Skocz do zawartości

wymiana na jednomasę


alepka

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj odebrałem auto od mechanika. Wymiana kosztowała mnie 400zł, bo jeszcze pospawali mi obudowę termiczną tłumika (rezonowało niesamowicie).

Wrażenia:

Na wolnych obrotach czuć auto.

Sprzęgło łapie bardzo agresywnie.

Po włączeniu reduktora, auto kopie niesamowicie.

Miałem miękkie sprzęgło, ale po wymianie, myślałem że linka nie jest założona.

Sprawdziłem i symptomy opisane przez @Intruz nie występują u mnie.

Części które zamontowałem to

Sprzęgło Exedy FJK2037 (899zł sprzęgła24.pl)

Koło zamachowe oryginał 12342AA061 (1287zł Subaru Lublin)

Śruby oryginał 800610740 (111zł Subaru Lublin)

Łożysko było w zestawie, Zapinki udało się użyć poprzednich.

Mechanik powiedział mi że dwumasa była skręcona i musieli ją najpierw wyprostować, ażeby odkręcić, także idealnie wstrzeliłem się w wymianę.

Edytowane przez civi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odebrałem auto od mechanika. Wymiana kosztowała mnie 400zł, bo jeszcze pospawali mi obudowę termiczną tłumika (rezonowało niesamowicie).

Wrażenia:

Na wolnych obrotach czuć auto.

Sprzęgło łapie bardzo agresywnie.

Po włączeniu reduktora, auto kopie niesamowicie.

Miałem miękkie sprzęgło, ale po wymianie, myślałem że linka nie jest założona.

Sprawdziłem i symptomy opisane przez @Intruz nie występują u mnie.

Części które zamontowałem to

Sprzęgło Exedy FJK2037 (899zł)

Koło zamachowe oryginał 12342AA061 (1287zł Subaru Lublin)

Śruby oryginał 800610740 (111zł Subaru Lublin)

Łożysko było w zestawie, Zapinki udało się użyć poprzednich.

Mechanik powiedział mi że dwumasa była skręcona i musieli ją najpierw wyprostować, ażeby odkręcić, także idealnie wstrzeliłem się w wymianę.

To jeszcze proszę o informację, gdzie dokonałeś wymiany? Oczywiście na PW. :)

Edytowane przez WOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 

 

Dlatego, że Ty robiłeś na elementach dedykowanych do Legacy 2010-2012 12342AA090 - jednomasa 30210AA620 - docisk sprzęgła 30100AA870 - tarcza sprzęgła 30502AA051 - łożysko wyciskowe 800610740 - śruby mocujące jednomasę do wału 30539AA000 - spinki mocujące łożyska wyciskowego 30531AA220 - łapa sprzęgła

 

Pytanko, czy ten zestaw części będzie odpowiedni do 2.0 165KM 2005 ?  Sprzęgło jest jeszcze dobre ale ćwierkanie  :wacko:  nie jest  do zaakceptowania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak bylo przed wymiana. Kupilem auto juz po konwersji. A wiem ze mam takie czesci, bo po kupnie wymienialem sprzeglo. Mechanik zamowil czesci po numerze VIN i jak przyszly, okazalo sie ze nie pasuja. Jednoczesnie powiedzial mi, ze nie mam dwumasy i spisal numery calej reszty zeby na przyszlosc (oby nie :) ) bylo wiadomo co zamawiac.

Ogolnie nie widze niczego niepokojacego. Jedyne co mnie troche drazni, to przy ruszaniu pod ostre wzniesienie czasami poczuje sie sprzeglo. Moze dlatego poprzedniemu wlascicielowi tak szybko sie skonczylo, ze ja musialem wymieniac. W normalnej eksploatacji, jest zupelnie normalnie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info . Napisałem do Lublina odnośnie takiej konwersji , czekam na odpowiedź i zobaczymy . W zasadzie wolałbym bez konwersji ale jak za 30k ma mi ćwierkać znowu to innej opcji nie przewiduję jak konwersja :)

Kasjani,

Zaręczam Cię, że zacznie ćwierkać znacznie wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info . Napisałem do Lublina odnośnie takiej konwersji , czekam na odpowiedź i zobaczymy . W zasadzie wolałbym bez konwersji ale jak za 30k ma mi ćwierkać znowu to innej opcji nie przewiduję jak konwersja :)

Aso odpisze Ci że robią konwersję i nie bawią się w dwumasy. Przynajmniej mi tak napisali.

 

Wysłane z mojego IdeaTab S6000-H przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aso odpisze Ci że robią konwersję i nie bawią się w dwumasy. Przynajmniej mi tak napisali.

Wysłane z mojego IdeaTab S6000-H przy użyciu Tapatalka

 

Tu akurat serwis ma najmniej do powiedzenia czy z konwersją czy bez  ;) Pytanie czy odpowiedzą ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi odpowiedzieli także nie widzę powodu dlaczego mieli by Tobie nie odpowiedzieć. A co do serwisu to jest Aso i raczej znają się na tym co robią (przynajmniej tak zakładami)

 

Wysłane z mojego IdeaTab S6000-H przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzieki za info . Napisałem do Lublina odnośnie takiej konwersji , czekam na odpowiedź i zobaczymy . W zasadzie wolałbym bez konwersji ale jak za 30k ma mi ćwierkać znowu to innej opcji nie przewiduję jak konwersja :)

Aso odpisze Ci że robią konwersję i nie bawią się w dwumasy. Przynajmniej mi tak napisali.

 

Wysłane z mojego IdeaTab S6000-H przy użyciu Tapatalka

No wlasnie to zalezy od czlowieka ktory akurat siedzi w ASO. Jak zaczelo mi cwierkac to od razu zaproponowali konwersje. Natomiast jak sprzedawalem to autko to w tym samym ASO siedzial juz inny pan i na wiesc ze jest tam jednomasa pocmokal ze to byl zly wybor :) Kazdy wiec inaczej do tego podchodzi.

 

Ja osobiscie bylem zadowolony z konwersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzieki za info . Napisałem do Lublina odnośnie takiej konwersji , czekam na odpowiedź i zobaczymy . W zasadzie wolałbym bez konwersji ale jak za 30k ma mi ćwierkać znowu to innej opcji nie przewiduję jak konwersja :)

Aso odpisze Ci że robią konwersję i nie bawią się w dwumasy. Przynajmniej mi tak napisali.

 

Wysłane z mojego IdeaTab S6000-H przy użyciu Tapatalka

No wlasnie to zalezy od czlowieka ktory akurat siedzi w ASO. Jak zaczelo mi cwierkac to od razu zaproponowali konwersje. Natomiast jak sprzedawalem to autko to w tym samym ASO siedzial juz inny pan i na wiesc ze jest tam jednomasa pocmokal ze to byl zly wybor :) Kazdy wiec inaczej do tego podchodzi.

 

Ja osobiscie bylem zadowolony z konwersji.

 

No a jaki miał być, jak odpadł jeden z głównych problemów, na których dało się zarabiać krocie? :)

Tylko profesjonalny i szczery serwis potrafi wprost przyznać, że pewne rozwiązania były błędem i można zastosować rozwiązanie alternatywne.

I tylko taki serwis ma u mnie szanse na odwiedziny, bo nic mnie tak nie wkurza, jak "będzie Pan zadowolony".

Sam pracuję z różnymi ludźmi i czasem muszę tłumaczyć, jak dla przedszkolaka, ale nie sprawia mi to problemu, więc też chcę być traktowany inaczej niż jak "worek pieniędzy do oskubania, bo tak".

Często serwisanci nie zdają sobie sprawy, że mogą trafić na kogoś, kto ma wiedzę, umiejętności, a w serwisie znalazł się np. z powodu braku czasu.

Wtedy taki klient jest "trudny". ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A możecie mi powiedzieć, czy po zmianie na jednomasę po około 20 tysiącach km możliwe jest, że taka jednomas też zacznie ćwierkać ?? Przy zakupie Legaca sprzedający zapierał się że dwumas był wymieniony, a teraz na wolnych obrotach wyraźnie słyszę 'ćwierkanie'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możecie mi powiedzieć, czy po zmianie na jednomasę po około 20 tysiącach km możliwe jest, że taka jednomas też zacznie ćwierkać ?? Przy zakupie Legaca sprzedający zapierał się że dwumas był wymieniony, a teraz na wolnych obrotach wyraźnie słyszę 'ćwierkanie'.

Pytanie, czy napewno masz tam jednomasę, bo dwumasa może zacząć ćwierkać po takim przebiegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możecie mi powiedzieć, czy po zmianie na jednomasę po około 20 tysiącach km możliwe jest, że taka jednomas też zacznie ćwierkać ?? Przy zakupie Legaca sprzedający zapierał się że dwumas był wymieniony, a teraz na wolnych obrotach wyraźnie słyszę 'ćwierkanie'.

Jesteś pewien, że to nie paski napędowe akcesoriów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A możecie mi powiedzieć, czy po zmianie na jednomasę po około 20 tysiącach km możliwe jest, że taka jednomas też zacznie ćwierkać ?? Przy zakupie Legaca sprzedający zapierał się że dwumas był wymieniony, a teraz na wolnych obrotach wyraźnie słyszę 'ćwierkanie'.

Jesteś pewien, że to nie paski napędowe akcesoriów?

 

Tak jak pisał WOJO, warto sprawdzić napędy sprężarki klimy i alternatora, łożyska w rolkach napinająco-prowadzących lubią świergolić.

W jednomasie nie ma co "ćwierkać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#Szklany - pewności nie mam żadnej. Wierzę jedynie na słowo poprzedniemu właścicielowi, a z zewnątrz/od spodu, raczej nie jestem tego sam stwierdzić bez rozbierania skrzyni ??
#WOJO #grzala - pozostałe akcesoria na paskach raczej ćwierkałyby w pełnym zakresie obrotów. Tu jednak, jak narazie mam świergolenie jedynie przy leciutkim dodaniu gazu na biegu jałowym, czyli idealnie pasowałoby to do objawów skończonej dwumasy.
...poprzedni właściciel mówił że była przerabiana czy wymieniana jakaś łapa itp. więc raczej na jedomas - ehhh ta moja naiwność.
Idzie bez rozbierania skrzyni stwierdzić czy gość przygrał ze mną w kulki ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...