Skocz do zawartości

stankiew62

Nowy
  • Zawartość

    29
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O stankiew62

  • Tytuł
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE
  • Auto
    SUBARU FORESTER 2,5I TOURING 2014 (WERSJA USA)
  1. Wymiana oleju w skrzyniach CVT

    Ja wymieniłem po 60 tys. w MTS Dzierżoniów, bo tak mi podpowiedział pan Marek Kluszczyński (chociaż w książce serwisowej nic na ten temat nie piszą ). I nie żałuję. Wymiana była dynamiczna z wymianą filtra itd. Cena ok. Myślę, że trzeba. Czy ewentualnie serwis partycypuje cokolwiek w kosztach, trzeba pytać serwis. Ja ściągałem auto z USA, także mnie to tak czy owak nie dotyczyło.
  2. [SH] Ile gram czynnika powinno być w klimie [2.0D] 2011 r.

    Na sprężarce, przynajmniej u mnie tak jest. Przy okazji wymiany oleju w układzie warsztat sczytał dane j.w. Pod maską są dane ogólne tj. rodzaj czynnika i nic więcej. L.
  3. Przejechane prawie 80 tys. Olej Amsoil 0W20. Nie bierze
  4. Subaru z USA

    Mit; Forester i na Europę i na Stany jest robiony w Japonii. Natomiast Outback w USA. Jakość podobna. Kierunkowskazy ok, światła z przodu symetryczne do przeróbki. Przeciwmgielne z tyłu także. I to wszystko. Można kupić auto bite, topione i inne, podobnie jak u nas. Ale można także sprawdzone i z historią. Wyposażenie podobne. Zawieszenie identyczne. Serwis bez problemu ( ja MTS z Dzierżoniowa ). Pozdrawiam. L.
  5. Legacy MY 13 2,5 na Cvt

    Mam Forestera z USA, ale właśnie z Twoim silnikiem 2,5. Od nowości jeżdżę na oleju 0W/20 Amsoil. Polski serwis zalecał 5W/30. Amerykański serwis jednoznacznie tylko 0W/20. Auto kupione w Stanach, Filadelfia, a więc klimat podobny jak u nas. Nie bardzo wiem, skąd w Polsce 5W/30. Instrukcja mówi, że tylko awaryjnie i nie ma tutaj znaczenia klimat i warunki zewnętrzne. Decyzja należy do Ciebie, aczkolwiek czy na pewno jest nad czym?
  6. Forester 2014/2015 2,5 USA

    FB25 do forka jest optymalne, 2 to za mało, z turbiną nie każdy lubi. U mnie jest ok, spalanie oleju minimalne i tylko po dłuższej jeździe autostradowej. Auto praktyczne na codzień, ciche, dobrze zrobione. Polecam
  7. Outback czy Forester

    Mam Forestera wprawdzie, ale silnik 2,5 i CVT. Najechane około 40 tys. i jest ok. Oleju w normalnym użytkowaniu nie bierze, natomiast po szybkiej jeździe autostradowej cokolwiek ( ok. 100 ml po tysiącu autostrady na tempomacie 140 ). Jak dla mnie moc w sam raz, z wyprzedzaniem kłopotu nie ma. Z drugiej strony mam kolegę z XT, najechane około 60 tys. i jest bardzo zadowolony. Decyzja trudna
  8. Działanie klimatyzacji

    Sama klimatyzacja jest ok, wewnątrz nie słychać załączania. Fajnie i szybko schładza czyli w samym aucie jest wszystko w porządku. Obroty stabilne, nie spadają. Natomiast stojąc obok auta wyraźnie słychać kiedy klimatyzacja się włacza i wyłacza. Robi to głośno i często. Robiłem serwis klimy w typowym warsztacie tylko od klimatyzacji; zmniejszył odległość na tarczce sprzęgła klimy. Załacza ciszej, ale niewiele. Podobna tak ma być, aczkolwiek w żadnym moim poprzednim aucie czegoś takiego nie było. Mam mieszane uczucia.
  9. Forester XT MY15 vs Outback SBD MY13

    Sporo racji ma każdy z piszących powyżej. Ja ze swojej strony mogę powiedzieć, że szkoda iż w Polsce nie sprzedaje się Foresterów z silnikiem 2,5 i CVT. Ja takowym jeżdżę na codzień i wydaję mi się to optymalne dla tego auta. Diesel jak diesel, nie każdy lubi. 2,0 benzyna za słaba jednak, XT uczucia mieszane. I tak na marginesie; byliśmy na urlopie ze znajomymi, którzy bujali sie BMW X6. Subaru spokojnie dało radę Pozdrawiam
  10. rzadkie gaśnięcie auta

    Objawy jednoznacznie wskazują na czujnik położenia wału ( wałka rozrządu ). Musi być uszkodzony i w zależności od położenia raz pali, innym razem nie. Z upływem czasu objawy będą narastać. Dobrze byłoby także podpiąc auto do komputera diagnostycznego. Także nie wpadaj w panikę. Zrobisz i będzie ok.
  11. rzadkie gaśnięcie auta

    Czujnik położenia wału. Warto sprawdzić.
  12. Rejestracja "anglika" bez przekładki od 1 stycznia 2015

    Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości zarejestrowania takiego auta i mam nadzieję, że tak pozostanie.
  13. Jesienna Czarnogóra Forkiem

    Rewelacja
  14. Zmiana "biegów" w CVT w trybie D

    Powtórzyłem sytuację jak na filmiku wyżej jota w jotę i nie było żadnego problemu z wjechaniem na krawężnik.
  15. plusy i minusy 2,5 benzyna w automacie

    2,5 benzyna w automacie z tego rocznika to pewnie będzie skrzynia CVT. Auto super do jazdy, natomiast nie jestem przekonany czy dla Ciebie będzie ok. Dopuszczalna masa przyczepy to 1,5 t. Może być trochę mało.
×