Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, aflinta napisał(a):

Czy multimedia dalej wymagają resetu co jakiś czas?

 

Trudno powiedzieć - miałem dwie testówki na weekend z najnowszą wersją oprogramowania i wszystko działało bez zawieszania. W niektórych modelach do zamówienia wchodzi już nowe oprogramowanie a co ważniejsze nowy hardware.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.10.2023 o 09:50, spawalniczy napisał(a):

VW urealnia ceny na ID - wszystko co na placu 65 000 PLN rabatu.

 

chyba w tym roku napisałem na tym forum "za 5 lat nie poznacie rynku motoryzacyjnego"

uparcie podtrzymuje to co napisałem 

 

wszyscy tradycyjni producenci aut są w poważnych tarapatach, Chiński rynek odpadł a to było 50% zysków dla takiego VAG-a przy 40% wolumenie sprzedaży 

cała seria ID. to już całkowity przeżytek, VAG i nie tylko poszedł po auta do Chin a tam nie dostaną najnowszych platform bo dzisiaj na świecie auta BEV z operacyjnym zyskiem potrafi produkować tylko Tesla i parę chińskich firm (a producentów auto BEV w Chinach jest lekko powyżej 90), ten wyścig będzie przybierał na sile i został wzmocniony "skokiem do przodu" w wykonaniu Tesli czyli znaczącymi obniżkami, których celem było drastycznie pogorszenie kondycji finansowej konkurencji

 

żeby przybliżyć skalę strat tradycyjnych producentów Ford traci 75% wartości auta BEV na każdej sprzedanej sztuce oficjalne wyniki za Q3 2023, tajemnica poliszynela jest to że mniejsze choć wciąż olbrzymie starty mają inni tzw. tradycyjni producenci, którzy obecnie już dłużej nie mogą sprzedawać coraz większych wolumenów z coraz większą stratą na każdym sprzedanym egzemplarzu

 

Kodak, Nokia .... 

 

 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dołączyłem do zelektryfikowanych:

 

IMG_8262.thumb.jpeg.a80b605587cd5189075c3c01fff5efdc.jpegIMG_8261.thumb.jpeg.ee71d919bf68e7a732054bfa9e4c1ed4.jpeg

 

Absolutnie podstawowy model, inny nie załapałby się na dotację. 

Zastępuje nam tym samym rodzinne Volvo XC60. 

Wrażenia po pierwszych 100+ km są takie że Tesla jest cichsza i bardziej komfortowa od Volvo. Do tego jest zdecydowanie żwawsza, mimo podobnych papierowych osiągów. 

Wydaje się być zupełnie przyzwoitym codziennym dupowozem.

 

Zasięg powinien być wystarczający jak na lokalne warunki. Więcej jak 50 km dziennie robię może raz na kilka miesięcy. Do tego ładowarki w Holandii są prawie na każdym kroku, więc nie ma problemu z ładowaniem. 

 

Młodszy syn w niebo wzięty bo ma ekranik z bajkami z tyłu.

 

  • Super! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Blixten napisał(a):

czemu niefajnie? wiesz jak to rozładuje ruch. Przykładowo w Poznaniu co chwile słyszę o problemach komunikacyjnych wokół centrów handlowych, korki na te parkingi są masakryczne.  Wprowadzą zakaz wjazdu do miast dla samochodów spalinowych, zakaz wjazdu elektryków na parkingi i wreszcie będzie luźniej:mrgreen:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, radekk napisał(a):

czemu niefajnie? wiesz jak to rozładuje ruch. Przykładowo w Poznaniu co chwile słyszę o problemach komunikacyjnych wokół centrów handlowych, korki na te parkingi są masakryczne.  Wprowadzą zakaz wjazdu do miast dla samochodów spalinowych, zakaz wjazdu elektryków na parkingi i wreszcie będzie luźniej:mrgreen:

 

Wystarczyłoby pozbyć się śmierdzących diesli :yahoo: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Blixten napisał(a):

No i nie fajnie ... 

nie fajnie, bo nie ruszyła lawina naśladowców? ;) 

 

2 godziny temu, radekk napisał(a):

Wprowadzą zakaz wjazdu do miast dla samochodów spalinowych, zakaz wjazdu elektryków na parkingi i wreszcie będzie luźniej:mrgreen:

O ile nie zaczną końmi jeździć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Blixten napisał(a):

Wystarczyłoby pozbyć się śmierdzących diesli :yahoo: 

 

4 minuty temu, rombu napisał(a):

Wystarczyłoby pozbyć się eko-terrorystów.

 

Wystarczyłoby nie okopywać się we frakcjach, tylko żyć wspólnie, na jednych prawach na naszej zmotoryzowanej planecie.

Równi: diesle, benzyniaki, elektryki....a niech będzie, gazowcy też ;) 

 

Trochę utopia, wiadomo że będą się nienawidzić, za inność. Taka natura.

 

O, tak mi się przypomniało z tym zakazem wjazdu do Medisona, ciekawe, czy wpuściliby Hiszpanów i konie? ;)  Nie bierzcie tego poważnie, oczywiście ;) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Adi napisał(a):

Wystarczyłoby nie okopywać się we frakcjach, tylko żyć wspólnie, na jednych prawach na naszej zmotoryzowanej planecie.

Równi: diesle, benzyniaki, elektryki....a niech będzie, gazowcy też ;) 

 

Właśnie w tej chwili, równolegle w innym wątku, są tacy, którzy mają inne podejście do ludzi o odmiennych poglądach :biglol:

To pewnie kwestia co bardziej komu szkodzi ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Adi napisał(a):

 

Gdzie? chętnie się z nich pośmieję ;) 

 

A wracając do aut ;) .. 

Byłem dzisiaj w Volvo i "mój" handlowiec chwalił się, że nowego elektryka  EX30 będzie można dotknąć w salonach dopiero na początku 2024, a  ludzie już zamawiają go w ciemno :blink:

Też czekam żeby zobaczyć i przejechać się tym autem (3,6sek do setki :drool:), ale jednak ... zachowawczo i "w razie czego" zabukowałem sobie dzisiaj slot na miękką hybrydę z marnym wynikiem 6,9 do setki i blisko 11 na setkę   ;) 

 

 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga!!! Nie jestem strażakiem ani specem od prawa budowlanego. Nie jestem też za, ani przeciw elektrykom, super bo można korzystać z buspasów i darmowego parkowania! Ale w Warszawie podobno tylko do końca 2025, a przeciętny leasing mowych aut to + 4 lata, czyli dupa, no może półdupek, pośladek czy jak mu tam... A co do obostrzeń  wjazdu do różnych garaży to niestety/stety prawo budowlane jasno określa wytrzymałość temperaturową stropów, a ta generowana przez płonące elektryki mocno ją przekracza,, Pamiętajmy też ile wspólnot zalazało parkowania w garażach aut z LPG, pewnie słabsze lobby bo przeciętna cena zagazowanego auta jest kilkukrotnie niższa niż cena nowego elektryka...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, aflinta napisał(a):

Koń za wysoki by bez przeszkód dla jeźdźca wjechać do podziemnego garażu 2m ;)

No to na kucu lub ośle ;) 

 

2 godziny temu, Durbos napisał(a):

A co do obostrzeń  wjazdu do różnych garaży to niestety/stety prawo budowlane jasno określa wytrzymałość temperaturową stropów, a ta generowana przez płonące elektryki mocno ją przekracza,, Pamiętajmy też ile wspólnot zalazało parkowania w garażach aut z LPG, pewnie słabsze lobby bo przeciętna cena zagazowanego auta jest kilkukrotnie niższa niż cena nowego elektryka...

Widzisz, u mnie zakończyli niedawno wymaganą w ustawie ekspertyzę i przeciwwskazań brak. Można instalować punkty ładowania.

 

Co do LPG - są regulacje prawne dot. wyposażenia garażu w wentylację czy czujniki. Jeżeli nie są spełnione, to jakie tajemnicze lobby maczało w tym palce?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Adi napisał(a):

Wystarczyłoby nie okopywać się we frakcjach, tylko żyć wspólnie, na jednych prawach na naszej zmotoryzowanej planecie.

Równi: diesle, benzyniaki, elektryki....a niech będzie, gazowcy też ;) 

 

Dokładnie.

Ale spaliniarze nie zmuszają elektrycznych do wymiany samochodów, nie ustalają dodatkowych podatków, opłat i obostrzeń.

Każdy powinien korzystać z tego co jest dla niego najlepsze, co potrzebuje.

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ws pożarów jest bardzo dużo histerii i powielania informacji niesprawdzonych ale świetnie się sprzedających. 

 

Poczytajcie, proszę. Artykuł wskazujący źródła informacji i wiele wyjaśniający

https://elektromobilni.pl/pozar-samochodu-elektrycznego-dlaczego-wybucha-i-jak-go-ugasic/ 

 

W skrócie (ale polecam jednak przeczytać cały artykuł ;-))

 

 

• W Polsce, na 100 000 zarejestrowanych samochodów, średnio pali się ok. 20 aut elektrycznych i 30 aut spalinowych

• Pożary dotyczyły w dużej mierze starszych, nawet 20-letnich, importowanych aut elektrycznych

• Średnio co czwarty pożar auta elektrycznego w Polsce to efekt podpalenia

• Zaledwie 1/10 pożarów aut elektrycznych w Polsce obejmowała baterie trakcyjne

• Prawdopodobieństwo śmierci w wypadku drogowym w Polsce jest dziś większe niż ryzyko pożaru baterii auta elektrycznego

• Najdłuższa akcja gaśnicza auta elektrycznego trwała ponad 21 godzin, z tego gaszenie pożaru zajęło… 18 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...