Jump to content

salo

Nowy
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutralny

About salo

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Siemianowice Śląskie
  • Auto
    Honda Civic IX 1.8

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ostatecznie padło na audi a4 allroad z 2015 roku, czyli jeszcze z tradycyjnym mechanicznym quattro. Silnik 2.0 224KM ponoć już nie sprawia problemów jak przedliftowe. Główne ryzyko to skrzynia stronic, czyli DSG, gdzie koszty mogą być wyższe niż w subarowskim cvt. Zakup u dealera z roczną gwarancją i wzglednie niskim przebiegiem 75tys. Jeździ super, nie ma porównania co do dynamiki z moim civikiem. Prowadzenie się też bardzo dobrze. Spalania jeszcze nie zdążyłem przetestować, ale myślę, że ok 2litry więcej. Pierwsze rozczarowanie, to brak streamowania muzyki przez bluetooth, co jest dla mnie n
  2. Ja nie rozważałem 3. generacji forestera głównie ze względu na wyposażenie wnętrza jak z poprzedniej epoki. Niestety, ale to jest dla mnie nie do przeskoczenia. Brałem pod uwagę forestera sj albo outbacka, natomiast prawdopodobnie ostatecznie zdecyduję sie na a4 b8 allroad. Właściwości terenowe oczywiście gorsze od subaru, ale w innych aspektach, które się dla mnie liczą powinno być co najmniej porównywalnie, a czasem lepiej (audio bang&olufsen!) Dam znać, na czym stanęło
  3. To akurat auto z polskiego salonu
  4. Jakbym miał kupować to XT 4, ale wczoraj widziałem XT 3 i prezentował się super z wlotem powietrza na masce[emoji4] Co do drugiej części, to nie jest to łatwa decyzja, dlatego cały czas się wahamy[emoji4]
  5. A jak wygląda ewentualny pobór oleju w silnikach FB25 (np outbacki w Europie albo Forestery z US)? Trzeba się liczyć z jakimś stałym spalaniem? Rozważam zakup outbacka MY16 właśnie z takim silnikiem. Auto ma nalatane ok 120tys km w sumie i większość na gazie. Właściciel twierdzi, że zwykle nie dolewał, ale przy ostrzejszej jeździe i hamowaniu silnikiem zdarzyło mu się, że auto sygnalizowało niski poziom oleju i musiał coś tam dolać. Czy też macie podobne doświadczenia, czy spalanie oleju przy hamowaniu silnikiem może świadczyć o pierwszych problemach np z uszczelniaczami zaworowymi?
  6. Teraz najmocniej rozważam Outback V z silnikiem 2.5 po lifcie. Nawet mam jednego na oku, który mieści się w moim nieco naciągniętym budżecie. Minusy to wyposażenie Active i to, że jeździ już prawie 120tys na gazie. Poza tym trochę obawiamy się gabarytów przy jeżdżeniu na codzień, parkowaniu w mieście itp. Teraz jeździmy civiciem w wersji executive i trochę ciężko zrezygnować z niezłego audio, skórzanych siedzeń, czy systemu keyless. Outback to byłoby rozsądne rozwiązanie ze względu na mniejsze spalanie niż XT (z gazem lub bez), nieco lepszy komfort i pakowność przy dłuższych wyjazdach, teorety
  7. salo

    LPG w Subaru

    V generacja (z wtryskiwaczami LPG i pompą przy butli). Działa ponoć bezproblemowo od 5 lat. Po przełączeniu na gaz nie spala benzyny (brak dotrysku). Ogólnie całość wygląda ciekawie. Czy po tych 5 latach można sie spodziewać problemów, czy raczej nie ma co się bać auta z taka instalacją?
  8. salo

    LPG w Subaru

    Czy zakup Outbacka rocznik 2015 z silnikiem FB25 i założoną już instalacją z wtryskiem w fazie ciekłej Vialle to dobry pomysł? Czy to jest dobra instalacja do tego silnika i powinienem pojeździć na niej przez najblizsze lata przy odpowiednim serwisowaniu, czy lepiej szukać auta bez instalacji? W sumie nie mam presji na LPG, ale OBK w sprzedaży jest jak na lekarstwo, więc rozważam też opcje z gazem.
  9. Ja rzeczywiście na codzień jeżdżę głównie po mieście (ok. 8 km w jedną stronę) i oczywiście SUV nie jest do tego niezbędny. Natomiast nie planujemy mieć 2 samochodów, dlatego potrzebne jest auto uniwersalne, które sprawdzi się też na weekendowe wyjazdy w góry (również w zimie), do którego zmieści się spory pies w bagażniku i którym można jechać raz lub 2 razy do roku w dłuższą podróż z namiotem. Jeżdżąc civikiem zdarzało się, że rezygnowaliśmy z wjazdu w niektóre miejsca w obawie o to, że utkniemy lub uszkodzimy samochód. Raz wyciągano nas w Beskidach z zaspy (właściwie auto już powoli zjeżdża
  10. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi! XT byłby super i bardzo kusi, ale wiem, że 2.5 by wystarczył i jednocześnie spałbym spokojniej. Słyszałem, że lubią trochę popijać olej, ale jeżeli to są niewielkie ilości, to mógłbym z tym żyć. Nie myślałem nigdy o sprowadzaniu auta z USA. Czytałem jedynie, że nie jest to za bardzo opłacalne, chyba że na mienie przesiedleńcze. Stąd z podejrzeniem patrzę na wszystkie oferty samochodów pochodzących z USA. Zdarzają się w dobrych cenach, ale zakładam, że musi być tego jakaś przyczyna. Zastanawiam się dlaczego sprowadzacie XT ze Stanów skoro są dostępn
  11. Witam wszystkich serdecznie Od jakiegoś czasu rozważam zakup używanego forestera SJ lub outbacka z podobnych roczników z wskazaniem na forka, bo ładniejszy i bardziej zgrabny do miasta:-) Właściwie, to decyzja już praktycznie zapadła i myślałem tylko nad wyborem wersji benzynowej, kiedy zacząlem nieco bardziej drążyć temat skrzyń CVT. O ile w Polsce i chyba ogólnie w Europie nie mają opinii bardzo awaryjnych, tak w USA opisów awarii w internecie jest bardzo dużo. Wiele skrzyń pada około przebiegu 100tys mil (160tys km), a egzemplarze często jeżdżące w terenie nawet dużo szybciej.
  12. Cześć wszystkim! Od jakiegoś czasu intensywnie czytam forum i powoli dojrzewam do zakupu mojego pierwszego Subaru. Na razie waham się jeszcze między Foresterem a Outbackiem
×
×
  • Create New...