Skocz do zawartości

GRubo przesadzony Yaris


FilipeK

Rekomendowane odpowiedzi

37 minut temu, Ptasi0r napisał:

Liczy sie co ma sie w głowie a nie PESEL. Można być młodym i podchodzić z respektem do maszyny, można mieć drugie tyle lat i bezmyślnie butować gaz w podłogę. Nie ma zero-jedynkowej reguły;) Aktualny mistrz F1 ma 24 lata, a idąc Twoim rozumowaniem powinien dopiero co wsiadać do swojego pierwszego Type-R'a...

Tylko tyle ze siedział w karcie jak miał 4 a jeździł formula która miała 200KM na tonę jak miał 10 wiec jego doświadczenie za kierownicą odpowiada i przewyższa przeciętnego 35 latka. 

Mentalnie pokazał wielokrotnie ze jest dzieckiem które ze względu na wykonywany zawód za szybko dorosło.

20sto latek to stan umysłu. Oczywiście wiele zależy od ilości oleju w głowie ( co też tyczy się starszych kierowców ) w każdym razie wsadzanie takiego osobnika do tak mocnego auta to zazwyczaj proszenie się o kłopoty. 

Tak jak w życiu do wszystkiego trzeba dorosnąć tak samo do mocy , niestety mimo wieku nie wszyscy to tez robią.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, turdziGT napisał:

Tylko tyle ze siedział w karcie jak miał 4 a jeździł formula która miała 200KM na tonę jak miał 10 wiec jego doświadczenie za kierownicą odpowiada i przewyższa przeciętnego 35 latka. 

Mentalnie pokazał wielokrotnie ze jest dzieckiem które ze względu na wykonywany zawód za szybko dorosło.

20sto latek to stan umysłu. Oczywiście wiele zależy od ilości oleju w głowie ( co też tyczy się starszych kierowców ) w każdym razie wsadzanie takiego osobnika do tak mocnego auta to zazwyczaj proszenie się o kłopoty. 

Tak jak w życiu do wszystkiego trzeba dorosnąć tak samo do mocy , niestety mimo wieku nie wszyscy to tez robią.

 

Tu nawet nie idzie o jakieś tam szczególne doświadczenie, ale o zwykłą biologię i dorastanie mózgu. To wszystko są atawizmy, również skłonność do ryzyka - takie rzeczy już zbadana i nie ma co się obrażać.

Sam rozbiłem w życiu parę samochodów, robiłem różne rzeczy na granicy ...dzisiaj już bym tak nie zrobił, ale przynajmniej mam świadomość, że mózg 20-latka pracuje inaczej...właśnie dlatego obecni mistrzowie F1 to dzieciaki bez strachu a w wyścigach długodystansowych widzimy raczej doświadczonych kierowców a takich "młodych" trzyma się w zespole jak trzeba agresywnie podgonić konkurentów.

Jak mnie ktoś powie, że jadę zachowawczo to się nie obrażę...stare kości i rany dłużej się zrastają, a poza tym mam jeszcze rodzinę w głowie. Za mało w Polsce mamy torów wyścigowych, za drogie to jest, kursy i egzaminy prawa jazdy nastawione są na "uwalanie" kierowców a nie produkowanie rozsądnych użytkowników drogi.

Kiedyś miałem okazję zrobić kilkaset kilometrów z doświadczonym kierowcą wyścigowym i pilotem rajdowym. Po takim doświadczeniu gotowy byłem podetrzeć się moim prawem jazdy bo tyle było dla mnie warte jak zobaczyłem jak można jeździć.

Pokora i szacunek dla innych, siebie, swoich umiejętności oraz prędkości i tej rozpędzonej masy którą prowadzimy.

:hi:

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statystyki firm ubezpieczeniowych nie kłamią. Mając 20 lat ryzyko uszkodzenia samochodu jest wielokrotnie większe. W niektórych krajach niektórych samochodów nawet nie ubezpieczysz lub stawka jest tak duża ze cie po prostu na to nie stać. Daleko szukać ja za Fiestę ST place prawie tyle samo co za RS4 samochód wielokrotnie droższy tylko dlatego ze młodzież robi statystyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tyle ze siedział w karcie jak miał 4 a jeździł formula która miała 200KM na tonę jak miał 10 wiec jego doświadczenie za kierownicą odpowiada i przewyższa przeciętnego 35 latka. 
Mentalnie pokazał wielokrotnie ze jest dzieckiem które ze względu na wykonywany zawód za szybko dorosło.
20sto latek to stan umysłu. Oczywiście wiele zależy od ilości oleju w głowie ( co też tyczy się starszych kierowców ) w każdym razie wsadzanie takiego osobnika do tak mocnego auta to zazwyczaj proszenie się o kłopoty. 
Tak jak w życiu do wszystkiego trzeba dorosnąć tak samo do mocy , niestety mimo wieku nie wszyscy to tez robią.
Czyli nie od wieku zalezy a od kompetencji, doswiadczen i podejscia. Swiat nie jest czarno-bialy, nie mozna wszystkich wrzucac do jednego worka. Gadanie ze 22 latek(-ka) nie powinien jezdzic GR-ka bo samemu sie jezdzilo kaszlakiem w tym wieku jest...

Zamiast zakazywac lepiej szkolic i edukowac.
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Ptasi0r napisał:

Czyli nie od wieku zalezy a od kompetencji, doswiadczen i podejscia. Swiat nie jest czarno-bialy, nie mozna wszystkich wrzucac do jednego worka. Gadanie ze 22 latek(-ka) nie powinien jezdzic GR-ka bo samemu sie jezdzilo kaszlakiem w tym wieku jest...

Zamiast zakazywac lepiej szkolic i edukowac.

No niestety w tym wypadku jest dość czarno biały.

Tak jak Ci napisałem wyżej statystyki nie kłamią.

Jeżeli widzisz wypadek samochodu sportowego szansa ze jego kierowcą jest młody człowieka jest zdecydowanie większą niż 50%.

Tak jak Ci takze napisałem wyżej w niektórych krajach niektórych samochodów nawet nie ubezpieczysz jeżeli nie jesteś w odpowiedniej grupie wiekowej dlatego ze statystyki i badania wskazują iz prawdopodobninstwo uczestniczenia w wypadku jeżeli jesteś młody i niedoświadczony jest wielokrotnie większe. 

Bierze sie to przede wszystkim z tego ze osoby młode inaczej postrzegają ryzyko i sa skłonne do jego podejmowania zdecydowanie łatwiej. Druga sprawa to doświadczenie  ilość przejechanych za kierownicą kilometrów co odzwierciedla sie na  lepsza ocenę sytuacji i lepsza zdolność przewidywania niektórych sytuacji na drodze. 

Oczywiście są wyjątki od tej reguły i jak urodziłeś sie debilem to prawdopodobnie nim pozostaniesz chociaż mimo wszystko jest szansa ze z wiekiem chociaż trochę zmądrzejesz.

I nie ma to nic wspólne z umiejętnościami, jest wielu młodych kierowców którzy wymiatają za kierownicą , chodzi tu głównie o kalkulowanie ryzyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Ptasi0r napisał:

Zamiast zakazywac lepiej szkolic i edukowac.

To na pewno dlatego ja tez jeżdżę od czasu do czasu ma tor czy inne eventy po to zeby sie wyszaleć i cos nauczyć a mimo to nadal sie łapie ze jeżdżę za szybko.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chojny napisał:

 

 

Gdyby rozbiła Skodę Fabie to by nie było tematu ale że to GR to ludzie mają problem. Przywaliła to przywaliła... 

Słuszna uwaga choć jest cień szansy ze wtedy jechała by wolniej. Niewielki ale jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Straciła panowanie może nie dlatego, że jechała GRem i nie wiadomo jak szybko, a np dlatego że gmerała w infotainmencie - chwila nieuwagi i człowiek jest na złym pasie/poboczu itp. Słyszałem mnóstwo takich historii od znajomych, także nie ma się co spinać że młoda itd. 

 

A w sportowych wozach to ja głównie widzę ludzi koło 50, bo to ich na nie najcześciej stać. Oczywiście pisząc "sportowy wóz" nie mam na myśli 25 letniego BMW czy innego Civika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2022 o 17:28, Jaca68 napisał:

Się kierowniczki czepiacie a to wina auta. Yaris mały, lekki, nie nadaje się do szybkiej jazdy na ekspresówce. :OO:


 

Maly? To prawie SUV ;) 
 

 

85E8CDA4-C5B3-443D-99DE-4D1B308CFB83.jpeg

  • Super! 1
  • Zmieszany 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 4 tygodnie później...

Fajne podsumowanie od kogoś kto „umi” :)

https://fb.watch/etiCAGh3kT/?fs=e&s=cl
Dla tych co nie maja FB



Cześć

Wielu z was pytało się mnie przez cały weekend, jak sprawuje się Yaris GR na odcinkach więc podrzucam na świeżo moje wrażenia z jazdy podczas Rajd Małopolski

To co mnie pozytywnie zaskoczyło na samym początku to to, że ten seryjny GR pozwalał nam kręcić czasy na poziomie 6-7 miejsca w klasyfikacji generalnej Chyba całkiem dobry wynik, biorąc pod uwagę fakt, że auto było bez klatki, jechaliśmy jako samochód „0” - czyli mogliśmy jechać szybko, ale jednak z uwagą na kibiców i bezpieczeństwo, by wszystko było ok

Jeśli chodzi o przygotowanie to ten Yaris jest w 95% seryjnym samochodem. Zmodyfikowałem go jedynie o kilka podstawowych rzeczy zmieniłem fotele na kubełkowe i pasy - na 6-punktowe. Założyłem też płytę pod silnik, chroniąca przez uszkodzeniem oraz rozpórki kielichów przód/tył od Gorny-Sport . Coby jednak grip był dobry dołożyłem opony - slick Michelin R21 w stanie hmmmm.. takim sobie

Wrażenia z prowadzenia auta? GR daje duże poczucie bezpieczeństwa, prowadzi się fenomenalnie. Przez cały weekend ani razu mnie nie zaskoczył, a przy jakimś ratowaniu łatwo pozwalał się wyprowadzić

Napęd słyszałem wiele złego o tym napędzie i trochę się tego obawiałem, ale… pozytywnie się zaskoczyłem️Pozwala na precyzyjne pokonywanie zakrętów, bez niespodziewanych akcji. Przy czym, moim zdaniem, jest to napęd do skutecznej jazdy, a nie efektownej tj. latania bokami od krawędzi do krawędzi drogi. Na oponach typu slick tym autem to się jednak nie uda. Minusem jest rozpięcie tylnego dyfra i spięcie przy ciągnięciu ręcznego🫢 Spięcie następuje z drobnym opóźnieniem, może pół sekundowym, ale przy szybkim pokonywaniu nawrotów, trochę to przeszkadza🥹

Skrzynia biegów GR nie lubi szybkich zmian biegów - szczególnie „trójka” Mimo że precyzja lewarka kusi do szybkiej zmiany, to niestety skrzynia tego nie przyjmuje Trzeba delikatnie wyczekać z wpięciem wyższego. Za to rewelacyjną robotę robi system iMT, czyli podbijanie obrotów przy redukcji (międzygazy) - pozwala to na szybkie redukcje nawet z 2. biegu na 1

Silnik bardzo elastyczna jednostka, która z mocą 260 koni wystarcza w zupełności do zabawy Do rajdowania przydałoby się trochę więcej momentu i podtrzymanie turbo, ale w serii nie można mieć wszystkiego

Hamulce bardzo duży plus️ Seryjny hamulec z seryjnym klockiem wytrzymywał bez problemu cały oes Nie przegrzewał się i był cały czas skuteczny. W STI czy EVO jestem przekonany, ze „spuchłby”w połowie odcinka

Zawieszenie seryjne amortyzatory i sprężyny dawały radę nawet na mocnych podbiciach. Przydał by się twardszy stabilizator w szybkich zakrętach, ale jak na serię naprawdę szacun za pracę

Zbierając to wszystko do kupy, to mamy świetny samochód do treningu, jazdy na co dzień, czy na track day Idealny do jazdy na czas, ale nie do jazdy poślizgami, a przynajmniej nie przy seryjnym secie. I w sumie warto jeszcze podkreślić, że jest to nowe auto, z ogólniedostępnymi częściami, które nie są jakoś mega drogie. W przypadku tak częstych porównań do Lancera czy Subaru, to w przypadki tych aut zaczyna ich brakować, a z kolei ich cena jest nie raz jest wyższa niż Toyoty

A teraz rzućcie okiem, jak Yaris prowadził się na oesach

#pknorlen #orlen #orlenteam #verva
#kacperwroblewski #kubawrobel #nevergiveup #rsmp #rally #2022

PKN ORLEN
ORLEN Team
RMF24.pl
RMF FM
HRX Polska Racing Shop
Miasto i Gmina Myślenice
Ecumaster
Benek Korzeniowski


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Super! 6
  • Lajk 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 26.07.2022 o 13:20, Ptasi0r napisał:

@carfit, a jak Twoje zamówienie na GR86? Masz jakieś info od Toyoty o terminach realizacji? Jeśli dobrze pamiętam, to Tobie udało sie załapać na pulę tych 50 aut na lata 2022-23 co dla PL rozsprzedała się w mniej niż minutę.

@carfit udało Ci się kupić GR86? Ja próbowałem, ale nawet sie handlowiec nie odezwał, a już w necie wyczytałem, że po temacie i sie znowu rozeszły jak Yaris. Widziałem, ze ostatnio na Torze Łódź stał jakiś gr86, ale w salonach na jazde testową chyba tego nie ma do dziś. Wszystkie recenzje w necie są z Hiszpanii czy gdzieś z Europy, już nie pamietam nawet.  Toyota daje gwarancje ceny jak dawala przynajmniej rok temu? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2022 o 20:06, faza20 napisał:


Potwierdzam :-)
Tylko jak na SUVa bardzo mało miejsca ma nad głową - w GTku znacznie więcej.

Przyznam szczerze ze nie mam pojęcia co oni mysleni. Ja jestem raczej z tych niższych I nie widzę tego żeby ktoś powyzej 180 cm sie tam zmieścił chyba ze w pozycji leżącej,  o kasku juz nawet nie mowie. Mega klaustrofobiczna kabina nie wiedzieć po co. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...