Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

Inna rzeczą jest to ze gość z testów z Kielc , raczej nie ogarnia sprzętu , dobrze by było wsadzić za kiere kogoś bardziej ogarniętego , wtedy mozna by było cos wiecej powiedzieć , cos jak ten test RS-a poprEdniej generacji co wklejał turdzigt :)

Też po oglądnięciu filmu skłaniam się ku temu, że testujący nie bardzo ogarnia. Wygląda jak by się bał dać więcej do pieca w zakręcie i auto trochę coś się uślizguje by za chwile jechać normalnie zakręt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to ze bronię ale to na prawdę robi różnice kto siedzi za kierownica.Oczywiscie samochod ma taka a nie inna charakterystyke ale z ta straszna podsterownoscia to troche przesada.Subaru zwłaszcza bez DCCD i EVO tez sa podsterowne ( bo taka jest generalnie charakterystyka samochodów z AWD ) zwłaszcza jak sie nie umie nimi jezdzic.

 

 

 

 

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to ze bronię ale to na prawdę robi różnice kto siedzi za kierownica.Oczywiscie samochod ma taka a nie inna charakterystyke ale z ta straszna podsterownoscia to troche przesada.Subaru zwłaszcza bez DCCD i EVO tez sa podsterowne ( bo taka jest generalnie charakterystyka samochodów z AWD ) zwłaszcza jak sie nie umie nimi jezdzic.

 

 

 

 

 

Mówiąc szczerze , na tych filmach , również widać dosyć nietypowe zachowania , jak na naprawdę na mechaniczne AWD typu SUB czy MIT. Co nie oznacza  że to może być w konsekwencji lepsze , szybsze , itd. ale z pewnością mniej jest kontroli kierowcy nad autem , takiej prawdziwej jak w evo czy sti . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Test RS'a w Kielcach, no nie przekonuje mnie. Nawet w tym trybie drift chłop się męczy żeby na najbardziej śliskim obiekcie w kraju nie ryć przodem.

 

Jak on mógł ten filmik opublikować w ogóle :D

Już nie będę pisał o samochodzie. On tym jeździł jakby to 150 km miało..

No a zachwycając się trybem drift pokazał jeżdżenie bokami, takie jak można na Kielcach zrobić GTkiem seryjnym z wiskozą z tyłu :huh:

Test żenada. Jak można powiedzieć, że ma najlepszy napęd ze wszystkich samochodów nie umiejąc go w ogóle wykorzystać.. ani żadnego innego zapewne też :D

 

Co do auta. Wszystkie filmy w internecie wskazują, że auto zachowuje się po prostu nie naturalnie. Nawet TurdziGT wkleił filmik ze starym RSem i tam od razu widać, że auto zachowuje się po prostu tak jak powinno się zachowywać. Nowym Rsem wszystkie beczki, bączki, boki wyglądają dziwnie. Tak można powiedzieć: PRAWIE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit jak najbardziej sie zgadzam z tym co piszesz.Auto ma taka a nie inna charakterystyke widac ze tak jak mowisz ze to zachowanie jest jak by sztuczne , bo jest ale to nie stoi na przeszkodzie ze auto daje duzo funu za kierownica. Mialem okazje nim jezdzic po mokrym i z kazdego ciasniejszego zakretu wychodzi pieknym czterokolowym poslizgiem.

Jezeli mozna cos krytykowac w tej kwesti to tylko to ze poedejzewam ze to neutralne zachowanie nawet w poslizgu jest sztucznie zaprogramowane zebym samochod byl latwiejszy do opanowania.Ma stosunkowo krotki rozstaw osi znacznie ktroiszy niz EVO czy STI przez co jest troszke bardziej nerwowy w poslizgu.

 

Zeby to posumowac to powiedzial bym  tak Ford zrobil cos co dziala w przeciwienstwie do RS3 i A45 czie AWD jest tylo po to zeby przeniesc moc na prostej drodze.

Czy ten naped jest lepszy od konwencjonalengo w STI czy EVO , na pewno nie ale dziala wystarczajaco dobry sposob zeby miec spopro radochy za kierownica.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma stosunkowo krotki rozstaw osi znacznie ktroiszy niz EVO czy STI przez co jest troszke bardziej nerwowy w poslizgu.

 

ma wręcz taki sam rozstaw osi

 

 

Focus RS 2648 mm

 

STI MY15/16 2650 mm

 

EVO X 2650mm

 

 

wszsystkie te auta mają także niemalże taki sam rozstaw kół

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....dla mnie może jechać bokiem na "wstecznym" byle stoper pokazał swoje na mecie.......

Czekamy na kierowce, który znając obiekt / trasę na tej samej oponie w tych samych warunkach przetestuje RS-a i zaraz stockowego lub (prawie stockowego) Sti, Evo o podobnej mocy i masie.....

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ma stosunkowo krotki rozstaw osi znacznie ktroiszy niz EVO czy STI przez co jest troszke bardziej nerwowy w poslizgu.

 

ma wręcz taki sam rozstaw osi

 

 

Focus RS 2648 mm

 

STI MY15/16 2650 mm

 

EVO X 2650mm

 

 

wszsystkie te auta mają także niemalże taki sam rozstaw kół

 

 

Evo IX 2625 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż napęd rzeczywiście jest innowacyjny. W konsekwencji prowadzenie i zachowanie auta też pewnie nieco odmienne od dotychczas nam znanego. Tylko czy to zawsze musi to oznaczać negatywną cechę? Czyż nie podobnie myślano w 1980 roku, kiedy dominowały RWD a Audi wprowadził całkowicie rewolucyjny napęd quattro, który wywrócił dotychczasowe trendy do góry nogami?

Historia pokazuje nam, że usilne trwanie w przekonaniu, że to co dobre i sprawdzone jest najlepsze, nie zawsze się sprawdza.

To jest odważny krok Forda, podobny do tego z Audi w '80 roku. Przecież mógłby spokojnie wprowadzić kolejną wersję FWD, która też pewnie by się świetnie sprzedawała. Ale tego nie zrobił. Wybrali trudniejszą, bardziej ryzykowną drogę i nieporównywalnie kosztowniejszą. Za to duże brawa dla Forda i trzymam kciuki, żeby był to przełomowy model tej marki na miano XXI wieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No cóż napęd rzeczywiście jest innowacyjny. W konsekwencji prowadzenie i zachowanie auta też pewnie nieco odmienne od dotychczas nam znanego. Tylko czy to zawsze musi to oznaczać negatywną cechę? Czyż nie podobnie myślano w 1980 roku, kiedy dominowały RWD a Audi wprowadził całkowicie rewolucyjny napęd quattro, który wywrócił dotychczasowe trendy do góry nogami? Historia pokazuje nam, że usilne trwanie w przekonaniu, że to co dobre i sprawdzone jest najlepsze, nie zawsze się sprawdza. To jest odważny krok Forda, podobny do tego z Audi w '80 roku. Przecież mógłby spokojnie wprowadzić kolejną wersję FWD, która też pewnie by się świetnie sprzedawała. Ale tego nie zrobił. Wybrali trudniejszą, bardziej ryzykowną drogę i nieporównywalnie kosztowniejszą. Za to duże brawa dla Forda i trzymam kciuki, żeby był to przełomowy model tej marki na miano XXI wieku.

 

Samochód jest zapewne skuteczny w tym do czego został zaprojektowany. Wydaje mi się że marudzi głównie garstka entuzjastów podobnych do mnie, którzy spodziewali się czegoś pokroju Escorta RS Cosworth. Niestety/stety w dzisiejszych czasach z marketingowego punktu widzenia wypuszczenie drogowej, surowej rajdówki nie ma raczej sensu.

A czy to jest dobre/złe to można sobie dyskutować w nieskończoność bo argumenty każdej ze stron mają swoją rację bytu. Dla Forda na bank dobrze bo samochody się rozchodzą jak świerze bułeczki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko w czasach kiedy wychodził RS Cosworth, był nie mniej innowacyjny i nietypowy, jak ten obecnie  :)

Skrzynia z Transita była istotnie innowacyjna  ;) Cosi był wyprodukowany na potrzeby uczestnictwa w WRC. Obecny RS ma się sprzedawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matros1, w gwarancji Focusa RS nie ma żadnych wyłączeń i ograniczneń odnośnie uzywania na torze. W instrukcji, tzn. w RS-ie dostaje sie set identycznych dokumentów jak w "normalnym" Focusie z tą różnicą, że etui na dokumenty jest z haftem Ford Performance (czy jakoś tak) :) i dostaje sie też specjalna książeczkę (kilkanaście) stron dedykowaną dla RS-a. Tam z tego co pamiętam (przejrzałem ją pobieżnie) są wskazówki dot. jazdy na torze (jeżeli to kogoś intersuje mogę zrobić skan). Jest nawet info, ze optymalny zestaw na tor to kierowca plus pasażer :D no i z tego co pamiętam info, ze po iluś km na torze warto wymienić olej w dyfrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jest nawet info, ze optymalny zestaw na tor to kierowca plus pasażer

Taki zestaw to chyba do rajdów ;)
No chyba że za pasażera masz Piotrka krzyczącego pycimy pycimy ... aaaaale to pod warunkiem że telefon wcześniej odbierze :P

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały Cosworth był trochę takim "kundlem". Silnik wzdłużny, skrzynia z transita etc. Ale i tak jest mega :)

 

Był tym bardziej że Escort Cosworth to nic innego jak karoseria Escort nałożona na Sierre.

Kundel nie Kundel zbudowany z tego co było pod ręką ale zdominował jako RS500 tory wyścigowe więc skuteczny na pewno był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był tym bardziej że Escort Cosworth to nic innego jak karoseria Escort nałożona na Sierre.

 

Z karoserii normalnego Escorta tam chyba poza dachem nic nie było.

Buda wykorzystywała elementy karoserii Ścierki, czasem nieco przerobione (np przegroda czołowa, podłoga środkowa), a reszta była robiona specjalnie dla Cossiego. 

 

Cossi był tylko podobny do normalnego Escorta, ale to było kompletnie inne auto pod każdym względem.

Edytowane przez jarmaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W WuRcu pewnie siedziała jakaś sekwencja, a do cywila musieli coś wrzucić - akurat skrzynia z Transita była pod ręką i pasowała ;)

hmmm....skrzynia w sierra cosworth to istotnie pochodna transita,a pochodna nie oznacza taka sama tkz. borg w RWD.....ale 4x4 to już wersja MT75

Pierwsze sierry  cossi to RWD,MK II to już w przeważającej części 4x4 i tataj zaczynała się Agrupa,dopiero Escorty MK6-7 TO WRC,w tamtych czasach zasada była prosta- chcesz mieć w rajdówce dziurę w masce czy zderzaku to wypuść taką wersję cywilną

Edytowane przez irektob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...