Skocz do zawartości

PB95, 98 czy 100? Czyli czym zalewacie turboloty?


bzyq

Rekomendowane odpowiedzi

w instrukcji z tego co pamiętam mojego było napisane 95 no to je leję i już :) nie wiem o co cała tu dyskusja... Czytajcie instrukcje swych aut a będziecie wiedzieli czym to zalewać... na dokładkę zagazowałem go dzięki pozytywnym komentarzom tu na forum i zgodnie z zaleceniami producenta instalacji zalewam je również lpg jak wiadomo różnej jakości... i co? autko jeździ i radzi sobie nieźle... pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

orry, ale to jest poziom gawędy spod budki z piwem

Dla mnie również, ale nigdzie nie napisałem, że się zachwycam poziomem dyskutantów, po prostu wkleiłem co znalazłem, bez komentarza. Każdy sobie wyrobi własna zdanie, zaś tym, którzy wierzyli do tej pory w teksty pracowników stacji - otworzy oczy. Wartościowe są tam linki do Auto Świata i cytaty z instrukcji wewnętrznych z działu PR. Wyczytałem również (już nie pamiętam, czy w tym wątku, czy gdzieś indziej na ich forum), że w zimie warto zaopatrzyć się w ON Verva (o ile Boxer Diesel łapie się do klasyfikacji "turbolota" z tytułu tego wątku) bo nie ma dodatków biokomponentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji z tego co pamiętam mojego było napisane 95 no to je leję i już :) nie wiem o co cała tu dyskusja... Czytajcie instrukcje swych aut a będziecie wiedzieli czym to zalewać...

 

A jeżeli jest napisane 95 lub wyżej?... No i zaczyna się cała ta dyskusja... :wink:

 

-- 8 sty 2012, o 10:07 --

 

Wartościowe są tam linki do Auto Świata i cytaty z instrukcji wewnętrznych z działu PR.

 

Słusznie. Wydają się jednak bardziej wiarygodne. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje w ankiecie 95 V-Power :) a takie paliwo tankuję. Shell nie ma 98 - raz "pajac" na podjeździe chciał mi wmówić z wielką stanowczością, że V-Power to 98...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W praktyce przy każdym tankowaniu. :mrgreen:

 

:lol: Nie tankuj na Bliskiej i tym podobnych wynalazkach... :wink: Najlepiej lać 98 z ulepszaczami typu Verva, Ultimate czy Suprema. Wtedy nie będziesz musiał. :wink: A brak resetu szczególnie jest odczuwalny przy zejściu na niższą LO. Kiedy kilka razy wlałem 95, po długim okresie 98, zdarzało się czasami dławienie przy ostrym wkręcaniu w obroty.

Dlaczego nie na Bliskiej ?? od dłuższego czasu pracuje w sektorze energetycznym i powiem ci jedno ponad 78% paliwa w Polsce pochodzi od jednego producenta, paliwa takich stacji jak shell czy podobne dojeźdzają jako Shell tylko do granicy potem są mieszane lub podlegają innemu przemieleniu lub gdzieś tam jadą ale w ilości minimalnej, co do finalnego produktu w postaci jakiś tam verv czy innych wynalazków to produkt powstaje już w zbiorniku gdzie ostatni organ że tak powiem wlewa tam wiadro na jakieś 1000litrów lub więcej jakieś specyfiku który sam sobie możesz kupić na stacji, nie mieszając tego nie robiąc żadnej analizy po dodaniu tego dziadostwa, wlewa tyle ile mu się wleje, podsumowując jest to tylko i wyłącznie zabieg marketingowy może tam się coś czuje ale głównie czujesz różnice w portfelu to wszystko. I jeszcze jedna uwaga jestem pewny iż mimo iż byś tankował codziennie na innej stacji zawsze będziesz tankował to samo paliwo od tego samego producenta no może coś ci się tam uda trafić innego, zaś z gazem już zupełnie inna historia ale i tak wygląda to zupełnie inaczej niż się wam wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rybex, na shell'u nie ma 98

 

Vpower - 95

Vpower Racing - 100

 

 

O kurde, to teraz jestem w szoku, zawsze myślałem że v power ma więcej oktanów niż zwykłe 95.

 

Wlasnie na tym to zapewne polega :) Na zmyleniu klienta i przekonaniu go, ze kupuje cos lepszego, niz kupuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki wpływ oktany mają na moc silnika zależy tylko od samej jego konstrukcji.Paliwa wysokooktanowe nadają się praktycznie do silników z turbo, kompresorem czyli jak w temacie do turbolotów :) Wzrost mocy wystąpi dzięki podniesieniu sprężania,przyspieszeniu zapłonu, wystąpi ewentualnie spalanie stukowe ale silnik będzie na to przygotowany. Generalnie każdy silnik jest skrojony do konkretnego paliwa a stosowanie lotniczej, powyżej 100 to już wykończenie w pierwszej kolejności kata. Silniki z komputerem mogą ustawiać elastycznie spalanie pod katem rodzaju paliwa ale na dłuższą metę jest to szkodliwe dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rybex, na shell'u nie ma 98

 

Vpower - 95

Vpower Racing - 100

 

 

O kurde, to teraz jestem w szoku, zawsze myślałem że v power ma więcej oktanów niż zwykłe 95.

 

Wlasnie na tym to zapewne polega :) Na zmyleniu klienta i przekonaniu go, ze kupuje cos lepszego, niz kupuje :)

 

Na szczęście lałem z dwa razy ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykłego VP,

 

a takto to w sumie verva 98, albo na bp 98 , ale nie widze zadnych różnić dlatego tankuje na eclerec też 98, najtaniej i po opiniach znajomych wszyscy zadowoleni, do tego raz widziałem jak tankowali tam z salonu FORDA tam Focusa RS500 :)

 

-- Pn sty 09, 2012 5:31 pm --

 

Opłaca się do zwykłego GTka lać VPR ? Czy lepiej nie ryzykować z tym spalaniem stukowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a jeśli Pb95 jest jedyną dostępną opcją, to jak się ratować szykując auto na pojeżdżawkę? (bo w trasie to mi różnicy żadnej nie robi, bo rzadko kiedy przekraczam 400rpm)

 

A fabryczna mapa jest na 95 oktanow czy na 98?

 

Jesli na 98 - realnie najlepiej i najwygodniej docelowo pewnie byloby zrobic remap, ale jak sie domyslam nie bedziesz mial fachury pod reka?

 

Octane boostery sa jakas opcja, o ile sa dostepne.

Metanol w malych ilosciach bylby pewnie nawet jakas opcja, ew. moze troche lepiej etanol, jesli dostepny - troche mniej agresywny i szkodliwy jednak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę oddać taki "octane booster" za symboliczną kwotę (powiedzmy 5 złotych + wysyłka) - Millers Oils CVL 250 ml. Zwiększa liczbę oktanową o 3 oktany i można go wozić w bagażniku jako ostatnią deskę ratunku, gdyby nie było P/b 98, a pusto w baku. Wystarcza na 20 litrów benzyny. Mam 2 sztuki do oddania, kto pierwszy napisze na PW ten lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

etanol czy metanol... to co żużlowcy leją - chyba etanol to jest, masz rację AMI.

 

w żużlu leją metanol :) zwłaszcza w połączeniu z gazem rozweselającym daje dobre efekty

(swoją drogą jeden z najnudniejszych sportów motorowych świata - ten z linku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...