Skocz do zawartości

Tanie hamowanie?


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 171
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Wolałem nie ryzykować z brembo i zakupiłem komplet TRW tarcze + klocki , jest dobrze :dance: .

Też założyłem taki komplecik + wymiana płynu, na razie ostrożnie docieram, ale jest o "niebo" lepiej niż na padniętych seryjnych, nareszcie zatrzymuję się bez poszarpywania. Ciekawy jestem jak się będą spisywać przy większych obciążeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam o tym hamowaniu i chyba zdecyduje sie u siebie na wymianę hamulców. Myślę nad klockami Ferodo DS2500 (pródz i tył) oraz nad tarczami Brembo 294mm (przód) i 266mm (tył), drugą opcją jest zestaw Hawk'a.

 

Dlaczego większa średnica jest dedykowana tylko do przodu a na tyl są mniejsze tarcze? Czy żeby zamontować taki zestaw trzeba jeszcze coś dokupywać? Ktoś coś o jarzmach pisał, ale nawet nie wiem co to jest.

Czy przewody w oplocie są lepsze od normalnych seryjnych? Co daje ten oplot?

 

chciałbym sam zakupic części i zawieść do mechanika na wymianę, ale nie chciałbym aby mi czegośc zabrakło albo coś wyskoczyło. Co możecie doradzić?

Edytowane przez mezjash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większą tarczę montuje się z przodu z uwagi na łatwość podmianki - jedyne co trzeba zmienić, to jarzmo zacisku hamulcowego (część po lewej stronie obrazka) :

 

225521.jpg

 

 

 

Jarzmo trzeba zmienić, żeby pasowało do większej tarczy.

Możesz kupić od razu zacisk hamulcowy od Forka 2.5XT, standardowo miały większą (294mm) tarczę.

 

Tyłu się na ogół nie rusza, bo jest więcej roboty, prosta przyczyna. Trzeba wymieniać cały zacisk, i montować go albo na adapterach, albo wymieniać łożyska i tarcze kotwiczne.

 

Rozważ komplet tarcz TRW z klockami Carbon Lorraine RC5+, ten zestaw ma dobre opinie a może być tańszy lub porównywalny cenowo z tym, co wymieniłeś.

 

Przewody w oplocie, poza lansem, dają również to, że podczas bardzo intensywnej ekslopatacji zagotowany płyn hamulcowy nie powoduje puchnięcia przewodów hamulcowych i nie zmienia charakterystyki hamowania (nie pogarsza hamowania). W codziennej jeździe niepotrzebne, a do tego ryzykowne, bo czasem oploty mają tendencję do pękania / przecierania się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody w oplocie, poza lansem, dają również to, że podczas bardzo intensywnej ekslopatacji zagotowany płyn hamulcowy nie powoduje puchnięcia przewodów hamulcowych i nie zmienia charakterystyki hamowania (nie pogarsza hamowania). W codziennej jeździe niepotrzebne, a do tego ryzykowne, bo czasem oploty mają tendencję do pękania / przecierania się.

Jak zagotujesz płyn, to powstaną bąbelki, a gazy są ściśliwe, więc raczej niczego by nie były w stanie "napuchnąć". Wzrost jego objętości też by raczej wywalił płyn w zbiorniczku tak, jak przy wciśnięciu zacisków przy wymianie klocków. Z mojej wiedzy wynika, że oplot ma zapobiegać "puchnięciu" przewodów, ale podczas nagłego wzrostu ciśnienia przy gwałtownym hamowaniu. I cały czas, nie tylko przy gorącym płynie...

Poprawcie, jeśli się mylę.

 

Zgadzam się natomiast, że przy codziennym użytkowaniu to więcej lansu, niż rzeczywistej potrzeby.

Edytowane przez Qba25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżę temat:

Mianowicie, pacjent Forek 2.0XT MY04, diagnoza-hebel z przodu /tarcze i klocki/ w stanie agonalnym.

Znalazłem komplet TRW-tarcze z klockami w niezłej cenie, oczywiście nówki. Po przejrzeniu tematu, część z zabierających głos, je poleca. Auto użytkowane spokojnie, bez upalania i udowadniania VAG'owcom swojej wyższości /no może kilka razy ;) /. Co o tym sądzicie? TRW podoła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej podoła, sam już około 7 tyś. km. użytkuję i jestem zadowolony, oczywiście do upalania niezbyt się nadają. Napiszę niedługo jak się spisywały na alpejskich drogach (mam nadzieję że wrócę :))

Edytowane przez szamann1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przybieram się do hebli, to wymieniłbym przy okazji płyn hamulcowy w układzie, bo nie wiem, kiedy ostatnio był zmieniany. W związku z tym pytanie, ile wchodzi do układu i jaki polecacie?

Płyn hamulcowy jest higroskopijny (absorbuje wodę), co obniża jego parametry. Nie pamiętam dokładnie ile płynu wejdzie (trzeba przelać cały układ), ale prawdopodobnie około 0,5 litra. Nada się każdy płyn DOT4, organika ma dość dobre parametry. Do normalnej jazdy to najlepszy wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze żeby był DOT 5.1

 

Dla kogo?

 

Dot 5.1 jest zalecany dla mocno wykorzystywanych układów hamulcowych - ma wyższą temperaturę wrzenia, ale ceną za to jest większa higroskopijność i konieczność wymiany co roku zamiast około 2 lat dla klasycznego DOT 4. więc jeśli

 

Auto użytkowane spokojnie, bez upalania

 

to proponowane przez Ciebie płyny to przerost formy nad treścią. Nie kupuje się wurca do jazdy po zakupy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dot 5.1 jest zalecany dla mocno wykorzystywanych układów hamulcowych - ma wyższą temperaturę wrzenia, ale ceną za to jest większa higroskopijność i konieczność wymiany co roku zamiast około 2 lat dla klasycznego DOT 4. więc jeśli

 

W service manual jest napisane od DOT 4.0 ale zaleca się DOT5.1 i to w seryjnym aucie prosto z salonu.

Tak przynajmniej stoi w moim na ale to 2.5XT więc może w innych jest inaczej ?

 

 

PzDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyny DOT5.1 sa w większości na bazie silikonu i estrow boranu , nie mozna ich mieszać z DOT3 i DOT 4 , sa o wiele bardziej trwałe jak poprzednie , nie sa praktycznie higroskopijne , i w większości aut nowoczesnychreaz wykorzystywane ze względu na układy np. ESP . :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul RBF albo Castrol SRF

Najważniejsze żeby był DOT 5.1

Płynu wchodzi około 1L

RBF i SRF to są płyny DOT4

 

Płyny DOT5.1 sa w większości na bazie silikonu i estrow boranu , nie mozna ich mieszać z DOT3 i DOT 4 , sa o wiele bardziej trwałe jak poprzednie , nie sa praktycznie higroskopijne , i w większości aut nowoczesnychreaz wykorzystywane ze względu na układy np. ESP . :)

jak dobrze pamiętam, to tylko DOT5 (na bazie silikonu) jest "problematyczny" i nie miesza się z innymi ...

DOT3, DOT4 i DOT5.1 są higroskopijne i mieszają się ze sobą

;)

 

PS. przy zmianie typu płynu, można (warto) kupić 1l zamiast 0,5 i przepłukać układ nowym płynem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul RBF albo Castrol SRF

Najważniejsze żeby był DOT 5.1

Płynu wchodzi około 1L

RBF i SRF to są płyny DOT4

 

jak dobrze pamiętam, to tylko DOT5 (na bazie silikonu) jest "problematyczny" i nie miesza się z innymi ...

DOT3, DOT4 i DOT5.1 są higroskopijne i mieszają się ze sobą

;)

 

 

PS. przy zmianie typu płynu, można (warto) kupić 1l zamiast 0,5 i przepłukać układ nowym płynem ...

 

Motul RBF 660 przewyższa specyfikacje DOT 5.1

Castrol SRF to jest faktycznie DOT 4 lecz według producenta też przewyższa specyfikacje DOT 5.1

 

PzDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@hellrazor, na pokrywce zbiorniczka fabrycznie masz DOT4. Nic lepiej nie trzeba ,a może sie okazać ,że będzie gorzej, bo niektóre płyny szybciej zżeraja uszczelnienia, niektóre sie bardziej pienią (nie najlepsze do ABS) choć do wyczynu z powodu odpornosci na temp. i odprowadzanie ciepła lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@hellrazor, na pokrywce zbiorniczka fabrycznie masz DOT4. Nic lepiej nie trzeba (...)

dobrych pare lat uzywam ATE Super Blue Racing :icon_arrow: http://www.ate-na.com/generator/www/us/en/ate/ate/themes/20_ate_brake_products/brake_fluid/bf_info_us.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...