Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
25 minut temu, Tinuviel napisał:

hmmmm, H6 + 325 000 km + "więcej info pod nr tel.", cóż to może być ;)

W listopadzie stał za 29000

https://m.olx.pl/oferta/subaru-legacy-3-0i-zamiana-CID5-IDxtY2V.html

Nawet się nad nim zastanawiałem czy się nie przesiąść z przedliftowego na niego, ale wygrał OBK 3.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Tinuviel napisał:

 

za 19k to można to auto kupić nawet zakładając wymianę całego silnika, chyba że tam się inne złe rzeczy dzieją

 

Czyli kupić w cenie rynkowej, a potem dołożyć jeszcze 50% wartości auta na "serwis"? Toż to bez sensu. Nie lepiej dołożyć do droższego egzemplarza, ale po prostu w lepszym stanie technicznym i z mniejszym przebiegiem? Przecież sam silnik to tylko część auta - a co ze skrzynią, amorami, hamulcami, zużytym wnętrzem etc? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a u kolegi z Wrocka spec b w dobrym stanie nadal grubo powyżej 30k zł ;)

 

W sumie jakby się zastanowić i w zależności od stanu reszty podzespołów zakup takiego auta po mocno zaniżonej kwocie nie byłby tak całkowicie bez sensu. Pytanie czy tam jest dla przykładu tylko upg czy może dół silnika zatarty bo to jednak różnica :biglol:

 

Może z ciekawości zadzwonić w celu obadania sprawy :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
za 19k to można to auto kupić nawet zakładając wymianę całego silnika, chyba że tam się inne złe rzeczy dzieją
Wymianę całego silnika na kolejny używany w niewiadomym stanie?

No to z 4k na sam silnik z jakąś gwarancją na miesiąc(raczej są droższe), kolejny 1k na montaż. No ale jak już silnik na wierzchu to warto sprawdzić luzy i uszczelniacze powymieniać to kolejne 1k idzie. Chociaż widziałem silniki za 2,5k.
I teraz z tyłu głowy pytanie czy upg było już wymieniane w tym silniku. I czy olej był regularnie wymieniany i sprawdzany jego stan.
A mówimy o samym silniku.
A jeszcze awaria skrzyni 5eat potrafi sporo kosztować.

:mrgreen: lubisz hazard?

Dla mnie cena normalna jeśli nie był mocno bity i podzespoły są sprawne.


Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie samochody kupuje sie na dwa sposoby. Rachunkiem ekonomicznym lub sercem.

Rachunek ekonomiczny mówi Skoda w leasingu, po dwoch latach papa.

Kupowanie taniego speca do zrobienia ma sens. Tylko trzeba to traktowac jak projekt nie jak ekonomicznie uzasadniony zakup.

Edytowane przez euyot
  • Super! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jakie sprężyny polecacie na tył do Speca (sedan). Bez obciążenia wszystko jest ok, ale wystarczy, że zapakuje dwójkę dzieciaków w foteliki, pół bagażnika i tył siada. Chyba @Tinuviel coś wymieniał niedawno, ale z tego co wygrzebałem w tym wątku, coś mu dziwnie Legaś poszedł do góry. Gazu nie mam, także chyba coś zbliżonego do oryginału by wystarczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, raci napisał:

Jakie sprężyny polecacie na tył do Speca (sedan). Bez obciążenia wszystko jest ok, ale wystarczy, że zapakuje dwójkę dzieciaków w foteliki, pół bagażnika i tył siada. Chyba @Tinuviel coś wymieniał niedawno, ale z tego co wygrzebałem w tym wątku, coś mu dziwnie Legaś poszedł do góry. Gazu nie mam, także chyba coś zbliżonego do oryginału by wystarczyło.

Znalazłem takie

Subaru Legacy - amortyzatory bilstein B8 + sprężyny spec B + mocowania
https://www.olx.pl/oferta/subaru-legacy-amortyzatory-bilstein-b8-sprezyny-spec-b-mocowania-CID5-IDuFcMb.html

 

Jeżeli będzie za nisko to daj dystanse z Mbps

https://images.app.goo.gl/F9qiAnpvYV9SLZWz8

 

Ja tak mam i jest dobrze. Jechałem w zeszłym roku nad morze, żona + dwoje dzieci + pełny bagażnik + 4 rowery na dachu i za mocno nie kucnął.

Edytowane przez Szurik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w miarę nowe B6 założone (1,5 roku od wymiany), także potrzebowałbym samych sprężyn pod B6. Panowie z GC8 proponują Pedders. To są sprężyny Heavy Duty, także wnioskuję, że wzmocnione i teraz pytanie, czy tył za bardzo mi się na nich nie podniesie. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi Peddersami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, raci napisał:

Mam w miarę nowe B6 założone (1,5 roku od wymiany), także potrzebowałbym samych sprężyn pod B6. Panowie z GC8 proponują Pedders. To są sprężyny Heavy Duty, także wnioskuję, że wzmocnione i teraz pytanie, czy tył za bardzo mi się na nich nie podniesie. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi Peddersami?

 

A czy ori springi nie wchodzą w grę? Ktoś zgłębiał temat dostępności i kosztów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.04.2019 o 17:11, Szurik napisał:

Zadzwoń też do Polspring, oni mogą dorobić każdą sprężynę. 

Dzięki za namiar, ale wydaje mi się, że da radę kupić gotowe sprężyny.

 

W dniu 30.04.2019 o 21:38, nysiopysio84 napisał:

A czy ori springi nie wchodzą w grę? Ktoś zgłębiał temat dostępności i kosztów?  

Ori chyba by się nadały, nie wiem jak taki nowy spec siedział jak był zapakowany, zadzwonię w przyszłym tygodniu do ASO i wypytam za ile i na kiedy.

 

Wiem, że do kombiaków, szczególnie z gazem, wiele osób motowało wzmocnione sprężyny. Ja gazu nie mam, ale przy załadowanym bagażniku samochód bardzo nisko siedzi z tyłu i wydaje mi się, że mogło to mieć wpływ na uszkodzenie wału. Jak przyspieszam tak załadowanym Subarem, to jakieś rzężenie z tyłu słychać, także coś tam chyba cierpi w napędach.

 

Teraz majówka i na forum ruch mniejszy, może po weekendzie ktoś się podzieli doświadczeniami, ewentualnie zamontuje te Peddersy i zobaczymy :).

 

Jeszcze dodam co znalazłem. Katalogowo to powinno być 20380AG290, niestety w sklepach z zamiennikami występuje tylko numer OE 20380AG020 i dla takiego numeru zamienników jest sporo, nie znalazłem jeszcze nic z zamiennika zgodnego z numerem części ze speca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko się zgadza.

Z racji innej konstrukcji amortyzatorów, Spece mają zupełnie inne sprężyny. I nie są one zamienne z "zamiennikami". Zawsze coś się nie zgadza jeśli chodzi o wysokość po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko się zgadza.
Z racji innej konstrukcji amortyzatorów, Spece mają zupełnie inne sprężyny. I nie są one zamienne z "zamiennikami". Zawsze coś się nie zgadza jeśli chodzi o wysokość po wymianie.
Czyli jednak należałoby kupić OEM.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę się dowiedziałem co i jak, to zostawię dla potomnych. W GC8 mówią, że nigdy tych Peddersów nie montowali w Spec B i bezpieczniej byłoby wybrać OEM. W ASO cena za OEM 286 zł netto/sztuka, także bez tragedii. Zamówione, nie wiadomo jak z czasem oczekiwania. Jak dostanę i zamontuje, to się podzielę wrażeniami.

 

A i jeszcze jedno, numery części to 20380AG290 tak jak wspominałem wcześniej, bądź wystepujące zamiennie 20380AG270, może komuś taka informacja się przyda.

 

Mały update, sprężyny, jak można było się domyślać, dostępne w Japonii, także minimum 2 tygodnie czekania :(

Edytowane przez raci
  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem Spec B za 16700 zł. Po miesiącu stania, ( były robione po kolej rzeczy które musiały być zrobione) oraz w oczekiwaniu na tylne amory, okazało się że jest do zrobienia UPG przebieg podobny do tego za 22000 zł. Do momentu zdjęcia głowicy pozostaje w niepewności czy robimy silnik czy szukamy nowego...koszty będą podobne i z tego co się orientuję w moim grajdołku za remont z flakami wyjdzie około 5000 zł, tak więc licząc oględnie wyjdzie mnie on około 25000 zł, na gotowo. Wolę wersję taniej kupić i samemu zrobić niż wydać więcej, bo zwykle i tak coś jest do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...