Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

ID7

 

IMG_9345.thumb.jpeg.15e9949ed409a348ac3e4d7b70e2ed4c.jpeg

 

Na żywo ten samochód jest ogromny. Większy od Passata. Wygląd nie moja bajka, ale jak ktoś potrzebuje dużo miejsca to ciężko znaleźć konkurenta w podobnej cenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, radekk napisał(a):

ja tam często miewam takie średnie

 

IMG_3339.thumb.jpeg.a51b1e22b12e848b65c14a36f9396b0e.jpeg

 

nocą vs. za dnia - to wiele zmienia, płynność ruchu przy odpowiedniej prędkości, tych prędkości przelotowych w BEV na dłuższych trasach "trochę brakuje" zarazem sporo $ zostaje - cos za coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.03.2024 o 19:54, spawalniczy napisał(a):

Wczoraj do Y wpadła taka aktualizacja. Miło, zwarzywszy że kupowałem samochód z „normalnymi” reflektorami. 
Dla odmiany chłopaki z VW wpadli na pomysł, żeby odebrać właścicielom ID oświetlenie ambientowe. No może niezupełnie odebrać - chcesz dalej używać - płać abonament.

IMG_4977.thumb.jpeg.cfc97221baa733b9e6319e0ff5642cce.jpeg

Gdzieś wcześniej pisałem że mam mieszane uczucia co do tego. Niby fajnie a z drugiej strony to nie jest tak że to jest za darmo. Za hardware i za ten software zapłaciłeś przy kupnie samochodu. Tyle że miałeś ograniczoną funkcjonalność z takiego czy innego powodu. Teraz dopiero Ci tą funkcjonalność udostępnili. 

 

Taki komentarz z jednego z forum z którym się w sumie zgadzam:

 

Samo doświetlanie, wycinanie itp działa bardzo dobrze - premium rozwiązanie to nie jest jak w Mercedesie czy VW (nie mówię, że VW to premium), ale jak na darmowy upgrade po roku użytkowania i to taki, na który nie liczyłem to… zaczynam rozumieć skąd się bierze “kościół Elona”:
Wyprodukuj coś niedorobionego i sprzedaj nie mówiąc o niedoróbkach. Potem popraw niektóre niedoróbki, a z wdzięczności wybaczą ci pozostałe wraz z niespełnionymi obietnicami.

Genialny marketing (wbrew pozorom) - tylko czekać jak ktoś go skopiuje w np. w polityce :-(.

 

 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.04.2024 o 08:39, matros1 napisał(a):

Gdzieś wcześniej pisałem że mam mieszane uczucia co do tego. Niby fajnie a z drugiej strony to nie jest tak że to jest za darmo. Za hardware i za ten software zapłaciłeś przy kupnie samochodu. Tyle że miałeś ograniczoną funkcjonalność z takiego czy innego powodu. Teraz dopiero Ci tą funkcjonalność udostępnili. 

 

jednak udostępnić nową funkcjonalność o której mówiono od dawna i do której się szykowano montując odpowiedni hardware to znacząco co innego jak odebrać funkcjonalność za którą zapłaciłeś i była dotychczas a przestała działać

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wile wskazuje na to że generacja elektryczności z PV już jest i przypuszczalne będzie najtańszą formą pozyskiwania tejże, mowa o pojedynczych centach za kWh i to już bliżej zera jak dziewiątki

im bardziej wpadamy w czerwień tym taniej, prościej i mniej dysproporcji miedzy najsłabszym a najlepszym miesiącem

geograficznie rzecz ujmując nam w EU za bardzo ta technologia nie sprzyja a jest już dobrem wszem i wobec dostępnym dla niemalże każdego na naszym globie

Screenshot2024-04-0207_58_41.thumb.png.f7db730924c110802d64c65649f4be5a.png

 

za tym ekstremalnie tanim paliwem pójdzie motoryzacja, przemysł bo czemu by tego nie wykorzystać i w wielu rejonach świata prąd elektryczny ze słońca stanie się jedynym paliwem deklasując w kosztach każde inne rozwiązanie 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ketivv napisał(a):

geograficznie rzecz ujmując nam w EU za bardzo ta technologia nie sprzyja a jest już dobrem wszem i wobec dostępnym dla niemalże każdego na naszym globie

No i te araby najpierw nam sprzedawały ropę, a teraz będą sprzedawać prąd ze słońca i tyle z samowystarczalności energetycznej w UE. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ketivv napisał(a):

wile wskazuje na to że generacja elektryczności z PV już jest i przypuszczalne będzie najtańszą formą pozyskiwania tejże, mowa o pojedynczych centach za kWh i to już bliżej zera jak dziewiątki

im bardziej wpadamy w czerwień tym taniej, prościej i mniej dysproporcji miedzy najsłabszym a najlepszym miesiącem

geograficznie rzecz ujmując nam w EU za bardzo ta technologia nie sprzyja a jest już dobrem wszem i wobec dostępnym dla niemalże każdego na naszym globie

Screenshot2024-04-0207_58_41.thumb.png.f7db730924c110802d64c65649f4be5a.png

 

za tym ekstremalnie tanim paliwem pójdzie motoryzacja, przemysł bo czemu by tego nie wykorzystać i w wielu rejonach świata prąd elektryczny ze słońca stanie się jedynym paliwem deklasując w kosztach każde inne rozwiązanie 

 

 

Mieć a wykorzystać też jest różnica w PL chyba będzie ciężko :facepalm:

https://www.money.pl/gospodarka/tysiace-megawatogodzin-energii-z-oze-przepadlo-w-swieta-7012878619499072a.html

Edytowane przez siara76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, siara76 napisał(a):

 

 "W wyniku wyłączenia instalacji fotowoltaicznych w dniach 29.03-01.04 roku "przepadło" ponad 13000 MWh energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł energii - alarmują eksperci Euros Energy." 

czyli w ślad za artykułem z linku w 4 dni straciliśmy prąd który pozwoliłby przejechać 

13000 MWh / 20 kWh - powiedzmy, że to 100 km pokonane BEV razem ze stratami na przesyłach itp. - jakieś 65 000 000 km

 

problemem nie była niemożność przesłania tylko brak popytu w trakcie dużej podaży 

za to pewnie wlaliśmy do baków jakieś 4 000 000 - 4 500 000 l paliw 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ketivv napisał(a):

problemem nie była niemożność przesłania tylko brak popytu w trakcie dużej podaży 

za to pewnie wlaliśmy do baków jakieś 4 000 000 - 4 500 000 l paliw 

To wymyślili już auta BEV ładujące się w czasie jazdy? :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ketivv napisał(a):

"W wyniku wyłączenia instalacji fotowoltaicznych w dniach 29.03-01.04 roku "przepadło" ponad 13000 MWh energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł energii

13 000 MWh x 300 zł = 3 900 000 zł. O taką kasę w dwa dni oszukali prosumentów którzy mamieni przez naganiaczy zamontowali PV na dachach. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Jaca68 napisał(a):

13 000 MWh x 300 zł = 3 900 000 zł. O taką kasę w dwa dni oszukali prosumentów którzy mamieni przez naganiaczy zamontowali PV na dachach. :biglol:

Bzdura, obcinanie produkcji nie dotyczy prosumentów. To działa tylko dla farm fotowoltaicznych i dostają za to rekompensatę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, skwaro napisał(a):

Bzdura, obcinanie produkcji nie dotyczy prosumentów. To działa tylko dla farm fotowoltaicznych i dostają za to rekompensatę. 

No masz rację. Prosumentom podwyższa się napięcie do 235 i falownik się odstawia. Bez rekompensaty. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaca68 napisał(a):

No masz rację. Prosumentom podwyższa się napięcie do 235 i falownik się odstawia. Bez rekompensaty. :biglol:

To nie jest kwestia podwyższania bądź nie, tylko dużej ilości ludzi na jednym transformatorze z zainstalowaną PV. I do 253V jak już. 

 

A swoją szosą, tak z czystej ciekawości - skąd u Ciebie taka nienawiść do czegokolwiek związanego z PV? Bo Twój sposób pisania o tym podchodzi mi pod jakąś obsesję... 

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, skwaro napisał(a):

To nie jest kwestia podwyższania bądź nie, tylko dużej ilości ludzi na jednym transformatorze z zainstalowaną PV. I do 253V jak już. 

 

 

w tym czasie podpięte, ładujące się BEV skutecznie obniżają napięcie w sieciowym AC, mamy lokalny odbiornik z systemem magazynującym 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tesla najmniej awaryjnym samochodem świata!!!

Jakiś Niemiec przejechał w 10 lat S-ką 2 miliony kulometrów.

 

I oczywiście skłamałem wyżej z tą  mała awaryjnością. Chłop wymienił podczas tej jazdy 14 silników. :o. Trzeba przyznać, że konsekwentnie się psuły. Subaru Boxer Diesel wychodzi przy tym jako szczyt niezawodności ;) 

Jeszcze załatwił 4 komplety baterii, ale tu uważam że komplet na pół miliona kilometrów to nie tragedia.

 

Fajna ta Tesla, ale jeszcze dużo musi w rzekach wody przepłynąć, zanim będzie to pełnoprawny samochód, konkurujący z innymi we wszystkich względach, a nie tylko wyróżniający się niektórymi.

Np. S plaid super przyspiesza, ale po kilku takich już się ogranicza moc i wyświetlają komunikaty. A taki Tycan, to jak opowiada Robert z Stradale Clasic po dosłownie 50 maksymalnych przyspieszeniach nie dostał zadyszki. Tylko ludziom było nie dobrze ;) 

 

Edytowane przez Adi
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Adi napisał(a):

Fajna ta Tesla, ale jeszcze dużo musi w rzekach wody przepłynąć, zanim będzie to pełnoprawny samochód, konkurujący z innymi we wszystkich względach, a nie tylko wyróżniający się niektórymi.

 

12 minut temu, Adi napisał(a):

Jakiś Niemiec przejechał w 10 lat S-ką a miliony kulometrów.

 

 

stary Model S to początki "składak" od tego czasu wiele się zmieniło 

 

np. Model 3

 

https://elektrowoz.pl/auta/czyzby-tesla-model-3-z-najwiekszym-przebiegiem-369-000-mil-prawie-594-000-kilometrow-bateria-ta-sama-silniki-tez/

 

"Na Twitterze pojawiło się zdjęcie z ekranu Tesli Model 3 Long Range z bodaj największym na świecie przebiegiem. Samochód pokonał dokładnie 593 848 kilometrów. Osoba, która zamieściła fotografię, twierdzi, że auto nadal ma fabryczną baterię, silniki oraz hamulce (tarcze hamulcowe?). Degradacja baterii wynosi ponoć 20 procent, co oznacza, że auto, które pierwotnie dysponowało 450 kilometrów zasięgu, teraz pokona około 360 kilometrów na jednym ładowaniu.

...

Z widocznych na ekranie informacji wynika, że Tesla dysponuje platformą sprzętową w wersji 2,5 (HW2.5, tuż przed FSD) oraz pakietem Rozszerzonego Autopilota. Jeżeli założymy, że właściciel odebrał samochód w jednej z pierwszych masowych serii, jeździł nim około 5,4 roku, łatwo przeliczymy, że każdego roku pokonuje około 110 000 kilometrów. To dawałoby ponad 420 kilometrów każdego dnia roboczego."

 

jak user robił trasy to raczej były szybkie ładowania

 

gdzieś w sieci widziałem chyba Model 3 z 420 k mil ale szczegółów nie znam

 

5 lat to dużo w elektrycznej motoryzacji 10 lat to przeskok w czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ketivv napisał(a):

stary Model S to początki "składak" od tego czasu wiele się zmieniło

 

I co, pewnie konsekwentnie mu wkładali stary silnik z 2014 roku? ;) 

Wszystkie 14 razy? Czy może załapał się na nowszą, już "sprawdzoną" konstrukcję...która się oczywiście wielokrotnie jeszcze zepsuła?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Adi napisał(a):

Wszystkie 14 razy? Czy może załapał się na nowszą, już "sprawdzoną" konstrukcję...która się oczywiście wielokrotnie jeszcze zepsuła?

 

https://evclinic.eu/2023/07/27/real-tesla-multimilionaire-is-p85-with-1-800-000-km-under-the-belt/

 

https://evclinic.eu/2023/06/30/letter-to-tesla-large-drive-unit/

"It is important to highlight the experience of our friend Hansjörg Gemmingen, who reported having eight drive unit replacements within a mileage of 2 million kilometers. Interestingly, the first drive unit managed to last nearly 800,000 kilometers."

 

długa historia, wszystkiego nie wyjaśnię bo nie wiem, pierwszy przezył 800 k km

może była seria z fuckupami a user decydował się na wymiany w ramach gwarancji, które były silnikami "naprawianymi" ale z tej samej serii 

zarazem ludzie autami Tesli robią obecnie konkretne przebiegi bez wymiany co chwilę silników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z czystej ciekawości to jaka jest cena takiego motoru? Ktoś się orientuje? 

 

Trzeba pamiętać że w tym wypadku “silnik” to nie jest blok z całym osprzętem a zwykły motor elektryczny prawdopodobnie z przekładnią (albo i nie). Sama czynność wymiany to pewnie od porannej kawy do fajrantu na obiad zajmuje. 

Jest to jednak nieco inna usterka i czynność serwisowa niż ukręcenie wału i wymiana SBD. 

 

 

 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...