napisał Carfit można wsadzić tarczę 294mm i na to lepsze klocki. Efekt w stosunku do ceny jest więcej niż zadowalający.

 

dokładnie, ja swój zestaw sprzedałem i customer był bardzo zadowolony z seryjnych gratów z fxt my06 czyli 294 plus 266mm tył vs s-turbo to jednak duża różnica.

 

Aha, rozwiązanie by Carfit wg mnie jest najbardziej optymalne

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze koszty - na jarzma trzeba by dołożyć ~550 zł czyli prawie drugie tyle.
550 to chyba nówki. ja kupiłem całe zaciski za 350. same jarzma pewnie można by dorwać za 100-150 zł.

No ja na The Forum kupiłem za 350 tarcze 294 mm (nacinane i nawiercane) + zaciski (dwutłoczki) z jarzmami + klocki (starczyły spokojnie na jeden sezon ostrej jazdy) + zaciski na tył + przesyłka.

Poprawa w porównaniu do fabrycznej 277 znaczna, zwłaszcza przy kilku hamowaniach pod rząd 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja na The Forum kupiłem za 350 tarcze 294 mm (nacinane i nawiercane) + zaciski (dwutłoczki) z jarzmami + klocki (starczyły spokojnie na jeden sezon ostrej jazdy) + zaciski na tył + przesyłka.

 

350 zł za to wszystko? To była jakaś akcja charytatywna? :) Też bym tak chciał ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...