Skocz do zawartości

PB95, 98 czy 100? Czyli czym zalewacie turboloty?


bzyq

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie też widzę różnicę w spalaniu na korzyść 98, ale tej z ulepszaczami, typu BP Ultimate, Suprema, Verva. Zdecydowanie lepsza praca silnika w stosunku do 95, autoi nie dławi się, płynnie przyśpiesza. Jak na razie najlepsze wrażenia o dziwo z jazdy na Vervie - kultura pracy podobna, jak np przy Supremie, ale mniejsze spalanie o ok. 0,5 litra na 100km. Na trasie, nawet przy dynamicznej jeździe, ale nie przekraczając 120km/h wychodzi ok 9l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie też u siebie tak dużą różnicę w poziomie oleju rozgrzanego i zimnego? Rozumiem, że olej ulega rozszerzalności cieplnej, ale aż tak bardzo? U mnie na przykład pół godziny po wyłączeniu silnika jest full. Natomiast zupełnie zimny, po wielu godzinach lub nocy - połowa. :roll: Oczywiście na tym samym równym podłożu. Kilka razy sprawdzane. Dolewać czy nie dolewać? :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie też u siebie tak dużą różnicę w poziomie oleju rozgrzanego i zimnego? Rozumiem, że olej ulega rozszerzalności cieplnej, ale aż tak bardzo? U mnie na przykład pół godziny po wyłączeniu silnika jest full. Natomiast zupełnie zimny, po wielu godzinach lub nocy - połowa. :roll: Oczywiście na tym samym równym podłożu. Kilka razy sprawdzane. Dolewać czy nie dolewać? :idea:

 

macie.

nie dolewać.

wskazanie pomiędzy min i max jest jak najbardziej ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie też u siebie tak dużą różnicę w poziomie oleju rozgrzanego i zimnego? Rozumiem, że olej ulega rozszerzalności cieplnej, ale aż tak bardzo? U mnie na przykład pół godziny po wyłączeniu silnika jest full. Natomiast zupełnie zimny, po wielu godzinach lub nocy - połowa. :roll: Oczywiście na tym samym równym podłożu. Kilka razy sprawdzane. Dolewać czy nie dolewać? :idea:

 

macie.

nie dolewać.

wskazanie pomiędzy min i max jest jak najbardziej ok.

 

No dobrze, a czytałem już wielokrotnie na forum, że najlepiej jak poziom jest pomiędzy max (ponad), a tym wcięciem. To w końcu jak ma być?

 

Pozdrawiam!

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, a czytałem już wielokrotnie na forum, że najlepiej jak poziom jest pomiędzy max (ponad), a tym wcięciem. To w końcu jak ma być?

nie dajmy się zwariować :)

każdy poziom pomiędzy min i max jest poprawny.

Wszak to nie apteka. Gdyby samochody były tak wrażliwe na minimalne wahania poziomu... Aż strach pomyśleć :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w instrukcji obsługi auta jest napisane aby używać benzyny bezołowiowej 95, a na wlewie piszę super unleaded gasoline only , więc ? Poprzednik lał cały czas 98 , ja dopiero jedno tankowanie i też 98, ale trochę poczytałem ten wątek i sie zastanawiam czy nie znaleźć jakiejś konkretnej stacji z niezanieczyszczoną 95 .

 

SUPER UNLEADED GASOLINE to jest 98 czy 95 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, a czytałem już wielokrotnie na forum, że najlepiej jak poziom jest pomiędzy max (ponad), a tym wcięciem. To w końcu jak ma być?

Instrukcja mówi, że na zimnym powinno być między min a max a na ciepłym może być do wcięcia.

SUPER UNLEADED GASOLINE to jest 98 czy 95 ?

95, 98 to super plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po remapie lałem zawsze 98, kilka razy nalałem V-Power Racing ale szczególnej różnicy nie zauważyłem.

Może dlatego, że używam PETROL POWER EcoMax 500ml 8)

 

Dodatek do benzyny zwiększający liczbę oktanową benzyny o 2 oktany oraz zawierający zestaw detergentów czyszczących układ paliwowy. :mrgreen:

 

Za to w dieslu V-Power wyraźnia daje odczucie siły i niezmierzonej potęgi :mrgreen:

a tak naprawdę to mi mniej pali :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
bedąc ostatnio w Niemczech zauważyłem na jednej ze stacji BP paliwo opisane jako ultimate 102

 

wg tego źródła (bardzo stara informacja) http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... 3&t=262679 ma ono faktycznie 102 oktany

 

czy ktoś wie coś o dostępności BP ultimate 102 w Polsce?

 

W Niemczech też raz zatankowałem na Aralu benzynę 102, ale specjalnego efektu nie zauważyłem. WRX 2.5 ma bowiem., jak się dowiedziałem w ASO, zapłon dostosowany do zakresu oktanów 92-99. Dlatego żeby odczuć różnicę należałoby dokonać remapu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...