haubi65 Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Auta ktore pala przy ostrej jezdzie 20 L a nie nazywaje sie Porsche traca strasznie na wartosci za 17 t€ kupisz BMW 540 z 2005. To ile ma SpecB kosztowac ? I tak stracil prozentualnie mniej od BMW ... prawa rynku. http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lh3uwkuigzcw No chyba ze sa to Funcars jak np. STI 05 one sa chyba coraz drozsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Patrzyłem na ceny w Niemczech i 2005 chodzą w granicach ~50-60 kPLN. Na chwilę obecną mam dylemat między SPEC-B a Saabem 9-5 aero... W SPEC-B przestraszyło mnie parę postów na temat spadku mocy H6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Nie można porównywać wyników z hamownii podwoziowych do tych podawanych przez producentów. Chodzi mi oczywiście o sytuację, w której sprawny samochód bez żadnych usterek miałby legitymować się parametrami gorszymi od tych podawanych przez producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Nie można porównywać wyników z hamownii podwoziowych do tych podawanych przez producentów. Chodzi mi oczywiście o sytuację, w której sprawny samochód bez żadnych usterek miałby legitymować się parametrami gorszymi od tych podawanych przez producenta. To ja wiem. Pytanie ile zostaje. Tutaj (http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101641&start=0) ktoś ma wątpliwości bo z "deklarowanych 225 KM zostaje 211 a z 300 Nm 278?" natomiast ja widziałem posty mówiące o spadkach z 245 do 200 dla SPEC-B a tyle to opory ruchu na pewno nie idzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikad Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Patrzyłem na ceny w Niemczech i 2005 chodzą w granicach ~50-60 kPLN.Na chwilę obecną mam dylemat między SPEC-B a Saabem 9-5 aero... W SPEC-B przestraszyło mnie parę postów na temat spadku mocy H6. Przecież 9-5 to ośka i na dodatek FWD, nie warto (moim zdaniem) 8) Już prędzej brałbym pod uwagę 9-3X Aero - taki Saab to mi się podoba 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Nie można porównywać wyników z hamownii podwoziowych do tych podawanych przez producentów. Chodzi mi oczywiście o sytuację, w której sprawny samochód bez żadnych usterek miałby legitymować się parametrami gorszymi od tych podawanych przez producenta. To ja wiem. Pytanie ile zostaje. Tutaj (http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101641&start=0) ktoś ma wątpliwości bo z "deklarowanych 225 KM zostaje 211 a z 300 Nm 278?" natomiast ja widziałem posty mówiące o spadkach z 245 do 200 dla SPEC-B a tyle to opory ruchu na pewno nie idzie. Chyba się nie zrozumieliśmy. Hamownie podwoziowe podają 'unormowany' wynik pomiaru mocy na silniku doliczając opory w układzie napędowym i korygując wynik współczynnikami itd. Ten rezultat nie może być porównywany z wynikiem mocy na silniku podawanym przez producenta (zmierzonym na hamownii silnikowej). Nie mówiąc już o tym, że dozwolone odchylenie mocy od podanego przez producenta wyniku jest w granicy +-5% (co daje nam przedział 232-257 KM). Jedyne co możemy zrobić to porównać wyniki pomiarów na tej samej hamownii w dłuższym odstępie czasu. Warto jednak pamiętać, że same hamownie mierzą z błędem (MAHA FPS 2700 - +-2%) i nie odtwarzają idealnie warunków pomiaru (ciśnienie i temperatura powietrza), a jedynie korygują te wyniki. Błedem będzie twierdzenie 'powinien mieć 225 a ma 211' bo obydwa wyniki zostaly zmierzone różnymi metodami w różnych warunkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Hamownie sa dosyc wrazliwe na rozne paramery np wiatr. Znam jedna z AUDI oraz FKFS Uni Stuttgart (sam je programowalem ale tylko regelulacje silnikow produ stalego) gdzie wiatr dochodzi do 300 km/h. Normalne hamownie tego nie maja i maja duze rozbieznosci nawet do 5% . Wieza z turbina do wytworzenia wiatru ma moc 300 KW i wysokosc 15 m. A jezeli chlodzenie jest za male to silnik zaraz nie osiaga mocy. Jezeli auto osiaga przy GPS predkosc podana przez producenta to ma swoja moc. A osiaga i nawet wiecej jak pisal Junior. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bzyk Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Patrzyłem na ceny w Niemczech i 2005 chodzą w granicach ~50-60 kPLN.Na chwilę obecną mam dylemat między SPEC-B a Saabem 9-5 aero... W SPEC-B przestraszyło mnie parę postów na temat spadku mocy H6. Nie ma się nad czym zastanawiać ! Kup spec B , nauczyć się nim jeżdzić i będziesz szczęsliwy ... A w zimę nawet bardziej niż szczęśliwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 8 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Jest tak jak pisze haubi, spadek mocy to mit, o którym swoją drogą teraz pierwszy raz czytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drastic Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 byłem z ciekawości zobaczyć to spec B w gnieznie i jednak muszę przyznać, że pierwszy raz mnie tak zdjęcie w konia zrobiło. Auto ma jednak metkę SRS na fotelu od strony pasażera. Było zrobione idalnie na wprost metki (w sumie jak się przyjrzeć do było widać cień). Auto zbiera się fenomenalnie, chociaż na moje chude dupsko jest za twarde :roll: Widzę, że zostaje mi outback XT US Spec ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 20 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 No to chociaż dobrze, że wszystko z autem OK. Życzę sukcesów w poszukiwaniu odpowiedniego samochodu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 spadek mocy to mit Jak jest gorąco to rzeczywiście brakuje tej mocy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 23 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 capri, musi byc, w koncu gorace powietrze ma mniejszą gęstość i zawiera mniej tlenu. Czy jest to odczuwalna różnica? Wg mnie nie. Chociaż ja zrozumiałem post kolegi w ten sposób, że H6 cierpi na ogólny spadek mocy, albo że jest to bardzo rażąca kwestia - a to nie jest prawdą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 capri, musi byc, w koncu gorace powietrze ma mniejszą gęstość i zawiera mniej tlenu. Czy jest to odczuwalna różnica? Wg mnie nie. Chociaż ja zrozumiałem post kolegi w ten sposób, że H6 cierpi na ogólny spadek mocy, albo że jest to bardzo rażąca kwestia - a to nie jest prawdą Nie no zdaję sobie z tego sprawę :wink: i kolega pewnie też :wink: . Raczej chodzi mi o to przyzwyczajenie które po pewnym czasie mówi nam że coś mocy brakuje Tak jak ja kiedy pojechałem na serwis że coś samochód mi nie idzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 23 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Spojrz na to pozytywnie: po tych upałach, jak nastąpi ochłodzenie, to będziemy pod wrażeniem "ależ on teraz rwie! jak mustangi!" :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 W sierpniu nadają ochłodzenie :roll: podobno :?: Może SJS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 23 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 a jest jakiś III stopień? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 W srode jak dobrze pojdzie, odbiore obk 3.6l. Kwalifikuje sie do grupy czy tu tylko same specB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 no jak jest "goraco" to mocy moze brakowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warp9 Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Raczej chodzi mi o to przyzwyczajenie które po pewnym czasie mówi nam że coś mocy brakuje Na to jest świetna rada - przesiądź się na jakiś czas na coś słabszego, najlepiej dużo słabszego. Ja po 5 dniach poruszania się LR Discovery stwierdziłem, że Legacy to szatan W srode jak dobrze pojdzie, odbiore obk 3.6l. Kwalifikuje sie do grupy czy tu tylko same specB Niestety, vany i terenówki się nie łapią :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 25 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Jak w Niemczech oddałem Szugę na przegląd to jako zastępczy dostałem Corsę ... chyba 0,5l i wciąż nie wiem, do czego służy pedał gazu w tym samochodzie, ale na pewno nie do tego samego co w Spec.B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Niestety, vany i terenówki się nie łapią Tak myslalem, ze dodatkowe 600cm wpedzi Was w kompleksy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 25 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Sebastian.R, ściśle rzecz biorąc to 600cm3 MNIEJ, bo 3.6 to nic innego jak 3.0 z większymi dziurami (blok silnika ma takie same rozmiary) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Rotfl No to czeka Was troche zabawy z rozwiercaniem Than_Junior, A wiesz moze jakie sa jeszcze roznice? Auto jak dobrze pojdzie bede mial w srode/czwartek (taaaaaaaaakie kolejki za rejestracja). Podobno, jakims cudem ten silnik nie zuzywa wcale wiecej benzyny niz 3.0. Jakos srednio w to wierze. Moze przez si-drive? Co prawda tu jest impreza z turbo - ale jak widac inteligent ogranicza moc wiec pewnie przez to spalanie spada. Wychodzi na to ze intelient jest dla oszczednosci. Sport dla normalnej jazdy (normalny power). A sport sharp to taki sport tylko skrzynia inaczej zmienia biegi? Right? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 25 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Wiesz, trudno porównać OBK w poprzedniej budzie z silnikiem 3.0 do OBK w *nowej* budzie z 3.6. Inaczej ma się sprawa, kiedy to w Tribece w MY08 zmieniono silnik. Tam faktycznie spalanie spadło, a to głównie dlatego, że aby jechać tak samo dynamicznie jak z 3.0, silnik się mniej "męczył" dzięki większemu momentowi. 3.0 ma całkiem inną charakterystykę od 3.6 jest bardziej agresywny, bardziej wyje, przy ok 4tys obr dostaje "kopa" i generalnie wyżej się kręci (7tys obr.). 3.6 jest znacznie bardziej elastyczny, łagodniej przyśpiesza, jest cichszy i ma niższy klang, ale ma też niższe obroty maksymalne. O ile do Outbacka pasuje jak ulał, o tyle dobrze że nie ma go w Spec.B, bo do auta o bardziej sportowym zacięciu wg mnie po prostu nie pasuje Jeśli zaś chodzi o Si-Drive, to tryb może pomóc co najwyżej tym, którzy na codzień używają gazu w systemie zero-jedynkowym. Jeśli umiesz deliatnie posługiwać się pedałami sprzęgła i gazu, to nie będzie Ci robiło różnicy czy jedziesz w czy w . Ja trybu przestalem uzywac jak zauwazylem, ze nic mi nie daje I jeszcze na krótko opis wszystkich trzech trybów: biorę za podstawowy, czyli pełna moc, bez ograniczeń, co doskonale obrazuje grafika na wyświetlaczu (jak niżej) oznacza ograniczenie obrotów do bodajże 5 tys i ograniczenie mocy [s#] w stosunku do nie oznacza zwiększenia mocy, a jedynie większą czułość na gaz, czyt. nie musisz wciskać pedału gazu do końca, żeby przepustnica była już w pełni otwarta (znów: patrz rysunek poniżej). Dodatkowo w przypadku automatycznej skrzyni biegów, wcześniej następuje redukcja, a po niej dłużej jest trzymany wbity niższy bieg, nawet po zdjęciu nogi z gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się