Skocz do zawartości

cham na drodze


GregorBa

Rekomendowane odpowiedzi

Wczorajsze z skutkiem smiertelnym:

Ze wstępnych ustaleń wynika, że kierująca pojazdem marki Opel 78-letnia mieszkanka powiatu krośnieńskiego, jadąc drogą powiatową, na prostym odcinku drogi potrąciła idących lewą jej stroną dwóch 11-letnich chłopców - poinformował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BelegUS napisał(a):

badania powyżej pewnego wieku są potrzebne żeby ustalić, czy dany kierowca jest jeszcze w stanie bezpiecznie prowadzić samochód.

Przepraszam bardzo, ale czy ktoś to kwestionuje?

Sam wiek kierowcy nic nie zmienia, tylko jego stan zdrowia i sprawność psychofizyczna.

3 godziny temu, BelegUS napisał(a):

Patrz, tyle słów, wymyślania scenariuszy, wywoływania poczucia winy

Hellooo,o co kaman?

Jakie scenarisze,jakie wywoływanie poczucia winy i czyjej winy?

Psycholi za kółkiem czy starych dziadków?

Juz nie można normalnie napisać kilku zdań, wyluzuj.

3 godziny temu, BelegUS napisał(a):

 

Patrz, tyle słów, wymyślania scenariuszy, wywoływania poczucia winy etc. żeby finalnie dojść do tego samego wniosku co ja: badania powyżej pewnego wieku są potrzebne żeby ustalić, czy dany kierowca jest jeszcze w stanie bezpiecznie prowadzić samochód.

 

 

Wskaż w których postach nie piszę w temacie. Bo Ty w żadnym nie piszesz w temacie.

 

Swoich problemów emocjonalnych nie musisz na innych próbować przenosić.

 

  

  

  

 

 

Większość Twojej argumentacji jest oparta na Twoich własnych odczuciach i przemyśleniach, linkach do artykułów z konkretnymi wypadkami, a nie danych statystycznych czy badaniach. To jest właśnie "mi się wydaje" i "tak czuje" wykrzywiane przez media.

 

 

Nie "mam własne" tylko przedstawiłem Ci uzupełnienie tych polskich statystyk i argumenty dlaczego czytanie tych statystyk tak jak czytasz je Ty prowadzi do wypaczonych wniosków. Statystyki zagraniczne przywołałem na dowód i potwierdzenie argumentów, które podnoszę. Odnoszenie statystyki śmierci na drogach do całej liczebności grupy wiekowej która te wypadki powoduje, bez uwzględnienia aktywnych kierowców i przejeżdżanych kilometrów w tej grupie jest zupełnie bez sensu. W ten sposób dochodzi się do wniosku że najbezpieczniejszą grupą kierowców jest ta w wieku 0-6 lat: spowodowała najmniej wypadków w stosunku do liczebności całej grupy.

 

Jednocześnie nie wiem jakie znaczenie ma że podpieram się również w kwestii wiek - wypadki statystykami zagranicznymi (lepiej prowadzonymi): ludzie za granicą się inaczej starzeją?
 

 

 

Dobra, widzę chyba źródło problemu... w sumie dwa:

1. Prowadzenie "badań" na podstawie artykułów z Internetu jest absolutnie bez sensu. Napisałem Ci już, że "młodzi gniewni" się klikają, "miły staruszek" się nie klika.

2. Wiesz dlaczego wypadków w grupie 18-24 (czy tam 30) jest więcej niż w grupie 75+? Bo chociaż statystyczny kierowca jednej i drugiej grupy jest tak samo niebezpieczny (według badań amerykańskich 80+ nawet bardziej niż "młodzi gniewni"), to kierowców grupy 18-24 (30) jest na drogach dużo, dużo więcej i przejeżdżają dużo, dużo, dużo więcej kilometrów. Więc powodują statystycznie dużo, dużo więcej wypadków.

 

Co nie zmienia faktu że wypuszczając na drogę statystycznego "młodego gniewnego" i "dziadka 75+", gdy każdy z nich pokona ten sam kilometraż to spowoduje statystycznie tyle samo śmierci na drogach. Po prostu "dziadzia" jeździ mniej, samych "dziadziów" jeździ mniej, więc też i wypadków przez nich powodowanych jest mniej.

 

Gdybyś napisał młodzi powodują dużo więcej wypadków niż starsi to z tym na podstawie danych nie da się polemizować: nie tylko młodzi, ale i kierowcy w średnim wieku powodują ilościowo więcej wypadków niż kierowcy 75+. 

 

Ale w ujęciu pojedynczego, statystycznego kierowcy z danej grupy powodują ich tyle samo/więcej, więc gdyby kierowców 75+ na drogach było tyle co "młodych gniewnych" (a do tego zmierzamy, jako starzejące się społeczeństwo) to ilość śmierci na drogach którą powodują też była by co najmniej taka jak "młodych gniewnych".

 

Dlatego potrzebne są badania dla kierowców 75+, bo od problemu nie uciekniemy, ba, problem nas szybko dogania.

No popatrz,tyle zbednych słów żeby dojść do podobnego wniosku.

Zakończmy wreszcie tą gównoburzę i słodkiego,miłego życia życzę Wszystkim obecym w tej polemice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, olo11 napisał(a):

Przepraszam bardzo, ale czy ktoś to kwestionuje?

 

Takie można odnieść wrażenie.

 

6 minut temu, olo11 napisał(a):

Sam wiek kierowcy nic nie zmienia, tylko jego stan zdrowia i sprawność psychofizyczna.

 

To samo można powiedzieć o młodych kierowcach, prawda?

 

Co nie zmieni faktu że jednak z wiekiem statystycznie wiążą się te (brawura) czy inne (brak sprawności psychofizycznej) przypadłości.

 

8 minut temu, olo11 napisał(a):

Zakończmy wreszcie tą gównoburzę i słodkiego,miłego życia życzę Wszystkim obecym w tej polemice.

 

Pełna zgoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, aflinta napisał(a):

W Subaru też szaleńcy jeżdżą.

Pewnie, że tak. Tylko jest mniej Subaru, bo nikt tego tak namiętnie nie ściągał z Niemiec jak Golfy, Passaty, Audi i BMW. Dlatego stosunkowo najwięcej wariatów widuje się w takich autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lipton napisał(a):

Pewnie, że tak. Tylko jest mniej Subaru, bo nikt tego tak namiętnie nie ściągał z Niemiec jak Golfy, Passaty, Audi i BMW. Dlatego stosunkowo najwięcej wariatów widuje się w takich autach.


Co nie oznacza, że % wariatów wśród posiadaczy Subaru jest taki sam na tle  innych marek.  
Śmiem twierdzić, że wśród posiadaczy BMW, VAGów ten % jest większy …  :faja:

 

Ale czy zwróciliście uwagę na …

wiek kierowcy ? 

 

Edytowane przez Blixten
  • Haha 1
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bdb materiał. 

 

 

  • Super! 3
  • Lajk 3
  • Facepalm 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dwóch idiotów ? Jeden że wpadł na taki pomysł drugi że się zgodził .

Wózek elektryczny przystosowany do maksymalnych prędkości 10-15 km/h

https://wiadomosci.wp.pl/s/info112-pl/ciagnal-za-autem-wozek-inwalidzki-92-latek-nie-zyje-6958087536040448a

Edytowane przez Henryk82
  • Facepalm 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwóch idiotów ? Jeden że wpadł na taki pomysł drugi że się zgodził .
Wózek elektryczny przystosowany do maksymalnych prędkości 10-15 km/h
https://wiadomosci.wp.pl/s/info112-pl/ciagnal-za-autem-wozek-inwalidzki-92-latek-nie-zyje-6958087536040448a

Chciał pomóc… no to pomógł


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...