Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

@@arkadias, na pewno będzie lepiej niż na Geolandarach :-) Michelin z etykiet wygląda lepiej niż P7 Cinturato i Dunlop SP Sport MAXX TT, ale praktycznego porównania nie mam. W poprzednim samochodzie miałem P7 (nie CInturato i trochę mniejszy rozmiar) i pamiętam, że fenomenalnie zachowywała się na mokrym, ale była bardzo głośna. Z kolei te Dunlopy podobno są raczej miękkie i się szybko zużywają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem Michelin Primacy 3 w fabrycznym rozmiarze i jest dużo lepiej niż na Geolandarach.

Nie kładą się tak na zakrętach, nie piszcza i są mniej podatne na uslizgi. W efekcie auto szybciej reaguje na ruch kierownicą, a każdy ciasny łuk można przejechać szybciej.

 

Na piasku, w błotku testowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja założyłem Michelin Primacy 3 w fabrycznym rozmiarze i jest dużo lepiej niż na Geolandarach.

Nie kładą się tak na zakrętach, nie piszcza i są mniej podatne na uslizgi. W efekcie auto szybciej reaguje na ruch kierownicą, a każdy ciasny łuk można przejechać szybciej.

 

Na piasku, w błotku testowałeś?

Na razie nie za bardzo, jeżdżę na nich od 3 tys. km. Na polnej drodze z kałużami jakoś sobie poradziły ;-)

 

Dunlop SP Sport MAXX TT

 

 

czy ja dobrze rozumiem, że ktoś rozważa zastosowanie tej opony do OBK ?

Były na liście tych w fabrycznym rozmiarze :-)

Potem wybierałem pomiędzy P7 i Primacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odbyłem pierwszą jazdę Outbackiem my14 z dieslem w manualu. Jeżdżę poprzednim modelem. Też z dieslem.

W nowym modelu nie ma już zgrabnej kierownicy Momo ani ręcznego hamulca (trudno w to uwierzyć). ESP nie daje się całkowicie wyłączyć (niewiarygodne:) a okno dachowe ma rozmiar przysłowiowego "lufcika". Szkoda.

 

Pierwsze wrażenie po zajęcia miejsca za kierownica to tak trochę jak bym był w Passacie. A może jak w Avensisie ? Duuużo miejsca wewnątrz. Ruszam. Silnik ten sam, może troche lepiej wygłuszony. 6-sty bieg ekstra :). Wyjeżdżam na zwykłą, nierówną drogę i tu zaskocznie. W porównaniu z poprzednim modelem którym zrobiłem 120kkm zawieszenie jest znacznie mniej komfortowe. To dobre na niemieckie autostrady. Wybierając poprzedni samochód podobnie zachowywał się Legacy. Był bardziej sztywny, sportowy.

 

Może ktoś miał możliwość porównania aktualnego zawieszenia Outback vs Legacy ? Podobno teraz jest odwrotnie tzn Legacy jest bardzie komfortowy niż Outback który prowadzi się bardziej jak Forester. Nie mogę tego jednak sprawdzić sam. Ze względu na wysoką cenę Legacy samochody te są podobno sprowadzane w śladowych ilościach. Będę wdzięczny za Wasze obserwacje.

Edytowane przez obk_user
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o my 2013

 

dokładnie ale po "kosmetycznych" zmianach SIP nazywa te MY14. W sumie słusznie.

 

 

W porównaniu z poprzednim modelem którym zrobiłem 120kkm zawieszenie

 

weź pod uwagę, że zawias po takim przebiegu jest daleko od stanu "pierwotnego". Amortyzatory, sprężyny itd zachowują się inaczej. Zwłaszcza amortyzatory potrafią znacznie zmienić swoją charakterystykę.

Kolejna kwestia to koła/opony. Co prawda My13/14 nie jeździłem ale po przesiadce cztery lata temu z MY06 na MY10 też miałem podobne wrażenie :)

Odnośnie samego Legacy vs. OBK to w OBK amortyzatory mają dłuższy skok, inne sprężyny i elementy gumowe zawiasu. Mam na myśli "normalne" Legacy. Spec B i GT mają całkiem inny zawias. Do tego koła 215/45/17 vs. 225/60/17. To jednoznacznie wskazuje jaka jest charakterystyka zawieszenia.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP nie daje się całkowicie wyłączyć (niewiarygodne:)

W Twoim modelu, też nie można było całkowicie wyłączyć, tylko znieczulić - tak przynajmniej było w Legacy D 2008.

 

W porównaniu z poprzednim modelem którym zrobiłem 120kkm zawieszenie jest znacznie mniej komfortowe. To dobre na niemieckie autostrady. Wybierając poprzedni samochód podobnie zachowywał się Legacy. Był bardziej sztywny, sportowy.

Ja przesiadłem się z poprzedniego legacy do nowego OBK i faktycznie OBK jest sztywniejszy. Ale mi to nie przeszkadza, bo naprawdę fajnie się prowadzi i wreszcie tylne zawieszenie nie jest za miękkie - co było zmorą poprzedniego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Piszesz o my 2013

 

dokładnie ale po "kosmetycznych" zmianach SIP nazywa te MY14. W sumie słusznie.

 

 

W porównaniu z poprzednim modelem którym zrobiłem 120kkm zawieszenie

 

weź pod uwagę, że zawias po takim przebiegu jest daleko od stanu "pierwotnego". Amortyzatory, sprężyny itd zachowują się inaczej. Zwłaszcza amortyzatory potrafią znacznie zmienić swoją charakterystykę.

Kolejna kwestia to koła/opony. Co prawda My13/14 nie jeździłem ale po przesiadce cztery lata temu z MY06 na MY10 też miałem podobne wrażenie :)

Odnośnie samego Legacy vs. OBK to w OBK amortyzatory mają dłuższy skok, inne sprężyny i elementy gumowe zawiasu. Mam na myśli "normalne" Legacy. Spec B i GT mają całkiem inny zawias. Do tego koła 215/45/17 vs. 225/60/17. To jednoznacznie wskazuje jaka jest charakterystyka zawieszenia.

 

Amortyzatory są nowe (zmienione w ASO, orginalne). Jeździ jak poszynach :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odnosnie opon to wlasnie zalozylem hankook ventus prime 2 k115. I auto zmienilo sie diametralnie. Cisza i komfort. Nic nie wali i huczy. Nawet male dziury przestaly byc zauwazalne. Wczesniej czytalem, ze opony sa ciche ale ze az tak :)  Myslalem o Michlinach ale ich wada (jak dla mnie) jest to ze predzej sie zestarzeja i stwardnieja zanim je zuzyje. Na letnich Turanza w 4 lata przejechalem okolo 50 tkm (dokladnie nie wiem ile na zimowkach ile na letnich)

Opony jak najbardziej POLECAM.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś dawno temu jak byłem piękny i młody to miałem Hankooki w Eclipsie.

Na suchym jakoś to jechało, ale kiepsko, na mokrym po porostu jeden wielki dramat.

Zanim się nie zabiłem pamiętam, że zmieniłem na F1 - progres był niesamowity.

Sądząc jednak po testach na przestrzeni ostatnich 10-15 lat Hankook zrobił duży postęp. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...