Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawa dyskusja panowie, ale nie bierzecie pod uwagę faktu chłodzenia silnika przez olej. Przeholowanie z lepkością oleju może zmniejszyć prędkość przepływu w niektórych wrażliwych punktach układu i pogorszyć ich chłodzenie (np. łożysko turbiny, denka tłoków, niektóre strefy głowic, odprowadzanie ciepła z panewek itd.). Ciśnienie utrzymacie, ale do momentu spuchnięcia lub nagromadzenia nagarów. Nie dotyczy to upalania na torze, gdzie ogień trwa kilka-kilkanaście minut a potem jest odpuszczenie, chłodzenie i odpoczynek (wtedy liczy się przede wszystkim odporność na obciążenia mechaniczne). Ale to teoria bo praktykę z STI dopiero zaczynam i Wasze doświadczenia są dla mnie bezcenne.

Co do zużycia paliwa to jednogłośnie z wit411 twierdzę, że można.

 

Pozdrowienia od nowicjusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Temperatura oleju podczas dynamicznej czy szybkiej jazdy,utrzymująca się w okolicach 110-115*C,to normalna rzecz,inna sprawa gdy olej zaczyna przekraczać na stałe temperaturę 120-125*C.

W 2,5T większym problemem jest utrzymanie odpowiedniej temperatury płynu chłodzącego,proponuję zrobić takie pomiary podczas szybkiej jazdy,można się zdziwić. ;)

Przekłada się to odpowiednio na temperaturę oleju w silniku. :)

Co do temperatury oleju to zapraszam do BRZeta.115 - 120 st to normalna rzecz na autobahnie przy 160 km/h. 130 st. tez juz mnie nie dziwi.

 

 

W wrx na autostradzie jadąc kilkaset kilometrów z prędkością 130-140 nie przekracza 97-99 stopni... Nigdy nie widziałem na wyświetlaczu wartości większej niż 105 stopni - chłodnica oleju chyba dobrze działa :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając to, że czytam to forum od dawna, a się nie udzielam, to tym razem nie zdzierżyłem i krótko mówiąc pier… kolego. Jako stary dziad jeżdżacy dość ostro przyszło mi do głowy w początkowej fazie użytkowania tego auta sprawdzić spalanie jeżdżąć spokojnie. Nigdy nie miałem poniżej 12l. Na codzień trochę mniej jak kolega _adi (chylę czoła), ale nie mniej jak 15-17.

 

Przypomina mi to czasy, kiedy na forum ciagle zarzucano mi klamstwo, kiedy ja pisalem o tym, jakie mam spalanie w Spec.B ... ;) Wiec, Panie jotbe, argument "to nieprawda, bo ja tak nie umiem" mozna sobie darowac :)

 

 

 

Poza tym SIP powie, że chłodnica nie ma homologacji na rynek EU (i ma oczywiście rację) i nie może ściągnąć. 

 

 

mysle, ze to kwestia negocjacji, jak chodzi o gwarancje... ale przyznam, ze nie wiem jak duza ingerencja jest montaz chlodnicy oleju. Niemniej na homologacje wplywu miec nie powinna, bo ani nie zwieksza mocy, ani nie wplywa na bezpieczenstwo :rolleyes:

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa dyskusja panowie, ale nie bierzecie pod uwagę faktu chłodzenia silnika przez olej. Przeholowanie z lepkością oleju może zmniejszyć prędkość przepływu w niektórych wrażliwych punktach układu i pogorszyć ich chłodzenie (np. łożysko turbiny, denka tłoków, niektóre strefy głowic, odprowadzanie ciepła z panewek itd.). Ciśnienie utrzymacie, ale do momentu spuchnięcia lub nagromadzenia nagarów. Nie dotyczy to upalania na torze, gdzie ogień trwa kilka-kilkanaście minut a potem jest odpuszczenie, chłodzenie i odpoczynek (wtedy liczy się przede wszystkim odporność na obciążenia mechaniczne). Ale to teoria bo praktykę z STI dopiero zaczynam i Wasze doświadczenia są dla mnie bezcenne.

Co do zużycia paliwa to jednogłośnie z wit411 twierdzę, że można.

 

Pozdrowienia od nowicjusza.

Dokładnie. Dlatego trzeba dobrze dobrać olej. A ze niewielu użytkowników to potrafi to lepiej trzymać sie parametrów użytkowania zawartych w instrukcji, ktora wozimy w bagażniku :) Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie z jazdy "miejskiej" auto kręcone do 6 k rpm około 14-16. Trasa gdzie maks 120 130 km/h i wyprzedzania gdzie można i trzeba spalanie maks 11.

T,emerytura oleju maks 121. Olej Eneos Sustian 5W30. Wymiana co 5 k km.

Edytowane przez Ayu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego trzeba dobrze dobrać olej. A ze niewielu użytkowników to potrafi to lepiej trzymać sie parametrów użytkowania zawartych w instrukcji, ktora wozimy w bagażniku :)

No ja właśnie nie potrafie, ale bardzo bym chciał dobrać odpowiedni. Jeżdżę...... zgodnie z przepisami +10km/h co oznacza z jednej strony kompletny lajt 130km na tempomacie bez wyprzedzania kogokolwiek a z drugiej ciagle palowanie na 2 i 3 biegu żeby te dozwolone 80 wogole utrzymać. Co robić? Trzymać sie 5w40? Ale jakiego motul 300v power czy lepiej millers cfe nt czy bez nt też jest ok? Sorry, że Wam smiece troche, choć w sumie silnik mamy ten sam :) więc może i Wam się odpowiedź przyda.

 

miś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeżdżę...... zgodnie z przepisami +10km/h co oznacza z jednej strony kompletny lajt 130km na tempomacie bez wyprzedzania kogokolwiek a z drugiej ciagle palowanie na 2 i 3 biegu żeby te dozwolone 80 wogole utrzymać. Co robić? Trzymać sie 5w40? Ale jakiego motul 300v power czy lepiej millers cfe nt czy bez nt też jest ok?

Millers CFS 5W40 z nano czy bez jak i Motul 300v Power 5W40 dla tego typu użytkowania jest odpowiednim olejem.Do rozważenia jeszcze dorzuciłbym Motul X-max 0W40 i zmianę oleju co 5-6 tys.km przy stosowaniu tych smarowideł. :)    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bede zasmiecal zdjeciami cudzych aut, wiec dam tylko jedno... ja bym sie chyba zdecydowal na czornego... ale Twoj wyglada jakos tak... no cudnie ^_^

Na czarnym wszystkie dodatki "znikają". Nie ma tego kontrastu. Stały dwa obok siebie. Mój i właśnie czarny. Jak ktoś kiedyś napisał - czarny to cichy masakrator. Za to niebieski strasznie rzuca się w oczy. Ja lubię się wyróżniać :)

 

 

Rozpętałem trochę burze w temacie :)

Na rozluźnienie wrzucam dwie foty :)

Co myślicie o satynowych lusterkach i braku spojlera? Z boku łudząco podobny do innego samochodu.

Montuj spoiler, zaklejaj lusterka.

Spalanie z jazdy "miejskiej" auto kręcone do 6 k rpm około 14-16. Trasa gdzie maks 120 130 km/h i wyprzedzania gdzie można i trzeba spalanie maks 11.

T,emerytura oleju maks 121. Olej Eneos Sustian 5W30. Wymiana co 5 k km.

Jak Wy to robicie w tym aucie? Może moje jest zepsute? ;) Dobra, żartuję, nie odpowiadajcie. Eco to ja na pewno nie jestem.

 
 

Moim zdaniem STI nie nadaje się na auto autostradowe, żeby walić non stop 200km/h.  :)

 

Dokładnie. Po przejechaniu 100 km stałą prędkością 160 km/h olej nieźle zagrzany. 

 

Mała poprawka. Wcześniej napisałem, że przy stałej jeździe z prędkością 160 km/h olej osiąga 120 stopni ale sprawdziłem w swoich notatkach  :) i ta prędkość to 170 km/h. Włączony tempomat i równa jazda (ani razu nie zwalniałem ani nie przyspieszałem). Po ok 100 km temp. oleju 120 stopni. I przy okazji mam spisane spalanie na tym odcinku - 14 litrów.

 

 

Edytowane przez _adi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mała poprawka. Wcześniej napisałem, że przy stałej jeździe z prędkością 160 km/h olej osiąga 120 stopni ale sprawdziłem w swoich notatkach   i ta prędkość to 170 km/h. Włączony tempomat i równa jazda (ani razu nie zwalniałem ani nie przyspieszałem). Po ok 100 km temp. oleju 120 stopni. I przy okazji mam spisane spalanie na tym odcinku - 14 litrów.

Warto byłoby jeszcze podać jakie były warunki atmosferyczne,temperatura zewnętrzna to istotny element i mający duży wpływ na chłodzenie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Pewnie tyle, żeby zauważyć

Żeby co zauważyć?
Różnicę

Jaką?

 

 

Istotna

 

 

 

dlugo tak jeszcze bedziecie sie przekomarzac...? :mrgreen: 

 

 

 

 

Na czarnym wszystkie dodatki "znikają". Nie ma tego kontrastu.

 

Ciekawy aspekt, nie zwrocilem na to uwagi... Ale moj na dobry poczatek dostalby tez powloke ochronna, ktora czyni z lakieru lustro wiec moze wtedy by sie juz tak nie zlewalo ;)

 

Ech, marzenia... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mała poprawka. Wcześniej napisałem, że przy stałej jeździe z prędkością 160 km/h olej osiąga 120 stopni ale sprawdziłem w swoich notatkach   i ta prędkość to 170 km/h. Włączony tempomat i równa jazda (ani razu nie zwalniałem ani nie przyspieszałem). Po ok 100 km temp. oleju 120 stopni. I przy okazji mam spisane spalanie na tym odcinku - 14 litrów.

Warto byłoby jeszcze podać jakie były warunki atmosferyczne,temperatura zewnętrzna to istotny element i mający duży wpływ na chłodzenie. ;)

 

 

To było w wakacje. Na pewno nie było wtedy upału, ale było ciepło. Nie padał deszcz, nie było mgły. Bezwietrznie lub bardzo słaby wiatr.

W aucie ja - 71 kg i żona - niecałe 50 kg. Cały zbiornik paliwa, z bagaży tylko bardzo mała torba podróżna. Droga trochę pod górkę, trochę z górki ale w większości płaska. Ciśnienie w oponach 2.3, 2.2. Szyby pozamykane, możliwe że włączona klimatyzacja ale tutaj nie mam pewności bo rzadko jej używam. Włączony tempomat na 170 km/h. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Pewnie tyle, żeby zauważyć

Żeby co zauważyć?
Różnicę

Jaką?

 

 

Istotna

 

 

 

Kilka postów, konkretów brak, czyli nie masz pojęcia o czym piszesz ale piszesz dla... popisania. 

 

Kolejny internetowy specjalista  :biglol:

 

 

 

 

dlugo tak jeszcze bedziecie sie przekomarzac...?  

 

Przepraszam że tyle to trwało ale w sumie to dawałem szansę czekając na jakiś konkret choć z założeniem że i tak się nie pojawi.

 

@wredny, nie zawiódł   :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To było w wakacje. Na pewno nie było wtedy upału, ale było ciepło. Nie padał deszcz, nie było mgły. Bezwietrznie lub bardzo słaby wiatr. W aucie ja - 71 kg i żona - niecałe 50 kg. Cały zbiornik paliwa, z bagaży tylko bardzo mała torba podróżna. Droga trochę pod górkę, trochę z górki ale w większości płaska. Ciśnienie w oponach 2.3, 2.2. Szyby pozamykane, możliwe że włączona klimatyzacja ale tutaj nie mam pewności bo rzadko jej używam. Włączony tempomat na 170 km/h. 
 

 

Napisz co jadłeś jeszcze na śniadanie (czy ostre jedzenie czy łagodne) - może to mieć istotny wpływ na spalanie  :)

 

Przepraszam za offa, ale nie mogłem się powstrzymać.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

Pewnie tyle, żeby zauważyć

Żeby co zauważyć?
Różnicę
Jaką?

Istotna

 

Kilka postów, konkretów brak, czyli nie masz pojęcia o czym piszesz ale piszesz dla... popisania.

 

Kolejny internetowy specjalista :biglol:

 

 

 

dlugo tak jeszcze bedziecie sie przekomarzac...?

Przepraszam że tyle to trwało ale w sumie to dawałem szansę czekając na jakiś konkret choć z założeniem że i tak się nie pojawi.

 

@wredny, nie zawiódł

Jednemu koledze podoba się najnowsza impreza, ale martwi się o jazdę ponad 200 na godzinę na dłuższych dystansach, na co drugi kolega odpisał, że u niego olej się nagrzewa juz przy 160...

 

Nasuwa się wniosek - przy ponad 200 nagrzeje się jeszcze bardziej.

 

Jakich jeszcze konkretów oczekujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

 

Pewnie tyle, żeby zauważyć

Żeby co zauważyć?
Różnicę
Jaką?

Istotna

 

Kilka postów, konkretów brak, czyli nie masz pojęcia o czym piszesz ale piszesz dla... popisania.

 

Kolejny internetowy specjalista :biglol:

 

 

 

dlugo tak jeszcze bedziecie sie przekomarzac...?

Przepraszam że tyle to trwało ale w sumie to dawałem szansę czekając na jakiś konkret choć z założeniem że i tak się nie pojawi.

 

@wredny, nie zawiódł

Jednemu koledze podoba się najnowsza impreza, ale martwi się o jazdę ponad 200 na godzinę na dłuższych dystansach, na co drugi kolega odpisał, że u niego olej się nagrzewa juz przy 160...

 

Nasuwa się wniosek - przy ponad 200 nagrzeje się jeszcze bardziej.

 

Jakich jeszcze konkretów oczekujesz?

 

 

To chyba logiczne, że jeżeli samochód jedzie szybciej to silnik pracuje pod większym obciążeniem. 

 

Piszesz, że są znaczne, istotne, zauważalne itd. różnice bez konkretów jakie różnice masz na myśli i co one oznaczają dla silnika, czy i jaki mają wpływ na jego pracę, co oznaczają dla właściciela samochodu? 

 

Po ogólnych wpisach oczekuje nic więcej jak konkretów a nie kolejnych ogólników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

 

 

Pewnie tyle, żeby zauważyć

Żeby co zauważyć?
Różnicę
Jaką?
Istotna

Kilka postów, konkretów brak, czyli nie masz pojęcia o czym piszesz ale piszesz dla... popisania.

 

Kolejny internetowy specjalista :biglol:

 

 

 

dlugo tak jeszcze bedziecie sie przekomarzac...?

Przepraszam że tyle to trwało ale w sumie to dawałem szansę czekając na jakiś konkret choć z założeniem że i tak się nie pojawi.

 

@wredny, nie zawiódł

Jednemu koledze podoba się najnowsza impreza, ale martwi się o jazdę ponad 200 na godzinę na dłuższych dystansach, na co drugi kolega odpisał, że u niego olej się nagrzewa juz przy 160...

 

Nasuwa się wniosek - przy ponad 200 nagrzeje się jeszcze bardziej.

 

Jakich jeszcze konkretów oczekujesz?

To chyba logiczne, że jeżeli samochód jedzie szybciej to silnik pracuje pod większym obciążeniem.

 

Piszesz, że są znaczne, istotne, zauważalne itd. różnice bez konkretów jakie różnice masz na myśli i co one oznaczają dla silnika, czy i jaki mają wpływ na jego pracę, co oznaczają dla właściciela samochodu?

 

Po ogólnych wpisach oczekuje nic więcej jak konkretów a nie kolejnych ogólników.

Skoro to takie logiczne to skąd Twoje pytania?

 

Czy to takie istotne, że miał 120 a nie 115 stopni w kontekście tego, że rozmowa była o wiele większych obciążeniach niż te do których odnosił się _adi?

 

Chwilę później z resztą doprecyzował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytam i coś mnie dziwi. Zdarzało mi się XT lecieć sporo kilometrów z prędkością +150km/h i nawet w upały max. temp jaką zanotowałem to ok. 106st. Olej to zalecana gęstość tyle, że Millers. Nie znam się ale 120 to chyba sporo.....

 

Normalna temperatura ;)

 

Proszę Was.. nie karmić :D

 

@Than_Junior foty z kalkulatora, ale niebawem mam nadzieję jesienna sesja będzie.

post-13094-0-52133300-1445853857_thumb.jpg

post-13094-0-33674100-1445853870_thumb.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...