Skocz do zawartości

Olej silnikowy Subaru XV 156PS


OA77

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ponownie,

 

jaki olej silnikowy otrzymaliscie podczas pierwszego przegladu? co zostalo wlane do Waszych silnikow w ASO? ( jaka marka oleju, 5w30 a moze inny, jaka norma np. A5 czy inna itd)

Edytowane przez OA77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, OA77 napisał:

Witajcie ponownie,

 

jaki olej silnikowy otrzymaliscie podczas pierwszego przegladu? co zostalo wlane do Waszych silnikow w ASO? ( jaka marka oleju, 5w30 a moze inny, jaka norma np. A5 czy inna itd)

Po 5000 km wymieniłem na Eneos Premium Hyper 5W30. 

Dlaczego 5W30 ? Wyższa lepkość (względem 0W20) daje lepsze zabezpieczenie silnika przed zużyciem. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem dlaczego w Polsce akurat 5W30, skoro kategorycznie producent zaleca 0W20. W USA w rejonach o podobnym klimacie jak w Polsce ASO zaleca tylko i wyłącznie 0W20.

Ja od początku do dzisiaj  jeżdżę na 0W20. Na teraz jest to olej Amsoil, wymiana co 8 tys. km, aktualny przebieg 105 tys. km. Auto było w okresie letnim i w Chorwacji, we Włoszech, Hiszpanii. Sporo jazd autostradowych. Oleju nie bierze.

Dlatego jak jest mowa o 5W30 to mam bardzo mieszane uczucia. Myślę, że warto uważnie poczytać instrukcję. W mojej wyraźnie napisano, że 5W30 tylko awaryjnie i tylko na krótko.

Czy 5W30 daje lepsze zabezpieczenie silnika przed zużyciem? Być może, aczkolwiek wątpię. Silniki serii FB są ciasno pasowane ( tak mi przynajmniej tłumaczono, tyle że nie w naszym ASO ) i dlatego przystosowane do lepkości 0W20.

No ale nie będę się upierał, to jest tylko moje zdanie.

L.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, stankiew62 napisał:

W USA w rejonach o podobnym klimacie jak w Polsce ASO zaleca tylko i wyłącznie 0W20.

Tam jednak jest nieco inny sposób eksploatacji auta - spokojniejsze przejazdy, większe odległości. W EU, a szczególnie w Polsce jest nieco inaczej jednak. Europejska instrukcja jak najbardziej dopuszcza 5W30 a nawet 5W40 w tych samych zakresach co 0W20. Rzadszy olej w teorii będzie miał mniejsze opory na zimno i tym samym mniejsze zużycie paliwa, przy ostrej jeździe za to może łatwiej zerwać film. 

25 minut temu, stankiew62 napisał:

tak mi przynajmniej tłumaczono, tyle że nie w naszym ASO

Z Frankenstein można jeździć tylko do jednego warsztatu (a od jakiegoś dłuższego czasu nawet ASO): MTS! :thumbup:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkałem w USA  i teraz mieszkam tutaj. Jeździ się podobnie. Odległości są większe, ale najczęściej po drogach lokalnych i w mieście. Dużo świateł, przestojów i dziur na drogach. Także uważam, że warunki są nawet trudniejsze niż u nas w Polsce.

Myślę także, że jeżeli zerwiesz film z 0W20, to z 5W30 pewnie też.

Upieram się dalej :)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, stankiew62 napisał:

Upieram się dalej :)

 

U nas 5w-30 jest przewidziane przez producenta jako alternatywa 0w-20, więc nie ma się przy czym upierać ;)

0w-20 w serwisie to raczej tylko na specjalne życzenie 

No i co właściwie ten 0w-20 ma nam dać lepszego niż 5w-30?

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, widze ze jest jak zawsze ale pozostawie to bez dalszego komentarza ...

 

..a wracajac do oleju silnikowego, mam dwie informacje, a mianowicie:

 

Subaru Polska  wedlug informacji z kilku ASO w Polsce zaleca 5w30 ale z norma minimum A3 a najlepiej A5 i moze byc z C,C1,C2,C3 lub bez to bez roznicy w Polsce

 

Subaru Niemcy, Austria i Szwajcaria zalecaja rowniez 5w30 ale uwaga !!!!!! norma GF-5 a nie A3 czy A5 jak Subaru Polska,

 

hmmm, skad az taka roznica skoro klimat mamy praktycznie ten sam z malymi wyjatkami,

norma ILSAC GF-5 jest norma USA a ACEA A3 czy A5 w Europie,

 

a co najlepsze, to to, ze Subaru DE, CH, A, mowi wprost ze absolutnie olej nie moze miec oznaczenia C, C1, C2 czy C3, natomiast dla Subaru Polska wedlug kilku ASO w Polsce to bez roznicy, 

 

pytanie brzmi:

- skad az takie dysproporcje?

- dlaczego za granica Polski sa inne zalecenia i wymagania skoro silnik jest ten sam?

- dlaczego normy ILSAC sa lepsze od ACEA?

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, OA77 napisał:

Subaru Polska  wedlug informacji z kilku ASO w Polsce zaleca 5w30

 

Moje ASO zaproponowało przy którymś przeglądzie 10W40 więc różnie z tym bywa. Mieli tylko Castrola.

 

Jeżdżę na 0W30.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, stankiew62 napisał:

Myślę, że warto uważnie poczytać instrukcję. W mojej wyraźnie napisano, że 5W30 tylko awaryjnie i tylko na krótko

W mojej nie ma nic o „awaryjnie” i „krótko” ;) Są wymienione trzy:

0W-20 - równoważny z olejem napełnianym w fabryce

5W-30

5W-40

 

norma to GF-5

lub

A3 lub A5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, stankiew62 napisał:

Mieszkałem w USA  i teraz mieszkam tutaj. Jeździ się podobnie. Odległości są większe, ale najczęściej po drogach lokalnych i w mieście. Dużo świateł, przestojów i dziur na drogach. Także uważam, że warunki są nawet trudniejsze niż u nas w Polsce.

Myślę także, że jeżeli zerwiesz film z 0W20, to z 5W30 pewnie też.

Upieram się dalej :)

na subaruxvUS  temat wyższości Świąt Bożego Narodzenia (0W20) nad Wielkanocnych (5W30) jest w top 10 :biglol:

a ja zmienię chyba na 0W30 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Snuff napisał:

na subaruxvUS  temat wyższości Świąt Bożego Narodzenia (0W20) nad Wielkanocnych (5W30) jest w top 10 :biglol:

a ja zmienię chyba na 0W30 :P

ja zmieniłem na 0w40 ale tylko dlatego że czesto smigam autostradami z obrotami na poziomie 4k + ;) Olej powinno się dobierać do warunków w jakich używamy auta dlatego w manulau jest podana taka dozwolona rozpiętość tzn 0w20-5w40. Zresztą macie wskazania temperatury oleju - więc możecie sami oszacować jaki olej lac/nie lac - jezeli czesto wskaznik pokazuje 110st C + nie lałbym 0w20 ( przy 180-190km/h potrafi pokazac temperature rzedu 120st C + testowałem na swoim sztruclu :mrgreen: ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.04.2019 o 08:56, pawels1 napisał:

o w końcu  ktoś cos mądrze napisał

że:

W dniu 6.04.2019 o 08:39, Karas napisał:

testowałem na swoim sztruclu :mrgreen:

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:  

p.s uważajcie na wulkanizatorów tzn jak wkręcają nakrętki na szpilki kół. Kazcie im najpierw wkręcać ręcznie nakrętkę na szpile a dopiero później pneumatem. Trafiłem na spieszącego się  imbecyla wulkanizatora który mi 2 szpile z nakrętkami zajechał <_<<_<

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.04.2019 o 15:22, OA77 napisał:

No wlasnie, widze ze jest jak zawsze ale pozostawie to bez dalszego komentarza ...

 

..a wracajac do oleju silnikowego, mam dwie informacje, a mianowicie:

 

Subaru Polska  wedlug informacji z kilku ASO w Polsce zaleca 5w30 ale z norma minimum A3 a najlepiej A5 i moze byc z C,C1,C2,C3 lub bez to bez roznicy w Polsce

 

Subaru Niemcy, Austria i Szwajcaria zalecaja rowniez 5w30 ale uwaga !!!!!! norma GF-5 a nie A3 czy A5 jak Subaru Polska,

 

hmmm, skad az taka roznica skoro klimat mamy praktycznie ten sam z malymi wyjatkami,

norma ILSAC GF-5 jest norma USA a ACEA A3 czy A5 w Europie,

 

a co najlepsze, to to, ze Subaru DE, CH, A, mowi wprost ze absolutnie olej nie moze miec oznaczenia C, C1, C2 czy C3, natomiast dla Subaru Polska wedlug kilku ASO w Polsce to bez roznicy, 

 

pytanie brzmi:

- skad az takie dysproporcje?

- dlaczego za granica Polski sa inne zalecenia i wymagania skoro silnik jest ten sam?

- dlaczego normy ILSAC sa lepsze od ACEA?

 

 

W wątku olejowym był taki diagram wstawiony z którego wynika że norma C3 odpowiada A3 i A5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2019 o 16:00, pawels1 napisał:

to pikus.   mnie nasmarował smarem miedzianym  szpilki   gdyby nie przegląd w aso  chyba  bym tego nie pisał

 

To pikuś ;)

Ja, po poprzednim właścicielu, wyciągnąłem pierścienie centrujące spod oryginalnych felg. Oczywiście sprasowane na placek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...