Skocz do zawartości

stankiew62

Nowy
  • Zawartość

    37
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O stankiew62

  • Tytuł
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE
  • Auto
    SUBARU FORESTER 2,5I TOURING 2014 (WERSJA USA)

Ostatnie wizyty

68 wyświetleń profilu
  1. Przeglądy - czy warto w ASO ?

    Jeżeli dbasz o auto, to tylko w ASO. Ale w ASO nie tylko z nazwy. To moje pierwsze subaru i trzymam się tej zasady. Nie żałuję
  2. Przegląd techniczny

    Brak wpisu w dowodzie o LPG ( podobnie jak brak adnotacji w DR o przystosowaniu pojazdu do ciągnięcia przyczepy ) to po 13 listopada usterka istotna skutkująca negatywem na OBT. Jeszcze raz: f-ra bądź rachunek za założenie instalacji LPG od upoważnionego gazownika, butla z dopuszczeniem do użytkowania ( protokół badź decyzja dozoru ) itd. Z tym do WK, który robi wpis do DR i dopiero teraz na SKP. Tak to powinno się odbywać. L.
  3. Przegląd techniczny

    Procedura jest taka: faktura lub rachunek za założenie instalacji LPG, protokół dopuszczenia butli gazowej przez dozór do użytkowania ( z numerem butli oraz datą ) plus co tam jeszcze masz. Z tym wszystkim do WK, który robi wpis w dowodzie o instalacji LPG. I dopiero teraz na SKP na przegląd okresowy pojazdu. Zgodnie z przepisami tak to powinno wyglądać. Warto jednak porozmawiać ze swoim WK, jak oni to widzą L.
  4. Ranking ASO Subaru

    Mam to szczęście, że mieszkam niedaleko MTS Subaru w Dzierżoniowie. Serwis bardzo ok. Ceny normalne. Może tam spróbujcie?
  5. karta SD z navi

    Dziwne, w moim Foresterze kupiłem w ASO mapy na Europę i wszystko chodzi. Bez żadnych przeróbek i bólu. Forester z USA, 2014.
  6. Forestex XT skrzynia CVT

    Książka nie zaleca, mądre serwisy tak. Ja wymieniłem dynamicznie przy 60 tys. bo tak doradził mi właśnie autoryzowany serwis Subaru. Konkretnie MTS Dzierżoniów. I tam właśnie to zrobiłem. Koszty do przyjęcia. Sama usługa nie jest droga, natomiast olej do skrzyni owszem.Ale moim zdaniem, każdy kto zamierza pojeździć dłużej powinien do zrobić
  7. Największy przebieg Forestera z nowym silnikiem benzynowym FB20 2.0

    FB 2,5, ok. 86 tys. Wszystko ok, średnie spalanie na teraz 8,5 l.
  8. Jaki rocznik wybrać

    Na swoim mam już od nowości prawie 90 tys. Żadnych uwag ( tylko pozytywne ).
  9. Wymiana oleju w skrzyniach CVT

    Ja wymieniłem po 60 tys. w MTS Dzierżoniów, bo tak mi podpowiedział pan Marek Kluszczyński (chociaż w książce serwisowej nic na ten temat nie piszą ). I nie żałuję. Wymiana była dynamiczna z wymianą filtra itd. Cena ok. Myślę, że trzeba. Czy ewentualnie serwis partycypuje cokolwiek w kosztach, trzeba pytać serwis. Ja ściągałem auto z USA, także mnie to tak czy owak nie dotyczyło.
  10. [SH] Ile gram czynnika powinno być w klimie [2.0D] 2011 r.

    Na sprężarce, przynajmniej u mnie tak jest. Przy okazji wymiany oleju w układzie warsztat sczytał dane j.w. Pod maską są dane ogólne tj. rodzaj czynnika i nic więcej. L.
  11. Przejechane prawie 80 tys. Olej Amsoil 0W20. Nie bierze
  12. Subaru z USA

    Mit; Forester i na Europę i na Stany jest robiony w Japonii. Natomiast Outback w USA. Jakość podobna. Kierunkowskazy ok, światła z przodu symetryczne do przeróbki. Przeciwmgielne z tyłu także. I to wszystko. Można kupić auto bite, topione i inne, podobnie jak u nas. Ale można także sprawdzone i z historią. Wyposażenie podobne. Zawieszenie identyczne. Serwis bez problemu ( ja MTS z Dzierżoniowa ). Pozdrawiam. L.
  13. Legacy MY 13 2,5 na Cvt

    Mam Forestera z USA, ale właśnie z Twoim silnikiem 2,5. Od nowości jeżdżę na oleju 0W/20 Amsoil. Polski serwis zalecał 5W/30. Amerykański serwis jednoznacznie tylko 0W/20. Auto kupione w Stanach, Filadelfia, a więc klimat podobny jak u nas. Nie bardzo wiem, skąd w Polsce 5W/30. Instrukcja mówi, że tylko awaryjnie i nie ma tutaj znaczenia klimat i warunki zewnętrzne. Decyzja należy do Ciebie, aczkolwiek czy na pewno jest nad czym?
  14. Forester 2014/2015 2,5 USA

    FB25 do forka jest optymalne, 2 to za mało, z turbiną nie każdy lubi. U mnie jest ok, spalanie oleju minimalne i tylko po dłuższej jeździe autostradowej. Auto praktyczne na codzień, ciche, dobrze zrobione. Polecam
  15. Outback czy Forester

    Mam Forestera wprawdzie, ale silnik 2,5 i CVT. Najechane około 40 tys. i jest ok. Oleju w normalnym użytkowaniu nie bierze, natomiast po szybkiej jeździe autostradowej cokolwiek ( ok. 100 ml po tysiącu autostrady na tempomacie 140 ). Jak dla mnie moc w sam raz, z wyprzedzaniem kłopotu nie ma. Z drugiej strony mam kolegę z XT, najechane około 60 tys. i jest bardzo zadowolony. Decyzja trudna
×