haubi65 Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 dokladnie tak jest. teraz to jedne z lepszych opon za rozsadne pieniadze. Co bylo 10 lat temu to historia. Dzisiaj rano w drodze do pracy akurat starasznie padalo i troche sie pobawilem. hamuje jak na suchym. Slalomu oczywiscie nie usilowalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Chce na forka 2009 zalozyc 225/60R17, czasem zapuszczam sie w jakis grzaski teren (stawy hodowlane), zastanawialem sie nad pirelli cross contact, pirelli P7, albo continetal cross contac, jeszcze jest yokohama hts, co z tych wszystkich bedzie odpowiednie? Chcialem troche wyzsza oponke jak w outback, ktora z tych opon ma twarde boki? Nie chce run flat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serweryn Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 IMHO P7 jest dość twardą oponą, zwłaszcza Cinturato (w porównaniu z innymi letnimi, na których jeździłem). Ale nie wiem jak się ma do 2 pozostałych, które wymieniłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Tak twarde jak seryjne geolandary? Moje maja przelatane 135 000km i jeszcze maja z 5-6mm. Czy chodzilo Ci o twarda konstrukcje/boki? Podobaja mi sie jeszcze (z wygladu) yokohama a/t ale to juz raczej slabo zachowuja sie na zakretach i mokrej nawierzchni asfaltowej a pewnie lepiej w terenie. Czy rozmiar 225/60r17 bedzie pasowal normalnie do forka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yapco Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 P7 jest moim zdaniem zbyt głośne na asfalcie. HTS to bardzo dobra opona, ktora ma chyba oznaczenie M+S. Na zimę jednak sie nie nadaje. Użytkowałem obydwie, krótko bo krótko, ale oba komplety kupilem nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serweryn Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Tak twarde jak seryjne geolandary? Moje maja przelatane 135 000km i jeszcze maja z 5-6mm. Czy chodzilo Ci o twarda konstrukcje/boki? Podobaja mi sie jeszcze (z wygladu) yokohama a/t ale to juz raczej slabo zachowuja sie na zakretach i mokrej nawierzchni asfaltowej a pewnie lepiej w terenie. Czy rozmiar 225/60r17 bedzie pasowal normalnie do forka?Seryjne geolandary g95 zużywają się wolno, ale twarde to one nie są, ani boki (kładą się), ani guma (w lato mocno piszczą i uślizgują się na asfalcie).P7 to zupełnie inna opona, przede wszystkim letnia a nie całoroczna, mają twardsze boki i lepiej trzymają się asfaltu (na mokrym też). I rzeczywiście są dość głośne. Przez 40kkm nie zauważyłem znaczącego zużycia, potem sprzedałem auto, na którym je miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Chcialem troche wyzsza oponke jak w outback, ktora z tych opon ma twarde boki? Pirelli P 7 Cinturato ma bardzo twarde boki. Miałem okazję porównać Pirelli i Geolandary zdjęte z felg. Pirelli pod dużym naciskiem praktycznie w ogóle się nie odkształcają, Geolandary w tej samej sytuacji składają się, jak domek z kart. Po zmianie Geolandarów na P7 w OBK poprawiło się zdecydowanie prowadzenie w każdych warunkach na asfalcie. Spadł komfort. W błocie P7 będą pewnie słabsze od pozostałych wymienionych przez Ciebie opon, bo to typowo drogowe ogumienie. Z tego co Pamiętam Lukass mówił mi, że P7, to jedne z najtwardszych opon dostępnych w rozmiarze OBK. Nie zauważyłem znaczącego wzrostu hałasu w stosunku do Geolandarów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Wszyscy raczej uważają, że P7 jest głośne i mi też się tak wydaje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Może, ja już stary jestem i pewnie przygłuchy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Hehe W każdym razie P7 nie są złe, ale dobre sprawowanie na asfalcie ma swoją cenę w postaci zwiększonej głośności no i mniejszego komfortu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Ok a czy rozmiar z outbacka bez przeszkod moge wrzucic do forestera? Czyli P7 sa podobne do continental premium contact 5? Ktos jezdzil na continetalach? Wiele osob z osobowek mi je poleca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Wszyscy raczej uważają, że P7 jest głośne i mi też się tak wydaje... są lekko głośniejsze ale je słychać do 100km/h. Potem już tylko wiatr w lusterkach. Z tego co Pamiętam Lukass mówił mi, że P7, to jedne z najtwardszych opon dostępnych w rozmiarze OBK. są twarde ale żeby aż super twarde to bym nie powiedział. ER300 są twardsze. Spadł komfort. nie wiem co wchodzi w zakres tego określenia ale Geo do P7 nie ma co porównywać. Jedyna przewaga to własności pseudo terenowe geo. Na asfalcie, zwłaszcza na mokrym i przy dużych prędkościach +/- 150k/h to dwa różne światy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 OK, dzieki za wszelkie info, bede kupowal albo Pirelli albo Continental, tylko chcialem rozmiar 22/60R17, nic nie bedzie obcierac w foresterze przy takim rozmiarze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 OK, dzieki za wszelkie info, bede kupowal albo Pirelli albo Continental, tylko chcialem rozmiar 22/60R17, nic nie bedzie obcierac w foresterze przy takim rozmiarze? jaki Forek ? 225/60/17 może być za dużo. Ori Forka do MY09 to 215/60/16 lub 215/55/17. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 (edytowane) Oryginalne mam obecnie 225/55R17 a w outbacku sa seyjne wlasnie 225/60R17 Chyba sie miesci jednak. http://www.subaruforester.org/vbulletin/f72/yokohama-geolander-t-s-rota-gra-100658/ http://www.subaruforester.org/vbulletin/f72/2009-forester-225-60-17-a-44077/ Edytowane 13 Maja 2014 przez najman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Spadł komfort. nie wiem co wchodzi w zakres tego określenia ale Geo do P7 nie ma co porównywać. Jedyna przewaga to własności pseudo terenowe geo. Na asfalcie, zwłaszcza na mokrym i przy dużych prędkościach +/- 150k/h to dwa różne światy. Komfort w tym sensie, że na dziurach i nierównościach jest odczuwalnie bardziej twardo. Poza tym zmiana geo na P7 przyniosła same plusy. Oryginalne mam obecnie 225/55R17 a w outbacku sa seyjne wlasnie 225/60R17 Chyba sie miesci jednak. http://www.subaruforester.org/vbulletin/f72/yokohama-geolander-t-s-rota-gra-100658/ http://www.subaruforester.org/vbulletin/f72/2009-forester-225-60-17-a-44077/ Może się mylę, ale wydaje mi się, że Dyrekcja na plejadach miała założone do forka większe balony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Najman masz nowego forka ? W starszych były inne. Komfort w tym sensie, że na dziurach i nierównościach jest odczuwalnie bardziej twardo. ja nie mam takiego odczucia ale może to tylko kwestia indywidualna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Forek 2009r 2.0d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Wymieniał ktoś może aku do MY10 SBD ? Poszukuję jakiegoś dobrej klasy. Mój pomału odmawia posłuszeństwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 (edytowane) od siebie moge polecic: yuasa made in japan, panasonic made in japan oraz varte made in poland:) -niestety maja jedna wade a mianowicie cene Edytowane 20 Czerwca 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 trochę pogrzebałem i pasują poniższe. Niestety ze względu na nietypowe wymiary ( oznaczenie D26R ) wybór jest niewielki. http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/products/automotive/blue-dynamic/570-413-063/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 W moim OBK ASO wymieniło na gwarancji akumulator na Bannera Power Bull P7024 - 70 AH, 570 A (po naklejkach wnioskuję, że przyjechał z Subaru Deutschland). Chciałem akumulator o większej pojemności, ale w praktyce nic większego się nie mieści. Producent nie przewidział rezerwy miejsca na większy akumulator. Kup Yuasę albo Vartę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 i tak zrobię. Varta kosztuje nie wiele więcej a ma rozruch ponad 600A. Yuasa ma identyczne parametry jak Bannera. Wielkie dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 zazwyczaj producent dobiera akumulator do wydajnosci alternatora. Kupowanie aku o wiekszej pojemnosci jest niewskazane poniewaz alternator nie bedzie go wstanie maksymalnie ladowac = aku bedzie ciegle niedoładowany i szybko padnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Masz rację, ale akurat w SBD po 2010 alternator ma aż 170 A (wcześniej miał 110A), a akumulator wcześniej i teraz ma taką samą pojemność 64 Ah. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się