Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

Obejrzałem ASX 2020... cóż w środku 'bida' straszna, lata 80-te. W jednym dniu zasiadłem też za kierownicą Kony, lepiej, ale faktycznie jest bardzo mała. Dalej były Renegade i Compass, wnętrza surowe, ale o kilka klas wyżej od ASX i na koniec XV... w nim to już Bizancjum, aż za dużo "chromu", fortepianowej czerni i różnych innych materiałów.

Sprawdzałem pozycję za kierownicą, w ASX nie ma wygodnej pozycji, siedzisko dużo za krótkie i nie ma podparcia uda... chyba, że ustawimy fotel wysoko... jak w traktorze. Kierownica ma bardzo mały zakres regulacji, ot samochód dla niskich Japończyków. W Konie pozycja dużo lepsza, ale do super komfortowej w obu Jeepach daleko. I tutaj niespodzianka, w XV jest tak jak w Jeepach, mogę wybrać doskonałą pozycję za kierownicą.

Reasumując, chyba nawet nie chce mi się przejechać ASX 2020, przypomniał mi się Nissan Terrano II, a liczyłem na troszeczkę klimatu Pajero. ;)

Edytowane przez TomekNN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV jest obszerniejszy z tyłu od ASX (wersja 2020 to pogłębiony fl + nowy silnik i wyposażenie). Z przodu miejsca jest porównywalnie, ja ze swoimi 182 cm. nie mam kłopotu by w Mitu zająć wygodną pozycję.

 

ASX jest niestety (piszę o ośce) mocno podsterowny, a także wrażliwy na wiatr.

Piszę o wersji 1,6 benzyna.

 

Nie wiem jak jeździ nowy z 2 litrowym motorem (w Outlanderze dupy ten silnik nie urywał).

 

IMO, jak ktoś chce wydać trochę ponad 100 kPLN to bez dwóch zdań Subaru i nie ma co patrzeć na ASX.

Jeśli jakąś granicą jest 70 kPLN (ja dałem nieco mniej, na nowy model pewnie też będą promocje) to wybór robi się oczywisty. ASX jest odporny na trudne miejskie warunki eksploatacji, ma trwałe, solidne zawieszenie (również objęte 5 letnią gwarancją), jest prosty (konotacje do lat 80-tych poczytuję jako komplement dla tego auta) i mam nadzieję bezawaryjny (za 3 tygodnie pęknie mi 1 rok - nic, tfu tfu, nawet żadna żaróweczka się nie przepaliła).

Do miasta + kilka wypadów na rok w zupełności ASX wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Michał W. napisał:

Zgadza się i nie mogę tego zrozumieć dlaczego ciekawe SUVy Citroena i Peugeota nie mają takiej opcji.

 

To chyba oczywiste, dla tych 3 czy 5% nabywców, którzy wzięliby 4x4, nie opłaca się w ogóle inwestować w taką opcję. Tak samo Focus Active, KIA Xceed itd. No i to niestety nam mocno zawęża pole wyboru 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, GREGG napisał:

 

To chyba oczywiste, dla tych 3 czy 5% nabywców, którzy wzięliby 4x4, nie opłaca się w ogóle inwestować w taką opcję. Tak samo Focus Active, KIA Xceed itd. No i to niestety nam mocno zawęża pole wyboru 

Wiadomo, że chodzi o kasę i rozumiem brak napędów w crossover-ach tych producentów ale C5 czy Peugeot 3008/5008 powinien mieć taką opcję choćby ze względu na trend na rynku, SUV tych rozmiarów najczęściej ma opcję AWD. Ciężko im teraz być w pełni konkurencyjnym w tym segmencie bo są klienci chcący mieć napędy i idą gdzie indziej. Może to opłacalne finansowo ale wizerunkowo słabe. :toobad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Szürkebarát napisał:

Ja kupiłem XV ze względu na napęd (choć nie było to jedyne kryterium) choć i wygląd mi przypasował. Coś ze mną nie tak?

Wszystko dobrze. :)

Wielu użytkowników Subaru miało podobne kryteria wyboru. ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie napisalem o Subaru, tylko o tych wszyskich SUVach i Crossoverach jezdzacych po miastach. Wiele z nich jest napedzanych na jedna os i ma plastikowy pakiet swoim wygladem sugerujacy „przydatnosc terenowa”. 

 

Pewnie, ze ludzie kupujacy Subaru to w wiekszosci ludzie dokonujacy swiadomego wyboru, albo czesciej kompromisu :)

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Ja kupiłem XV ze względu na napęd (choć nie było to jedyne kryterium) choć i wygląd mi przypasował. Coś ze mną nie tak?

U mnie też to było jedno z głównych kryteriów. Dodatkowo: prześwit, Eyesight oraz XMode. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Michał W. napisał:

ale C5 czy Peugeot 3008/5008 powinien mieć taką opcję choćby ze względu na trend na rynku,

Trend jest taki, żeby wciskać ludziom miejskie suvy FWD ;) Ale 3008 będzie miał 4x4 w wersji hybrydowej. Lepiej późno niż wcale ;) 

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie nie każdy tego napędu potrzebuje. Taki prosty przykład Szwajcaria czy włoskie Alpy - tam Subaryn , Dusterów, nowych Vitar  i innych haldexopodobnych aut śmiga sporo. 

Do nizinnego miasta napęd awd/4x4 jest imo zbędny . Suv'y powoli zaczęły zastępować auta typu kombi . Np Honda . Nie ma już accorda w kombi za to nowa crv jest gigantyczna i z powodzeniem takie kombi zastąpi.

Natomiast każdy kto bierze pod uwagę napęd/wielkość auta/ cenę na pewno odwiedzi salon Subaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Zyzol napisał:

XV to nie suv ;) To typowy crossover.

Powiem więcej - to crossover, w którym jako efekt uboczny zastosowanej konstrukcji można zaobserwować nad wyraz dobre właściwości jazdy w terenie :)

Stąd też powyższe terminy mogą się mylić ;)

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełniając mój poprzedni wpis o pozycji za kierownicą, chcę samochód podwyższony, ale nie chcę dodatkowo siedzieć w fotelu kierowcy wysoko. Nie bardzo rozumiem czemu producenci, szczególnie japońscy i koreańscy nie dają jeszcze jednej regulacji fotela, tzw. kołyski, możliwości odchylania całego fotela kierowcy. Przecież to mechanika, ile to może kosztować, a odpada częsty problem samochodów z dalekiego wschodu, za krótkie siedziska. Odchylasz trochę fotel i już uda są podparte. No ale dobra, nie ma kołyski, ale w Vitarze, ASX 2020 i Konie obniżając fotel siedzisko idzie równo w dół i znowu, takie to trudne zrobić tak jak w XV, czy wymienionych Jeepach gdzie też nie ma kołyski. Obniżając cały fotel, siedzisko opada "ukośnie" co jest logiczne, tył idzie niżej niż przód, który w ten sposób podpiera uda.

Powracając do ASX 2020, chodzi o to, że  regulacja kierownicy to mniej więcej połowa długości jaką daje np. XV,  fotel z siedziskiem obniża się równo, a jak oprze się łokcie na podłokietnikach to brakuje z 10 cm do kierownicy (może w ostatnie chwili dołożyli malutką kierownicę ???). W mojej ocenie wygodną pozycję zajmie osoba niska.... kobieta:huh:

Ps. Jeepy i XV mają fotele kierowcy, Vitara i ASX 2020 mają krzesła kierowcy... i tyle ;)

Edytowane przez TomekNN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dzisiejszym magazynie "motor" jest test porównawczy Mistubishi ASX 2.0 z Nissanem Qashqai 1.3, natomiast w "Auto Świat" porównują znów Qashqai z Mazdą CX-30 2.0 i Opla Grandland X 1.2. Niestety wszystkie auta z obu testów są przednionapędowe ale może kogoś temat zainteresuję bo mimo, że ośki i najczęściej mniejsze to segment zbliżony do XV. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat napędów wraca co chwila przy wyborze auta więc proponuję fimik z mojego wątku o Subaru AWD.

Z tego co zrozumiałem to prowadzący opowiadając o napędzie w Subaru zwraca uwagę, że podczas wielu prób terenowych nigdy nie przegrzał układu a w SUVach innych producentów zdarza się to w co drugim. ;)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Michał W. napisał:

że podczas wielu prób terenowych nigdy nie przegrzał układu a w SUVach innych producentów zdarza się to w co drugim. ;)

było wielokrotnie na forum wszystkie rozwiązania są  haldexopodobne w Subaru również z tym że "bebechy" są schowane w skrzyni biegów przez co mają lepsze chłodzenie. Być może i Subarowskie rozwiązanie da się zagotować przy mocnym katowaniu kto wie.

Co innego mechaniczne rozwiązanie z wiskozą... Ale było minęło jak w życiu ;) księgowi pewnie stwierdzili że się nie opłaca lub łączenie z ES jest za trudne ...

Jestem ciekaw kiedy stwierdzą że silnik w układzie bokser to przeżytek:P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ogólnie żadne Subaru jest nie jest autem stricte terenowym. Pozwoli przez chwilę poruszać się po trudniejszej nawierzchni, ale to tyle.

Co do boksera, to coraz bliżej - nie ma czego opłakiwać, to kiepskie silniki są ;) Już Toyota przejmuje kontrolę nad firmą, więc boksery odejdą w siną dal.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...