AMI Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Czy amerykańskie paliwa 91 i 93 to odpowiedniki naszych rodzimych 95 i 98? Bo produkty do tuningu DYI, które przeglądam opierają się o mapy dla tych dwóch typów paliw (przykładowy map pack XPM do access porta). Jakimi mocami dysponują te wystrojone na 91 STIki z USDM? Bo kompletnie nie rozumiem konieczności robienia samochodu na 98 czy vpower, skoro te same silniki jeżdżą w USA podłubane na 93... :| http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 wikipedia prawdę mi powie... czyli faktycznie żeby jeździć na paliwie o niższej liczbie oktanowej i osiągnąć te same parametry (wg wikipedii USDM EJ257 ma 305 koni), wystarczy remap... ? Do tego wniosku doszedłem zanim zadałem wcześniejsze pytanie, ale że to przeczy logice, to się uzewnętrzniam... To jak to z tym jest? Po co producent robi takie zabiegi, skoro można osiągnąć dokładnie to samo na 91 albo 93 (żeby nie wspominać o "marnym" 95?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Paliwo o wyższej LO nie jest po to, żeby były większe osiągi, tylko, żeby ochronić silnik przed spalaniem stukowym (wybuchowym). Osiągi poprawiasz przez odpowiedni skład mieszanki (uboższa) i regulacje wyprzedzenia zapłonu i wiele innych parametrów. Jak masz silnik ustawiony pod 98 i zalejesz 95 i niżej, może dojść do uszkodzeń. Gdzieś w necie były testy na hamowni śmiesznego silnika, bo jakieś Seicento i na 95 miał wyższą moc/moment niż na 98. Nie mówię tutaj o paliwach premium, bo te mają inne dodatki dające "kopa", ale o normalnej benzynie P/b 98. Dlatego np. zalanie do mojego silnika N/A 2.0 litra benzyny 98 nic nie da, tylko wzrost wydatków, a może i spalania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 wikipedia prawdę mi powie... czyli faktycznie żeby jeździć na paliwie o niższej liczbie oktanowej i osiągnąć te same parametry (wg wikipedii USDM EJ257 ma 305 koni), wystarczy remap... ? Przeczytaj te strone jeszcze raz. Podpowiem Ci - zwroc uwage na roznice w sposobach okreslania liczby oktanowej. Oczywiscie, mozna zrobic auto, ktore bedzie mialo na paliwie o mniejszej liczbie oktanowej wiecej koni, niz inne auto na paliwie o wyzszej. Ale moc silnika, to nie tylko liczba oktanowa paliwa, ale cala lista roznych modyfikacji itp. itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 skoro można osiągnąć dokładnie to samo na 91 albo 93 (żeby nie wspominać o "marnym" 95?) Dodaj do paliwa US ok.4 oktany i wtedy porównuj z EU. Inna metoda określania liczby oktanowej tak jak rzecze AMI. Mój forek ma w instrukcji nakazane "paliwko premium" - z tego co pamiętam to w US (NY) premium ma 92 oktany - dlatego ja w PL jeżdżę na 95. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Shell wprowadza nowe paliwa w miejsce Eurosuper95 będzie "FuelSave 95" http://www.shell.pl/home/content/pol/pr ... /unleaded/ Ponoć oszczędność na poziomie 1 l na 50 l w stosunku do normalnej 95, cena ta sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 hell wprowadza nowe paliwa w miejsce Eurosuper95 będzie "FuelSave 95" Ciekawa jaka będzie jej cena, bo koszt obu V-power jest absurdalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Cena ta sama co dotychczasowa zwykła Eurosuper 95. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Cena ta sama co dotychczasowa zwykła Eurosuper 95. jak dla mnie zmienili nazwę i dodali dodatek placebo i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 ...to na czym polega patent? Paliwo z Niemiec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 ...to na czym polega patent? Paliwo z Niemiec? Cytat ze strony: (...) Nasza formuła opiera się na zaawansowanym dodatku i technologii Shell Efficiency Improver, dzięki którym: – silnik jest smarowany nawet w miejscach trudno dostępnych dla standardowych olejów silnikowych, – podzespoły mogą obracać się swobodniej, – większa ilość energii ze spalania paliwa jest udostępniana i przekazywana do układu napędowego. (...) wygląda na marketing, pewnie kupimy i sprawdzimy jak to działa czyli cel większej sprzedaży będzie osiągnięty :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Masakrujące dane podała dzisiaj GW odnośnie cen paliw w Europie i ich stosunku do średniej pensji. Mamy jedną z najniższych cen benzyny w EU, ale za pensję możemy kupić jedynie 360 litrów. Dla porównania: Niemcy - 1433, Francuzi - 1220, Holendrzy - 1270, pogrążeni w kryzysie: Hiszpanie - 1037, Portugalczycy - 587, a Grecy - 505. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 sebachon, i taki wyznacznik pokazuje właśnie jak głęboko w cz... du...ie jesteśmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 chcecie mi powiedzieć, ze zarabiacie "na rękę" 2200? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 chcecie mi powiedzieć, ze zarabiacie "na rękę" 2200? taka jest tzw. średnia krajowa, tj. ok. 3500 brutto (ok. 2450 netto na rękę). Polskich Złotych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Nie, antycypują benzynę po 7,48zł/l Przynajmniej tak wynika stąd: http://www.stat.gov.pl/gus/5840_1786_PLK_HTML.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 niewiele się pomyliłem, zresztą to jest "sektor przedsiębiorstw" gdzie się zarabia lepiej niż np w budżetówce. nie zmienia to wszystko faktu, że zarabiamy w PL niewspółmiernie mało do kosztu paliwa (które nominalnie jest w podobnych cenach w Europie, z uwagi na zunifikowaną - światową - cenę surowca, ropy naftowej, podobnym kosztom produkcji paliw oraz jednolitym w miarę obciążeniom podatkowym w UE, ale relatywnie - do zarobków, jest drogie). zakładam, że pewnie nikt z Turbo Subarakiem nie zarabia tak mało (chociaż kto wie), więc na paliwo go stać, niemniej jednak, bardziej nas to boli niż w bogatszych krajach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Fakt, za IV kwartał 2011: 3586,75 zł Czyli 2565,45 zł netto, czyli benzyna po 7,13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Ostatnio zalałem na Ukrainie po 4.3 na na nasze i też smiga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
allin Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 kolega z Suwałk leje za mniej niż 3zł / L prosto od mateczki Rosyji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 A ja wczoraj trafiłem na promocję na Orlenie - 98 w cenie 95 . Podobno pomylili się rozładowując cysternę :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybex Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 zakładam, że pewnie nikt z Turbo Subarakiem nie zarabia tak mało (chociaż kto wie), więc na paliwo go stać, niemniej jednak, bardziej nas to boli niż w bogatszych krajach. Mój ostatni kwitek to 1700 brutto więc jeszcze mniej niż tutaj piszecie A jednak turbo subarakiem się poruszam :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 co do jakości 95 z lotosu to samo na 98 dynamic. jak widać, nie ma sensu lać czegoś droższego skoro nie ma żadnych korekt bo nie ma knocków pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 podpowiedz jaki sterownik / program / silnik? Czy w subaraku korekty zapłonu są trwałe? Sorry za głupie pytanie, ale bawiłem się długo sterownikiem od 300+ konnego 1.8T, w którym tego rodzaju korekty występowały na bieżąco i nigdy nie były trwałe (można było jeździć na 95, wtedy komputer cały czas cofał zapłon, ale wystarczyło zalać 98, żeby wszystko wracało do stanu wyjściowego, czyli 0.0) - stąd moje pytanie co tak właściwie widać na tym obrazku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 program jak widać learning view eu fxt my06 32bit silnik 2.5t seria co do ustawień to są one zmienne ale zmieniają się przy konkretnych problemach/knockach. jak widać u mnie jest teraz super ale kiedyś nie było pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się