Skocz do zawartości

PB95, 98 czy 100? Czyli czym zalewacie turboloty?


bzyq

Rekomendowane odpowiedzi

Czy amerykańskie paliwa 91 i 93 to odpowiedniki naszych rodzimych 95 i 98? Bo produkty do tuningu DYI, które przeglądam opierają się o mapy dla tych dwóch typów paliw (przykładowy map pack XPM do access porta). Jakimi mocami dysponują te wystrojone na 91 STIki z USDM? Bo kompletnie nie rozumiem konieczności robienia samochodu na 98 czy vpower, skoro te same silniki jeżdżą w USA podłubane na 93... :|

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wikipedia prawdę mi powie... czyli faktycznie żeby jeździć na paliwie o niższej liczbie oktanowej i osiągnąć te same parametry (wg wikipedii USDM EJ257 ma 305 koni), wystarczy remap... ? :)

 

Do tego wniosku doszedłem zanim zadałem wcześniejsze pytanie, ale że to przeczy logice, to się uzewnętrzniam... To jak to z tym jest? Po co producent robi takie zabiegi, skoro można osiągnąć dokładnie to samo na 91 albo 93 (żeby nie wspominać o "marnym" 95?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo o wyższej LO nie jest po to, żeby były większe osiągi, tylko, żeby ochronić silnik przed spalaniem stukowym (wybuchowym). Osiągi poprawiasz przez odpowiedni skład mieszanki (uboższa) i regulacje wyprzedzenia zapłonu i wiele innych parametrów. Jak masz silnik ustawiony pod 98 i zalejesz 95 i niżej, może dojść do uszkodzeń. Gdzieś w necie były testy na hamowni śmiesznego silnika, bo jakieś Seicento i na 95 miał wyższą moc/moment niż na 98. Nie mówię tutaj o paliwach premium, bo te mają inne dodatki dające "kopa", ale o normalnej benzynie P/b 98.

 

Dlatego np. zalanie do mojego silnika N/A 2.0 litra benzyny 98 nic nie da, tylko wzrost wydatków, a może i spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wikipedia prawdę mi powie... czyli faktycznie żeby jeździć na paliwie o niższej liczbie oktanowej i osiągnąć te same parametry (wg wikipedii USDM EJ257 ma 305 koni), wystarczy remap... ? :)

 

Przeczytaj te strone jeszcze raz. Podpowiem Ci - zwroc uwage na roznice w sposobach okreslania liczby oktanowej.

 

Oczywiscie, mozna zrobic auto, ktore bedzie mialo na paliwie o mniejszej liczbie oktanowej wiecej koni, niz inne auto na paliwie o wyzszej. Ale moc silnika, to nie tylko liczba oktanowa paliwa, ale cala lista roznych modyfikacji itp. itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro można osiągnąć dokładnie to samo na 91 albo 93 (żeby nie wspominać o "marnym" 95?)

Dodaj do paliwa US ok.4 oktany i wtedy porównuj z EU. Inna metoda określania liczby oktanowej tak jak rzecze AMI.

Mój forek ma w instrukcji nakazane "paliwko premium" - z tego co pamiętam to w US (NY) premium ma 92 oktany - dlatego ja w PL jeżdżę na 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
...to na czym polega patent? Paliwo z Niemiec? :P

 

Cytat ze strony:

 

(...)

 

Nasza formuła opiera się na zaawansowanym dodatku i technologii Shell Efficiency Improver, dzięki którym:

 

– silnik jest smarowany nawet w miejscach trudno dostępnych dla standardowych olejów silnikowych,

– podzespoły mogą obracać się swobodniej,

– większa ilość energii ze spalania paliwa jest udostępniana i przekazywana do układu napędowego.

 

(...)

 

wygląda na marketing, pewnie kupimy i sprawdzimy jak to działa czyli cel większej sprzedaży będzie osiągnięty :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakrujące dane podała dzisiaj GW odnośnie cen paliw w Europie i ich stosunku do średniej pensji. Mamy jedną z najniższych cen benzyny w EU, ale za pensję możemy kupić jedynie 360 litrów. Dla porównania: Niemcy - 1433, Francuzi - 1220, Holendrzy - 1270, pogrążeni w kryzysie: Hiszpanie - 1037, Portugalczycy - 587, a Grecy - 505.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewiele się pomyliłem, zresztą to jest "sektor przedsiębiorstw" gdzie się zarabia lepiej niż np w budżetówce.

 

nie zmienia to wszystko faktu, że zarabiamy w PL niewspółmiernie mało do kosztu paliwa (które nominalnie jest w podobnych cenach w Europie, z uwagi na zunifikowaną - światową - cenę surowca, ropy naftowej, podobnym kosztom produkcji paliw oraz jednolitym w miarę obciążeniom podatkowym w UE, ale relatywnie - do zarobków, jest drogie).

 

zakładam, że pewnie nikt z Turbo Subarakiem nie zarabia tak mało (chociaż kto wie), więc na paliwo go stać, niemniej jednak, bardziej nas to boli niż w bogatszych krajach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładam, że pewnie nikt z Turbo Subarakiem nie zarabia tak mało (chociaż kto wie), więc na paliwo go stać, niemniej jednak, bardziej nas to boli niż w bogatszych krajach.

 

 

Mój ostatni kwitek to 1700 brutto :) więc jeszcze mniej niż tutaj piszecie :) A jednak turbo subarakiem się poruszam :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowiedz jaki sterownik / program / silnik?

 

Czy w subaraku korekty zapłonu są trwałe? Sorry za głupie pytanie, ale bawiłem się długo sterownikiem od 300+ konnego 1.8T, w którym tego rodzaju korekty występowały na bieżąco i nigdy nie były trwałe (można było jeździć na 95, wtedy komputer cały czas cofał zapłon, ale wystarczyło zalać 98, żeby wszystko wracało do stanu wyjściowego, czyli 0.0) - stąd moje pytanie co tak właściwie widać na tym obrazku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

program jak widać learning view eu fxt my06 32bit silnik 2.5t seria

 

co do ustawień to są one zmienne ale zmieniają się przy konkretnych problemach/knockach.

 

jak widać u mnie jest teraz super ale kiedyś nie było

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...