Skocz do zawartości

wymiana na jednomasę


alepka

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Ja też kupiłem komplet sprzęgła Exedy + 1 masa + łożysko dociskowe = całość za 1150zł teraz tylko muszę znaleźć czas aby to zamontować.

 

Hej konik_80. U mnie tez sie szykuje wymiana calego zestawu (kolo jednomasowe+sprzeglo kit) w Legacy 2.0 z 2004. Kontaktowalem sie z Exedy tu w Irlandii/UK i goscie twierdza, ze Exedy nie robi takiego zestawu. Zestaw calego sprzegla owszem, ale do standardowego kola dwumasowego. Moglbys podac numery czesci, ktore zakupiles? Pomogloby mi to bardzo w wyszukaniu zestawu dla mojego legasia. Z tego co wiem nie ma roznicy pomiedzy 2.0 i 2.5 sohc w tym roczniku jesli chodzi o sprzeglo? Wielkie dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie nie mam czasu aby zrzucać skrzynię także nie jestem na 100% pewny, że wszystko pasuje Plug&Play ale wg. tego co znalazłem na necie to mocowania ori 2masy a tej 1masy która jest w zestawie wyglądają identycznie także nie powinno być problemów - w innych tematach tylko forumowicze piszą, że należy przerobić łapę od sprzęgła - nie wiem dokładnie jak należy ją przerobić ale wszystko da się zrobić o ile ma się odpowiednie narzędzia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie nie mam czasu aby zrzucać skrzynię także nie jestem na 100% pewny, że wszystko pasuje Plug&Play ale wg. tego co znalazłem na necie to mocowania ori 2masy a tej 1masy która jest w zestawie wyglądają identycznie także nie powinno być problemów - w innych tematach tylko forumowicze piszą, że należy przerobić łapę od sprzęgła - nie wiem dokładnie jak należy ją przerobić ale wszystko da się zrobić o ile ma się odpowiednie narzędzia ;)

 

No wlasnie, z tego co ja ogarniam to przerobki/wymiany wymaga widelec. Ten oryginalny w systemie z dmf'em nie pasuje. Wiem, ze Subaru oferuje tzw. clutch conversion kit, ktory zawiera wszystkie potrzebne elementy. Wszystko fajnie, tylko ta cena...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tego zestawu się jednak u mnie mocno przyspieszy - w planach miałem zrobić to za miesiąc lub 2 ale dzisiaj padło mi łożysko dociskowe sprzęgła - odzywało się już wcześniej ale nie wytrzymało holowania innego samochodu... w efekcie się najprawdopodobniej zatarło.

Do wymiany zabieram się jutro - mam nadzieję, że skończę do poniedziałku - postaram się zrobić fotki i zdam relację jak poszła wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK skrzynie mam zrzuconą, sprzęgło i 2masę również - Subarynka wdzięczne autko więc pomimo tego iż sporo rozbierania to do wszystkiego jest w miarę łatwy dostęp. Największy problem z sumie był PO odkręceniu wszystkiego bo się skrzynia "skleiła" z silnikiem i nie chciała zejść ;)

Fotek trochę zrobiłem ale wkleję je jutro albo w poniedziałek - dzisiaj jestem zajechany

Na pierwszy rzut oka nie widzę aby miałby być jakiekolwiek problem z zamontowaniem łożyska dociskowego - owszem różnią się szerokością z oryginałem ale wymiary 2 masy a jedno masy są inne i sprzęgła również (szerokości) - jutro będę to dokładnie mierzył i montował to się okaże co i jak i oczywiście dam znać.

 

-- N kwi 17, 2011 6:15 pm --

 

No i lipa... Miałem mieć dzisiaj auto na chodzie a utknąłem przez pierdółkę.

Śruby które trzymają 2masę są za krótkie do 1masy - a mają zmniejszony skok gwintu niż śruby standardowe więc nic w garażu nie udało mi się dobrać a dodatkowo w niedzielę w tym kraju wszystko pozamykane...

No ale nic to mój problem - dla reszty forumowiczów najważniejsze są informacje czy zestaw ebayowy da się zamontować także napiszę, że da się bez problemów (mając przedłużone śruby do 1masy).

Obawy z widelcem i "przeróbki" to śmiech na sali - różnice w szerokości zestawu sprzęgła, koła masowego i łożyska dociskowego pomiędzy 2masą a 1masą są 5mm (zestaw 1masowy jest węższy) aby zredukować te 5mm wystarczy pod trzpień kulowy (na skrzyni) o który opiera się widelec wsadzić podkładkę o grubości 1.5mm i tyle w temacie.

Dodam jeszcze, że zestaw 1masy wraz ze sprzęgłem jest o 2kg lżejszy niż zestaw oryginalnej 2 masy (w moim przypadku było to Valeo)

post-10517-135184431788_thumb.jpg

post-10517-135184431825_thumb.jpg

post-10517-135184431828_thumb.jpg

post-10517-135184431832_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Great stuff konik_80 - chcialoby sie rzec! Mam nadzieje, ze zlozenie wszystkiego do kupy zakonczy sie sukcesem i bedziesz smigal na jednomasowym zestawie przez dlugie mile, tj. kilometry. Piszesz ze oryginalny zestaw pochodzil od Valeo - sprzeglo i dwumasa, czy tylko sprzeglo? Dzieki za szeroka dokumentacje ze zdjeciami - zdecydowanie ulatwia zrozumienie problemu. Ebay'owy zestaw zdecydowanie warty uwagi. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z rana zrobiłem szybki wyskok 40km do dilera Subaru i kupiłem śruby do 1masy (3 Funty za sztukę - jest 8szt) - po powrocie zaraz zabrałem się za montaż i 2h temu auto wróciło na drogę :D

Pierwsze wrażenia pozytywne:

1. Dużo lżej chodzi pedał sprzęgła

2. Silnik jakby szybciej wkręcał się na obroty (na luzie)

3. Dużo przyjemniej się rusza

4. Na wysokich obrotach - tak od 4tys jakby szybciej się wkręcał

5. Wreszcie nic nie popiskuje

Wrażenia negatywne:

1. Na niskich obrotach (od 1000 do 1700) przy lekkim dodawaniu gazu (na wyższych biegach - szczególnie na 4) pojawiły się nieprzyjemne

wibracje które przenoszą się na całą karoserię

2. Przy redukcjach np. na skrzyżowaniu z przykładowo 4 na 2bieg i puszczaniu sprzęgła również pojawiają się wibracje

3. Troszkę słabiej się rozpędza z niskich obrotów

 

Na nowej 2 masie na pewno lepiej by się jeździło ale jej koszt jest powalający a tak za około 1200zł mam znów sprawny samochód więc jestem zadowolony (oczywiście robociznę zrobiłem sam)

 

walus_legacy - pytałeś czy Valeo miałem kompletne sprzęgło i 2 masę więc odpisuję, że TAK - całość pochodziła od Valeo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do tych co już mają zmienione 2 masy na 1 masy.

Macie też u siebie taki dziwny dźwięk przy rozgrzanej już skrzyni na 2 biegu podczas wciskania pedału gazu przy obrotach około 1500?

Dźwięk takiego jakby skrzeczenia - który zaraz milknie jak obroty zbliżą się do 2000.

Zastanawiam się czy to normalne - przy 2 masie tego nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej konik_80. Piszesz ze oryginalny zestaw pochodzil w calosci od Valeo - dzieki za info. Nie moge tylko znalezc zadnej inforacji na Valeo jesli chodzi o dwumase. Wydaje sie jakby sprzedawali je tylko do FHI, i klient kupujacy oryginalne czesci Subaru kupuje efektywnie Valeo.

 

-- Wt maja 31, 2011 2:38 pm --

 

Zrobilem troche rozeznania na rynku i okazuje sie, ze zarowno Valeo jak i Sachs maja zestawy dwumasa+kompletne sprzeglo do Legacy (kazdy rok). Jesli dwumasa od Valeo po pewnym czasie popiskuje, to jest szansa, ze Sachs majac inna konstrukcje, bedzie sie lepiej spisywal. Na dodatek dmf od Sachs jest 1000 zl tansze niz Subaru - zawsze cos warte rozwazenia.

 

-- Śr cze 01, 2011 4:31 pm --

 

I jak tam dalsze wrazenia z jazdy z jednomasowym kolem konik_80 i blade? Wspomniane przez was problemy ustapily same czy wymagaly kolejnej interwencji w sprzeglo/kolo zamachowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic samo nie ustąpiło, wibracje na niskich obrotach są i będą - da się przyzwyczaić - należy zmienić trochę technikę jazdy na utrzymywanie obrotów nie mniejszych niż 2K

i jest spoko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...