matros1 Opublikowano 31 Marca Udostępnij Opublikowano 31 Marca ID7 Na żywo ten samochód jest ogromny. Większy od Passata. Wygląd nie moja bajka, ale jak ktoś potrzebuje dużo miejsca to ciężko znaleźć konkurenta w podobnej cenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 31 Marca Udostępnij Opublikowano 31 Marca 21 godzin temu, radekk napisał(a): ja tam często miewam takie średnie nocą vs. za dnia - to wiele zmienia, płynność ruchu przy odpowiedniej prędkości, tych prędkości przelotowych w BEV na dłuższych trasach "trochę brakuje" zarazem sporo $ zostaje - cos za coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 2 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia (edytowane) W dniu 31.03.2024 o 19:54, spawalniczy napisał(a): Wczoraj do Y wpadła taka aktualizacja. Miło, zwarzywszy że kupowałem samochód z „normalnymi” reflektorami. Dla odmiany chłopaki z VW wpadli na pomysł, żeby odebrać właścicielom ID oświetlenie ambientowe. No może niezupełnie odebrać - chcesz dalej używać - płać abonament. Gdzieś wcześniej pisałem że mam mieszane uczucia co do tego. Niby fajnie a z drugiej strony to nie jest tak że to jest za darmo. Za hardware i za ten software zapłaciłeś przy kupnie samochodu. Tyle że miałeś ograniczoną funkcjonalność z takiego czy innego powodu. Teraz dopiero Ci tą funkcjonalność udostępnili. Taki komentarz z jednego z forum z którym się w sumie zgadzam: Samo doświetlanie, wycinanie itp działa bardzo dobrze - premium rozwiązanie to nie jest jak w Mercedesie czy VW (nie mówię, że VW to premium), ale jak na darmowy upgrade po roku użytkowania i to taki, na który nie liczyłem to… zaczynam rozumieć skąd się bierze “kościół Elona”: Wyprodukuj coś niedorobionego i sprzedaj nie mówiąc o niedoróbkach. Potem popraw niektóre niedoróbki, a z wdzięczności wybaczą ci pozostałe wraz z niespełnionymi obietnicami. Genialny marketing (wbrew pozorom) - tylko czekać jak ktoś go skopiuje w np. w polityce :-(. Edytowane 2 Kwietnia przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 2 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia (edytowane) Xiaomi pozamiatało teslę i porsche, a tu cisza. Edytowane 2 Kwietnia przez Jaca68 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 2 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 19 minut temu, Jaca68 napisał(a): Xiaomi pozamiatało teslę i porsche, a tu cisza. Stajesz w kolejce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 2 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 28 minut temu, Zyzol napisał(a): Stajesz w kolejce? Na aliexpres nie ma. Prezentuje się ciekawiej niż modele na T. Fizyczne przełączniki są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 2 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia Kwestia czasu… a może i w Euro rzucą w ratach 0% i do czerwca nie płacisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia W dniu 2.04.2024 o 08:39, matros1 napisał(a): Gdzieś wcześniej pisałem że mam mieszane uczucia co do tego. Niby fajnie a z drugiej strony to nie jest tak że to jest za darmo. Za hardware i za ten software zapłaciłeś przy kupnie samochodu. Tyle że miałeś ograniczoną funkcjonalność z takiego czy innego powodu. Teraz dopiero Ci tą funkcjonalność udostępnili. jednak udostępnić nową funkcjonalność o której mówiono od dawna i do której się szykowano montując odpowiedni hardware to znacząco co innego jak odebrać funkcjonalność za którą zapłaciłeś i była dotychczas a przestała działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia wile wskazuje na to że generacja elektryczności z PV już jest i przypuszczalne będzie najtańszą formą pozyskiwania tejże, mowa o pojedynczych centach za kWh i to już bliżej zera jak dziewiątki im bardziej wpadamy w czerwień tym taniej, prościej i mniej dysproporcji miedzy najsłabszym a najlepszym miesiącem geograficznie rzecz ujmując nam w EU za bardzo ta technologia nie sprzyja a jest już dobrem wszem i wobec dostępnym dla niemalże każdego na naszym globie za tym ekstremalnie tanim paliwem pójdzie motoryzacja, przemysł bo czemu by tego nie wykorzystać i w wielu rejonach świata prąd elektryczny ze słońca stanie się jedynym paliwem deklasując w kosztach każde inne rozwiązanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 3 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 14 minut temu, ketivv napisał(a): geograficznie rzecz ujmując nam w EU za bardzo ta technologia nie sprzyja a jest już dobrem wszem i wobec dostępnym dla niemalże każdego na naszym globie No i te araby najpierw nam sprzedawały ropę, a teraz będą sprzedawać prąd ze słońca i tyle z samowystarczalności energetycznej w UE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara76 Opublikowano 3 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia (edytowane) Godzinę temu, ketivv napisał(a): wile wskazuje na to że generacja elektryczności z PV już jest i przypuszczalne będzie najtańszą formą pozyskiwania tejże, mowa o pojedynczych centach za kWh i to już bliżej zera jak dziewiątki im bardziej wpadamy w czerwień tym taniej, prościej i mniej dysproporcji miedzy najsłabszym a najlepszym miesiącem geograficznie rzecz ujmując nam w EU za bardzo ta technologia nie sprzyja a jest już dobrem wszem i wobec dostępnym dla niemalże każdego na naszym globie za tym ekstremalnie tanim paliwem pójdzie motoryzacja, przemysł bo czemu by tego nie wykorzystać i w wielu rejonach świata prąd elektryczny ze słońca stanie się jedynym paliwem deklasując w kosztach każde inne rozwiązanie Mieć a wykorzystać też jest różnica w PL chyba będzie ciężko https://www.money.pl/gospodarka/tysiace-megawatogodzin-energii-z-oze-przepadlo-w-swieta-7012878619499072a.html Edytowane 3 Kwietnia przez siara76 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 4 godziny temu, siara76 napisał(a): Mieć a wykorzystać też jest różnica w PL chyba będzie ciężko https://www.money.pl/gospodarka/tysiace-megawatogodzin-energii-z-oze-przepadlo-w-swieta-7012878619499072a.html "W wyniku wyłączenia instalacji fotowoltaicznych w dniach 29.03-01.04 roku "przepadło" ponad 13000 MWh energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł energii - alarmują eksperci Euros Energy." czyli w ślad za artykułem z linku w 4 dni straciliśmy prąd który pozwoliłby przejechać 13000 MWh / 20 kWh - powiedzmy, że to 100 km pokonane BEV razem ze stratami na przesyłach itp. - jakieś 65 000 000 km problemem nie była niemożność przesłania tylko brak popytu w trakcie dużej podaży za to pewnie wlaliśmy do baków jakieś 4 000 000 - 4 500 000 l paliw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 4 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 13 godzin temu, ketivv napisał(a): problemem nie była niemożność przesłania tylko brak popytu w trakcie dużej podaży za to pewnie wlaliśmy do baków jakieś 4 000 000 - 4 500 000 l paliw To wymyślili już auta BEV ładujące się w czasie jazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 4 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 13 godzin temu, ketivv napisał(a): "W wyniku wyłączenia instalacji fotowoltaicznych w dniach 29.03-01.04 roku "przepadło" ponad 13000 MWh energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł energii 13 000 MWh x 300 zł = 3 900 000 zł. O taką kasę w dwa dni oszukali prosumentów którzy mamieni przez naganiaczy zamontowali PV na dachach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 4 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 7 minut temu, Jaca68 napisał(a): 13 000 MWh x 300 zł = 3 900 000 zł. O taką kasę w dwa dni oszukali prosumentów którzy mamieni przez naganiaczy zamontowali PV na dachach. Bzdura, obcinanie produkcji nie dotyczy prosumentów. To działa tylko dla farm fotowoltaicznych i dostają za to rekompensatę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 4 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 5 godzin temu, skwaro napisał(a): Bzdura, obcinanie produkcji nie dotyczy prosumentów. To działa tylko dla farm fotowoltaicznych i dostają za to rekompensatę. No masz rację. Prosumentom podwyższa się napięcie do 235 i falownik się odstawia. Bez rekompensaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 4 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia (edytowane) Godzinę temu, Jaca68 napisał(a): No masz rację. Prosumentom podwyższa się napięcie do 235 i falownik się odstawia. Bez rekompensaty. To nie jest kwestia podwyższania bądź nie, tylko dużej ilości ludzi na jednym transformatorze z zainstalowaną PV. I do 253V jak już. A swoją szosą, tak z czystej ciekawości - skąd u Ciebie taka nienawiść do czegokolwiek związanego z PV? Bo Twój sposób pisania o tym podchodzi mi pod jakąś obsesję... Edytowane 4 Kwietnia przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 4 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia przykre wspomnienia z poprzednich wcieleń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 5 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 17 godzin temu, skwaro napisał(a): To nie jest kwestia podwyższania bądź nie, tylko dużej ilości ludzi na jednym transformatorze z zainstalowaną PV. I do 253V jak już. w tym czasie podpięte, ładujące się BEV skutecznie obniżają napięcie w sieciowym AC, mamy lokalny odbiornik z systemem magazynującym 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 7 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia (edytowane) Tesla najmniej awaryjnym samochodem świata!!! Jakiś Niemiec przejechał w 10 lat S-ką 2 miliony kulometrów. I oczywiście skłamałem wyżej z tą mała awaryjnością. Chłop wymienił podczas tej jazdy 14 silników. . Trzeba przyznać, że konsekwentnie się psuły. Subaru Boxer Diesel wychodzi przy tym jako szczyt niezawodności Jeszcze załatwił 4 komplety baterii, ale tu uważam że komplet na pół miliona kilometrów to nie tragedia. Fajna ta Tesla, ale jeszcze dużo musi w rzekach wody przepłynąć, zanim będzie to pełnoprawny samochód, konkurujący z innymi we wszystkich względach, a nie tylko wyróżniający się niektórymi. Np. S plaid super przyspiesza, ale po kilku takich już się ogranicza moc i wyświetlają komunikaty. A taki Tycan, to jak opowiada Robert z Stradale Clasic po dosłownie 50 maksymalnych przyspieszeniach nie dostał zadyszki. Tylko ludziom było nie dobrze Edytowane 7 Kwietnia przez Adi literówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 7 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 12 minut temu, Adi napisał(a): Fajna ta Tesla, ale jeszcze dużo musi w rzekach wody przepłynąć, zanim będzie to pełnoprawny samochód, konkurujący z innymi we wszystkich względach, a nie tylko wyróżniający się niektórymi. 12 minut temu, Adi napisał(a): Jakiś Niemiec przejechał w 10 lat S-ką a miliony kulometrów. stary Model S to początki "składak" od tego czasu wiele się zmieniło np. Model 3 https://elektrowoz.pl/auta/czyzby-tesla-model-3-z-najwiekszym-przebiegiem-369-000-mil-prawie-594-000-kilometrow-bateria-ta-sama-silniki-tez/ "Na Twitterze pojawiło się zdjęcie z ekranu Tesli Model 3 Long Range z bodaj największym na świecie przebiegiem. Samochód pokonał dokładnie 593 848 kilometrów. Osoba, która zamieściła fotografię, twierdzi, że auto nadal ma fabryczną baterię, silniki oraz hamulce (tarcze hamulcowe?). Degradacja baterii wynosi ponoć 20 procent, co oznacza, że auto, które pierwotnie dysponowało 450 kilometrów zasięgu, teraz pokona około 360 kilometrów na jednym ładowaniu. ... Z widocznych na ekranie informacji wynika, że Tesla dysponuje platformą sprzętową w wersji 2,5 (HW2.5, tuż przed FSD) oraz pakietem Rozszerzonego Autopilota. Jeżeli założymy, że właściciel odebrał samochód w jednej z pierwszych masowych serii, jeździł nim około 5,4 roku, łatwo przeliczymy, że każdego roku pokonuje około 110 000 kilometrów. To dawałoby ponad 420 kilometrów każdego dnia roboczego." jak user robił trasy to raczej były szybkie ładowania gdzieś w sieci widziałem chyba Model 3 z 420 k mil ale szczegółów nie znam 5 lat to dużo w elektrycznej motoryzacji 10 lat to przeskok w czasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 7 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia (edytowane) o jest 420 k miles ca. 675 900 km to aktualny przebieg tego który elektrowóz opisywał wcześniej Edytowane 7 Kwietnia przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 7 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 9 minut temu, ketivv napisał(a): stary Model S to początki "składak" od tego czasu wiele się zmieniło I co, pewnie konsekwentnie mu wkładali stary silnik z 2014 roku? Wszystkie 14 razy? Czy może załapał się na nowszą, już "sprawdzoną" konstrukcję...która się oczywiście wielokrotnie jeszcze zepsuła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 7 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 13 minut temu, Adi napisał(a): Wszystkie 14 razy? Czy może załapał się na nowszą, już "sprawdzoną" konstrukcję...która się oczywiście wielokrotnie jeszcze zepsuła? https://evclinic.eu/2023/07/27/real-tesla-multimilionaire-is-p85-with-1-800-000-km-under-the-belt/ https://evclinic.eu/2023/06/30/letter-to-tesla-large-drive-unit/ "It is important to highlight the experience of our friend Hansjörg Gemmingen, who reported having eight drive unit replacements within a mileage of 2 million kilometers. Interestingly, the first drive unit managed to last nearly 800,000 kilometers." długa historia, wszystkiego nie wyjaśnię bo nie wiem, pierwszy przezył 800 k km może była seria z fuckupami a user decydował się na wymiany w ramach gwarancji, które były silnikami "naprawianymi" ale z tej samej serii zarazem ludzie autami Tesli robią obecnie konkretne przebiegi bez wymiany co chwilę silników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 7 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia (edytowane) Tak z czystej ciekawości to jaka jest cena takiego motoru? Ktoś się orientuje? Trzeba pamiętać że w tym wypadku “silnik” to nie jest blok z całym osprzętem a zwykły motor elektryczny prawdopodobnie z przekładnią (albo i nie). Sama czynność wymiany to pewnie od porannej kawy do fajrantu na obiad zajmuje. Jest to jednak nieco inna usterka i czynność serwisowa niż ukręcenie wału i wymiana SBD. Edytowane 7 Kwietnia przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się