Jump to content

Tanie hamowanie?


Haze
 Share

Recommended Posts

Przebrnąłem przez wątki "hamulcowe", no i niespecjalnie uśmiecha mi się wydawanie 8-10 tys. na pełną przekładkę hamulców np. z WRX (z nowymi felgami, itp. itd.).

Ma ktoś jakieś doświadczenia czy jest sens wymieniać same tarcze/klocki (wydając max. 1500-2000 zł), żeby Forek na seryjnych alu 16" zaczął w końcu hamować?

Nie myślę tu o żadnym upalaniu na torze, tylko po prostu o lepszym samopoczuciu na zwykłej trasie ...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tarcze BREMBO i klocki FERODO , będzie Pan zadowolony

 

Potwierdzam. Mam ten zestaw - szału nie ma ale hamuje wyraźnie pewniej. Pewnie można było by też zmienić przewody hamulcowe na takie mniej podatne na ciśnienie. Koszt chyba nie byłby wysoki.

Link to comment
Share on other sites

Tarcze BREMBO i klocki FERODO
Potwierdzam. Mam ten zestaw - szału nie ma ale hamuje wyraźnie pewniej

O! Właśnie o takie odpowiedzi mi chodziło - konkretnie na temat - dzięki Panowie.

O przewodach pomyślę.

A ktoś jeszcze może coś dodać? Może jakieś konkretne symbole, najlepiej sprawdzone w Forku MY00...

Czy pod felgi 16" wejdą większe tarcze niż standard?

Czy jest sens zmieniać płyn hamulcowy na rbf660?

Link to comment
Share on other sites

Jak tarcze inne (większe) to i zaciski też inne. Kierunek jest raczej w stronę w zmiany zacisków na cztero tłoczkowe ale tu koszty, których chcesz uniknąć. Ten płyn ma pewnie większa temperaturę wrzenia co przy cywilnej jeździe nie ma dużego znaczenia.

 

Podał bym Ci symbole ale nie wiem czy do MY06 są takie jak do MY00. Sprawdź na stronie InterCars sklep bo stamtąd dobierałem zestaw.

Link to comment
Share on other sites

wydając ok 1800zł można miec naprawdę działający bardzo dobrze hamulec, na seryjnym zacisku i wchodzacy pod 16 :D , jedyna wada to głośniejsza praca klocków :D, róznica jest kolosalna, bardzo porównywalna do wrx-owych zacisków

Link to comment
Share on other sites

wydając ok 1800zł można miec naprawdę działający bardzo dobrze hamulec

 

A można trochę mniej enigmatycznie? :D

 

operacja jest prosta łatwa , przyjemna, i skuteczna, wymieniasz jarzma zacisków, tarcze 294mm, klocki CL i masz rewelacyjne hamowanie :D przetestowane na 5 autach i jest lepiej niż sie spodziewaliśmy :)

Link to comment
Share on other sites

No i proszę - 10 wpisów w wątku i już mamy 2 opcje - dzięki Carfit.

To jeszcze tylko kwestia czy warto iść w tarcze nacinane, czy gra niewarta świeczki?

No i głupie pytanie (proszę mnie nie obśmiewać :) ) - mówimy o podmiance na obydwu osiach czy wystarczy tylko przednia?

Link to comment
Share on other sites

Mysle, ze przod da bardziej odczuwalne efekty, bo tam raczej pada wiekszosc ciezaru hamowania.

Ale dobry tyl, na nieco wiekszej tarczy tez nie zaszkodzi raczej - byle z glowa, zeby sie nie okazalo, ze tyl mocniej hamuje, niz przod :)

Link to comment
Share on other sites

czy warto iść w tarcze nacinane, czy gra niewarta świeczki?
nie warto, lepiej kupić lepsze klocki za tą cenę ;-)

 

 

nacinane tarcze zwiększają min. efektywność klocka na zimno , minusem jest głośniejsza praca. Niektórzy producenci np Hawk do takich kloców jak HP+ zaleca nacinane tarcze ze względu na duży poziom pylenia by szybciej oczyszczać powierzchnię klocka i tarczy z osadów i gazów.

Tak więc lepsze klocki często idą w parze z nacinanymi tarczami.

Link to comment
Share on other sites

wymieniasz jarzma zacisków, tarcze 294mm, klocki CL i masz rewelacyjne hamowanie :D przetestowane na 5 autach i jest lepiej niż sie spodziewaliśmy :)

Co by zdecydowanie potwierdzało moją (kilkukrotnie wygłaszaną) opinię po przejściu z 2 na 4-tłoczki w WRX-ie - zdecydowanie nieopłacalna wymiana. Sensowna tarcza i dobry klocek to jest to o co chodzi (przy założeniu, że nie robi się awaryjnych hamowań z 200km/h co 100 metrów, bo wtedy pojemności cieplnej w tarczach 293,5x24mm nie wystarczy, ale to niezależnie od N-tłoczkowości zacisków, bo w końcu tarcza jest ta sama).

Link to comment
Share on other sites

No i takie nacinane lepiej wyglądają, a jeszcze lepiej takie z dziurkami :).

 

 

ze z dziurkami rzeczywiście tylko lepiej wyglądają bo ze sportowymi nie mówię już wyczynowymi klockami to się zupełnie nie nadają

Link to comment
Share on other sites

nacinane tarcze zwiększają min. efektywność klocka na zimno

 

Hmm, w przypadku Brembo różnica w cenie między zwykłymi, a nacinanymi nie jest jakaś powalająca, więc może dla spokoju sumienia warto wziąć nacinane...

Myślicie, że zestaw Brembo Max + Ferodo DS Performance będzie OK?

Link to comment
Share on other sites

Pewnie można było by też zmienić przewody hamulcowe na takie mniej podatne na ciśnienie

 

Nie ma przewodów w oplocie dedykowanych do Forestera. Można założyć od Imprezy z uwagą żeby nie jeździć w terenie. Domyslam się że chodzi o - nazwijmy to - wykrzyż kół i się może coś niebezpiecznie naciągnąć...

Link to comment
Share on other sites

wydając ok 1800zł można miec naprawdę działający bardzo dobrze hamulec

 

A można trochę mniej enigmatycznie? :D

 

operacja jest prosta łatwa , przyjemna, i skuteczna, wymieniasz jarzma zacisków, tarcze 294mm, klocki CL i masz rewelacyjne hamowanie :D przetestowane na 5 autach i jest lepiej niż sie spodziewaliśmy :)

 

Zacisk do tarcz ~277 i 294 jest taki sam?

 

 

Jeżeli tak, to byłaby dla mnie idealna opcja, bo bym nie musiał zacisków zmieniać co pół roku.

Link to comment
Share on other sites

Nie ma przewodów w oplocie dedykowanych do Forestera

 

 

Jak nie ma , jak są nawet je mam

Zacisk do tarcz ~277 i 294 jest taki sam?

:D

tak

Link to comment
Share on other sites

Nie ma przewodów w oplocie dedykowanych do Forestera

 

 

Jak nie ma , jak są nawet je mam

Zacisk do tarcz ~277 i 294 jest taki sam?

:D

tak

 

To teraz tylko dorwać jarzma i sprawdzić czy w moje 16 to wejdzie.

 

Nie ma ktoś może takowych?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...