pepe2 Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Wolałem nie ryzykować z brembo i zakupiłem komplet TRW tarcze + klocki , jest dobrze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 Wolałem nie ryzykować z brembo i zakupiłem komplet TRW tarcze + klocki , jest dobrze . Też założyłem taki komplecik + wymiana płynu, na razie ostrożnie docieram, ale jest o "niebo" lepiej niż na padniętych seryjnych, nareszcie zatrzymuję się bez poszarpywania. Ciekawy jestem jak się będą spisywać przy większych obciążeniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Andrjańczyk Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 wypowie sie ktoś na temat Zimmermanów 294mm nawiercanych?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 tak, są nie warte zainteresowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Na razie TRW spisują się znakomicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szfagir Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 (edytowane) Czytam o tym hamowaniu i chyba zdecyduje sie u siebie na wymianę hamulców. Myślę nad klockami Ferodo DS2500 (pródz i tył) oraz nad tarczami Brembo 294mm (przód) i 266mm (tył), drugą opcją jest zestaw Hawk'a. Dlaczego większa średnica jest dedykowana tylko do przodu a na tyl są mniejsze tarcze? Czy żeby zamontować taki zestaw trzeba jeszcze coś dokupywać? Ktoś coś o jarzmach pisał, ale nawet nie wiem co to jest. Czy przewody w oplocie są lepsze od normalnych seryjnych? Co daje ten oplot? chciałbym sam zakupic części i zawieść do mechanika na wymianę, ale nie chciałbym aby mi czegośc zabrakło albo coś wyskoczyło. Co możecie doradzić? Edytowane 1 Kwietnia 2013 przez mezjash Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 większą tarczę montuje się z przodu z uwagi na łatwość podmianki - jedyne co trzeba zmienić, to jarzmo zacisku hamulcowego (część po lewej stronie obrazka) : Jarzmo trzeba zmienić, żeby pasowało do większej tarczy. Możesz kupić od razu zacisk hamulcowy od Forka 2.5XT, standardowo miały większą (294mm) tarczę. Tyłu się na ogół nie rusza, bo jest więcej roboty, prosta przyczyna. Trzeba wymieniać cały zacisk, i montować go albo na adapterach, albo wymieniać łożyska i tarcze kotwiczne. Rozważ komplet tarcz TRW z klockami Carbon Lorraine RC5+, ten zestaw ma dobre opinie a może być tańszy lub porównywalny cenowo z tym, co wymieniłeś. Przewody w oplocie, poza lansem, dają również to, że podczas bardzo intensywnej ekslopatacji zagotowany płyn hamulcowy nie powoduje puchnięcia przewodów hamulcowych i nie zmienia charakterystyki hamowania (nie pogarsza hamowania). W codziennej jeździe niepotrzebne, a do tego ryzykowne, bo czasem oploty mają tendencję do pękania / przecierania się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szfagir Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Dzięki Serdeczne za szybka odpowiedź. Rozważę polecany przez Ciebie komplecik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Andrjańczyk Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 a jeśli chodzi o ten zestaw TRW lub Hawk-a to jakieś konkrety odnośnie modelu ktoś podpowie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 (edytowane) Przewody w oplocie, poza lansem, dają również to, że podczas bardzo intensywnej ekslopatacji zagotowany płyn hamulcowy nie powoduje puchnięcia przewodów hamulcowych i nie zmienia charakterystyki hamowania (nie pogarsza hamowania). W codziennej jeździe niepotrzebne, a do tego ryzykowne, bo czasem oploty mają tendencję do pękania / przecierania się. Jak zagotujesz płyn, to powstaną bąbelki, a gazy są ściśliwe, więc raczej niczego by nie były w stanie "napuchnąć". Wzrost jego objętości też by raczej wywalił płyn w zbiorniczku tak, jak przy wciśnięciu zacisków przy wymianie klocków. Z mojej wiedzy wynika, że oplot ma zapobiegać "puchnięciu" przewodów, ale podczas nagłego wzrostu ciśnienia przy gwałtownym hamowaniu. I cały czas, nie tylko przy gorącym płynie... Poprawcie, jeśli się mylę. Zgadzam się natomiast, że przy codziennym użytkowaniu to więcej lansu, niż rzeczywistej potrzeby. Edytowane 7 Kwietnia 2013 przez Qba25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Poprawcie, jeśli się mylę. być może to ja napisałem bzdury, więc dzięki za skorygowanie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellrazor Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Odświeżę temat: Mianowicie, pacjent Forek 2.0XT MY04, diagnoza-hebel z przodu /tarcze i klocki/ w stanie agonalnym. Znalazłem komplet TRW-tarcze z klockami w niezłej cenie, oczywiście nówki. Po przejrzeniu tematu, część z zabierających głos, je poleca. Auto użytkowane spokojnie, bez upalania i udowadniania VAG'owcom swojej wyższości /no może kilka razy /. Co o tym sądzicie? TRW podoła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 (edytowane) Raczej podoła, sam już około 7 tyś. km. użytkuję i jestem zadowolony, oczywiście do upalania niezbyt się nadają. Napiszę niedługo jak się spisywały na alpejskich drogach (mam nadzieję że wrócę ) Edytowane 13 Maja 2013 przez szamann1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehari3 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 a czy zakładał ktoś do swojego Forka zestaw ATE lub Textar i ma jakiekolwiek spostrzeżenia co do ich użytkowania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellrazor Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 I jeszcze jedno. Skoro przybieram się do hebli, to wymieniłbym przy okazji płyn hamulcowy w układzie, bo nie wiem, kiedy ostatnio był zmieniany. W związku z tym pytanie, ile wchodzi do układu i jaki polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Skoro przybieram się do hebli, to wymieniłbym przy okazji płyn hamulcowy w układzie, bo nie wiem, kiedy ostatnio był zmieniany. W związku z tym pytanie, ile wchodzi do układu i jaki polecacie? Płyn hamulcowy jest higroskopijny (absorbuje wodę), co obniża jego parametry. Nie pamiętam dokładnie ile płynu wejdzie (trzeba przelać cały układ), ale prawdopodobnie około 0,5 litra. Nada się każdy płyn DOT4, organika ma dość dobre parametry. Do normalnej jazdy to najlepszy wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Motul RBF albo Castrol SRF Najważniejsze żeby był DOT 5.1 Płynu wchodzi około 1L PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Najważniejsze żeby był DOT 5.1 Dla kogo? Dot 5.1 jest zalecany dla mocno wykorzystywanych układów hamulcowych - ma wyższą temperaturę wrzenia, ale ceną za to jest większa higroskopijność i konieczność wymiany co roku zamiast około 2 lat dla klasycznego DOT 4. więc jeśli Auto użytkowane spokojnie, bez upalania to proponowane przez Ciebie płyny to przerost formy nad treścią. Nie kupuje się wurca do jazdy po zakupy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Dot 5.1 jest zalecany dla mocno wykorzystywanych układów hamulcowych - ma wyższą temperaturę wrzenia, ale ceną za to jest większa higroskopijność i konieczność wymiany co roku zamiast około 2 lat dla klasycznego DOT 4. więc jeśli W service manual jest napisane od DOT 4.0 ale zaleca się DOT5.1 i to w seryjnym aucie prosto z salonu. Tak przynajmniej stoi w moim na ale to 2.5XT więc może w innych jest inaczej ? PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Płyny DOT5.1 sa w większości na bazie silikonu i estrow boranu , nie mozna ich mieszać z DOT3 i DOT 4 , sa o wiele bardziej trwałe jak poprzednie , nie sa praktycznie higroskopijne , i w większości aut nowoczesnychreaz wykorzystywane ze względu na układy np. ESP . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Motul RBF albo Castrol SRF Najważniejsze żeby był DOT 5.1 Płynu wchodzi około 1L RBF i SRF to są płyny DOT4 Płyny DOT5.1 sa w większości na bazie silikonu i estrow boranu , nie mozna ich mieszać z DOT3 i DOT 4 , sa o wiele bardziej trwałe jak poprzednie , nie sa praktycznie higroskopijne , i w większości aut nowoczesnychreaz wykorzystywane ze względu na układy np. ESP . jak dobrze pamiętam, to tylko DOT5 (na bazie silikonu) jest "problematyczny" i nie miesza się z innymi ... DOT3, DOT4 i DOT5.1 są higroskopijne i mieszają się ze sobą PS. przy zmianie typu płynu, można (warto) kupić 1l zamiast 0,5 i przepłukać układ nowym płynem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Motul RBF albo Castrol SRF Najważniejsze żeby był DOT 5.1 Płynu wchodzi około 1L RBF i SRF to są płyny DOT4 jak dobrze pamiętam, to tylko DOT5 (na bazie silikonu) jest "problematyczny" i nie miesza się z innymi ... DOT3, DOT4 i DOT5.1 są higroskopijne i mieszają się ze sobą PS. przy zmianie typu płynu, można (warto) kupić 1l zamiast 0,5 i przepłukać układ nowym płynem ... Motul RBF 660 przewyższa specyfikacje DOT 5.1 Castrol SRF to jest faktycznie DOT 4 lecz według producenta też przewyższa specyfikacje DOT 5.1 PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Motul RBF 660 przewyższa specyfikacje DOT 5.1 wg papierów to DOT4, faktycznie przewyższa parametry 5.1 za wyjątkiem lepkości w temp -40 ... nieważne, to tylko cyferki ważne że działa .. choć daje się zagotować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 @@hellrazor, na pokrywce zbiorniczka fabrycznie masz DOT4. Nic lepiej nie trzeba ,a może sie okazać ,że będzie gorzej, bo niektóre płyny szybciej zżeraja uszczelnienia, niektóre sie bardziej pienią (nie najlepsze do ABS) choć do wyczynu z powodu odpornosci na temp. i odprowadzanie ciepła lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 @@hellrazor, na pokrywce zbiorniczka fabrycznie masz DOT4. Nic lepiej nie trzeba (...) dobrych pare lat uzywam ATE Super Blue Racing http://www.ate-na.com/generator/www/us/en/ate/ate/themes/20_ate_brake_products/brake_fluid/bf_info_us.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się