drZ Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 topgear1981, Czy może to popiskiwanie być spowodowane jakimś "bujaniem się" tego łożyska na dźwigni (łapie) która wysprzęgla?? zobacz- tam wrzuciłem fotkę z tym co powoduje piszczenie w dwumasie viewtopic.php?f=23&t=150048&view=unread#unread Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
topgear1981 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Dzięki, Już czytałem ten wątek wcześniej :wink: Ale nadal nie bardzo rozumiem czemu to cichnie gdy dotknę pedał sprzęgła bardzo delikatnie, kasując tylko luz łożyska wyciskającego. W zasadzie to pewnie mógłbym skasować ten luz na regulacji sprzęgła i mieć ciszę... Tyle że obstawiam wtedy błyskawiczne zużycie łożyska wyciskającego i wtedy to już konieczna rozbiórka No cóż, chyba pozostaje jeździć tak i serwować otoczeniu zimowego trochę wiosny poprzez świergot "ptaszków"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gforce Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 topgear1981, Mowie, ze ASO nic po VINie nie powie bo sam sie pytalem Co do katalogowania czesci to ja nie mialem takich problemow. Ale dostalem z aso informacje, ze sprzegla do dwumasy i jednomasy sa takie same. Oczywiscie nie sa bo do dwumasy jest sprzeglo ze sztywna tarcza a do jednomasy z tarcza ze sprezynkami . Co ciekawe w komplecie sprzegla valeo do dwumasy jest tylko tarcza i docisk a do jednomasy tarcza, docisk i lozysko. Pewnie przy dwumasie lozysko sie nie zuzywa Piszczec moze Ci samo mocowanie lozyska wyciskowego sprzegla do lapy sprzegla. Ono sie trzyma na takich malutkich drucikach - sprezynkach i one moga wydawac taki dzwiek do puki sie nie napną. Nic mi wiecej nie przychodzi na mysl po rozebraniu tego. A wymiana sprzegla w legacy to w sumie kilka godzin jak masz wszystkie czesci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
topgear1981 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 gforce, Dzięki za informacje, w takim razie będę jeździł dopóki nie zacznie się dziać coś poważniejszego ze sprzęgłem, wtedy rozbiórka, zakup części i wymiana. Ale coś czuje że jazda z tym popiskiwaniem potrwa długo... Może coś ze mną nie tak ale jeszcze w żadnym aucie (nawet mocno zmęczonym) sprzęgła nie wykończyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 ale jeszcze w żadnym aucie (nawet mocno zmęczonym) sprzęgła nie wykończyłem Nie bój nie bój... Subaru to nie "żaden" samochód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
topgear1981 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 romek_l, Wcześniej była toyota i honda, jestem konsekwentny dosyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 topgear1981, no to wygląda na to, że przeszliśmy taką identyczną drogę 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
topgear1981 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Jeszcze lexus by się przydał w życiorysie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alepka Opublikowano 17 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 No i już po konwersji. Objawy jak u wszystkich. Wreszcie lekko działające sprzęgło, brak ćwierkania i szarpania. Pedał bierze miękko, trochę wyżej niż poprzednio. Niestety objaw z drganiami (niewielkimi ale zawsze) w niskich zakresach obrotów występuje ale myślę, że zmiana techniki pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alepka Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 No i już po konwersji. Objawy jak u wszystkich. Wreszcie lekko działające sprzęgło, brak ćwierkania i szarpania. Pedał bierze miękko, trochę wyżej niż poprzednio. Niestety objaw z drganiami (niewielkimi ale zawsze) w niskich zakresach obrotów występuje ale myślę, że zmiana techniki pomoże. W jakim aucie i na jakich częściach ? Legacy 2.0 N/A MY04. Co do części to nie wiem (po prostu zleciłem wymianę). Jak będę w pobliżu zakładu gdzie mi to robiono to zapytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makaron Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Witam. Dorosłem już do pogonienia stada wróbli spod maski. Bardzo bym prosił - jeśli ktoś zna - o podanie numerów części do konwersji najlepiej Exedy. Mój silnik to 2.0, benzyna 137 km, SOHC, IV generacja (końcówka 2003). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Witam.Dorosłem już do pogonienia stada wróbli spod maski. Bardzo bym prosił - jeśli ktoś zna - o podanie numerów części do konwersji najlepiej Exedy. Mój silnik to 2.0, benzyna 137 km, SOHC, IV generacja (końcówka 2003). makaron, na pierwszej stronie tego wątku, masz post walus_legacy z 25 cze 2011, o 14:34 i tam wszystko jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makaron Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 okeyten, masz racje, lecz walus_legacy montował to do 2,5 sohc. Ja mam wątpliwość czy do moejgo modelu to podejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 okeyten, masz racje, lecz walus_legacy montował to do 2,5 sohc. Ja mam wątpliwość czy do moejgo modelu to podejdzie. ej, makaronTy mi makaronu na uszy nie nawijaj , Walus ma Legacy 2.0 MY 04 MT, a Konik_80 ma 2.5, z tym,że Walus montował Flexi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldii_M Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Chciałbym się podzielić też moimi doświadczeniami. Przez prawie rok (od czasu zakupu) jeździłem z ćwierkającym kołem a z racji, że mam zamiar pojeździć dłużej to zdecydowałem się na konwersję na koło jednomasowe. Trochę szukałem na rodzimym rynku części - w ASO koszt 3600. Z zamienników znalazłem tylko sprzęgło u Exedy. Reszta musiała i tak być subarowska. Ostatecznie dobór części zostawiłem chłopakom z OES Serwis, bo tam robiłem. Wrażenia - w końcu brać świergotu Sprzęgło puszcza minimalnie wyżej a poza tym żadnych różnic. Zdążyłem dopiero przejechać kilkanaście km, ale na razie nie odczułem żadnych drgań ani podczas jazdy ani na luzie. Chłopaki z warsztatu mówią, że mogą zregenerować dwumasę - koszt nieduży i podobno starcza to do 60000km, ale jeśli nówki potrafią szybciej paść, to wolałem już dołożyć i mieć święty spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
type r Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Czy możecie polecić kogoś kto ogarnie temat w okolicy Poznania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 goldii_M, widze, ze bywamy w tych samych watkach A i serwis ten sam. Ciesze sie, ze nie bede pionierem przy wymianie na 1-mase na OESie T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaKul Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 (edytowane) Czy możecie polecić kogoś kto ogarnie temat w okolicy Poznania? Badałem temat dokładnie, gdyż przymierzałem się do wymiany na jednomasę, gdy zaczęło kończyć się sprzęgło. W Kocarze koszt konwersji to ponad 4K. Ja znalazłem człowieka specjalizującego się w sprzęgłach i kołach zamachowych, która robi to znacznie taniej. Po "rozebraniu" mi auta stwierdził, że dwumasa jest OK i skończyło się na wymianie sprzęgła. Minął miesiąc i jest OK. Ale wiem, że jego firma robi dużo konwersji i generalnie temat zna. Ma też doświadczenie, jeśli chodzi o Subaru. Jakby co, to pisz PW. Edytowane 5 Grudnia 2012 przez KubaKul Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbigniew Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Mój serwis stwierdził że komplet oryginalnych części jest tańszy od Exedy i chcą 3 tys + robota. Jak to jest z tymi cenami w Polsce? Ile Was konwersja kosztowała? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaKul Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Mój serwis stwierdził że komplet oryginalnych części jest tańszy od Exedy i chcą 3 tys + robota. Jak to jest z tymi cenami w Polsce? Ile Was konwersja kosztowała? No właśnie. ASO w Łodzi, gdzie sprawdzałem auto przed zakupem podało cenę 3,5K, u Kocara w Poznaniu wołają ok. 4,3K. Dla mnie to co najmniej dziwne. Cena zestawu do wymiany (dokładnie opisany w tym wątku) w nie-ASO 2700 PLN, u Carfita 3300 PLN. Na Bajecznej części+robocizna 2000 PLN (nie wiem co tam wkładają, ale podobno sprawdzony zestaw i osoby, które ta to robiły są zadowolone). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldii_M Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 goldii_M, widze, ze bywamy w tych samych watkach A i serwis ten sam. Ciesze sie, ze nie bede pionierem przy wymianie na 1-mase na OESie T. tia, a trzeba przyznać, że chłopaki ogarniają temat i można się dogadać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlik Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Mój serwis stwierdził że komplet oryginalnych części jest tańszy od Exedy i chcą 3 tys + robota. Jak to jest z tymi cenami w Polsce? Ile Was konwersja kosztowała? Za sprzęgło, jednomasę i wymianę zapłaciłem poniżej 2k. O ile pamiętam był to właśnie oryginał. Legacy 2.0 MY'04 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbigniew Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Nawet netto ciężko to będzie osiągnąć, chyba że to jakoś dawniej było, bo ceny lubią rosnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlik Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 A może po prostu czas zmienić mechanika :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się