Skocz do zawartości

wymiana na jednomasę


alepka

Rekomendowane odpowiedzi

Nawet netto ciężko to będzie osiągnąć, chyba że to jakoś dawniej było, bo ceny lubią rosnąć ;)

 

zgadzam się. Trochę czasu szukałem zamienników i moi mechanicy też szukali i okazuje się, że do mojego modelu zamienników zamiennika brak... Zejść poniżej 3000 może się nie dać (mi się nie udało...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

?!?

Ja wymienilem

Kolo na 10kg jednomase

Tarcze na Exedy Organic 225mm dedykowane do 2,5

Lozysko

Srubki bo dwumasa ma dlugie Torx Plus, ktore zreszta ukrecilem(3/8)

I docisk.

Oryginalnie w aucie bylo Valeo.

Jesli myslisz o docisku mowiac "lapa" to ok, a jesli masz na mysli "widelec" to nie rozumiem dlaczego.

Przejechalem po konwersji juz ok 15000 mil.

+ Ruszy z "trojki" jak zapomne... Nie halasuje, pali mniej.

- Gorzej odpala, wolniej wkreca na obroty, troche siada jak V8 jak dogazuje na postoju (musze zainwestowac w poduchy od STI)

Ogolnie zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dla wyjaśnienia: moje sprzęgło ćwierkało sobie od dłuższego czasu, ale poza tym było ok więc jeździłem sobie bezproblemowo. Do czasu. Pewnego pięknego dnia pękła łapa sprzęgła i samochód na lawecie przyjechał do ASO gdzie wymienili łapkę ale przy tej okazji zdecydowałem się na wymianę reszty sprzęgła z konwersją na koło jednomasowe.

Mam nadzieję, ze teraz jasne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po:)

 

Części oryginał, serwis własny.

 

Wrażenia tylko pozytywne. Sprzęgło chodzi lżej, dość agresywnie, zniknęło typowe 'tłumienie przy ruszaniu' - teraz potrafi szarpnąć ostro do przodu. Żadnych większych drgań nie widzę. Co do dynamiki jazdy się nie wypowiem, miałem tylko 20 km zanim zmieniłem wydech.

 

W moim wypadku nie istniała tarcza sprzęgła, w mieście szarpał, już na ciepłym prawie nie ruszał. Dwumas był jeszcze do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobra a ja mam pytanko. Dlaczego polecacie wymianę na jednomasę ? Chodzi tu tylko o cenę takiego zabiegu ? Przecież skoro samochód został tak zaprojektowany na dwumasę to wymiana na jednomasę jest chyba na krótko. Żywotność jest mniejsza czy co ?

 

Pytam bo właśnie się zastanawiam, czy kombinować z jednomasą. Czy wydać tysiaka wiecej i mieć to co było na początku....

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra a ja mam pytanko. Dlaczego polecacie wymianę na jednomasę ? Chodzi tu tylko o cenę takiego zabiegu ? Przecież skoro samochód został tak zaprojektowany na dwumasę to wymiana na jednomasę jest chyba na krótko. Żywotność jest mniejsza czy co ?

 

Pytam bo właśnie się zastanawiam, czy kombinować z jednomasą. Czy wydać tysiaka wiecej i mieć to co było na początku....

 

Pozdrawiam

 

Też mam od niedawna Legacy i "mówią", że jednomasa jest wieczna, a dwumasa znów będzie kiedyś domagać się naprawy... Ja też się trochę dziwie, że producent zdecydował się na to rozwiązanie... ale wiesz jak teraz jest na świecie.... wszytko jest po to aby nakręcać koninkturę niestety w krótkim okresie... moze chodzi o częstsze wizyty w serisie? aby kontaktu nie stracić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo właśnie się zastanawiam, czy kombinować z jednomasą. Czy wydać tysiaka wiecej i mieć to co było na początku....

 

Pozdrawiam

 

no właśnie - jeśli nie ma różnicy to po co przepłacać... Ja jestem z jednomasy zadowolony

 

No właśnie z tego co wyczytałem na forum to jest różnica. Trzeba dalikatniej jeździć. Zresztą od początku była dwumasa to dlaczego nagle serwisy polecają jednomasę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolo na 10kg jednomase

Musi być takie ciężkie? Przyznam, że nawet nie wiem ile seryjnie było.

 

Dobra a ja mam pytanko. Dlaczego polecacie wymianę na jednomasę ?

Trwalsze i tańsze rozwiązania od dwumasy.

 

Żywotność jest mniejsza czy co ?

Dwumasa to większy komfort podczas ruszania i zmiany biegów.

 

Ja też się trochę dziwie, że producent zdecydował się na to rozwiązanie

Z dwumasą auto jednak pod butem jest nieco bardziej cywilizowane ;)

 

No właśnie z tego co wyczytałem na forum to jest różnica. Trzeba dalikatniej jeździć

Na jednomasowym? To będzie musiała ta wiadomość zaboleć posiadaczy starszych Turbo gdzie dwumasy nigdy nie było, a wycisk dostają taki, że zębatki w skrzyni lecą jak jest 5 biegów lub jęczą jak jest ich 6 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście po zmianie na jednomas trzeba zmieniać biegi bardziej z czuciem......jeśli nie uważasz to autem bardziej szarpnie-szczególnie przy ruszaniu.

Jeśli chodzi o zalety to napewno sprzęgło chodzi zauważalnie lżej no i koszt.

Z wymianą u mechanika zamknął się w kwocie 1100 zł robione na kole zamachowym z jakiegoś starego legaca (też chyba 10kg) ,sprzęgle i docisku Valeo no i oczywiście dłuższe śruby wjechały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w ASO.

Używane koło jednomasowe z jakiegoś silnika przytarganego z Niemiec tylko łożysko wymieniłem (30 zł) bo zapieczone było 300 zł

Komplet sprzęgło + docisk Valeo do 2.0 i dłuższe śruby - koszt ok 500 zł.

Montaż u znajomego mechanika 300 zł.

Coś przerabiał-coś dospawywał chyba -dokładnie musiałbym spytać ale w takiej kwocie zamknęła się całą operacja.

Przejezdziłęm juz z 15 tys km-wszystko jest OK.

Początkowo jak ruszałem z wysokich obrotów to lekko kapuchą zalatywało ale szybko tarcza się dotarła i jest OK.

Edytowane przez Tommy80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam!

 

U mnie właśnie zaczyna ćwierkać... ale tylko przy obrotach 2700-3000 - obojętne czy w górę, czy w dół...

Posiadam Legacy 2007/8 b13 2.0R 150KM

 

I teraz mam pytanie. Przejmować się już? :) Czy jeździć?

Skrzynia chodzi dobrze... nic nie szarpie... nic nie śmierdzi... tylko ćwierka co mnie wk.....wia strasznie jak cisnę :)

 

Kolejne pytanie / prośba.

Czy ktoś może podać linki do zestawu konwersji na jednomasę? Jest coś takiego? Jeżeli nie ma zestawu to co należy kupić przy wymianie kompleksowej (staram się zebrać informacje cobym miał o czym z mechanikiem pogadać :)?

 

pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

U mnie właśnie zaczyna ćwierkać... ale tylko przy obrotach 2700-3000 - obojętne czy w górę, czy w dół...

Posiadam Legacy 2007/8 b13 2.0R 150KM

 

I teraz mam pytanie. Przejmować się już? :) Czy jeździć?

Skrzynia chodzi dobrze... nic nie szarpie... nic nie śmierdzi... tylko ćwierka co mnie wk.....wia strasznie jak cisnę :)

 

Kolejne pytanie / prośba.

Czy ktoś może podać linki do zestawu konwersji na jednomasę? Jest coś takiego? Jeżeli nie ma zestawu to co należy kupić przy wymianie kompleksowej (staram się zebrać informacje cobym miał o czym z mechanikiem pogadać :)?

 

pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!

 

Wawrzach, u mnie jest to samo, zaczyna się delikatne "ćwierkanie" więc konwersja w bliższej lub dalszej przyszłości nieunikniona. Też zbieram informacje i z tego co usłyszałem od "starych wyjadaczy", to można jeździć aż padnie. Trzeba się jednak przygotować na wymianę i pomyśleć o zakupie jakiegoś setup-u. Nie doszukałem się tutaj, żadnych informacji na temat gotowych zestawów do zakupu oprócz ASO. (PW) Przy konwersji na pewno musisz wymienić: dwumasę na jednomasę, kompletne sprzęgło, dłuższe śruby i łożysko oporowe. W którymś poście są podane dane z nr seryjnymi części - mogę podać na PW - gdzieś to mam.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Noszę się z zamiarem kupienia Legacy 2.0 SOHC. Przy wstępnych oględzinach auta zauważyłem ten mistyczny dźwięk, podobny do piszczenia paska klinowego, który pojawił się zaraz po zapaleniu samochodu. Do tego sprzęgło bardzo nisko wysprzęgla tzn. wystarczy puścić je dosłownie na 1cm i auto zaczyna ruszać. Ze względu na fakt że auto ma przejechane 200K to obawiam się że czeka mnie wymiana koła dwumasowego wraz ze sprzęgłem. I tutaj pojawia się problem bo sam nie będę w stanie tego zrobić a rozbieżności w kosztach takiej naprawy są znaczne.

 

W tym miejscu dochodzimy do sedna problemu, a mianowicie: czy ktoś mógłby polecić warsztat (najlepiej sprawdzony) w Krakowie który coś takiego zrobi? Gdzieś na forum widziałem 3 linki do serwisów, ale za cholere tego nie mogę znaleźć.

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

 

ed. W subaru w krakowie cenią części na ok. 3000 zł + robocizna 1000 zł.

Edytowane przez tm16a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

U mnie również pojawiają się skowronki. Powiem szczerze, że jakoś ta jednomasa mnie nie przekonuje. Fajnie, że jest to rozwiązanie wieczne, ale bądzmy realistami ilu z nas przejedzie swoimi Subarakami więcej jak 100.000km po wymianie. Komfort napewno jest wyższy z dwumasą, a takie rozwiązanie powinno wystarczyć na conajmniej 100.000(mój Legaś ma 140.000)

 

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daddykubs bardzo ciekawe info. Czy mozesz cos wiecej napisac? B. malo jest na forum o 2.0 DOHC 165KM :/  Wymieniales juz dwumase u siebie?

 

T.

Tak.

Plakalem dwa dni.

Podnosisz autko. Zdejmujesz wydech, wal, lape pod skrzynia, rozlaczasz wszystko zwiazane ze skrzynia( kabelki <jedna mase urwalem bo przeoczylem> laczniki, airbox itd az do lapy skrzyni pod maska, rozrusznik,przeguby.........)

Dobrze by bylo olej ze skrzyni wylac.

I zaczyna sie wojna- skrzynia jest ciezka jak rudy102 i trzyma sie na dlugich szpilkach. Warto ja podwiesic, i odciagnac tak daleko jak sie da (nie przechylac co by glownego walka skrzyni nie zlamac)

Jak juz sie uda idzie z gorki.

Lozysko, docisk tarczy sprzegla, tarcza sprzegla do kosza i znowu schody...

Kolo zamachowe jest na torxach

Nie tam byle zwykle torxy tylko TORX PLUS

(chyba t50).

I nowy zestaw.

Najlepiej od 2006 wrx caly komplet exedy- jedyny turbo jaki pasuje.

I bardzo wazne sruby mocujace od starej imprezy albo forka (krotsze niz do dwumasy).

Zlozyc.

Smigac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...