goldii_M Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Nawet netto ciężko to będzie osiągnąć, chyba że to jakoś dawniej było, bo ceny lubią rosnąć zgadzam się. Trochę czasu szukałem zamienników i moi mechanicy też szukali i okazuje się, że do mojego modelu zamienników zamiennika brak... Zejść poniżej 3000 może się nie dać (mi się nie udało...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Ja robiłem konwersję w ASO Koper, razem z wymianą uszkodzonej łapy sprzęgła. Dokładnej ceny nie pamiętam, ale było to ok. 3 000 zł za całość. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldii_M Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 łapa sprzęgła, nieważne czy uszkodzona, czy nie, i tak musi być wymieniona, bo jest inna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 ?!? Ja wymienilem Kolo na 10kg jednomase Tarcze na Exedy Organic 225mm dedykowane do 2,5 Lozysko Srubki bo dwumasa ma dlugie Torx Plus, ktore zreszta ukrecilem(3/8) I docisk. Oryginalnie w aucie bylo Valeo. Jesli myslisz o docisku mowiac "lapa" to ok, a jesli masz na mysli "widelec" to nie rozumiem dlaczego. Przejechalem po konwersji juz ok 15000 mil. + Ruszy z "trojki" jak zapomne... Nie halasuje, pali mniej. - Gorzej odpala, wolniej wkreca na obroty, troche siada jak V8 jak dogazuje na postoju (musze zainwestowac w poduchy od STI) Ogolnie zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Dla wyjaśnienia: moje sprzęgło ćwierkało sobie od dłuższego czasu, ale poza tym było ok więc jeździłem sobie bezproblemowo. Do czasu. Pewnego pięknego dnia pękła łapa sprzęgła i samochód na lawecie przyjechał do ASO gdzie wymienili łapkę ale przy tej okazji zdecydowałem się na wymianę reszty sprzęgła z konwersją na koło jednomasowe. Mam nadzieję, ze teraz jasne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbigniew Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Jestem po:) Części oryginał, serwis własny. Wrażenia tylko pozytywne. Sprzęgło chodzi lżej, dość agresywnie, zniknęło typowe 'tłumienie przy ruszaniu' - teraz potrafi szarpnąć ostro do przodu. Żadnych większych drgań nie widzę. Co do dynamiki jazdy się nie wypowiem, miałem tylko 20 km zanim zmieniłem wydech. W moim wypadku nie istniała tarcza sprzęgła, w mieście szarpał, już na ciepłym prawie nie ruszał. Dwumas był jeszcze do jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bootsy Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Dobra a ja mam pytanko. Dlaczego polecacie wymianę na jednomasę ? Chodzi tu tylko o cenę takiego zabiegu ? Przecież skoro samochód został tak zaprojektowany na dwumasę to wymiana na jednomasę jest chyba na krótko. Żywotność jest mniejsza czy co ? Pytam bo właśnie się zastanawiam, czy kombinować z jednomasą. Czy wydać tysiaka wiecej i mieć to co było na początku.... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolnemiasto Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Dobra a ja mam pytanko. Dlaczego polecacie wymianę na jednomasę ? Chodzi tu tylko o cenę takiego zabiegu ? Przecież skoro samochód został tak zaprojektowany na dwumasę to wymiana na jednomasę jest chyba na krótko. Żywotność jest mniejsza czy co ? Pytam bo właśnie się zastanawiam, czy kombinować z jednomasą. Czy wydać tysiaka wiecej i mieć to co było na początku.... Pozdrawiam Też mam od niedawna Legacy i "mówią", że jednomasa jest wieczna, a dwumasa znów będzie kiedyś domagać się naprawy... Ja też się trochę dziwie, że producent zdecydował się na to rozwiązanie... ale wiesz jak teraz jest na świecie.... wszytko jest po to aby nakręcać koninkturę niestety w krótkim okresie... moze chodzi o częstsze wizyty w serisie? aby kontaktu nie stracić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldii_M Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Pytam bo właśnie się zastanawiam, czy kombinować z jednomasą. Czy wydać tysiaka wiecej i mieć to co było na początku.... Pozdrawiam no właśnie - jeśli nie ma różnicy to po co przepłacać... Ja jestem z jednomasy zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danus00 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 też się powoli zaczynam zastanawiać czy wymieniać na jedno masę co prawda dopiero mi zaczyna świergolić delikatnie , ale z opinii innych są zadowoleni z jednomasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bootsy Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Pytam bo właśnie się zastanawiam, czy kombinować z jednomasą. Czy wydać tysiaka wiecej i mieć to co było na początku.... Pozdrawiam no właśnie - jeśli nie ma różnicy to po co przepłacać... Ja jestem z jednomasy zadowolony No właśnie z tego co wyczytałem na forum to jest różnica. Trzeba dalikatniej jeździć. Zresztą od początku była dwumasa to dlaczego nagle serwisy polecają jednomasę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Kolo na 10kg jednomase Musi być takie ciężkie? Przyznam, że nawet nie wiem ile seryjnie było. Dobra a ja mam pytanko. Dlaczego polecacie wymianę na jednomasę ? Trwalsze i tańsze rozwiązania od dwumasy. Żywotność jest mniejsza czy co ? Dwumasa to większy komfort podczas ruszania i zmiany biegów. Ja też się trochę dziwie, że producent zdecydował się na to rozwiązanie Z dwumasą auto jednak pod butem jest nieco bardziej cywilizowane No właśnie z tego co wyczytałem na forum to jest różnica. Trzeba dalikatniej jeździć Na jednomasowym? To będzie musiała ta wiadomość zaboleć posiadaczy starszych Turbo gdzie dwumasy nigdy nie było, a wycisk dostają taki, że zębatki w skrzyni lecą jak jest 5 biegów lub jęczą jak jest ich 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommy80 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Rzeczywiście po zmianie na jednomas trzeba zmieniać biegi bardziej z czuciem......jeśli nie uważasz to autem bardziej szarpnie-szczególnie przy ruszaniu. Jeśli chodzi o zalety to napewno sprzęgło chodzi zauważalnie lżej no i koszt. Z wymianą u mechanika zamknął się w kwocie 1100 zł robione na kole zamachowym z jakiegoś starego legaca (też chyba 10kg) ,sprzęgle i docisku Valeo no i oczywiście dłuższe śruby wjechały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bootsy Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 W ASO ? 1100 zł? Gdzie? Razem ze sprzęgłem? Komplet? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommy80 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 (edytowane) Nie w ASO. Używane koło jednomasowe z jakiegoś silnika przytarganego z Niemiec tylko łożysko wymieniłem (30 zł) bo zapieczone było 300 zł Komplet sprzęgło + docisk Valeo do 2.0 i dłuższe śruby - koszt ok 500 zł. Montaż u znajomego mechanika 300 zł. Coś przerabiał-coś dospawywał chyba -dokładnie musiałbym spytać ale w takiej kwocie zamknęła się całą operacja. Przejezdziłęm juz z 15 tys km-wszystko jest OK. Początkowo jak ruszałem z wysokich obrotów to lekko kapuchą zalatywało ale szybko tarcza się dotarła i jest OK. Edytowane 3 Stycznia 2013 przez Tommy80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wawrzach Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Witam! U mnie właśnie zaczyna ćwierkać... ale tylko przy obrotach 2700-3000 - obojętne czy w górę, czy w dół... Posiadam Legacy 2007/8 b13 2.0R 150KM I teraz mam pytanie. Przejmować się już? Czy jeździć? Skrzynia chodzi dobrze... nic nie szarpie... nic nie śmierdzi... tylko ćwierka co mnie wk.....wia strasznie jak cisnę Kolejne pytanie / prośba. Czy ktoś może podać linki do zestawu konwersji na jednomasę? Jest coś takiego? Jeżeli nie ma zestawu to co należy kupić przy wymianie kompleksowej (staram się zebrać informacje cobym miał o czym z mechanikiem pogadać ? pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozyn35 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Witam! U mnie właśnie zaczyna ćwierkać... ale tylko przy obrotach 2700-3000 - obojętne czy w górę, czy w dół... Posiadam Legacy 2007/8 b13 2.0R 150KM I teraz mam pytanie. Przejmować się już? Czy jeździć? Skrzynia chodzi dobrze... nic nie szarpie... nic nie śmierdzi... tylko ćwierka co mnie wk.....wia strasznie jak cisnę Kolejne pytanie / prośba. Czy ktoś może podać linki do zestawu konwersji na jednomasę? Jest coś takiego? Jeżeli nie ma zestawu to co należy kupić przy wymianie kompleksowej (staram się zebrać informacje cobym miał o czym z mechanikiem pogadać ? pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc! Wawrzach, u mnie jest to samo, zaczyna się delikatne "ćwierkanie" więc konwersja w bliższej lub dalszej przyszłości nieunikniona. Też zbieram informacje i z tego co usłyszałem od "starych wyjadaczy", to można jeździć aż padnie. Trzeba się jednak przygotować na wymianę i pomyśleć o zakupie jakiegoś setup-u. Nie doszukałem się tutaj, żadnych informacji na temat gotowych zestawów do zakupu oprócz ASO. (PW) Przy konwersji na pewno musisz wymienić: dwumasę na jednomasę, kompletne sprzęgło, dłuższe śruby i łożysko oporowe. W którymś poście są podane dane z nr seryjnymi części - mogę podać na PW - gdzieś to mam. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tm16a Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 (edytowane) Witam, Noszę się z zamiarem kupienia Legacy 2.0 SOHC. Przy wstępnych oględzinach auta zauważyłem ten mistyczny dźwięk, podobny do piszczenia paska klinowego, który pojawił się zaraz po zapaleniu samochodu. Do tego sprzęgło bardzo nisko wysprzęgla tzn. wystarczy puścić je dosłownie na 1cm i auto zaczyna ruszać. Ze względu na fakt że auto ma przejechane 200K to obawiam się że czeka mnie wymiana koła dwumasowego wraz ze sprzęgłem. I tutaj pojawia się problem bo sam nie będę w stanie tego zrobić a rozbieżności w kosztach takiej naprawy są znaczne. W tym miejscu dochodzimy do sedna problemu, a mianowicie: czy ktoś mógłby polecić warsztat (najlepiej sprawdzony) w Krakowie który coś takiego zrobi? Gdzieś na forum widziałem 3 linki do serwisów, ale za cholere tego nie mogę znaleźć. Z góry dzięki za pomoc. ed. W subaru w krakowie cenią części na ok. 3000 zł + robocizna 1000 zł. Edytowane 11 Czerwca 2013 przez tm16a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kostek.km Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 siema. a więc chce zmienic 2mase na 1mase w legacy 06 2.0 165kM poprosze o jakies namiary na części, numery katalogowe itp. lub z jakiego modelu subaru można dobrac? podobno z forestera ale nie wiem czy ten sam rocznik i z jakiego silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Legacy mk3 przed liftem(pozniej mialy dmf) albo impreza 98 2.0 gl 1.6,1.8,3.0 i turbo nie da rady -inne rozmiary i typ sprzegla. Jedyne turbo ktore pasuje- 2006 wrx, ale kolo zamachwe bedzie drogie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 daddykubs bardzo ciekawe info. Czy mozesz cos wiecej napisac? B. malo jest na forum o 2.0 DOHC 165KM :/ Wymieniales juz dwumase u siebie? T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szklany Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 U mnie również pojawiają się skowronki. Powiem szczerze, że jakoś ta jednomasa mnie nie przekonuje. Fajnie, że jest to rozwiązanie wieczne, ale bądzmy realistami ilu z nas przejedzie swoimi Subarakami więcej jak 100.000km po wymianie. Komfort napewno jest wyższy z dwumasą, a takie rozwiązanie powinno wystarczyć na conajmniej 100.000(mój Legaś ma 140.000) Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 daddykubs bardzo ciekawe info. Czy mozesz cos wiecej napisac? B. malo jest na forum o 2.0 DOHC 165KM :/ Wymieniales juz dwumase u siebie? T. Tak. Plakalem dwa dni. Podnosisz autko. Zdejmujesz wydech, wal, lape pod skrzynia, rozlaczasz wszystko zwiazane ze skrzynia( kabelki <jedna mase urwalem bo przeoczylem> laczniki, airbox itd az do lapy skrzyni pod maska, rozrusznik,przeguby.........) Dobrze by bylo olej ze skrzyni wylac. I zaczyna sie wojna- skrzynia jest ciezka jak rudy102 i trzyma sie na dlugich szpilkach. Warto ja podwiesic, i odciagnac tak daleko jak sie da (nie przechylac co by glownego walka skrzyni nie zlamac) Jak juz sie uda idzie z gorki. Lozysko, docisk tarczy sprzegla, tarcza sprzegla do kosza i znowu schody... Kolo zamachowe jest na torxach Nie tam byle zwykle torxy tylko TORX PLUS (chyba t50). I nowy zestaw. Najlepiej od 2006 wrx caly komplet exedy- jedyny turbo jaki pasuje. I bardzo wazne sruby mocujace od starej imprezy albo forka (krotsze niz do dwumasy). Zlozyc. Smigac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 daddykubs, dzieki. Dobrze wiedziec, ze sie da Gdybys mial jeszcze numery czesci, ktore kupiles, to na pewno znajda sie zainteresowani T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kostek.km Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 prosze o wymiar tych śrubek tych co maja byc inne z 2masy na 1mase przy kole zama... czyli; grubośc, długośc i skok gwintu bo ponoc drobny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się