Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)


zaki79

Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, Matiz napisał:

to jest warte wspomnienia, kupiłem tą dokładke chyba z 8 lat temu. Potykałem sie o nią okrutnie w garażu, odwlekając dopasowanie na nigdy nie następującą przyszłość...

W końcu machnałem reką, opalarka, godzina, pare wkrętów i jest. Ta bardziej na widoku pomalowana na odpierdziel na poprzednią farbe (srebrną) i jest mocno za jasna. Druga już jest oskubana z lakieru chyba od 2015

Powrocił temat czy sie pozbywać tej malej "płetwy" czy nie...

1517761398_dok.thumb.jpg.f8e1574570b6bc1a5e211b49213531b9.jpg
edit: szybki VT:

1270667095_dokbez.thumb.jpg.420853c28889faf04979860c1aaed373.jpg

Ja bym zostawił…:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dzisiaj, ale przez ostatnie kilka tygodni. Więc wpis dla lekkiego podsumowania i podziękowania na łamach forum dla @kamul bez pomocy którego nie doszłoby do skutku to co swoimi rękami stworzyłem. :D 

Weszło wygłuszenie drzwi + nowe bebechy i wzmacniacz podpięty pod fabryczne radio. Robiłem coś takiego pierwszy raz w życiu niemniej jestem zadowolony z efektu.

Miejsce montażu wzmacniacza, wiem - dyskusyjne i pewnie niektórzy pacną się czoło :facepalm: ale pod fotel średnio wchodził i mam wrażenie, że zbiera się tam wilgoć zimą, a latem kiedy dmucha na maksa klimatyzacja to istnieje moja obawa o kondensację pary wodnej w wyniku różnicy temperatur. Pasażer z tyłu ma nieco mniej miejsca na nogi ale nie do przesady, sam siadałem i się mieszczę. ;p Poza tym... ten wzmacniacz jest tak ładny, że szkoda go nie eksponować. :biglol: W bagażniku natomiast w moim przypadku nie ma dla niego miejsca, zbyt często wożę tam jakieś graty, w dodatku trochę nie chciało mi się ciągnąć przewodów przez całe auto. 

Największą robotę i tak zrobiło wygłuszenie, co polecam zrobić każdemu, kto się wacha z tą decyzją. Mi na jedne drzwi schodziło jedno popołudnie, więc nie jest to robota na 2 godziny. 

Oprócz tego do radia został podpięty kabel AUX, więc działa nieaktywna dotąd opcja w radiu i odbywa się to z pominięciem WEFY. ;) 

 

Podczas wygłuszania drzwi pokleiłem wszystkie mocowania listw, bo wszystkie były urwane. Widocznie ktoś kiedyś je zdejmował i nie przewidział, że mogą być przykręcane od spodu. 

 

Wleciały tylne lampy LED produkcji Hanabi kupione od @spiderq. Weszły plug and play, bez zmiany przekaźnika, czy montażu rezystora. 

 

Ostatnią rzeczą była wymiana gum przedniego stabilizatora co zleciłem już mechanikowi i auto przestało trzeszczeć jak okręt piracki na zakrętach. :P Brak zdjęć, bo i co tu pokazywać. 

 

Do pełni szczęścia brakuje mi tylko podłączenia w końcu sterowania z kierownicy radiem. Chciałbym to zrobić za pomocą tego czarnego gniazda do którego wpina się emulator WEFA ale potrzeba mi łopatologicznie wyjaśnić co gdzie podłączyć bo czytam czytam i nie ogarniam i nie umiem się za to zabrać, jakiś niekumaty w tej kwestii jestem. -.-  

PXL_20220603_132421599.jpg

PXL_20220606_131332638.jpg

PXL_20220617_110240044.jpg

PXL_20220617_110321998.jpg

PXL_20220523_172220458.NIGHT.jpg

PXL_20220610_170946687.NIGHT_edited.jpeg

PXL_20220610_173912564_edited.jpeg

  • Super! 8
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Orear napisał:

Nie dzisiaj, ale przez ostatnie kilka tygodni. Więc wpis dla lekkiego podsumowania i podziękowania na łamach forum dla @kamul bez pomocy którego nie doszłoby do skutku to co swoimi rękami stworzyłem. :D 

Weszło wygłuszenie drzwi + nowe bebechy i wzmacniacz podpięty pod fabryczne radio. Robiłem coś takiego pierwszy raz w życiu niemniej jestem zadowolony z efektu.

Miejsce montażu wzmacniacza, wiem - dyskusyjne i pewnie niektórzy pacną się czoło :facepalm: ale pod fotel średnio wchodził i mam wrażenie, że zbiera się tam wilgoć zimą, a latem kiedy dmucha na maksa klimatyzacja to istnieje moja obawa o kondensację pary wodnej w wyniku różnicy temperatur. Pasażer z tyłu ma nieco mniej miejsca na nogi ale nie do przesady, sam siadałem i się mieszczę. ;p Poza tym... ten wzmacniacz jest tak ładny, że szkoda go nie eksponować. :biglol: W bagażniku natomiast w moim przypadku nie ma dla niego miejsca, zbyt często wożę tam jakieś graty, w dodatku trochę nie chciało mi się ciągnąć przewodów przez całe auto. 

Największą robotę i tak zrobiło wygłuszenie, co polecam zrobić każdemu, kto się wacha z tą decyzją. Mi na jedne drzwi schodziło jedno popołudnie, więc nie jest to robota na 2 godziny. 

Oprócz tego do radia został podpięty kabel AUX, więc działa nieaktywna dotąd opcja w radiu i odbywa się to z pominięciem WEFY. ;) 

 

Podczas wygłuszania drzwi pokleiłem wszystkie mocowania listw, bo wszystkie były urwane. Widocznie ktoś kiedyś je zdejmował i nie przewidział, że mogą być przykręcane od spodu. 

 

Wleciały tylne lampy LED produkcji Hanabi kupione od @spiderq. Weszły plug and play, bez zmiany przekaźnika, czy montażu rezystora. 

 

Ostatnią rzeczą była wymiana gum przedniego stabilizatora co zleciłem już mechanikowi i auto przestało trzeszczeć jak okręt piracki na zakrętach. :P Brak zdjęć, bo i co tu pokazywać. 

 

Do pełni szczęścia brakuje mi tylko podłączenia w końcu sterowania z kierownicy radiem. Chciałbym to zrobić za pomocą tego czarnego gniazda do którego wpina się emulator WEFA ale potrzeba mi łopatologicznie wyjaśnić co gdzie podłączyć bo czytam czytam i nie ogarniam i nie umiem się za to zabrać, jakiś niekumaty w tej kwestii jestem. -.-  

PXL_20220603_132421599.jpg

PXL_20220606_131332638.jpg

PXL_20220617_110240044.jpg

PXL_20220617_110321998.jpg

PXL_20220523_172220458.NIGHT.jpg

PXL_20220610_170946687.NIGHT_edited.jpeg

PXL_20220610_173912564_edited.jpeg

Co do podłączenia sterowania kierownicy, to jeśli masz to samo co u mnie to poszukaj w moim wątku na :P

Robota z wygłuszeniem zacna, a umiejscowienie wzmaka... No cóż:ph34r: bardzo dyskusyjne :upside-down-face_1f643-small:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kiwi 4ester napisał:

Co do podłączenia sterowania kierownicy, to jeśli masz to samo co u mnie to poszukaj w moim wątku na :P

Robota z wygłuszeniem zacna, a umiejscowienie wzmaka... No cóż:ph34r: bardzo dyskusyjne :upside-down-face_1f643-small:

Wiesz co, w Legacy mam radio GX-204LE.

Widziałem Twoją robotę z radiem i czapki z głów za cierpliwość i chęci. Natomiast nie wiem jak Twoje radio wygląda z tyłu i czy ta wtyczka jest taka sama jak u mnie, w sensie ta w którą wpinasz emulator WEFA. Jeśli tak to wtedy pewnie byśmy się dogadali odnośnie tego, który kabelek gdzie podłączyć, żeby kierownicą można było manipulować radiem. Mam tę wiązkę Y do WEFY jakby co. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Orear napisał:

Wiesz co, w Legacy mam radio GX-204LE.

Widziałem Twoją robotę z radiem i czapki z głów za cierpliwość i chęci. Natomiast nie wiem jak Twoje radio wygląda z tyłu i czy ta wtyczka jest taka sama jak u mnie, w sensie ta w którą wpinasz emulator WEFA. Jeśli tak to wtedy pewnie byśmy się dogadali odnośnie tego, który kabelek gdzie podłączyć, żeby kierownicą można było manipulować radiem. Mam tę wiązkę Y do WEFY jakby co. ;) 

U mnie tak wygląda tył i sterowanie wpina się tutaja7687cbd4d8581a4d4732e412b35_edit_695031236128839.thumb.jpg.a0041c364a459fdb527a358abad82e82.jpg

 

Tu wchodzi wtyczka 8pin, z czego 4 są tylko wykorzystane. 2 do woofera i 2 do sterowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

U mnie tak wygląda tył i sterowanie wpina się tutaja7687cbd4d8581a4d4732e412b35_edit_695031236128839.thumb.jpg.a0041c364a459fdb527a358abad82e82.jpg

 

Tu wchodzi wtyczka 8pin, z czego 4 są tylko wykorzystane. 2 do woofera i 2 do sterowania.

Ej dobra, ja mam tak samo, mam tu wpięty kabelek AUX, który zajmuje chyba 3 piny z ośmiu. Mam rozumieć, że któreś z tych wolnych służą do sterowania z kierownicy? To akurat do tego mam teoretycznie gotowy poradnik tu na forum nawet pod moje radio... 

Będzie urlop to zobaczę czy mam wolne piny te co potrzeba. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnie 2 miesiące prac u mnie (Hawkeye), kolejność losowa:

 

1. Wymieniony kolektor oraz nowy tłumik końcowy WM Sport (podziękowania dla Pana Andrzeja za zdalną pomoc - szczepanekandrzej24 na instagramie), przy montażu było trochę zabawy. 

Efekt końcowy jest super, dźwięk metalicznej puszki na ori kolektorze i tłumiku był okropny.

Klip przed i po: 

Pytanie do tych co są po podobnej modyfikacji lub po wymianie tłumika - można jeździć bez silencera czy raczej odpuścić? Korci mnie by raz lub dwa razy przejechać bez ale jak mam mieć przez to problemy to olewam temat. Na przeglądzie ani słowa złego nie usłyszałem ale nie podbijałem tematu z wiadomych przyczyn ;)

 

2. Nowe opony letnie Michelin Primacy 4 ze wzmocnieniem.

3. Wymieniony na nowy przedni emblemat.

4. Wymieniony olej: MOTUL 8100 X-CESS 5W40 + oem filtr paliwa.

5. Nowy klucz centralny (miałem tylko jeden więc mus), ile się panowie natrudzili to szkoda mówić...

6. Nowe sprężyny bagażnika od wersji STI - już teraz bagażnik nie chce mnie zabić, hurra :)

7. Wyczyszczona łapa sprzęgła - nareszcie brak pisku wstydu.

8. Nowe przewody hamulcowe z tyłu, było przepocenie i już nie ma.

 

280763296_709344900288536_3670465635524026883_n.jpg

274889166_1074121630100011_1838121379086689028_n.jpg

281781788_514186080407107_7128572162230286971_n.jpg

  • Super! 2
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, conradek napisał:

@chxckmvtx kolektor masz zamawiany od @Andrzej Szczepanek ? ;) Może kwestia mikrofonu lub że tam w garażu było, ale na tym silencerze słabo brzmi jak dla mnie. Mierzyłeś może głośność bez wkładki, dzwięk wtedy dobry leci :P

Dokładnie. Różnie tel nagrywa, ale z filmiku środkowa część, czyli bez silencera brzmi najlepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, hemi112 napisał:

Dokładnie. Różnie tel nagrywa, ale z filmiku środkowa część, czyli bez silencera brzmi najlepiej. 

Ok, wybaczcie, moja wina - w trakcie procesu zmiany kolektora, który trwał 3 tygodnie lub też 3 wjazdy na kanał - zdążyłem zmienić telefon i silencer został nagrany już nowym telefonem...

Za jakiś czas może nagram film z tego samego miejsca tym samym telefonem bez i z silencerem.

 

"bez silencera brzmi najlepiej" no wiadomo, tylko pytanie jak to jest z niebieskimi? Jadąc z silencerem słychać mnie z daleka, a co dopiero będzie bez :lol: Za jakiś czas pojadę na jakąś polecaną stację zmierzyć oba warianty. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w Imprezce - najpierw Samsung wyświetlający Yanosika - poinformował mnie, że się przegrzał i idzie w tryb off-chłodzenia. A za chwilę padła z przegrzania kamera. :blink:

 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pumex1 napisał:

Dzisiaj w Imprezce - najpierw Samsung wyświetlający Yanosika - poinformował mnie, że się przegrzał i idzie w tryb off-chłodzenia. A za chwilę padła z przegrzania kamera. :blink:

 

Mój Pixel też kiedyś leżąc na fotelu w aucie pokazał informację, że jest mu zbyt ciepło i idzie się wyłączyć. Normalne w upalne dni kiedy urządzenie zostawi się na słońcu ;) , natomiast kamera od 70mai jeszcze ani razu się nie wyłączyła mimo że jest ciągle na szybie. ;p 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w Imprezce - najpierw Samsung wyświetlający Yanosika - poinformował mnie, że się przegrzał i idzie w tryb off-chłodzenia. A za chwilę padła z przegrzania kamera. :blink:
 

fajfon podobnie ;)
3e09bc8a2a969ac27dbfc863b0d49082.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.07.2022 o 11:53, chxckmvtx napisał:

Witam, ostatnie 2 miesiące prac u mnie (Hawkeye), kolejność losowa:

 

1. Wymieniony kolektor oraz nowy tłumik końcowy WM Sport (podziękowania dla Pana Andrzeja za zdalną pomoc - szczepanekandrzej24 na instagramie), przy montażu było trochę zabawy. 

Efekt końcowy jest super, dźwięk metalicznej puszki na ori kolektorze i tłumiku był okropny.

Klip przed i po: 

Pytanie do tych co są po podobnej modyfikacji lub po wymianie tłumika - można jeździć bez silencera czy raczej odpuścić? Korci mnie by raz lub dwa razy przejechać bez ale jak mam mieć przez to problemy to olewam temat. Na przeglądzie ani słowa złego nie usłyszałem ale nie podbijałem tematu z wiadomych przyczyn ;)

 

2. Nowe opony letnie Michelin Primacy 4 ze wzmocnieniem.

3. Wymieniony na nowy przedni emblemat.

4. Wymieniony olej: MOTUL 8100 X-CESS 5W40 + oem filtr paliwa.

5. Nowy klucz centralny (miałem tylko jeden więc mus), ile się panowie natrudzili to szkoda mówić...

6. Nowe sprężyny bagażnika od wersji STI - już teraz bagażnik nie chce mnie zabić, hurra :)

7. Wyczyszczona łapa sprzęgła - nareszcie brak pisku wstydu.

8. Nowe przewody hamulcowe z tyłu, było przepocenie i już nie ma.

 

280763296_709344900288536_3670465635524026883_n.jpg

274889166_1074121630100011_1838121379086689028_n.jpg

281781788_514186080407107_7128572162230286971_n.jpg

Też byłem u Szczepanka ale powiem dwie rzeczy:

 

1) Robi gość robotę i się zna, polecam

2) Filmy z telefonu nie oddają jakości bulgotu, w większości wychodzi na filmie jakaś pierdziawka a w realu jest mega - głośniej, większy bas i bulgot.

 

PS. Ściągnij ten silencer z końcówki wydechu i wtedy nagraj filmik, i tak go zgubisz na autostradzie. Śruby się luzują, wrzuć do schowka zanim komuś poleci na szybę...

Edytowane przez makos89
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.07.2022 o 11:53, chxckmvtx napisał:

Pytanie do tych co są po podobnej modyfikacji lub po wymianie tłumika - można jeździć bez silencera czy raczej odpuścić? Korci mnie by raz lub dwa razy przejechać bez ale jak mam mieć przez to problemy to olewam temat. Na przeglądzie ani słowa złego nie usłyszałem ale nie podbijałem tematu z wiadomych przyczyn ;)

Ostatnio w trakcie kontroli drogowej (4 pkt i 300 PLN ta przyjemność :facepalm:) policjant był zachwycony dźwiękiem wydechu. Powiedział, że (cyt. z pamięci) "Pięknie to chodzi, coś wspaniałego". Takie pochwały słyszałem od czasu modyfikacji (X 2021) już kilkukrotnie z różnych ust obcych całkiem ludzi. Kwestią odmienną jest, czy ci głowy nie urwie w trasie ;) choć w sedanie nie powinno być gorzej niż u mnie w hatchbacku. A odnośnie do przeglądu okresowego to trafiłem - jak co roku - do stacji pod egidą PZMotu, tyle że diagnosta był inny niż zwykle, rzec można "starszej daty/szkoły". Też słowem się  nie zająknął, a trzepał wszystko bardzo skrupulatnie. Zatem: jeździć, obserować... w sensie: słuchać sobie ;) 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru Forester SJ i...

wymiana oleju pomiędzy obowiązkowym przeglądami, przy 137500 km, wymiana oczywiście filtra olejowego oraz dodatkowo wymiana filtra powietrza na silniku:)

 

Olej, klasycznie, ENEOS 5W30.

Foto jako taka zajawka;)

20220707_093459.thumb.jpg.7b3acec1945e50df435d9ad484f120e8.jpg

 

Przygotowania do wakacyjnych wojaży uważam zatem za rozpoczęte:)

 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...