Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Piter_67 napisał(a):

 

Zgadzam się z "Łysym", powinien się przesiąść na konia. Ten się nigdy nie zapali a ryzyko na parkingu podziemnym tylko takie że się zesra. No i kowal nie musi mieć kursów SEP'owskich. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo się dzieje na rynku elektryków. Widać, że rynek nie przyjmuje idiotycznych nakazów i dzielnie postanowił się bronić.

Prognozowana dynamika wzrostu sprzedaży elektryków, to już śpiew przeszłości. Dziś na wielu rynkach notowany jest nawet spadek.

Musk zwalnia na potęgę kadrę, nieoficjalnie odwołuje swojego konia pociągowego w postaci TM2, a na obecnych modelach dokręca śrubę, zmniejszając produkcję. 

I tu ciekawa sprawa. Na rynku amerykańskim, to właśnie elektryki są najbardziej tracącymi na wartości w pierwszym roku. I to spore spadki:

 

1. Mercedes-Benz EQS -47.8%

2. Nissan LEAF -45.7%

3. Jaguar F-PACE -35.4%

4. Alfa Romeo Giulia -33.4%

5. Kia EV6 -33.3%

6. Hyundai IONIQ 5 -32.9%

7. Volkswagen ID.4 -32.9%

8. Alfa Romeo Stelvio -32.3%

9. Nissan Murano -32.0%

10. Mercedes-Benz S-Klasa -31.5%

 

Co mnie osobiście cieszy.

Zamordyzm rynkowy nie daje rady wolności ;) 

No i taniej będzie można kupić takie doskonałe elektryczne auto, mam nadzieję ;) 

Edytowane przez Adi
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Adi napisał(a):

Sporo się dzieje na rynku elektryków. Widać, że rynek nie przyjmuje idiotycznych nakazów i dzielnie postanowił się bronić.

Prognozowana dynamika wzrostu sprzedaży elektryków, to już śpiew przeszłości. Dziś na wielu rynkach notowany jest nawet spadek.

Musk zwalnia na potęgę kadrę, nieoficjalnie odwołuje swojego konia pociągowego w postaci TM2, a na obecnych modelach dokręca śrubę, zmniejszając produkcję. 

I tu ciekawa sprawa. Na rynku amerykańskim, to właśnie elektryki są najbardziej tracącymi na wartości w pierwszym roku. I to spore spadki:

 

1. Mercedes-Benz EQS -47.8%

2. Nissan LEAF -45.7%

3. Jaguar F-PACE -35.4%

4. Alfa Romeo Giulia -33.4%

5. Kia EV6 -33.3%

6. Hyundai IONIQ 5 -32.9%

7. Volkswagen ID.4 -32.9%

8. Alfa Romeo Stelvio -32.3%

9. Nissan Murano -32.0%

10. Mercedes-Benz S-Klasa -31.5%

 

Co mnie osobiście cieszy.

Zamordyzm rynkowy nie daje rady wolności ;) 

No i taniej będzie można kupić takie doskonałe elektryczne auto, mam nadzieję ;) 

Jakoś tego na polskim rynku wtórnym nie widać....jak szukam i patrzę że e up czy skoda z 2020 kosztuje tyle co kosztowała jako nowa ;) to nie wiem czy Polacy tacy bogaci?!  No ale Polska to taki dziwny kraj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, siara76 napisał(a):

Jakoś tego na polskim rynku wtórnym nie widać....jak szukam i patrzę że e up czy skoda z 2020 kosztuje tyle co kosztowała jako nowa ;) to nie wiem czy Polacy tacy bogaci?!  No ale Polska to taki dziwny kraj...

 

Poczekajmy chwilę, przyjadą te tanie z biednego, amerykańskiego rynku, to i u nas w bogatej Polsce, również potanieją ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Adi napisał(a):

 

Poczekajmy chwilę, przyjadą te tanie z biednego, amerykańskiego rynku, to i u nas w bogatej Polsce, również potanieją ;) 

Te z Ameryki to chętnie bym brał tylko nie do końca wiem jak jest z ładowaniem bo tam mają 110v?

Np fajny jest chevrolet bolt europejski odpowiednik opla ampera który w Polsce nie był oferowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, siara76 napisał(a):

Te z Ameryki to chętnie bym brał tylko nie do końca wiem jak jest z ładowaniem bo tam mają 110v?

110 V to nie problem. Większym będzie inny standard wtyczki. Tesla ma swój NACS a reszta używa CCS Type 1 (choć powoli wszyscy w US przechodzą na NACS) podczas kiedy my w Europie wszyscy używamy CCS Type 2 łącznie z Teslą (poza nielicznymi wyjątkami z CHAdeMO typu Nissan Leaf, ale ten standard w EU powoli umiera). Także bez przejściówki lub modyfikacji portu się nie obejdzie. 

 

image.png.ec9ab40e61b90c1dc4a24601d2c0d8f7.png

Edytowane przez matros1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Adi napisał(a):

Prognozowana dynamika wzrostu sprzedaży elektryków, to już śpiew przeszłości. Dziś na wielu rynkach notowany jest nawet spadek.

 

 się zobaczy z czasem

 

ciekawe czasy

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ketivv napisał(a):

 się zobaczy z czasem

 

ciekawe czasy

 

 

 (Reuters) - Aston Martin is delaying the launch of its first electric car because of a lack of consumer demand, it said on Wednesday, as record prices for its luxury and special edition models helped the British carmaker shrink annual losses.

Aston Martin is now targeting the launch of its battery electric vehicle (BEV) in 2026, a year later than planned - becoming the latest automaker to push back electrification goals as investment in capacity and technology has outpaced EV demand.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taki był ładny. 

Cytat

Artur Węgrzynowicz z tvnwarszawa.pl ustalił, że kierowca chciał uniknąć kolizji i uderzył w słup. - Samochód stanął w płomieniach i całkowicie się spalił - wyjaśnił nasz reporter. I dodał: - Dalej trwa chłodzenie wraku. Aleja Niepodległości może być zamknięta jeszcze przez kilka godzin.

https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-uderzyl-w-slup-auto-elektryczne-splonelo-st7877677

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Christoph napisał(a):

Samochod elektryczny-spalinowy :)

Czyli hybrydowy ;) 

 

A tymczasem u chiński killer o imieniu radzieckiego samolotu bojowego okazuje się lekko… niedopracowany ;) 

 

 

Edytowane przez Zyzol
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Zyzol napisał(a):

A tymczasem u chiński killer o imieniu radzieckiego samolotu bojowego okazuje się lekko… niedopracowany ;)

 

Obejrzałem tylko początek.

Nie widzę tam niczego dziwnego. Chyba żaden seryjny samochód niespecjalnie nadaje się na tor. Większość seryjnych hamulców puchnie już po kilku maksymalnych hamowaniach. Więc to co tam zobaczyłem to nic nienormalnego. 

Mówię tu o jeździe po torze zgodnie z torowym dziedzictwem, a nie pitu pitu ;) . W mojej ocenie przy takiej jeździe mało który hamulec wytrzyma okrążenie w pełnej sprawności.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

14 minut temu, Adi napisał(a):

Większość seryjnych hamulców puchnie już po kilku maksymalnych hamowaniach. Więc to co tam zobaczyłem to nic nienormalnego. 

Problem w tym, że one nie spuchły, raczej się rozpadły ;) A jeżeli reklamujesz coś jako pogromcę Porsche za ułamek ceny…

Dalej jest więcej ciekawostek, już bardziej „życiowych”.

Także nie, nie ma nic za darmo.

Ale jak wiadomo, świat należy do odważnych ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zyzol napisał(a):

A jeżeli reklamujesz coś jako pogromcę Porsche za ułamek ceny…

 

Tu racja. To ułamek Porsche, za ułamek ceny ;) 

I też nie jest wielkim zdziwieniem, że ta chińska nowość nie jest idealna. Każdy z tych SU, NIO, czy BYD będzie się rozpadał w pierwszych wersjach jak niedopracowana i trzeszcząca  Tesla. Będą wychodziły niedoróbki, niejednokrotnie uzasadniające cenę.

Te chińskie nowości są dla odważnych. Ci pragmatyczni zaczną kupować tą motoryzację po dekadzie na naszym rynku, po wprowadzeniu 2-3 następców.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2024 o 20:31, Blixten napisał(a):

Lektura dla posiadaczy EV. Obowiązkowa. 
 

IMG_0470.jpeg

 

zarazem o paliwa kopalne absolutnie się krwi nie przelewa

 

baterie złe bo trzeba rzadkich pierwiastków, ciągłe spalanie paliw kopalnych wydobywanych w krajach/miejscach "miłujących pokój i prawa człowieka" dobre 

 

taka prośba o odrobinę krytycznego myślenia 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2024 o 19:22, Adi napisał(a):

Na rynku amerykańskim, to właśnie elektryki są najbardziej tracącymi na wartości w pierwszym roku. I to spore spadki:

 

1. Mercedes-Benz EQS -47.8%

2. Nissan LEAF -45.7%

3. Jaguar F-PACE -35.4%

4. Alfa Romeo Giulia -33.4%

5. Kia EV6 -33.3%

6. Hyundai IONIQ 5 -32.9%

7. Volkswagen ID.4 -32.9%

8. Alfa Romeo Stelvio -32.3%

9. Nissan Murano -32.0%

10. Mercedes-Benz S-Klasa -31.5%

 

Co mnie osobiście cieszy.

Zamordyzm rynkowy nie daje rady wolności ;)

 

komputery, smartfony, płaskie telewizory itp. podobnie taniały 

 

technologia staje się coraz bardziej dostępna do użytkownika ale trzeba być coraz bardziej wyspecjalizowanym producentem aby oferować konkurencyjny produkt na rynku 

 

kto będzie produkował BEV dla Toyoty ?   BYD 

kto dla VAG ?  XPENG  

 

kto dostarczy baterie ? 

 

R&D produkcyjny, linie zaopatrzenia, moce produkcyjne to chińskie firmy budowały całe lata

 

 

 

 

Nokia, Kodak moment 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, ketivv napisał(a):

 

zarazem o paliwa kopalne absolutnie się krwi nie przelewa

 

Pytanie brzmi: jakie są proporcje

 

 

53 minuty temu, ketivv napisał(a):

taka prośba o odrobinę krytycznego myślenia 

Skoro taki jesteś pewien, to poproszę o odpowiedź na ww pytanie

Przedstaw argumenty - wiarygodne porównanie między EV a ICE, abyśmy wiedzieli które auto jest naprawdę .... przyjazne ? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...