Skocz do zawartości

Subaru XV [GP+GT] (MY12=>MY17+MY18=>MY22)


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, Adasko75 napisał:

Ale niech łaskawie Szanowny Kolega poda markę robiącą solidniejsze i bardziej bezawaryjne auta niż lexus..?

Powiem tak: dla mnie każda marka/model w kontekście której nie słychać o powszechnie występujących problemach jest równoważna. Pomijam także tzw.  "dowody anegdotyczne", typu "a mojemu szwagrowi wypadł silnik i dlatego ta marka jest ble".

Oczywiście, że jakby nie interesowało mnie jak wygląda auto, jak się nim jeździ, tylko chciałbym zminimalizować ryzyko niespodziewanych wizyt w serwisie to wziąłbym niewysilonego wolnossącego, benzyniaka na wtrysku pośrednim itp. I teraz czy taki Lexus RX350 byłby mniej awaryjny od BMW X3 z silnikiem M54B25 ? Podejrzewam,  że obydwa auta są tak samo dobre i jeśli nie ma druciarstwa to nie trzeba by odwiedzać serwisu poza regularnymi przeglądami. 

 

Jakbym kupował nowe auto to wziąłbym takie jak mi się podoba z jak najdłuższą gwarancją.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu 31.05.2018 o 13:02, Adasko75 napisał:

pomimo nielicznych przypadków opisywanego powyżej problemu marka Lexus we wszystkich rankingach bezawaryjności jakiegokolwiek kraju zajmuje czołowe, jak nie 1, miejsce.

Bardzo poważny problem, nie to co UPG.

 

:biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
12 minut temu, Lisek napisał:

W opisie techniczym XV ktos sie machnal: 

Skrzynia rozdzielcza jednobiegowa, staly naped jednej osi,naped osi tylnej dolaczany.

NIe tylko w technicznym. Jak Subaru może mieć niżej środek ciężkości jak ma prześwit 23 cm vs 18 cm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, GREGG napisał:

 

Bokser vs. silnik rzędowy

Silnik waży ze 150 kg. Nie ma bata aby jego niski środek ciężkości zrekompensował podniesienie całości (czyli ponad tonę) o 5 cm.

Wpływ środka ciężkości boxera na prowadzenie to slogan reklamowy i tyle. N grupowe Lancery pokazały ile warty jest nisko położony boxer w warunkach rajdowych - czyli tam gdzie każdy cm/kg/itp. ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, RoadRunner napisał:

Wpływ środka ciężkości boxera na prowadzenie to slogan reklamowy i tyle.

Jak dla mnie i pewnie dla wielu jeszcze cenna techniczna ciekawostka. Przewaga w stosuknu do konkurecji z silnikiem rzędowym to raczej wartości laboratoryjne i rozwarzania teoretyczne.

Ale Subaru to fajne i wyjątkowe auta, fajniejsze od wielu innych - nie da się tego zmierzyć stoperem, suwmiarką czy policzyć na kalkulatoreze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, RoadRunner napisał:

Silnik waży ze 150 kg. Nie ma bata aby jego niski środek ciężkości zrekompensował podniesienie całości (czyli ponad tonę) o 5 cm.

 

Nie jestem matematykiem więc nie wiem jak to przeliczyć. Poza tym co to znaczy "podniesienie całości"? Prześwit dotyczy odległości najniższego punku styku podwozia z powierzchnią, a jak faktycznie różne elementy samochodu są porozkładane na dole, to inna sprawa

 

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Lisek napisał:

W opisie techniczym XV ktos sie machnal: 

Skrzynia rozdzielcza jednobiegowa, staly naped jednej osi,naped osi tylnej dolaczany.

podawanie objętości bagażnika w metrach sześciennych zamiast litrach (bez zmiany położenia przecinka) a potem pisanie, że jeszcze box dachowy będzie potrzebny przy dłuższym wyjeździe.... 385m³/485m³ - niektórzy nie mają takiej kubatury mieszkania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, aflinta napisał:

385m³/485m³ - niektórzy nie mają takiej kubatury mieszkania :D

Niektórzy to może mają, przy średniej wysokości mieszkań 2,5m samo mieszkanie musiało by mieć ponad 150/190m2 ;)  gdzie średnia u mnie w bloku (około 400 mieszkań) to mniej więcej 45m2 ;)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 13.6.2018 o 20:50, RoadRunner napisał:

N grupowe Lancery pokazały ile warty jest nisko położony boxer w warunkach rajdowych - czyli tam gdzie każdy cm/kg/itp. ma znaczenie

Zły przykład. Lancery były ( są ) nieco szybsze od Imprez ( na prostej ). Przyczyna to mniejsza odległość od kolektora wydechowego do turbiny - dzięki temu szybsza reakcja turbiny = lepszy przebieg momentu obrotowego i nieco lepsze przyspieszanie.

Imprezy są szybsze w zakrętach co kompensuje w/w przewagę Lancera.

Nie tylko wyniki RSMP z lat ubiegłych, ale także opinie kierowców którzy naprawdę się na tym znają i mają doświadczenie z obydwoma samochodami ( Leszek, Kajetan ) nie pozostawiają tu cienia wątpliwości. 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...