Skocz do zawartości

Olej silnikowy Subaru XV 156PS


OA77

Rekomendowane odpowiedzi

Lexus JP też niby zaleca 0/20 a ASO leje 5/30.

Opcje są dwie:

1) faktycznie u nas lepiej się sprawdza 

2) spisek rodzimych dilerów mający na celu zarżnięcie silników dzień po gwarancji 

 

A poważnie to nie ma znaczenia. Jak ktoś chce zmieniać w N/A co 8 tysięcy przy w miarę normalnej jeździe to proszę bardzo. 

 

Muszę zgłębić temat bo jeśli w innych markach fetysz oleju jest na podobnym poziomie to niezłym biznesem byłby punkty wymiany oleju przed autostradą i na zjazdach.

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, OA77 napisał:

Ktory bedzie najbardziej optymalny:

 

https://produkte.liqui-moly.biz/special-tec-dx1-5w-30-7.html

 

czy

 

https://produkte.liqui-moly.biz/special-tec-f-5w-30-10.html

 

jesli ktos z Was ma wiedze to prosze o info :)

 

dziekuje:)

 

A czy subaru nie zaleca przypadkiem ACEA A3? Jeśli tak, to ten F odpada na pewno (ford jakoś lubi niskie lepkości), dla pierwszego ACEA w ogóle nie jest podane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, RoadRunner napisał:

Muszę zgłębić temat bo jeśli w innych markach fetysz oleju jest na podobnym poziomie to niezłym biznesem byłby punkty wymiany oleju przed autostradą i na zjazdach.

Na MOP-ach można rozstawić namiociki serwisowe. Towarzystwo stojące w kolejce do kibla lub po żarcie na pewno chętnie wymieni olej :)

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa wyjasniona, wklejam kawalek meila z Subaru z Niemiec:

 

generell lässt Subaru wie die meisten asiatischen Hersteller viele Ölformulierungen zu, somit könnten Sie auch das angesprochene Special Tec F 5W-30 verwenden.
Da aber das Special Tec DX1 von seiner Formulierung her besser auf asiatische und amerikanische Motoren abgestimmt ist, war es eben meine erste Empfehlung.
Hinzu kommt, dass dieses Öl mit der Freigabe GM dexos1 Gen2 über eine der neusten Benzinerfreigaben verfügt und somit einen besonderen Verschleißschutz bietet.
 

to znaczy ze zalecaja z tych dwoch o ktore pytalem Special Tec DX1 5w30 z norma GF-5

 

temat do zamkniecia, dziekuje za udzial:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Zyzol napisał:

Na MOP-ach można rozstawić namiociki serwisowe. Towarzystwo stojące w kolejce do kibla lub po żarcie na pewno chętnie wymieni olej :)

 

No właśnie chyba nie.

Nie chodzi o to, żeby częściej wymieniać. Tylko żeby jakoś cudownie zapewnić sobie lepsze samopoczucie.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 5.04.2019 o 15:22, OA77 napisał:

- skad az takie dysproporcje?

- dlaczego za granica Polski sa inne zalecenia i wymagania skoro silnik jest ten sam?

- dlaczego normy ILSAC sa lepsze od ACEA?

 

Normy ILSAC nie są lepsze, są inne. ILSAC to normy wypracowane przez producentów japońskich i amerykańskich dla aut benzynowych. W USA auta z Dieslem to w głównej mierze ciężarówki i norma stricte amerykańska API oznacza oleje dla Diesla literą C (jak commercial). W Europie ACEA stoi od jakiegoś czasu na stanowisku, że każdy olej ma się nadawać i do benzyny i do Diesla, stąd normy A (benzyna) i B (Diesel) zawsze występują obecnie w parach. Oleje z "C" (również benzyna i Diesel oczywiście) dają po spaleniu mniejszą ilość popiołów, więc są wymagane do silników z filtrami cząstek stałych (Diesel - DPF, a pewnie niedługo także benzyna - GPF), oraz trójdrożnymi katalizatorami (TWC, np. w BMW).

W polskiej instrukcji Subaru jest podane zwykle ILSAC lub API lub ACEA i wystarczy, że olej spełnia jedną z tych norm. Jeśli chodzi o właściwości oleju to oleje "lekkobieżne" to A5, C2 i C1, a "normalne" to A3, C3 i C4 (chodzi m. in. o parametr HTHS). Olej C2 chroni lepiej od A5, a C3 lepiej od A3. C2 i C3 zwykle mają API najwyższe SN (2010), podczas gdy A3 i A5 tylko API SL (norma z 2004 roku). A ILSAC GF-5 (2010) = API SN + oznaczenie Resource Conserving.

Edytowane przez TOMA52
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toma, dziekuje za szczegolowy opis, kazda informacja sie przydaje,

 

ja teraz na pierwszym przegladzie mam wlany olej

 

942167985_Screenshot_2019-04-19SpecialTecDX15W-30.thumb.png.8e8e5a01fec8cd360282ffbdb288cf27.png

 

a na nastepnym czyli przy 30.000km bede mial wlany ten

 

82473251_Screenshot_2019-04-19SpecialTecAA5W-30-Motorle.thumb.png.c10496b937e76335accf8851e0e5f6ea.png

 

tak wiec poki co zostaje przy tej firmie jesli chodzi o oleje z uwagi na moje wczesniejsze doswiadczenia z innymi firmami olejarskimi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...