Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

dokladnie tak jest. teraz to jedne z lepszych opon za rozsadne pieniadze. Co bylo 10 lat temu to historia. Dzisiaj rano w drodze do pracy akurat starasznie padalo i troche sie pobawilem. hamuje jak na suchym. Slalomu oczywiscie nie usilowalem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce na forka 2009 zalozyc 225/60R17, czasem zapuszczam sie w jakis grzaski teren (stawy hodowlane), zastanawialem sie nad pirelli cross contact, pirelli P7, albo continetal cross contac, jeszcze jest yokohama hts, co z tych wszystkich bedzie odpowiednie? Chcialem troche wyzsza oponke jak w outback, ktora z tych opon ma twarde boki? Nie chce run flat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak twarde jak seryjne geolandary? Moje maja przelatane 135 000km i jeszcze maja z 5-6mm. Czy chodzilo Ci o twarda konstrukcje/boki? Podobaja mi sie jeszcze (z wygladu) yokohama a/t ale to juz raczej slabo zachowuja sie na zakretach i mokrej nawierzchni asfaltowej a pewnie lepiej w terenie. Czy rozmiar 225/60r17 bedzie pasowal normalnie do forka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P7 jest moim zdaniem zbyt głośne na asfalcie.

HTS to bardzo dobra opona, ktora ma chyba oznaczenie M+S. Na zimę jednak sie nie nadaje.

Użytkowałem obydwie, krótko bo krótko, ale oba komplety kupilem nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak twarde jak seryjne geolandary? Moje maja przelatane 135 000km i jeszcze maja z 5-6mm. Czy chodzilo Ci o twarda konstrukcje/boki? Podobaja mi sie jeszcze (z wygladu) yokohama a/t ale to juz raczej slabo zachowuja sie na zakretach i mokrej nawierzchni asfaltowej a pewnie lepiej w terenie. Czy rozmiar 225/60r17 bedzie pasowal normalnie do forka?

Seryjne geolandary g95 zużywają się wolno, ale twarde to one nie są, ani boki (kładą się), ani guma (w lato mocno piszczą i uślizgują się na asfalcie).

P7 to zupełnie inna opona, przede wszystkim letnia a nie całoroczna, mają twardsze boki i lepiej trzymają się asfaltu (na mokrym też). I rzeczywiście są dość głośne. Przez 40kkm nie zauważyłem znaczącego zużycia, potem sprzedałem auto, na którym je miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem troche wyzsza oponke jak w outback, ktora z tych opon ma twarde boki?

Pirelli P 7 Cinturato ma bardzo twarde boki. Miałem okazję porównać Pirelli i Geolandary zdjęte z felg. Pirelli pod dużym naciskiem praktycznie w ogóle się nie odkształcają, Geolandary w tej samej sytuacji składają się, jak domek z kart. Po zmianie Geolandarów na P7 w OBK poprawiło się zdecydowanie prowadzenie w każdych warunkach na asfalcie. Spadł komfort. W błocie P7 będą pewnie słabsze od pozostałych wymienionych przez Ciebie opon, bo to typowo drogowe ogumienie. Z tego co Pamiętam Lukass mówił mi, że P7, to jedne z najtwardszych opon dostępnych w rozmiarze OBK.

Nie zauważyłem znaczącego wzrostu hałasu w stosunku do Geolandarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wszyscy raczej uważają, że P7 jest głośne i mi też się tak wydaje...

 

są lekko głośniejsze ale je słychać do 100km/h. Potem już tylko wiatr w lusterkach.

 

 

 

Z tego co Pamiętam Lukass mówił mi, że P7, to jedne z najtwardszych opon dostępnych w rozmiarze OBK.

 

są twarde ale żeby aż super twarde to bym nie powiedział. ER300 są twardsze.


 

 

Spadł komfort.

 

nie wiem co wchodzi w zakres tego określenia ale Geo do P7 nie ma co porównywać. Jedyna przewaga to własności pseudo terenowe geo. Na asfalcie, zwłaszcza na mokrym i przy dużych prędkościach +/- 150k/h to dwa różne światy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzieki za wszelkie info, bede kupowal albo Pirelli albo Continental, tylko chcialem rozmiar 22/60R17, nic nie bedzie obcierac w foresterze przy takim rozmiarze?

 

 

jaki Forek ? 225/60/17 może być za dużo. Ori Forka do MY09 to 215/60/16 lub 215/55/17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne mam obecnie 225/55R17 a w outbacku sa seyjne wlasnie 225/60R17

Chyba sie miesci jednak.

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f72/yokohama-geolander-t-s-rota-gra-100658/

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f72/2009-forester-225-60-17-a-44077/

Edytowane przez najman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Spadł komfort.

 

nie wiem co wchodzi w zakres tego określenia ale Geo do P7 nie ma co porównywać. Jedyna przewaga to własności pseudo terenowe geo. Na asfalcie, zwłaszcza na mokrym i przy dużych prędkościach +/- 150k/h to dwa różne światy.

 

Komfort w tym sensie, że na dziurach i nierównościach jest odczuwalnie bardziej twardo.

Poza tym zmiana geo na P7 przyniosła same plusy.

Może się mylę, ale wydaje mi się, że Dyrekcja na plejadach miała założone do forka większe balony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najman masz nowego forka ? W starszych były inne.


 

 

Komfort w tym sensie, że na dziurach i nierównościach jest odczuwalnie bardziej twardo.

 

ja nie mam takiego odczucia ale może to tylko kwestia indywidualna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W moim OBK ASO wymieniło na gwarancji akumulator na Bannera Power Bull P7024 - 70 AH, 570 A (po naklejkach wnioskuję, że przyjechał z Subaru Deutschland).

 

Chciałem akumulator o większej pojemności, ale w praktyce nic większego się nie mieści. Producent nie przewidział rezerwy miejsca na większy akumulator.

 

Kup Yuasę albo Vartę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...