Kristofor Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 3 godziny temu, Kiwi 4ester napisał: Na kategorie B tak, ale ograniczeń tonażowych nie przeskoczysz Też o tym czytałem. Poza tym dochodzi kwestia np. opłat za autostrady czy zakazu parkowania dla ciężarówek. Do czasu gdy nie masz zakazu tonażowego, a jedynie rodzajowy, możesz jechać cięższym "elektrykiem". To ma jakiś sens. Gorzej gdy twoje auto ma właśnie DMC równe 3,5 t. i jesteś nie tylko na celowniku przy kontrolach szczególnych, ale "lecisz" na przesiewowych gdzie sprawdzane jest wyłącznie < lub > 3,5 t. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 12 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2022 (edytowane) 21 godzin temu, turdziGT napisał: Na dietę trzeba isc i będzie dobrze. Nie da rady. Postoje na ładowanie sprzyjają obżarstwu Edytowane 12 Kwietnia 2022 przez Zyzol 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BrunoJ Opublikowano 12 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2022 (edytowane) W dniu 11.04.2022 o 10:34, Christoph napisał: raczej ladunku... elektrycznego Ale bez kitu - oficjalne dane techniczne z hyundai.de: W zaleznosci od wyposazenia i dodatkowych gadzetow masa wlasna - Leergewicht/na pusto: najmocniejsza wersja AWD: 2.095-2.175, przy czym dopuszczalna masa calkowita wynosi 2.540 co daje max ladownosc na poziomie: 365-445 kg. I tu jest wlasnie problem, rzeklbym nawet to jest bubel. To auto mimo wielkiego wnetrza i przyzwoitych parametrow kompletnie nie nadaje sie na trase z rodzina i bagazem. przypadek o którym piszę jest właśnie taki, że to wersja AWD wszystkomająca, i wg papierów jest 445kg, podczas gdy realnie auto waży ponad 100kg więcej. Tak jakby papiery były na tę najlżejszą wersję, bez uwzględnienia widełek. Nie mniej realny problem w codziennym użytkowaniu. Edytowane 12 Kwietnia 2022 przez BrunoJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BazaN Opublikowano 12 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2022 czy jest sens kupić starego Leafa (25 km do pracy codziennie)? Ktoś na form użytkuje? budżet ok 50k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Właśnie minął rok z e-Niro, które zastąpiło XV. Kia przejechała w tym czasie 19 300 km, ładowana była wyłącznie w domu - przez dużą część roku prosto z paneli. Przez wallboxa przeszło w tym czasie 3193 kWh. Usterek brak, jeden przegląd gwarancyjny - koszt 486 zł. Jestem bardzo zadowolony - zarówno z samego samochodu, który okazał się niezwykle przyjazny w codziennym użytkowaniu, jak i z niskich kosztów użytkowania. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2022 6 minut temu, spawalniczy napisał: Właśnie minął rok z e-Niro, które zastąpiło XV. Kia przejechała w tym czasie 19 300 km, ładowana była wyłącznie w domu - przez dużą część roku prosto z paneli. Przez wallboxa przeszło w tym czasie 3193 kWh. Usterek brak, jeden przegląd gwarancyjny - koszt 486 zł. Jestem bardzo zadowolony - zarówno z samego samochodu, który okazał się niezwykle przyjazny w codziennym użytkowaniu, jak i z niskich kosztów użytkowania. Rozumiem, że zmienił się Twój charakter korzystania z auta i już się nie jeździsz Kią tam gdzie XV mógł pokazać swoje walory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Potencjału rozumianego jako użytkowanie poza asfaltem nigdy nie wykorzystywałem. Drogi lokalne teraz mi się poprawiły. XV to było najmniej dopracowane Subaru jakie miałem, mimo teoretycznie najnowszej technologii. Rozczarował mnie ten model i rozstałem się baz żalu a patrząc z punktu widzenia „obsługi” serwisu, to nawet z ulgą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 17 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2022 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2022 No to się wykazali... Organizacja podległa Unii Europejskiej wykonała najbardziej dokładne testy elektryków w historii. Porównała ekologiczne auta elektromobilne do popularnych diesli. I co się okazało? Że diesel jest dużo czystszy od samochodów elektrycznych! A tak naprawdę te wyniki można pomnożyć jeszcze razy dwa, a nawet razy cztery! Tak koncertowo kij w szprychy elektromobilności, to można było włożyć tylko przez Brukselę… To nie żaden fake news. Unia Europejska, która chce mieć wszystko tak zielone, że w ramach zielonego ładu najchętniej nawet trawę malowałaby na zielono, chciała dobrze, a wyszło jak zwykle, czyli dokładnie odwrotnie. https://wgospodarce.pl/informacje/111022-ue-wlasnie-dobila-elektromobilnosc-oficjalnie-diesel-jest-eko?s=09 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eurojanek Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Dla mnie elektryki przynoszą realną korzyść. Jak już przyjdzie czas na fotovo do domku, to z Norwegii sobie rozbitą teslę przywiozę, wyjmę akumulatorki i zrobię z nich magazyn energii do chałupki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2022 9 minut temu, chojny napisał: No to się wykazali... Octawia w dieslu jest najbardziej eco. Ja to wiem od lat 90 - mogli mnie zapytać zamiast kasę na badania wydawać. A tak poważniej to kolejny przykład wiarygodności przeróżnych "badań" naukowych którymi jesteśmy zasypywani i które są w stanie udowodnić dowolną teorię. Zależy kto zamawia i płaci. Ileż to był obadań dowodzących że elektryk jest bardziej eko. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Teraz, eurojanek napisał: Dla mnie elektryki przynoszą realną korzyść. Jak już przyjdzie czas na fotovo do domku, to z Norwegii sobie rozbitą teslę przywiozę, wyjmę akumulatorki i zrobię z nich magazyn energii do chałupki Dokładnie tak jest, elektryki powinny być właśnie promowane jako uzupełnieniem domowej floty, jako pojazd do poruszania się w zasięgu aglomeracji, miejscowości w której się mieszka z opcją ładowania w domu z efektywnej fotowoltaiki. 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2022 1 minutę temu, Jaca68 napisał: Octawia w dieslu jest najbardziej eco. Ja to wiem od lat 90 - mogli mnie zapytać zamiast kasę na badania wydawać. A tak poważniej to kolejny przykład wiarygodności przeróżnych "badań" naukowych którymi jesteśmy zasypywani i które są w stanie udowodnić dowolną teorię. Zależy kto zamawia i płaci. Ileż to był obadań dowodzących że elektryk jest bardziej eko. Czas na temat Skoda lepsza od Tesli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2022 11 minut temu, chojny napisał: No to się wykazali... Organizacja podległa Unii Europejskiej wykonała najbardziej dokładne testy elektryków w historii. Porównała ekologiczne auta elektromobilne do popularnych diesli. I co się okazało? Że diesel jest dużo czystszy od samochodów elektrycznych! A tak naprawdę te wyniki można pomnożyć jeszcze razy dwa, a nawet razy cztery! Tak koncertowo kij w szprychy elektromobilności, to można było włożyć tylko przez Brukselę… To nie żaden fake news. Unia Europejska, która chce mieć wszystko tak zielone, że w ramach zielonego ładu najchętniej nawet trawę malowałaby na zielono, chciała dobrze, a wyszło jak zwykle, czyli dokładnie odwrotnie. https://wgospodarce.pl/informacje/111022-ue-wlasnie-dobila-elektromobilnosc-oficjalnie-diesel-jest-eko?s=09 Czołowa propagandówka rządu cytuje największego szmatławca na rynku motoryzacyjnym czyli wrc.net.pl i wyszło co wyszło, a wystarczy zajrzeć na stronę Green NCAP żeby się przekonać że to wyssana z palca bzdura napisana dla klików w reklamy... https://www.greenncap.com/assessments/ 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eurojanek Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2022 4 minuty temu, chojny napisał: Dokładnie tak jest, elektryki powinny być właśnie promowane jako uzupełnieniem domowej floty, jako pojazd do poruszania się w zasięgu aglomeracji, miejscowości w której się mieszka z opcją ładowania w domu z efektywnej fotowoltaiki. + jeszcze opcja ładowania domku autem w razie braku prądu jak w fordzie F150 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2022 5 minut temu, skwaro napisał: Czołowa propagandówka rządu cytuje największego szmatławca na rynku motoryzacyjnym czyli wrc.net.pl i wyszło co wyszło, a wystarczy zajrzeć na stronę Green NCAP żeby się przekonać że to wyssana z palca bzdura napisana dla klików w reklamy... https://www.greenncap.com/assessments/ A gdzie dokładnie są te badania by się z nimi zapoznać... w oryginale? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2022 1 minutę temu, eurojanek napisał: + jeszcze opcja ładowania domku autem w razie braku prądu jak w fordzie F150 Dużo prościej, taniej i efektywniej przygotować instalację elektryczną pod agregat, ja mam gniazdko na ścianie zewnętrznej garażu, żebym mógł wystawić agregat, podpiąć, przełączyć wajchę w rozdzielni prądu i gotowe. Docelowo będzie w to wpięty jeszcze magazyn energii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Teraz, skwaro napisał: ja mam gniazdko na ścianie zewnętrznej garażu, żebym mógł wystawić agregat, podpiąć, przełączyć wajchę w rozdzielni prądu i gotowe. Tak będziesz ładował elektryka? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2022 (edytowane) 4 minuty temu, chojny napisał: A gdzie dokładnie są te badania by się z nimi zapoznać... w oryginale? No własnie, gdzie Rzetelny autor podaje łącza do źródeł. Pewno autor sobie kopii nie zrobił Przez niedopatrzenie Cytat Ale spokojnie, jeszcze wszystko przed nami. Zbyt wielu poważnych ludzi zainwestowało zbyt poważne pieniądze, żeby ten trend teraz się zatrzymał. Choćby w tak praworządnych Niemczech przecież wiadomo, co będzie dalej - a dokładniej to badanie pewnie zniknie tak samo prędko jak dokumenty niemieckiej fundacji utworzonej dla wspierania działań Nord Stream 2 na terenie niemieckiej Meklemburgii-Pomorza Przedniego. Dlatego warto je było odnotować. Edytowane 28 Kwietnia 2022 przez subleo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2022 3 minuty temu, chojny napisał: A gdzie dokładnie są te badania by się z nimi zapoznać... w oryginale? Opis badań masz na stronie, a jak klikniesz na dane auto to masz raport z testów. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2022 2 minuty temu, Jaca68 napisał: Tak będziesz ładował elektryka? Pomyliły Ci się przeznaczenia poszczególnych systemów, to ma być zasilanie awaryjne, jak nic innego nie działa. Lepsze to niż podpinanie auta spalinowego jako źródło zasilania. Do ładowania elektryka będzie PV + dodatkowo magazyn energii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2022 4 minuty temu, subleo napisał: No własnie, gdzie Rzetelny autor podaje łącza do źródeł. Pewno autor sobie kopii nie zrobił Przez niedopatrzenie Przecież podałem adres strony, ciężko kliknąć zakładkę Tests Explained zamiast zarzucać mi nierzetelność? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2022 (edytowane) 6 minut temu, skwaro napisał: Przecież podałem adres strony, ciężko kliknąć zakładkę Tests Explained zamiast zarzucać mi nierzetelność? Przecież mój komentarz był do autora artykułu, który @chojny wskazał. Coś za bardzo wszystko do siebie bierzesz W ogóle ostatnio jakoś nerwowo na forum. PS https://www.greenncap.com/press-releases/lca-how-sustainable-is-your-car/ Oczywiście, autor, zrobił "click-bait" tytuł i wyciągnął z artykułu to co mu pasowało. A podsumowanie jest takie: Cytat Finally, for an electric vehicle charged with the European electricity mix, a major contribution to the life cycle assessment comes from the sources used to produce the electricity that powers it. The higher the share of renewable energy in the electricity mix, the greener the electric car, and this is where your local results can be different from the European average. If a purely renewable electricity mix is assumed for the calculations, the usage phase of the VW ID.3 shows a minimal GHG impact and the life cycle estimated total is just half that of a conventional car. As shown, the high share of renewable energy used to produce electricity in Sweden grants the electric car the best performance in the European Union. But when the share of fossil energy in the electricity mix increases, so do the emissions of the supply of the energy. In Italy, the ID.3 shows life cycle greenhouse gas emissions similar to some conventional competitors, whereas in Poland – the European country with the highest share of coal-produced electricity – the electric vehicle has become significantly worse than comparable combustion engine vehicles. Still, using the average European electricity mix, the electric car has a slight greenhouse gas advantage compared to competitors with different powertrain types. Edytowane 28 Kwietnia 2022 przez subleo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2022 2 minuty temu, subleo napisał: Przecież mój komentarz był do autora artykułu, który @chojny wskazał. Coś za bardzo wszystko do siebie bierzesz W ogóle ostatnio jakoś nerwowo na forum. PS https://www.greenncap.com/press-releases/lca-how-sustainable-is-your-car/ A to ja przepraszam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2022 6 minut temu, skwaro napisał: A to ja przepraszam No ja też. Ten wrc.net to faktycznie śmietnik totalny... 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się