Skocz do zawartości

Subaru WRX STI [VA] (MY15=>MY18/MY22)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Przed wypadem na SJS, po uszczerbaniu ostatnio fabrycznej felgi, założyłem do auta jakieś rezerwowe felgi i opony, oczywiście bez czujnika ciśnienia. Miała się zrobić jakaś dyskoteka na desce, ktoś pisał (w wątku Forkowym), żeby tę dyskotekę usunąć, to trzeba w odpowiednim miejscu na zegarach nieprzezroczystej taśmy samoprzylepnej użyć ( ;) ), a u mnie nic. Nic się nie zaświeciło. Czy ktoś wie w takim razie jak to z tymi czujnikami jest?

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładają fabrycznych wskażników,bo wiedzą że przewrażliwieni właściciele STI-ów po każdych 15 minutach szybszej jazdy zjeżdzaliby przerażeni na najbliższy parking, żeby ochłodzic ten 10-letni "cud techniki" japońskiej i to nawet w tym "new model 2015",który silnikowo jest takim samym pażdzierzem jak poprzednie. :toobad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 25 listopada  wyznaczono premiere  Forestera STI.

Zobaczymy czy auto bedzie oferowane tylko w Japonii czy moze w Europie równiez.

Jezeli w Europie tez to jaki silnik bedzie go napędzał???czy bedzie czerpał z zapasów ej25 czy moze dostanie silnik z japonskiej wersji WRX STI ?

Jesli to drugie,to stawiam na to ze w przyszłym roku WRX STi  na Europe powinien miec dwulitrowy motor. :)

Edytowane przez wasz_hugo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Zobaczymy czy auto bedzie oferowane tylko w Japonii czy moze w Europie równiez.

W Europie nie będzie oferowany.

 

 

czy bedzie czerpał z zapasów ej25 czy moze dostanie silnik z japonskiej wersji WRX STI

Ani to, ani to.

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 25 listopada  wyznaczono premiere  Forestera STI.

Zobaczymy czy auto bedzie oferowane tylko w Japonii czy moze w Europie równiez.

Jezeli w Europie tez to jaki silnik bedzie go napędzał???czy bedzie czerpał z zapasów ej25 czy moze dostanie silnik z japonskiej wersji WRX STI ?

Jesli to drugie,to stawiam na to ze w przyszłym roku WRX STi  na Europe powinien miec dwulitrowy motor. :)

Będzie to raczej obecny 2.0dit podkręcony do 300 km i 400nm

na rynku JP Forek XT ma 280 km, zakładam, że ta wersja będzie miała oznaczenia STI, felgi, zaciski, fotele, spoilery i wydech.

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziele sie z Wami 2015 WRX CVT mojego mlodszego brata.

Autko w garazu od konca Marca.

 

Obecnie: 211km*/352Nm* (* na rolkach hamowni)

Docelowe doladowanie: ~1.3bar

 

Dla porownania, na tej samej hamowni DynoDynamics:

- seryjne 2015 WRX 6MT/CVT wyciagaja ok. 170-180km/250Nm

- seryjne 2015 WRX STi 6MT wyciagaja ok. 210-220km/284Nm

 

 

Zmiany: wydech SPT/STi, dolot Mishimoto, filtr powietrza Volant/Dolandson PowerCore G2, dodatkowa chlodnica oleju CVT Mishimoto, Ecutek RaceROM

 

Na wiosne: Downpipe P&L Motorsports, TMIC RacerX Engineering

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez Perscitus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy ktoś wie w takim razie jak to z tymi czujnikami jest?

 

nie jestem pewien jak dziala w Subaru, ale w niektorych markach czujniki ciesnienia nie sprawdzaja de facto cisnienia, tylko na podstawie analizy danych z ESP/VDC i roznicy obrotowej kol wnioskuja, ktore kolo ma za malo cisnienia. W zwiazku z tym nie ma znaczenia jakie mamy felgi zalozone. Byc moze tu jest tak samo. Sprawdzales w instrukcji? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czujniki ciesnienia nie sprawdzaja de facto cisnienia, tylko na podstawie analizy danych z ESP/VDC i roznicy obrotowej kol wnioskuja, ktore kolo ma za malo cisnienia

Tak to ma tu działać. Tylko po zmianie kół pokonałem ze 25 km po mieście (w kilku odcinkach), a kolejnego dnia włączyły się dopiero po przejechaniu cięgiem ok 30 km. I nie jest to kwestia złego ciśnienia, że czujniki musiały coś sprawdzić, tylko zorientowania się przez system, że tych czujników w ogóle nie ma ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli komputer miałby liczyć średnicę poszczególnych kół na podstawie ich prędkości obrotowych, i na tej podstawie rozpoznawać spadek ciśnienia, to po co byłyby czujniki w kołach?  :huh:  :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Prawdopodobnie dokładnie tak, jak napisałeś, skoro dopiero po 30km komp wyliczył, że coś mu się nie zgadza.

To troche slabo, bo zanim sie dowiesz, ze jedziesz na prawie kapciu - opona moze byc juz do kosza.

 

STi to moje pierwsze auto w życiu, w którym mam te czujniki. I to całkiem niepotrzebnie (dziękuję Brukselo :angry: ), a kapci w życiu parę złapałem i opon nie zniszczyłem. A i bez tych czujników jakimś cudem udawało mi się pilnować ciśnienia w oponach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@leon, dlatego zdziwiłem się do czego miałyby być potrzebne czujniki w kołach, jeśli system działałby w oparciu o VDC-cośtam, jak napisał @@Than_Junior. Wtedy wystarczą czujniki ABS-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Prawdopodobnie dokładnie tak, jak napisałeś, skoro dopiero po 30km komp wyliczył, że coś mu się nie zgadza.

 

To troche slabo, bo zanim sie dowiesz, ze jedziesz na prawie kapciu - opona moze byc juz do kosza.

STi to moje pierwsze auto w życiu, w którym mam te czujniki. I to całkiem niepotrzebnie (dziękuję Brukselo :angry: ), a kapci w życiu parę złapałem i opon nie zniszczyłem. A i bez tych czujników jakimś cudem udawało mi się pilnować ciśnienia w oponach ;)

Jestes pewien ze to wymog UE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Prawdopodobnie dokładnie tak, jak napisałeś, skoro dopiero po 30km komp wyliczył, że coś mu się nie zgadza.

To troche slabo, bo zanim sie dowiesz, ze jedziesz na prawie kapciu - opona moze byc juz do kosza.
STi to moje pierwsze auto w życiu, w którym mam te czujniki. I to całkiem niepotrzebnie (dziękuję Brukselo :angry: ), a kapci w życiu parę złapałem i opon nie zniszczyłem. A i bez tych czujników jakimś cudem udawało mi się pilnować ciśnienia w oponach ;)

Jestes pewien ze to wymog UE?

 

Tak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...