Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Auta ktore pala przy ostrej jezdzie 20 L a nie nazywaje sie Porsche traca strasznie na wartosci za 17 t€ kupisz BMW 540 z 2005. To ile ma SpecB kosztowac ? I tak stracil prozentualnie mniej od BMW ... prawa rynku.

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lh3uwkuigzcw

No chyba ze sa to Funcars jak np. STI 05 one sa chyba coraz drozsze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można porównywać wyników z hamownii podwoziowych do tych podawanych przez producentów. Chodzi mi oczywiście o sytuację, w której sprawny samochód bez żadnych usterek miałby legitymować się parametrami gorszymi od tych podawanych przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można porównywać wyników z hamownii podwoziowych do tych podawanych przez producentów. Chodzi mi oczywiście o sytuację, w której sprawny samochód bez żadnych usterek miałby legitymować się parametrami gorszymi od tych podawanych przez producenta.

 

To ja wiem. Pytanie ile zostaje. Tutaj (http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101641&start=0) ktoś ma wątpliwości bo z "deklarowanych 225 KM zostaje 211 a z 300 Nm 278?" natomiast ja

widziałem posty mówiące o spadkach z 245 do 200 dla SPEC-B a tyle to opory ruchu na pewno nie idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem na ceny w Niemczech i 2005 chodzą w granicach ~50-60 kPLN.

Na chwilę obecną mam dylemat między SPEC-B a Saabem 9-5 aero...

W SPEC-B przestraszyło mnie parę postów na temat spadku mocy H6.

 

Przecież 9-5 to ośka i na dodatek FWD, nie warto (moim zdaniem) 8) Już prędzej brałbym pod uwagę 9-3X Aero - taki Saab to mi się podoba 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można porównywać wyników z hamownii podwoziowych do tych podawanych przez producentów. Chodzi mi oczywiście o sytuację, w której sprawny samochód bez żadnych usterek miałby legitymować się parametrami gorszymi od tych podawanych przez producenta.

 

To ja wiem. Pytanie ile zostaje. Tutaj (http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101641&start=0) ktoś ma wątpliwości bo z "deklarowanych 225 KM zostaje 211 a z 300 Nm 278?" natomiast ja

widziałem posty mówiące o spadkach z 245 do 200 dla SPEC-B a tyle to opory ruchu na pewno nie idzie.

Chyba się nie zrozumieliśmy. Hamownie podwoziowe podają 'unormowany' wynik pomiaru mocy na silniku doliczając opory w układzie napędowym i korygując wynik współczynnikami itd. Ten rezultat nie może być porównywany z wynikiem mocy na silniku podawanym przez producenta (zmierzonym na hamownii silnikowej). Nie mówiąc już o tym, że dozwolone odchylenie mocy od podanego przez producenta wyniku jest w granicy +-5% (co daje nam przedział 232-257 KM).

Jedyne co możemy zrobić to porównać wyniki pomiarów na tej samej hamownii w dłuższym odstępie czasu. Warto jednak pamiętać, że same hamownie mierzą z błędem (MAHA FPS 2700 - +-2%) i nie odtwarzają idealnie warunków pomiaru (ciśnienie i temperatura powietrza), a jedynie korygują te wyniki. Błedem będzie twierdzenie 'powinien mieć 225 a ma 211' bo obydwa wyniki zostaly zmierzone różnymi metodami w różnych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamownie sa dosyc wrazliwe na rozne paramery np wiatr. Znam jedna z AUDI oraz FKFS Uni Stuttgart (sam je programowalem ale tylko regelulacje silnikow produ stalego) gdzie wiatr dochodzi do 300 km/h. Normalne hamownie tego nie maja i maja duze rozbieznosci nawet do 5% . Wieza z turbina do wytworzenia wiatru ma moc 300 KW i wysokosc 15 m. A jezeli chlodzenie jest za male to silnik zaraz nie osiaga mocy.

Jezeli auto osiaga przy GPS predkosc podana przez producenta to ma swoja moc. A osiaga i nawet wiecej jak pisal Junior.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem na ceny w Niemczech i 2005 chodzą w granicach ~50-60 kPLN.

Na chwilę obecną mam dylemat między SPEC-B a Saabem 9-5 aero...

W SPEC-B przestraszyło mnie parę postów na temat spadku mocy H6.

 

Nie ma się nad czym zastanawiać !

 

Kup spec B , nauczyć się nim jeżdzić i będziesz szczęsliwy ...

A w zimę nawet bardziej niż szczęśliwy :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

byłem z ciekawości zobaczyć to spec B w gnieznie i jednak muszę przyznać, że pierwszy raz mnie tak zdjęcie w konia zrobiło. Auto ma jednak metkę SRS na fotelu od strony pasażera. Było zrobione idalnie na wprost metki (w sumie jak się przyjrzeć do było widać cień).

 

img4462.jpg

 

Auto zbiera się fenomenalnie, chociaż na moje chude dupsko jest za twarde :roll: Widzę, że zostaje mi outback XT US Spec ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

capri, musi byc, w koncu gorace powietrze ma mniejszą gęstość i zawiera mniej tlenu. Czy jest to odczuwalna różnica? Wg mnie nie.

 

Chociaż ja zrozumiałem post kolegi w ten sposób, że H6 cierpi na ogólny spadek mocy, albo że jest to bardzo rażąca kwestia - a to nie jest prawdą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

capri, musi byc, w koncu gorace powietrze ma mniejszą gęstość i zawiera mniej tlenu. Czy jest to odczuwalna różnica? Wg mnie nie.

 

Chociaż ja zrozumiałem post kolegi w ten sposób, że H6 cierpi na ogólny spadek mocy, albo że jest to bardzo rażąca kwestia - a to nie jest prawdą :)

Nie no zdaję sobie z tego sprawę :wink: i kolega pewnie też :wink: . Raczej chodzi mi o to przyzwyczajenie które po pewnym czasie mówi nam że coś mocy brakuje :mrgreen: Tak jak ja kiedy pojechałem na serwis że coś samochód mi nie idzie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej chodzi mi o to przyzwyczajenie które po pewnym czasie mówi nam że coś mocy brakuje :mrgreen:

Na to jest świetna rada - przesiądź się na jakiś czas na coś słabszego, najlepiej dużo słabszego. Ja po 5 dniach poruszania się LR Discovery stwierdziłem, że Legacy to szatan :lol:

W srode jak dobrze pojdzie, odbiore obk 3.6l. Kwalifikuje sie do grupy czy tu tylko same specB :P

Niestety, vany i terenówki się nie łapią :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rotfl :) No to czeka Was troche zabawy z rozwiercaniem :P

 

Than_Junior, A wiesz moze jakie sa jeszcze roznice? Auto jak dobrze pojdzie bede mial w srode/czwartek (taaaaaaaaakie kolejki za rejestracja). Podobno, jakims cudem ten silnik nie zuzywa wcale wiecej benzyny niz 3.0. Jakos srednio w to wierze. Moze przez si-drive?

 

 

Co prawda tu jest impreza z turbo - ale jak widac inteligent ogranicza moc wiec pewnie przez to spalanie spada.

 

 

Wychodzi na to ze intelient jest dla oszczednosci. Sport dla normalnej jazdy (normalny power). A sport sharp to taki sport tylko skrzynia inaczej zmienia biegi? Right?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, trudno porównać OBK w poprzedniej budzie z silnikiem 3.0 do OBK w *nowej* budzie z 3.6. Inaczej ma się sprawa, kiedy to w Tribece w MY08 zmieniono silnik. Tam faktycznie spalanie spadło, a to głównie dlatego, że aby jechać tak samo dynamicznie jak z 3.0, silnik się mniej "męczył" dzięki większemu momentowi.

 

3.0 ma całkiem inną charakterystykę od 3.6 jest bardziej agresywny, bardziej wyje, przy ok 4tys obr dostaje "kopa" i generalnie wyżej się kręci (7tys obr.). 3.6 jest znacznie bardziej elastyczny, łagodniej przyśpiesza, jest cichszy i ma niższy klang, ale ma też niższe obroty maksymalne. O ile do Outbacka pasuje jak ulał, o tyle dobrze że nie ma go w Spec.B, bo do auta o bardziej sportowym zacięciu wg mnie po prostu nie pasuje ;)

 

Jeśli zaś chodzi o Si-Drive, to tryb może pomóc co najwyżej tym, którzy na codzień używają gazu w systemie zero-jedynkowym. Jeśli umiesz deliatnie posługiwać się pedałami sprzęgła i gazu, to nie będzie Ci robiło różnicy czy jedziesz w czy w . Ja trybu przestalem uzywac jak zauwazylem, ze nic mi nie daje :)

 

I jeszcze na krótko opis wszystkich trzech trybów: biorę za podstawowy, czyli pełna moc, bez ograniczeń, co doskonale obrazuje grafika na wyświetlaczu (jak niżej)

 

oznacza ograniczenie obrotów do bodajże 5 tys i ograniczenie mocy

 

[s#] w stosunku do nie oznacza zwiększenia mocy, a jedynie większą czułość na gaz, czyt. nie musisz wciskać pedału gazu do końca, żeby przepustnica była już w pełni otwarta (znów: patrz rysunek poniżej). Dodatkowo w przypadku automatycznej skrzyni biegów, wcześniej następuje redukcja, a po niej dłużej jest trzymany wbity niższy bieg, nawet po zdjęciu nogi z gazu.

 

163_0901_09z+2009_subaru_outback+si_drive_view.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...