serweryn Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 (edytowane) Czy zwalczył ktoś problemy z ciężkim wbijaniem jedynki na zimnym silniku? (OBK MY12 SBD 6MT) Często przy redukcji z 2 na 1 trzeba wysprzęglać jak w starym autobusie, jak się nagrzeje to jest ok. Jutro czeka mnie przegląd 60kkm (m.in. wymiana oleju w skrzyni) i myślałem, żeby poprosić o dodanie AR9100 do skrzyni. Myślicie, że coś pomoże? Edytowane 4 Marca 2015 przez serweryn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Często przy redukcji z 2 na 1 trzeba wysprzęglać jak w starym autobusie Redukcja do pierwszego biegu to tylko przy pełnym zatrzymaniu auta lub przy minimalnym toczeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Gesty olej, w imprezie tez tak mam... Zatrzymywac się nie trzeba - po to sa synchronizatory w skrzyni by nie zgrzytalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maric1 Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 W mojej pięciobiegowej to normalne, tylko, że u mnie 1 jet normalnym biegiem i w zimę wstyd jak zazgrzyta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 po to sa synchronizatory w skrzyni by nie zgrzytalo. są i teoria mówi, że nie trzeba ale praktyka swoje.... Jak jest bardzo zimny olej to i dwójka potrafi ciężko wchodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serweryn Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 No właśnie. Wiem, że TTTM, ale miałem nadzieję, że ktoś temu zdradził. W zimę w korku w mieście potrafi bardzo denerwować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 (edytowane) No właśnie. Wiem, że TTTM, ale miałem nadzieję, że ktoś temu zdradził. W zimę w korku w mieście potrafi bardzo denerwować Mam bodobne wrazenia a dodatkowo dwojka jeszcze lubi sobie moze nie tyle chrupnac/zgrzytnac ale nie wskakuje tak lekko,na goracym silniku jest lepiej ale nie idealnie.Moze swiezy olej sprawe poprawi nieco ale moze rownie dobrze dac efekt placebo Edytowane 5 Marca 2015 przez olo11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Panowie robił ktoś/coś ( ale składnia : ) ) z wydechem, który pokrywa się "rudym nalotem" Pomału zaczynam o tym myśleć. Wygląda tak jakoś mało ciekawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 No właśnie. Wiem, że TTTM, ale miałem nadzieję, że ktoś temu zdradził. W zimę w korku w mieście potrafi bardzo denerwować Mam bodobne wrazenia a dodatkowo dwojka jeszcze lubi sobie moze nie tyle chrupnac/zgrzytnac ale nie wskakuje tak lekko,na goracym silniku jest lepiej ale nie idealnie.Moze swiezy olej sprawe poprawi nieco ale moze rownie dobrze dac efekt placebo Niestety skrzynia nie grzeszy precyzją - jest bardziej francuska niż japońska W porównaniu z poprzednim modelem (5 biegowym) jest lepiej, bo nie ma problemów z wrzuceniem wstecznego. W tamtej skrzyni zazwyczaj musiałem dwa razy wysprzęglać, żeby zapiąć wsteczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Heh, ja na szczescie nie musze 2x wysprzeglac w dodaktu z międzygazem, 2jka przy redukcji czasami ciężej wchodzi ale wystarczy dać czas na synchronizację i jest ok. Doświadczenia macie jak w 40 letnich starach hehhehe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Panowie robił ktoś/coś ( ale składnia : ) ) z wydechem, który pokrywa się "rudym nalotem" Pomału zaczynam o tym myśleć. Wygląda tak jakoś mało ciekawie. Jeśli to tylko rudy nalot który da się zdrapać paznokciem,że tak powiem to chyba nie ma powodu do niepokoju.Wizualnie nie wygląda to ładnie,ale chyba za wiele nie da się zdziałać w tej kwestii,nie słyszałem o czyszczeniu powierzchni układu wydechowego no może poza wymianą całości na kwasiurę i o odpowiedniej grubości,ale to dodatkowe kg jakby nie patrzeć i lżej w portfelu również. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 tego się obawiałem, że nie wiele da się zrobić. Nic będzie taki jaki jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 u nas mozna wypiaskowac i pokryc cyna (Feuervezinken) . Stosowane jest u oldtimerow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Panowie robił ktoś/coś ( ale składnia : ) ) z wydechem, który pokrywa się "rudym nalotem" Skoro jest szczelny to bym nie ruszal. Zreszta widzialem ze auto wisi w dziale gielda - mi byloby szkoda zwiekszac wartosc auta o nowy uklad wydechowy w szczegolnosci ze podobno ciezko jest sprzedac uzywane SBD w dobrych dla sprzedajacego monetach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Szczelny to on będzie jeszcze pewnie z 10 lat. Zmiany wydechu nie planuje ale dbam o auta więc chciałem się dowiedzieć czy są inne opcje. Na forum sami "rajdowcy" z 100 oktanową benzyną zamiast krwi nieuznający takich kompromisów na SBD. OBK od kwietnia będzie mógł formalnie zmienić właściciela więc trafi na ogólny rynek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 (edytowane) dodanie AR9100 do skrzyni. Myślicie, że coś pomoże? na pewno nie zaszkodzi. Ja właśnie zamówiłem AR i leję do EVO, do SBD nie. Mnie taka praca skrzyni pasuje a 1 wbijam tylko przy ruszaniu. Edytowane 9 Marca 2015 przez Ayu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Subarowa rodzina rośnie Niedawno szwagra namówiłem na Outbacka 2.5l z 2007 roku, a teraz Wujek zakupił Outback 2.0D z 2010r. Auto z przebiegiem 70 tyś km, serwisowane w ASO, takiego auta szukaliśmy. Dalej będzie serwisowany w ASO, w razie problemów Najbardziej w tym aucie podoba mi się przestronność i zawieszenie, silnik też jak na tak wielkie auto dość żwawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 Stan licznika 7334 km. Komfort prowadzenia i miejsca pracy kierowcy - bez zarzutów, jest mi wygodnie, potrafię sobie dopasować pozycję za kierownicą i nawet na dłuższych trasach nie odczuwam żadnego dyskomfortu. Prowadzenie - na Geolandarach seryjnych nadspodziewanie dobrze latem, zimą miałem Continentale serii 5 i też dawały radę. Autem da się bardzo sprawnie poruszać, nie ma problemów z wyprzedzaniem. Spalanie - wg komputera zależne od stylu jazdy od 6,4 do 9,2 Krótkie podsumowanie: jestem bardzo zadowolony z wyboru i jazdy Outbackiem. Żeby nie było tak różowo: niebawem wymiana oleju (tak sobie założyłem, że będzie wymieniany co 7,5 k km) i w czasie wizyty w serwisie poproszę o zdiagnozowanie trzeszczenia dochodzącego ze środka deski rozdzielczej, oraz okolic prawego przedniego słupka. Plany (było ich więcej ale okazuje się, że nie muszę tego robić) zmian skromne: - koła na sezon letni 18" (już zamówione) - moduł świateł dziennych - montaż w ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 prawy slupek to standard . trzeba go zdemontowac i filcem podkleic co sie tylko da da. W zimie stuka latem mniej zaleznie o stopnia rozszezenia plastiku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 prawy slupek to standard Akurat u mnie cisza. Ale, że wcześniej był to samochód Dyrekcji, to może specjalny egzemplarz lub zostały już poprawki dokonane Prowadzenie - na Geolandarach seryjnych nadspodziewanie dobrze latem TO zobaczysz różnicę po założeniu "normalnych" opon. Na seryjnych Geolandarach nie prowadzi się w ogóle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Stan licznika 7334 km... Stan licznika: 7130 km. Spalanie wg lejka: - docieranie do wymiany oleju przy 2900 km - 224 l ON co daje 7.72 l / 100 km - pałowanie z nowym olejem millers 4230 km - 305 l ON co daje 7.21 l / 100 km Trasy 70% pozamiejskie i autostrady, 30% zaczopowany Wrocek. Po około 3.5 tys km jakbym wsiadł w inne, dużo lepsze auto. I cichsze. CVT bezproblemowo, od początku jedzie i nie wyje Przy przebiegu 6.5 tys km moc 155 KM przy 3500, moment 360 Nm przy 1500 - 2400. Zimówki Pirelli bez zarzutu, letnie Geo gorzej ale wystarczyło zwiększyć ciśnienie o 0.2 bara i znikają piski i (wydaje mi się) mam lepszą trakcję. Na mokrej A4 170 - 180 bez strachu, ale następne będą Bridgestony. Fotele w porządku, najdłuższa trasa to 950 do Austrii i żadnego zmęczenia. Po śniegu w A zawijałem kitą jak lis, da się Największy minus: masakrycznie skomplikowany BT i słabe radio. Moduł, ciemne szyby i czujniki 'dostałem' od dealera więc planów na dalsze zwiększanie wartości OBK-a nie mam. W skali 6-ciostopniowej oceniam auto na 5 z plusem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Największy minus: masakrycznie skomplikowany BT To fakt, bardzo skomplikowane i nie wszystko wciąż wiem bo nie mam czasu doczytać w instrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Nawet jak doczytasz, to wiele nie zmieni Dla mnie ten system przez trzy lata był kompletną zagadką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 a co w nim takiego skomplikowanego? Jest prosty bo służy tylko i wyłącznie do komunikacji z telefonem. Nic więcej nie działa także problem z głowy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 No ja jeszcze przez BT słucham muzyki ze Spotify i tyle. Ale kurcze jednak mnie korci by zmienić radio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się