Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, Skodziarz napisał:

 

No właśnie widać coś odwrotnego :krecka_dostal:

 

Miałem na myśli konkurentów z początku tego wątku, propozycji dla @PRIMAR na następne auto po XV.

O ile dobrze pamiętam to było tam między innymi o Mazdzie CX-3 i Infinity QX-30. Te akurat są sporo mniejsze.

 

4 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

 

czyli jak zawsze diabel tkwi w szczegolach - jakby zmierzyli wnetrze Sorento bez szyberdachu (w wersji bazowej), to by sie okazalo, ze jest znacznie pojemniejsze niz w Forku... bo teraz poroznywac Forka bez szyberdachu z Sorento, ktory ma ogromny dach panoramiczny, to tak troche nie fair... ale zgoda, taka "ciekawostka" przykuwa uwage czytelnikow (ale ile w niej prawdy, to mniej wazna rzecz ;):biglol: )

Coś źle mnie zrozumiałeś i tabelkę również.

Sorento bez szyberdachu - 674 (z takowym - brak danych)

Forester bez szyberdachu - 675 (z takowym - 666)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie tylko, gdzie dostali do testow wersje Sorento bez szyberdachu (bo praktycznie nie wystepuje w przyrodzie - wersji bazowej prawie nikt nie kupuje, przynajmniej u nas)

 

podejrzewam, ze zmierzyli wersje z panorama i tyle (a o dodaniu gwiazdki zapomnieli - stad brak danych dla wersji bez szyberdachu)

organoleptycznie wnetrze Sorento jest duzo przestronniejsze niz w Forku - wiem, bo mialem do czynienia z tym autem

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

pytanie tylko, gdzie dostali do testow wersje Sorento bez szyberdachu (bo praktycznie nie wystepuje w przyrodzie - wersji bazowej prawie nikt nie kupuje, przynajmniej u nas)

 

podejrzewam, ze zmierzyli wersje z panorama i tyle (a o dodaniu gwiazdki zapomnieli)

organoleptycznie wnetrze Sorento jest duzo przestronniejsze niz w Forku - wiem, bo mialem do czynienia z tym autem

Śmiała hipoteza. W artykule jest ponad 400 pomiarów, spora część z szyberdachem oznaczone gwiazdką. Nie sposób to zweryfikować bo "motor" nie występuję online a ja nie mam tego nr. Może ktoś z czytelników ma takowy i nas oświeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Michał W. napisał:

Śmiała hipoteza. W artykule jest ponad 400 pomiarów, spora część z szyberdachem oznaczone gwiazdką (...)

 

to czemu w przypadku Sorento zmierzyli tylko jedna wersje, skoro wystepuje wersja bez i z szyberdachem (ta druga znacznie czesciej, wiec latwiej ja dorwac do testow)?

 

tak na marginesie: pismacy motoryzacyjni to kasta sama w sobie i to, co wypisuja, szczegolnie w testach porownawczych, nalezy traktowac ze sporym przymruzeniem oka... ;)

 

 

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

to czemu w przypadku Sorento zmierzyli tylko jedna wersje, skoro wystepuje wersja bez i z szyberdachem?

 

tak na marginesie: pismacy motoryzacyjni to kasta sama w sobie i to, co wypisauja, szczegolnie w testach porownawczych, nalezy traktowac ze sporym przymruzeniem oka... ;)

Nie mierzą przecież wszystkich dostępnych wersji na rynku tylko te które dostają do testów.

Osobiście zakładam, że mieli taką wersję jak napisali i pomiar jest prawidłowy. 

Te dane nie muszą pochodzić z testów porównawczych, nie zostały one wykonane podczas jednej akcji tylko na przełomie miesięcy/lat podczas tworzenia artykułów o danym modelu dziennikarze każdy z nich mierzą standardową metodą i teraz te dane zebrali razem. Oczywiście błąd mógł wkraść się we wszystko co napisali, tego nie wiemy. ;)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Michał W. napisał:

O ile dobrze pamiętam to było tam między innymi o Mazdzie CX-3 i Infinity QX-30. Te akurat są sporo mniejsze.

 

Tego nikt nigdy nie kwestionował... Już od dawien dawna ustalone jest, że realnymi konkurentami XV są samochody, które wymieniłem - często znacznie krótsze, a jak nie, to z gigantycznym (w porównaniu do XV) bagażnikiem.

Nie ma co zaklinać rzeczywistości - Subaru są duże tylko dlatego, że firma trzyma się przedpotopowej architektury napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.09.2019 o 15:41, GREGG napisał:

No i czerwony XV się sprzedał błyskawicznie, mimo że cena wywoławcza wydawała się mocno wyśrubowana...

 

A moim zdaniem była bardzo niska. Ponad rok szukałem rodzicom XV w czerwieni i w mojej opinii ta oferta była rewelacyjna. :thumbup:

Suma summarum, od maja rodzice mają grafitowego plusa :wub:

image.png.1383391c2bd82ab026b7d8db04dfeb63.png 

Edytowane przez OWOC
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

tak na marginesie: pismacy motoryzacyjni to kasta sama w sobie i to, co wypisuja, szczegolnie w testach porownawczych, nalezy traktowac ze sporym przymruzeniem oka... ;)

 

 

 

Trochę tak. Renegade większy od Cherokee, Wranglera i Compassa (tu remis) :) Zawsze w takich zestawieniach wychodzą „ciekawostki”, które niekoniecznie przekładają się na rzeczywistość, bo co mi po tym, że mogę jeździć w cylindrze, gdy siedzę upchnięty, jak śledź w puszce :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Skodziarz napisał:

 

Tego nikt nigdy nie kwestionował... Już od dawien dawna ustalone jest, że realnymi konkurentami XV są samochody, które wymieniłem - często znacznie krótsze, a jak nie, to z gigantycznym (w porównaniu do XV) bagażnikiem.

Nie ma co zaklinać rzeczywistości - Subaru są duże tylko dlatego, że firma trzyma się przedpotopowej architektury napędu.

Firma trzyma sie swojego patentu na naped „symetryczny” . Wlasnie ze wzgledu na ten naped i jego skutecznosc ludziska kupuja te auta. Pewnie byles w Szwajcarii i widziales ile tam jezdzi plejad. Zastanawiales sie dlaczego? ;) Subaru sa w srodku duze, wieksze niz auta konkurencji. Mi sie wydaje ze to czesciowo przez to ze glownym ich rynkiem jest USA . XV   To tak naprawde kompakt i imo powinien byc zestawiany np z golfem a nie z nissasem

jukiem czy skoda na plycie podlogowej vw polo. Nie zebym w jakis sposob bronil tego auta bo zdania na temat taniosci jego wykonania nie zmienie. Nie mniej jednak ciezko znalezc cos po XV co byloby rownie duze  mialo awd , podwyzszone zawieszenie i miescilo sie w budzecie XV

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Skodziarz napisał:

Nie ma co zaklinać rzeczywistości - Subaru są duże tylko dlatego, że firma trzyma się przedpotopowej architektury napędu.

"Przedpotopowa architektura napędu" dla większości użytkowników Subaru traktowana jest jako zaleta. ;)

Dla fanów standardowych rozwiązań jest zdecydowanie więcej aut na rynku. :)

  • Super! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał:

Zastanawiales sie dlaczego?

 

Dlatego, że Subaru jest tam zdecydowanie najtańszym 4x4 (poza Dusterem) i ludzie, którzy traktują samochód jak narzędzie, wybierają to co tanie i spełnia zadanie. A 4x4 tam to niemalże mus. Swoje dopełnia pewnie to, że europejska centrala Subaru jest w Szwajcarii ponoć (? - tak mi się obiło o oczy).

Podobnie jest zresztą w Austrii - w Wiedniu zobaczenie XV jest mniej prawdopodobne niż Bugatti, RR czy Lambo. Za to jak pojedzie się w góry, to znacznie łatwiej jest już jakieś Subaru zobaczyć.

Takie podejście rozumiem :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Michał W. napisał:

"Przedpotopowa architektura napędu" dla większości użytkowników Subaru traktowana jest jako zaleta. ;)

 

...ponieważ dali sobie wmówić, że tak jest. Subaru obiecuje wiele: 

- wstęp do elitarnego klubu miłośników (fanatyków?) Subaru, którzy najklejają świnki i się na drodze pozdrawiają

- posiadanie auta innego niż wszystkie inne

- 4x4 które przewyższa niemalże wszystko inne (że w tej chwili do rozwiązanie prawie identyczne z Haldexem się już nie wspomina :) )

itp.

Później w praniu wychodzi, że inni producenci robią inaczej dlatego, że po prostu to się bardziej sprawdza, a Subaru nie stać na R&D więc klepie dalej to, czego się nauczyło :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Skodziarz napisał:

 

...ponieważ dali sobie wmówić, że tak jest. Subaru obiecuje wiele: 

- wstęp do elitarnego klubu miłośników (fanatyków?) Subaru, którzy najklejają świnki i się na drodze pozdrawiają

- posiadanie auta innego niż wszystkie inne

- 4x4 które przewyższa niemalże wszystko inne (że w tej chwili do rozwiązanie prawie identyczne z Haldexem się już nie wspomina :) )

itp.

Później w praniu wychodzi, że inni producenci robią inaczej dlatego, że po prostu to się bardziej sprawdza, a Subaru nie stać na R&D więc klepie dalej to, czego się nauczyło :D

 

 

Proszę nie pisz tego wszystkiego.

Pozwól nam omamionym przez Subaru żyć w naszym Ciemnogrodzie i być szczęśliwym w błogiej nieświadomości.

;):D

A sam jako człowiek oświecony wypisz się szybko z tego zaścianka niewiedzy. :)

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szwajcarzy to specyficzny narod ktory nie lubi nie precyzyjnych nie dzialajacych rozwiazan. Czy jest tanie? Ciezko powiedziec bo w tym kraju wszystko jest drogie nawet zarcie w mc kawa + burger i z konta znika 100 pln:facepalm: . Natomiast jedno jest pewne i udowodnione tzn taka konstrukcja napedu sprawdza sie w ciezkich warunkach dlatego im wyzej m.n.p.m tym wiecej Subaryn.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Michał W. napisał:

Nie mierzą przecież wszystkich dostępnych wersji na rynku tylko te które dostają do testów.

Osobiście zakładam, że mieli taką wersję jak napisali i pomiar jest prawidłowy (...)

 

byc moze... ale w takim wypadku szkoda, ze nie pofatygowali sie dostac do testow i pozostalej wersji

 

OT: poszperalem wczoraj troche i bardzo sie zdziwilem, gdy przeczytalem, ze Polska to ponoc jedyny rynek w UE, na ktorym jest oferowane Sorento z silnikiem 2.0 CRDi (ze wzgledow podatkowych)

jak widac, gdy producent naprawde chce, to potrafi sie dostosowac do potrzeb lokalnego rynku, nawet i niezbyt duzego w skali swiatowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

jak widac, gdy producent naprawde chce, to potrafi sie dostosowac do potrzeb lokalnego rynku, nawet i niezbyt duzego w skali swiatowej

No właśnie. A „nasz” producent nawet nie jest w stanie przygotować kilku aut w docelowej specyfikacji na prezentację :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Karas napisał:

Natomiast jedno jest pewne i udowodnione tzn taka konstrukcja napedu sprawdza sie w ciezkich warunkach dlatego im wyzej m.n.p.m tym wiecej Subaryn.

 

No tak - dlatego na Syberii (poza Nowosybirskiem, na prowincji - w Zurychu czy Bazylei też mało Subaru, aż zapytałem kolegi, który tam pracuje) najwięcej jest UAZów, a nie znajdzie się wielu Maserati Levante.

Wszystko gra, tylko my jesteśmy w Polsce, Austrii i innych miejscach, gdzie... to po prostu nie ma sensu. Najmniejszego :) Bo czy jest sens jeździć traktorem po autostradzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tematu "Zamiast czego XV", więc wstawię tutaj.

 

Na parkingu dzis rano podszedł do mnie gość, który przyjechał Jeepem Wranglerem zapytać, jak mi się jeździ XV.

Przeprowadził się niedawno z USA do Austrii i przytachał ze sobą tego Jeepa, ale nie sprawdza się za bardzo w warunkach Wiednia i okolic (no raczej! :) ), więc chce zmienić na coś poręcznego. W Stanach było mnóstwo Crosstreków i mu się spodobały (szukał 4x4, które sprawdziło się w Jeepie), więc wpadł na pomysł kupienia sobie takiego tutaj, tylko nie potrafił znaleźć nikogo, kto mógłby się podzielić wrażeniami, bo w Wiedniu XV jak na lekarstwo.

Nie odradziłem mu :D Powiedziałem o największych, w mojej opinii wadach, czyli delikatności konstrukcji (w sensie blach i plastików), kiepskim wyciszeniu, wysokiej wadze i małym bagażniku, jednocześnie stwierdzając, że poza tym, to bardzo przyzwoite auto, szczególnie patrząc na "bang for the buck" w Austrii.

Z punktu widzenia kierowcy Wranglera, wyciszenie i waga nie będą stanowiły problemu w XV :biglol:

 

Ciekawe, czy kupi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, przemo76 napisał:

jeżdże xv dwa miesiące, jest to moje 5 subaru i jakoś nie mogę się z nim zaprzyjaźnić :) będę sprzedawał i wrócę do outbacka raczej

 

przemo76, to moze napisz, co Ci nie przypasowalo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, przemo76 napisał:

jeżdże xv dwa miesiące, jest to moje 5 subaru i jakoś nie mogę się z nim zaprzyjaźnić :) będę sprzedawał i wrócę do outbacka raczej

I jeszcze napisz jaka wersja, nowe czy używane, rocznik itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...