leon Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Alternator przeładowuje? To akurat najłatwiej sprawdzić. Samemu. Nam przez forum będzie ciężko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VoytasL Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Tak, wiem, sprawdzę to, ale może przychodzą Wam do głowy jakieś inne opcje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzyhu555 Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Każdy akumulator ma system odpowietrzania, w Twoim są korki więc jest obsługowy i odpowietrznik prawdopodobnie będzie w korkach, posprawdzaj je czy się nie zapchały przy okazji jak brakuje to uzupełnij elektrolit i sprawdź ładowanie, pozdr. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Zrób tak jak Krzyhu555, pisze. Poodkręcaj korki sprawdź czy są drożne dolej płynu a miernikiem na odpalonym motorze i włączonymi światłami sprawdź czy ładuje alternator dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 A tak na prosty chłopski rozum to przy uruchomionym silniku zobacz/posłuchaj czy nie "gotuje" akumulatora. Jeśli ostro bulgocze może być tak, że alternator przeładowuje. A może po prostu aku jest zbyt małej pojemności Tak czy inaczej osłuchaj go wtedy wykluczysz problem z przeładowaniem 8) A najlepiej miernik między klemę za zacisk na aku i sprawdzasz: Napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika od 13.8V do 14.4V, przy wyłączonym silniku i bez dodatkowego obciążenia - nie mniej niż 12V 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 A tak na prosty chłopski rozum to przy uruchomionym silniku zobacz/posłuchaj czy nie "gotuje" akumulatora. Jeśli ostro bulgocze może być tak, że alternator przeładowuje. A może po prostu aku jest zbyt małej pojemności Tak czy inaczej osłuchaj go wtedy wykluczysz problem z przeładowaniem 8) A najlepiej miernik między klemę za zacisk na aku i sprawdzasz:Napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika od 13.8V do 14.4V, przy wyłączonym silniku i bez dodatkowego obciążenia - nie mniej niż 12V 8) Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, chcesz podłączyć woltomierz szeregowo? i do tego odpalić auto? Napięcie ładowania mierzy się podłączając woltomierz równolegle do akumulatora! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 A najlepiej miernik między klemę za zacisk na aku i sprawdzasz: Też tak zrozumiałem :? VoytasL, a może te korki jakieś felerne i kwas je nadwyrężył?.Zmierz napięcie przy włączonym silniku ale bez odpinania klem.I chyba nowy aku po sprawdzeniu ładowania ,bo korków pewnie nie dostaniesz...... Co to za aku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Korki pewnie sa zatkane i akumulator sie nie odpowietrza co powoduje ze je wypycha... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VoytasL Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Korki nie są zatkane, sprawdzone igłą Nie wiem co to za aku, nie sprawdzałem, a z takim kupiłem samochód i jeszcze nie zmieniałem. Pewnie lada moment zmienię, bo korki faktycznie się już nie bardzo nadają... Woda jest, muszę jeszcze sprawdzić ładowanie, ale to pewnie dopiero w tygodniu jakoś, bo wcześniej nie będę miał czasu pożyczyć miernika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 A tak na prosty chłopski rozum to przy uruchomionym silniku zobacz/posłuchaj czy nie "gotuje" akumulatora. Jeśli ostro bulgocze może być tak, że alternator przeładowuje. A może po prostu aku jest zbyt małej pojemności Tak czy inaczej osłuchaj go wtedy wykluczysz problem z przeładowaniem 8) A najlepiej miernik między klemę za zacisk na aku i sprawdzasz:Napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika od 13.8V do 14.4V, przy wyłączonym silniku i bez dodatkowego obciążenia - nie mniej niż 12V 8) Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, chcesz podłączyć woltomierz szeregowo? i do tego odpalić auto? Napięcie ładowania mierzy się podłączając woltomierz równolegle do akumulatora! Może wyraziłem się dość nieprecyzyjnie (między klemę a zacisk to znaczy w najlepszym punkcie styku) Jeszcze bardziej na chłopski rozum : kabel voltomierza - do klemy aku ujemnej, kabel voltomierza + do klemy aku dodatniej 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Każdy akumulator ma system odpowietrzania, w Twoim są korki więc jest obsługowy A bezobsługowy nie wymaga uzupełniania wody? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapic Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 A bezobsługowy nie wymaga uzupełniania wody? :roll: Nie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 bezobsługowy.....fajna nazwa, prawie jak bezcłowy..... jakby były jakieś inne, cłowe.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 A bezobsługowy nie wymaga uzupełniania wody? :roll: Nie :wink: Akurat. Często producenci używają określenia „bezobsługowe” dla akumulatorów, które nie zawsze spełniają wszystkie z powyższych cech. Takim przykładem jest Centra FUTURA, która według powszechnie obowiązującej normy EN jest akumulatorem bezobsługowym, gdyż przy sprawnie działającym alternatorze nie wymaga dolewania wody destylowanej. Podważając wieczka można go jednak otworzyć i ewentualnie dolać wodę destylowaną, w wypadku gdy poziom znajdującego się wewnątrz elektrolitu znacznie się obniży – na przykład na skutek rozładowania naszego akumulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
parar Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Sprawdź ładowanie tak jak koledzy już opisali, chyba że podczas jazdy, albo na postoju z akumulatora czujesz siarkowodór (zapach zgnilych jaj) wówczas już wiesz ze przeladowuje i kanały odpowietrzajace moga nie wystarczac, w takim przypadku wymieniasz regulator napięcia w alternatorze. Wiekszosc akumulatorów spełnia normy bezobslugowosci, ale lepsze sa te ktore nie dają użytkownikowi dostępu do elektrolitu-korki zamontowane na stałe. Wody proponuje dolewac PO naladowaniu akumulatora, by uniknąć wyrzucenia nadmiaru elektrolitu przez odpowietrzniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VoytasL Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Już wszystko wiem - ładowanie w porządku, akumulator wyrzucony. Ładowanie sprawdzane na starym i nowym akumulatorze - wszystko ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrMK Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 obsługowy aku jest dla tych co lubią pamiętać o dolewkach - a bezobsługowy wymienia się co 5 lat choć udało mi się reanimować jeden bezobsługowy aku i działał jeszcze pół roku po operacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Moj aku w dupowozie wytrzymał 7 lat od nowosci. Moze auto nie jezdziło duzo ale lata sie liczą. Już wszystko wiem - ładowanie w porządku, akumulator wyrzucony. Ładowanie sprawdzane na starym i nowym akumulatorze - wszystko ok. No to zycze juz bezawaryjnej jazdy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VoytasL Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 No to zycze juz bezawaryjnej jazdy! Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Kupilem aku Varty. Kolor kropki jest czerwony (wg. instrukcji II kwartal 2009), ale w sklepie zapewniaja mnie, ze kolory sie co jakis czas powtarzaja (ponoc ktorys kwartal 2012 jest rowniez czerwony). Wiecie w jaki inny sposob zweryfikowac jego date produkcji? Wybite mam nastepujace kody: C2C204231 1634 883184 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrMK Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Ja dziś zamówiłem centrę 62Ah 540 Prąd rozruchu u znajomej sprzedawczyni cena 270 zł - zobaczymy jak będzie się sprawował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Z racji ekonomicznych (mój akku 60Ah padł był, a budżet tego na ten moment nie przewidział :/) zastanawia mnie następująca kwestia: Mam akumulator Moll'a (ponoć to jedna z lepszych firm według testów) po Justy'nce - w dobrym stanie, ładnie się ładuje. Jedyny problem to pojemność - 44Ah. Czy to ma szansę sezon zimowy w Imprezie 2.0 przejeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Wiecie jak rozkodowac date produkcji akumulatora Varta? Wybite mam nastepujace kody: C2C204231 1634 883184 Sorry, ze tak cisne, ale mam juz aku w domu i pare dni na ewentualny zwrot towaru.. :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Wiecie jak rozkodowac date produkcji akumulatora Varta? Wybite mam nastepujace kody:C2C204231 1634 883184 Sorry, ze tak cisne, ale mam juz aku w domu i pare dni na ewentualny zwrot towaru.. :? Znalazłem dla Ciebie (poguglałem) tyle: 1. Varta oznacza kwartał produkcji kropką kolorową. 2. I.2011 - zielony II.2011 - czerwony III.2011 - fioletowy IV. 2011 - biały 3. Kolory cyklicznie się powtarzają. Proponuję po prostu zadzwonić do Varty i zapytać o aktualne kolory kropek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Wiecie jak rozkodowac date produkcji akumulatora Varta? Wybite mam nastepujace kody:C2C204231 1634 883184 Sorry, ze tak cisne, ale mam juz aku w domu i pare dni na ewentualny zwrot towaru.. :? Znalazłem dla Ciebie (poguglałem) tyle: 1. Varta oznacza kwartał produkcji kropką kolorową. 2. I.2011 - zielony II.2011 - czerwony III.2011 - fioletowy IV. 2011 - biały 3. Kolory cyklicznie się powtarzają. Proponuję po prostu zadzwonić do Varty i zapytać o aktualne kolory kropek... To wszystko wiem. Sek w tym, ze czerwona kropka (taka mam) powtarza sie w 2009, 2011 i ponoc (tak uwaza sprzedawca, ale nie moge tego znalezc w internecie) w 2012. Sprzedawca zarecza mnie, ze jedna cyfra z kodu ktory podalem u gory oznacza rok. Nie chce jednak nikomu sugerowac. Chce zweryfikowac czy sprzedawca nie robi mnie w przyslowiowe bambuko. Do Varty dzwonilem dzisiaj pol dnia - niestety nie odbieraja. Nie sadze, zeby przez caly weekend odebrali. Dlatego licze na Wasza pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się