serweryn Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 @@arkadias, na pewno będzie lepiej niż na Geolandarach :-) Michelin z etykiet wygląda lepiej niż P7 Cinturato i Dunlop SP Sport MAXX TT, ale praktycznego porównania nie mam. W poprzednim samochodzie miałem P7 (nie CInturato i trochę mniejszy rozmiar) i pamiętam, że fenomenalnie zachowywała się na mokrym, ale była bardzo głośna. Z kolei te Dunlopy podobno są raczej miękkie i się szybko zużywają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Dunlop SP Sport MAXX TT czy ja dobrze rozumiem, że ktoś rozważa zastosowanie tej opony do OBK ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 czy ja dobrze rozumiem, że ktoś rozważa zastosowanie tej opony do OBK ? Oj tam, z felgami 20" i profilem w okolicach 35 byłyby OK... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tata Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Ja założyłem Michelin Primacy 3 w fabrycznym rozmiarze i jest dużo lepiej niż na Geolandarach. Nie kładą się tak na zakrętach, nie piszcza i są mniej podatne na uslizgi. W efekcie auto szybciej reaguje na ruch kierownicą, a każdy ciasny łuk można przejechać szybciej. Na piasku, w błotku testowałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Na piasku, w błotku testowałeś? no co ty ? OBK tam się nie wjeżdża. Szkoda auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Dunlop SP Sport MAXX TT czy ja dobrze rozumiem, że ktoś rozważa zastosowanie tej opony do OBK ? A co z nią nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 w sumie nic tylko jakoś tak do OBK to nijak się ma. No chyba, że ktoś tylko autostradami jeździ. PS. Miałem je w Wrx'e. Słabo trzymały na mokrym ale to był poprzedni model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Te Dunlopy robią też w fabrycznym rozmiarze na OBK, więc jak ktoś chce na asfalcie poszaleć, to czemu nie Z lektury forum wychodzi jednak na to, że najlepsze będzie P7 Cinturato albo Michelin Primacy 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serweryn Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Ja założyłem Michelin Primacy 3 w fabrycznym rozmiarze i jest dużo lepiej niż na Geolandarach. Nie kładą się tak na zakrętach, nie piszcza i są mniej podatne na uslizgi. W efekcie auto szybciej reaguje na ruch kierownicą, a każdy ciasny łuk można przejechać szybciej. Na piasku, w błotku testowałeś? Na razie nie za bardzo, jeżdżę na nich od 3 tys. km. Na polnej drodze z kałużami jakoś sobie poradziły ;-) Dunlop SP Sport MAXX TT czy ja dobrze rozumiem, że ktoś rozważa zastosowanie tej opony do OBK ? Były na liście tych w fabrycznym rozmiarze :-) Potem wybierałem pomiędzy P7 i Primacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tata Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 (edytowane) Na piasku, w błotku testowałeś? no co ty ? OBK tam się nie wjeżdża. Szkoda auta no tak, ale mi chodziło o lekki teren http://youtu.be/k34UBlL0xFA albo to http://youtu.be/5MjCzHpcpfM Edytowane 9 Kwietnia 2014 przez tata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 że najlepsze będzie P7 Cinturato albo Michelin Primacy 3 są jeszcze Turanza ale one mają "trochę" bardziej sportowy charakter. Twarde "barki" bardzo dobrze trzymają na zakrętach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Turanza maja sklonnosc do zabkowania i staja sie strasznie glosne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 zgadza się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Na Oponeo nie było w ogóle Turanzy w rozmiarze fabrycznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 niektórzy stosują 235/55/17. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajka Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Ja nasze Turanza'y kupiłam na oponeo, ale to było rok temu :-) Pozdrawiam Joanna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obk_user Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 (edytowane) Odbyłem pierwszą jazdę Outbackiem my14 z dieslem w manualu. Jeżdżę poprzednim modelem. Też z dieslem. W nowym modelu nie ma już zgrabnej kierownicy Momo ani ręcznego hamulca (trudno w to uwierzyć). ESP nie daje się całkowicie wyłączyć (niewiarygodne:) a okno dachowe ma rozmiar przysłowiowego "lufcika". Szkoda. Pierwsze wrażenie po zajęcia miejsca za kierownica to tak trochę jak bym był w Passacie. A może jak w Avensisie ? Duuużo miejsca wewnątrz. Ruszam. Silnik ten sam, może troche lepiej wygłuszony. 6-sty bieg ekstra . Wyjeżdżam na zwykłą, nierówną drogę i tu zaskocznie. W porównaniu z poprzednim modelem którym zrobiłem 120kkm zawieszenie jest znacznie mniej komfortowe. To dobre na niemieckie autostrady. Wybierając poprzedni samochód podobnie zachowywał się Legacy. Był bardziej sztywny, sportowy. Może ktoś miał możliwość porównania aktualnego zawieszenia Outback vs Legacy ? Podobno teraz jest odwrotnie tzn Legacy jest bardzie komfortowy niż Outback który prowadzi się bardziej jak Forester. Nie mogę tego jednak sprawdzić sam. Ze względu na wysoką cenę Legacy samochody te są podobno sprowadzane w śladowych ilościach. Będę wdzięczny za Wasze obserwacje. Edytowane 21 Kwietnia 2014 przez obk_user Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajka Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Cześć, nie wiem czy dobrze zrozumiałam? Piszesz o my 2013 a wypust 2014? Czy też jest już - tak szybko, bo chyba w ubiegłym roku po przeróbkach wypuścili - nowy model Outbacka? Pozdrawiam Joanna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) Piszesz o my 2013 dokładnie ale po "kosmetycznych" zmianach SIP nazywa te MY14. W sumie słusznie. W porównaniu z poprzednim modelem którym zrobiłem 120kkm zawieszenie weź pod uwagę, że zawias po takim przebiegu jest daleko od stanu "pierwotnego". Amortyzatory, sprężyny itd zachowują się inaczej. Zwłaszcza amortyzatory potrafią znacznie zmienić swoją charakterystykę. Kolejna kwestia to koła/opony. Co prawda My13/14 nie jeździłem ale po przesiadce cztery lata temu z MY06 na MY10 też miałem podobne wrażenie Odnośnie samego Legacy vs. OBK to w OBK amortyzatory mają dłuższy skok, inne sprężyny i elementy gumowe zawiasu. Mam na myśli "normalne" Legacy. Spec B i GT mają całkiem inny zawias. Do tego koła 215/45/17 vs. 225/60/17. To jednoznacznie wskazuje jaka jest charakterystyka zawieszenia. Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 ESP nie daje się całkowicie wyłączyć (niewiarygodne:) W Twoim modelu, też nie można było całkowicie wyłączyć, tylko znieczulić - tak przynajmniej było w Legacy D 2008. W porównaniu z poprzednim modelem którym zrobiłem 120kkm zawieszenie jest znacznie mniej komfortowe. To dobre na niemieckie autostrady. Wybierając poprzedni samochód podobnie zachowywał się Legacy. Był bardziej sztywny, sportowy. Ja przesiadłem się z poprzedniego legacy do nowego OBK i faktycznie OBK jest sztywniejszy. Ale mi to nie przeszkadza, bo naprawdę fajnie się prowadzi i wreszcie tylne zawieszenie nie jest za miękkie - co było zmorą poprzedniego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 tak przynajmniej było w Legacy D 2008. tak jest w każdym. W obecnym ESP pozwala na wiele. Z drugiej strony znacznie trudniej wprowadzić go w poślizg, przez co "wybacza" błędy a jak robi się za bardzo "bokiem" włącza się ESP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obk_user Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Piszesz o my 2013 dokładnie ale po "kosmetycznych" zmianach SIP nazywa te MY14. W sumie słusznie. W porównaniu z poprzednim modelem którym zrobiłem 120kkm zawieszenie weź pod uwagę, że zawias po takim przebiegu jest daleko od stanu "pierwotnego". Amortyzatory, sprężyny itd zachowują się inaczej. Zwłaszcza amortyzatory potrafią znacznie zmienić swoją charakterystykę. Kolejna kwestia to koła/opony. Co prawda My13/14 nie jeździłem ale po przesiadce cztery lata temu z MY06 na MY10 też miałem podobne wrażenie Odnośnie samego Legacy vs. OBK to w OBK amortyzatory mają dłuższy skok, inne sprężyny i elementy gumowe zawiasu. Mam na myśli "normalne" Legacy. Spec B i GT mają całkiem inny zawias. Do tego koła 215/45/17 vs. 225/60/17. To jednoznacznie wskazuje jaka jest charakterystyka zawieszenia. Amortyzatory są nowe (zmienione w ASO, orginalne). Jeździ jak poszynach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Jeździ jak poszynach . i tak ma być a że czasami zabuja na zakręcie to nic złego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 (edytowane) Odnosnie opon to wlasnie zalozylem hankook ventus prime 2 k115. I auto zmienilo sie diametralnie. Cisza i komfort. Nic nie wali i huczy. Nawet male dziury przestaly byc zauwazalne. Wczesniej czytalem, ze opony sa ciche ale ze az tak Myslalem o Michlinach ale ich wada (jak dla mnie) jest to ze predzej sie zestarzeja i stwardnieja zanim je zuzyje. Na letnich Turanza w 4 lata przejechalem okolo 50 tkm (dokladnie nie wiem ile na zimowkach ile na letnich) Opony jak najbardziej POLECAM. Edytowane 12 Maja 2014 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yapco Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Kiedyś dawno temu jak byłem piękny i młody to miałem Hankooki w Eclipsie. Na suchym jakoś to jechało, ale kiepsko, na mokrym po porostu jeden wielki dramat. Zanim się nie zabiłem pamiętam, że zmieniłem na F1 - progres był niesamowity. Sądząc jednak po testach na przestrzeni ostatnich 10-15 lat Hankook zrobił duży postęp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się