Skocz do zawartości

Nasze doświadczenia z jazdy Subaru e-BOXER


Paweł L

Rekomendowane odpowiedzi

25 minut temu, subbiefan napisał:

Jak to możliwe, że aż taka różnica wyszła?

Juz wyjaśniam. Parę lat temu, gdy miałem jeszcze CR-V, mieszkając w Poznaniu często bywałem w Bydgoszczy. Po Poznaniu jeżdziłem dużo w godzinach szczytu i po dzielnicy, gdzie są bardzo krótkie odcinki między skrzyżowaniami. Po Bydgoszczy jeździłem w innych porach dnia, a poza tym jeździłem tam trasami, gdzie między skrzyżowaniami odcinki były znacznie dłuższe, do tego było więcej skrzyżowań bez sygnalizacji, a to w praktyce oznaczało płynniejszy ruch. To miasto i to miasto. Mogę z ręką na sercu powiedzieć, że CR-V w mieście palił mi 7-9 litrów, albo 13-16 litrów - w zależności od miasta. Koniec OT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dawidz napisał:

 

Nie zauważyłem zamulania, większego spalania, nie zauwazyłem też świrowania klimatyzacji.
Nie staram się też jakoś specjalnie uruchamiać trybu EV, po prostu jeżdżę w miarę przepisowo, spalanie w trasie wychodzi mi zazwyczaj w okolicy 6L, po mieście 7-8L.
Jaki wpływ ma taka jazda na akumulator rozrusznika, nie mam pojęcia, samochód stworzono do przepisowej jazdy, ja tak jeżdże, będzie się coś psuło, mam jeszcze ponad 3 lata gwarancji, także będą naprawiali/wymieniali.

 

Ogólnie ten samochód jeździ normalnie, co mi na początku mega przeszkadzało to dźwięk skrzyni, jak się go połączy z przyspieszeniem to można mieć wrażenie, ze samochód nie jedzie. Odczucia dźwiękowe są takie jakby ktoś piłował manuala na jedynce do 100km/h.

Posiadam drugi samochód do wożenia psiaka - passata 1.9 tdi (130 koni) i przyspiesza gorzej od forka, na pewno w zakresie 0-60km/h, później jak do gry wchodzi turbina to może być szybszy ale generalnie podczas jazdy forester sprawia wrażenie samochodu bardziej dynamicznego.

A autostradami jeżdżę najczęściej z boxem i rowerami na haku, więc nie osiągam nawet 140km/h więc mi to bez róznicy jak przyspiesza przy takich prędkościach ;)

Wydaje mi się że nie zrozumiałeś dokładnie co miałem na myśli...

U mnie po jeździe na EV znacznie wzrasta chwilowe zużycie paliwa oraz zmniejsza się responsywność i dynamika samochodu gdy bateria jest wyładowana co jest spowodowane tym że silnik spalinowy doładowuje baterię z tego co obserwuję na wyświetlaczu. Z moich obserwacji wynika że używanie trybu EV nie przynosi prawie żadnych korzyści jeżeli chodzi o spalanie ( jeździłęm w trybie hybrydy  i w trybie nie-hybrydy czyli nawiewu na przednią szybę. Bez trybu EV samochod chętniej korzysta z baterii podczas normalnej jazdy i nie zużywa paliwa na doładowanie baterii a ładuje tylko podczas zwalniania - de facto wychodzi na to samo)

Poza tym...Nie miałem na myśli ogólne wrażenia z jazdy samochodem i jego dynamiki bo te są zaskakująco poprawne i da się jeździć.

Pomijam już skrzynię bo wolałbym już zwykle CVT. Jak ten cały lineartronic zaczyna się bawić w zmianę wirtualnych biegów to są szarpnięcia długie przerwy w oddawaniu mocy i generalnie  irytuje mnie, tak samo zresztą jak zgrzyt i szarpnięcie przy włączeniu P. ( tak auto stoi na hamulcu postojowym już) 

Co do klimatyzacji to przynajmniej u mnie znacznie zmniejsza się intensywność nawiewu podczas włączenia start-stop- być może u Ciebie jest inaczej i klimatyzacja chodzi cały czas...tak samo.

Co do gwarancji to owszem jest przez 3 lata.. ja mam autem zamiar pojeździć co najmniej 6-8 dlatego myślę trochę bardziej perspektywicznie. 

 

Edytowane przez Tolekcacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tolekcacek napisał:

Jak ten cały lineartronic zaczyna się bawić w zmianę wirtualnych biegów to są szarpnięcia długie przerwy w oddawaniu mocy i generalnie  irytuje mnie, tak samo zresztą jak zgrzyt i szarpnięcie przy włączeniu P. ( tak auto stoi na hamulcu postojowym już) 

Porównaj czy inny egzemplarz ma tak samo. Trochę e-Boxerami jeździłem, ale takich objawów nie zanotowałem. Może to kwestia indywidualnych odczuć. Niemniej ten drugi objaw jest dosyć dziwny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tolekcacek napisał:

szarpnięcie przy włączeniu P. ( tak auto stoi na hamulcu postojowym już) 

Co do klimatyzacji

A hamulec “ręczny” to na neutralnym biegu uruchamiasz i zwalniasz hamulec nożny czy dopiero na P.

Zerknij jeszcze na ustawienia  klimatyzacji, ma kilka trybów pracy które różnie pracują w trybie EV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatrzymuje samochód hamulcem roboczym na pozycji D. Trzymając hamulec roboczy zaciągam hamulec ręczny. Przestawiam skrzynie na pozycję P. Puszczam hamulec roboczy. Być może ten zgrzyt to dźwięk tej zapadi która niby blokuje skrzynie..być może tak być powinno, ale na pewno jest to słyszalne z kabiny 

 

Jeżeli chodzi o skrzynię to odczuwalne jest to przy pierwszej zmianie wirtualnego biegu, szczególnie wtedy gdy gaz jest wciśnięty na około 35-40% a zmiana zachodzi  z obrotów około 3.5k na 2.5k   Poniżej tych wartości auto jedzie tylko w trybie CVT. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu jak skrzynia przerzuca biegi na wyższych obrotach nie zauważylem takich przerw i szarpnięć.

Być może to normalne bo spada moment po zmianie biegu  ale z liniowym przyspieszeniem nie ma to  wiele wspólnego.  Forester to mój pierwszy automat.

 

Co do klimatyzacji ja mam ustawioną jakąś środkową pozycję ale spróboje jutro zmienić może tam jest problem rzeczywiście.

Edytowane przez Tolekcacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Tolekcacek napisał:

Zatrzymuje samochód hamulcem roboczym na pozycji D. Trzymając hamulec roboczy zaciągam hamulec ręczny. Przestawiam skrzynie na pozycję P. Puszczam hamulec roboczy.

 


Faktem jest, że wybierak automatu we wszystkich Subaru, którymi jeździłem pracował w sposób mało kulturalny i zmianie towarzyszyły temu dziwne efekty specjalne. Nie znane z innych samochodów.


Spróbuj takiej procedury: 

 

Zatrzymuje samochód hamulcem roboczym na pozycji D. Trzymając hamulec roboczy przestawiam skrzynie na pozycję N. Zaciągam ręczny, zwalniam zasadniczy. Dopiero teraz przestawiam dźwignię na P.

 

 

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.05.2022 o 12:52, Grzesiek89 napisał:

Ja mam odmienne zdanie, zauważam oszczędność , jestem zdaniajak można zmniejszyć koszty użytkowania auta to z tego korzystam.

Z zamulaniem to trochę wszyscy przesadzają na tym forum, jak jeździ się spokojnie zgodnie z przepisami to jeździ sprawnie i oszczędnie ten samochód. 
Z tym nadmiernym zużyciem elementów przy przełączaniu EV to tez chyba przesada bo i tak z wiekiem wszystko się zużywa.

Wszystko jest kwestią bardzo subiektywną, piszę tutaj o zamulaniu i oszczędnościach, dla mnie Forek jest świetny na spokojne wyjazdy z rodziną w teren. Powiem więcej Forek wręcz zmusza kierowcę do takiej spokojnej, rozważnej, przewidywalnej i zgodnej z przepisami jazdy. Swoimi możliwościami zaprasza wręcz do zjazdu w polne i leśne drogi. Mojej żonie to odpowiada bo jest bezpiecznie i komfortowo. Mnie to nie końca odpowiada bo nie lubię się wlec za TIRem na krętej drodze. Do tego dobija mnie lag - opóźniona reakcja na wciśnięty pedał gazu. Spróbowałem już kiedyś na skrzyżowaniu zrobić mały test na ten lag...jechałem spokojnie na trybie EV w połowie skrzyżowania raptownie gaz w podłoge, żeby sprawdzić czy w sytuacji awaryjnej ocieknę. Niestety nie uciekłbym nigdzie. Forek spokojnie zjechał ze skrzyżowania jakby nigdy nic i dopiero za skrzyżowaniem zaczął się budził... 

Co do spalania to na trasie w miarę płaskiej i z prędkościami poniżej 105km/h idzie się zmieścić w 6,9l. ale to jazda bardzo spokojna i statyczna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, emdzy napisał:

Spróbowałem już kiedyś na skrzyżowaniu zrobić mały test na ten lag...jechałem spokojnie na trybie EV w połowie skrzyżowania raptownie gaz w podłoge, żeby sprawdzić czy w sytuacji awaryjnej ocieknę. Niestety nie uciekłbym nigdzie.

Masz możliwość zmiany trybu pracy skrzyni na [s]? W takim trybie reaguje znacznie lepiej, ale dla mnie trzyma za wysokie obroty podczas normalnej jazdy. Może kwestia przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, spawalniczy napisał:

Zatrzymuje samochód hamulcem roboczym na pozycji D. Trzymając hamulec roboczy przestawiam skrzynie na pozycję N. Zaciągam ręczny, zwalniam zasadniczy. Dopiero teraz przestawiam dźwignię na P.

Ha ha. Kolejna procedura jak z NASA przy starcie rakiety. Ja tam w swoich automatach wcale nie zaciągam hamulca, bo po co? :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, aflinta napisał:

Masz możliwość zmiany trybu pracy skrzyni na [s]? W takim trybie reaguje znacznie lepiej, ale dla mnie trzyma za wysokie obroty podczas normalnej jazdy. Może kwestia przyzwyczajenia.

Też mnie to irytuje, że obroty wysoko trzyma. Powinien sprawniej zbierać się od dołu, a nie od 2000-2500 obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w skrócie - opis z internetu:

 

Tryb “Parking” polega na zablokowaniu specjalnej zapadki, która blokuje skrzynię biegów. Jeśli po zaparkowaniu (szczególnie na wzniesieniu) pozostawisz auto na “P” i nie zaciągniesz hamulca ręcznego, wywołasz niepotrzebne naprężenia w skrzyni biegów. Dodatkowe zaciągnięcie hamulca ręcznego zmniejszy siły działające na skrzynię, co przedłuży jej żywotność.

 

Na tej zapadce jest pewien luz. Jak jest z górki, przełączysz na P i szybko puścisz hamulec, to samochód zacznie się „rozpędzać” aż zapadka trafi we we właściwe miejsce. Im większe wzniesienie i masa samochodu, tym bardziej dynamiczny będzie moment blokowania. 
Zdarzają się wypadki wyłamania tej blokady w samochodach z większym przebiegiem, beztrosko traktowanych Po przełączaniu na P.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem, że przy automacie kolejność czynności podczas zaciągania ręcznego ma znaczenie ;)
Ja wciskam roboczy, trzymam go cały czas, wrzucam "P", zaciągam ręczny i puszczam roboczy.

 

Na płaskim często nie zaciągam ręcznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Tolekcacek napisał:

A tak z innej beczki.. u Was też w aucie za grubo ponad 150k słabo działa lusterko fotochromatyczne? :D

 

 

u mnie działa wyśmienicie, tak samo jak działało w moim fiacie uno z 1995 - to pewna i sprawdzona technologia.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...