Skocz do zawartości

Subaru BRZ


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Pod warunkiem że kierownik z STI będzie mało rozgarnięty

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

To zerknij (jak jeszcze znajdziesz) na wyniki z ostatniego Power Stage w Bednarach :P I potem powiedz tym za 12 miejscem, że nie umieją jeździć ;)
Ledwo 90 osób do obdzwonienia ;)

 

Lepiej daj info jakie drugie oponki na16'' sobie zamówić. Chojny kusi R1R. Ktoś wcześniej miał przetestować. I co?

mam R1R, trzyma dobrze, dużo lepiej od seryjnych Michalin, ale na suchym i równym asfalcie (jastrzab) szybko sie nagrzewa i płynie, na mokrym jest dość dobrze, nie ma strachu, przy niższych temperaturach i chropowatej nawierzchni (ułęż) było najlepiej, opona nie osiągnęła stanu płynnego. Jest głośna, dużo głośniejsza od serii czy zimówek (nokian). I na koniec trwałość - jeszcze jeden track day i koniec. Już teraz opony tylne prawie nie maja bieżnika (po pierwszym torze zamieniłem przód i tył miejscami).
No niestety coś za coś. R1R trzyma praktycznie od startu, slick potrzebuje z kilometra aby zaczął działać, te działające od razu znikają w oczach i są mocno drogie. R1R jest polowe tańsza od Federala. Mi R1R na SuperOesie w Poznaniu trzymał od początku do końca. Na Bednarach by pewnie popłynął ale dużo później niż zwykła opona drogowa.

 

 

 

 

Jaki wybrałeś rozmiar?

 

Standardowy 215/45/17

 

 

Chojny, raczej tylne sie niszczą

 

A u mnie przód 1,5 opony zjechane a tył nadal ok.

 

Chyba za dużo mocy macie w tych BRZtach :)  

 

 Również u mnie przednie idą szybciej to chyba wynika z mojej NIEumiejętności prowadzenia :wacko: i płużenia przodem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Również u mnie przednie idą szybciej to chyba wynika z mojej NIEumiejętności prowadzenia  i płużenia przodem

 

Wręcz przeciwnie... nie wiem jaka jest charakterystyka BRZ w jeździe na czas i jaka technika najlepsza ale w e30 atak wyścigowy właśnie daje najlepsze czasy ale i zarzyna przednie opony.   ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ciekawe czy są 17-tki, i czy weszły by na czterotłoczek w GT-ku.

 

zdaje sie, ze sa 17ki - dostepne z ET 35 i 48 :) 


 

 

tak wyścigowy właśnie daje najlepsze czasy ale i zarzyna przednie opony.  

 

do tej pory bylo u mnie malo ataku wyscigowego, a wiecej zabawy - moze stad roznica ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupię, za przykładem TJ, Dunlopy Sport Maxx RT ale 225/45/17 i drugie Federale 595 RS-R 16'' do zabawy na Track Day.

Zamiast tych Federali to pomyśl o Kumho KU36, nie gorsza od FZ201, a cena jak 595RSR (270 zl za 15' jak poszukasz) Tylko na mokre to to sie nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnego doświadczenia w kwestii opon sportowych, ale kupiłem do GT-ka Federale RSR, m.in. za namową carfita i cybla, i jestem pod ich wrażeniem, oczywiście na suchym. :) nie ukrywam, że cena była jednym z czynników wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupię, za przykładem TJ, Dunlopy Sport Maxx RT ale 225/45/17 i drugie Federale 595 RS-R 16'' do zabawy na Track Day.

Te federale w rozm 16 występują chyba tylko 205/50, czy moze ja nie mogę znaleźć 205/55?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kupię, za przykładem TJ, Dunlopy Sport Maxx RT ale 225/45/17 i drugie Federale 595 RS-R 16'' do zabawy na Track Day.

Te federale w rozm 16 występują chyba tylko 205/50, czy moze ja nie mogę znaleźć 205/55?
Powiem wiecej: nawet są 205/45: http://www.racingtires.pl/semi_slick2/Federal_595_Rs-R. Wiesz jak to auto bedzie sie napedzać i trzymać asfaltu. A na tych autoslalomach, palce lizać ;) Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamieta ktos, jak znalezc to porownanie roznych rozmiarow kolo do ZC6, z ktorego im wyszlo, ze 18" byly wolniejsze od 17" ze sportowa opona?? Chcialem znajomemu podeslac...

 

 

 

Może ATS DTC, wyjątkowo lekkie felgi, tylko nie wiem czy rozmiar do BRZ byłby dobry.

 

z tego co wyczytalem, to nie podejda :( ale sa tez drogie skurzybyki! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarcxy policzyc: srednica kola, obwod, moment obrotowy, przelozenia, masa, moc wszysyko jest. Tak z grubsza: im mniejsze kolo tym lepszy sprint do setki ale mniejsza predkosc maksymalna. I na odwrot przy wiekszym kole. Oczywisvie w odniesieniu do serii. 18 jest sens wrzucuc do BRZeta przy +250 KM. A tak chyba lepiej 17 ale szersza opone. Chociaz wiem, ze na seryjnej oponie BRZ na torze, zrobil lepszy czas niz na oponie 225/45/17 Re070. Za duzo tej przyczepnosci tez niezbyt dobrze ;)

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej zobrazować to przyspieszeniem do setki: różnica pomiędzy oponą 215/45/17, a 225/45/18 to 0,4 s na korzyść opony na 17". Natomiast prędkość maksymalną na 18" wzrosłaby o około 12 km/h. Biorąc pod uwagę, że jazda po torze to 70% przyspieszeń i hamowań, zdecydowanie korzystniej jest jeżdzić na 17''. Albo 16'' na oponie 225/45/16 Toyo R1R: 0,35 s do setki szybciej niż 17'' ale o 15 km/h niższy predkość maksymalna :D . i wg mnie takie szesnastki był najlepsze na tor Poznań: i tak prędkość maksymalna to góra 200 km/h, może ciut więcej na prostej startowej. Za to auto będzie się dużo lepiej "odpychać" przy wyjściach z zakrętów.

 

Są to rozważania typowo teoretyczne, czysta matematyka.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnica felgi wzrasta o 2 cale. Wysokość profila opony liczy się od szerkości itd: czyli R1R (http://www.toyotires.eu/tire/pattern/proxes-r1r) jest w rozmiarze 225/45/16 co daje średnicę 608,9 mm, a opona 225/45/18 ma średnicę 659,7 mm.

 

Pomijam co powinna być, zgodnie z homologacją. Oczywiście jeśli chcesz zachować taką samą średnicę cąłego koła to możesz dopasowywać wysokość profila opony i jej szerokość do wartości właściwych np. dla seryjnej 17''.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...