Skocz do zawartości

Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.


Intakwrx

Rekomendowane odpowiedzi

pomijając już mocno ograniczoną gwarancje SIP w porównaniu do tej niemieckiej

  • "52 139 km: awaria sprzęgła usunięta na gwarancji – w Polsce importer rzadko kwalifikuje tę usterkę do świadczeń gwarancyjnych."

http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-100-tys-km-subaru-xv-z-dieslem-i-gora-problemow/vqtg1

 

to faktycznie XV jakiego mam okazje użytkować jest wykonany może nie niedbale ale rażąco słabo na tle innych  - zbliżonych cenowo - "kompaktów" dostępnych w EU 

 

z drugiej strony nie ma chyba innego podobnego auta kompaktowego ze stałym 4x4 o boxerze nie wspominając a ten jako diesel jest jedyny w swoim rodzaju (warto doświadczyć tego silnika oby tylko w pozytywnym znaczeniu) 

 

wyraźnie wyraźnie wykonanie pod mało wymagający rynek USA ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

pomijając już mocno ograniczoną gwarancje SIP w porównaniu do tej niemieckiej "52 139 km: awaria sprzęgła usunięta na gwarancji – w Polsce importer rzadko kwalifikuje tę usterkę do świadczeń gwarancyjnych."
I to właśnie bzdura i dziennikarska niesolidność. Otóż w RP również wymienia się elementy sprzęgła w ramach praw do gwarancji, jeżeli usterka była spowodowana wadą części lub montażu. Gwarancja nie obejmuje natomiast zużycia sprzęgła, podobnie jak innych elementów eksploatacyjnych. Również w Niemczech.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to właśnie bzdura i dziennikarska niesolidność

 

 

może i bzdura, jeśli Auto Świat mija się z prawdą to nieładnie z ich strony ;-) w pewnym kraju za wielką wodą za takie "kłamstwa" czekałby ich kosztowny proces ale przyjmijmy, że redakcja tejże gazety ma dowody na poparcie swojej tezy 

 

"Pierwsze poważne wystąpiły już po przejechaniu 52 139 km. Spaliło się sprzęgło, co na dobre unieruchomiło pojazd. Zaskoczenie? Nie do końca, gdyż to typowa awaria napędu diesla Subaru."

 

 

 

Gwarancja nie obejmuje natomiast zużycia sprzęgła, podobnie jak innych elementów eksploatacyjnych. Również w Niemczech.

 

"52 139 km: awaria sprzęgła usunięta na gwarancji – w Polsce importer rzadko kwalifikuje tę usterkę do świadczeń gwarancyjnych"

 

źródło cytatów http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-100-tys-km-subaru-xv-z-dieslem-i-gora-problemow/vqtg1

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto świat porównanie Mazdy CX 5, Mitsu Outlandera, Nissana X-trail i Forka.

Wszystkie auta z dieslami, Forek zajął 2 miejsce za Mazdą.

 

 

Auto Swiat to możecie sobie wsadzić tam gdzie jest biblia i harry potter... s-f z fantasy... 

 

 

Szkoda, bo po odjęciu punktów w kategorii "koszty" (cena, utrata wartości itp. itd.) to Forek wygrywa porównanie :P  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto świat porównanie Mazdy CX 5, Mitsu Outlandera, Nissana X-trail i Forka.

Wszystkie auta z dieslami, Forek zajął 2 miejsce za Mazdą.

Zaskoczony jestem bardzo słabą elastycznością Forka 2.0D, wypada bardzo słabo 60-100 km/h 8.9 sek (4 bieg) i 80-120 km/h 15,1 sek (6 bieg). Najszybsza Mazda - 6,3 sek i 11,4 sek, słabiej także niż Mitsu i Nissan

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam świadomość, że nie są to jakieś miarodajne wartości, niemniej tak duża różnica mnie zaskoczyła tym bardziej, że Nissan ma 1.6d a wszyscy na forum tak dobrze oceniają elastyczność SBD.

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, jakie obroty mają inne porównywane samochody przy licznikowych 60 km/h na IV biegu, czyli, jak mają dobrane przełożenia?

 

OBK D na IV biegu przy licznikowych 60 km/h ma 1500 obr/min, na III 2000 obr/min.

 

1500 obr na min na IV biegu, to jest takie absolutne minimum do toczenia się z równą prędkością - wystarczy minimalnie na chwilę odpuścić gaz i ponownie lekko wcisnąć, by poczuć, że silnik zdecydowanie nie ma lekko i domaga się zmiany biegu na niższy. Oczywiście można przyspieszać, ale najpierw słychać, jak turbina buduje ciśnienie i dopiero po chwili samochód zaczyna przyspieszać i na pewno nie można tego nazwać spontanicznym przyspieszaniem.

 

A podpowiadacz zmiany biegu na wyższy odpala się gdzieś w okolicach 1600 obr/ min :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru (Import Polska) wprowadza chyba jakąś ofensywę na nasz rynek. Reklamy w gazetach, a teraz nawet w Radio. Już dwa razy słyszałem o Foresterze, który jako jedyny celująco przeszedł amerykańskie testy. Gratulacje dla @Dyrekcja


Teraz na prawdę spora ciekawostka. Silnik Subaru będzie stosowany w lotnictwie! Silnik Subaru Boxer o pojemności 2,5 litra (najprawdopodobniej EJ25) jest podstawą konstrukcji silnika PZL-200.

Silnik będzie certyfikowany w bielskim samolocie Orka EM-11C. Jak zobaczę go z bliska to jeszcze coś napiszę. Krótki artykuł o nim. 

post-13044-0-94973100-1412635072_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SBD przy 60 km/h na IV biegu ma za niskie obroty, żeby dynamicznie przyspieszać. Jak chcę dynamicznie przyspieszyć od 60 km/h, to robię to na III biegu. Swobodnie można ciągnąć do ponad 120 km/h.

To się zgadza - III bieg robi robotę :) Elastyczność świetna i zakres prędkości imponujący.

I i II tylko do ruszenia z miejsca, III - jak wyżej, IV do podgonienia na wyższe prędkości i szybciutko V a potem VI .

I swobodnie sobie jedziemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...