Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Kiwi 4ester napisał:

Na kategorie B tak, ale ograniczeń tonażowych nie przeskoczysz :upside-down-face_1f643-small:

Też o tym czytałem. Poza tym dochodzi kwestia np. opłat za autostrady czy zakazu parkowania dla ciężarówek. Do czasu gdy nie masz zakazu tonażowego, a jedynie rodzajowy, możesz jechać cięższym "elektrykiem". To ma jakiś sens. Gorzej gdy twoje auto ma właśnie DMC równe 3,5 t. i jesteś nie tylko na celowniku przy kontrolach szczególnych, ale "lecisz" na przesiewowych gdzie sprawdzane jest wyłącznie < lub > 3,5 t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.04.2022 o 10:34, Christoph napisał:

 

raczej ladunku... elektrycznego :P

 

Ale bez kitu - oficjalne dane techniczne z hyundai.de: 

 

1740135297_Bildschirmfoto2022-04-11um10_26_20.thumb.png.3c18ebaa46d2e1d96aca6911311af5cf.png

 

W zaleznosci od wyposazenia i dodatkowych gadzetow masa wlasna - Leergewicht/na pusto:

najmocniejsza wersja AWD: 2.095-2.175, przy czym dopuszczalna masa calkowita wynosi 2.540 co daje max ladownosc na poziomie: 365-445 kg. I tu jest wlasnie problem, rzeklbym nawet to jest bubel. To auto mimo wielkiego wnetrza i przyzwoitych parametrow kompletnie nie nadaje sie na trase z rodzina i bagazem. 

 

 

przypadek o którym piszę jest właśnie taki, że to wersja AWD wszystkomająca, i wg papierów jest 445kg, podczas gdy realnie auto waży ponad 100kg więcej. Tak jakby papiery były na tę najlżejszą wersję, bez uwzględnienia widełek. Nie mniej realny problem w codziennym użytkowaniu. 

Edytowane przez BrunoJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie minął rok z e-Niro, które zastąpiło XV.

Kia przejechała w tym czasie 19 300 km, ładowana była wyłącznie w domu - przez dużą część roku prosto z paneli.

Przez wallboxa przeszło w tym czasie 3193 kWh.

Usterek brak, jeden przegląd gwarancyjny - koszt 486 zł.

Jestem bardzo zadowolony - zarówno z samego samochodu, który okazał się niezwykle przyjazny w codziennym użytkowaniu, jak i z niskich kosztów użytkowania.

 

 

  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, spawalniczy napisał:

Właśnie minął rok z e-Niro, które zastąpiło XV.

Kia przejechała w tym czasie 19 300 km, ładowana była wyłącznie w domu - przez dużą część roku prosto z paneli.

Przez wallboxa przeszło w tym czasie 3193 kWh.

Usterek brak, jeden przegląd gwarancyjny - koszt 486 zł.

Jestem bardzo zadowolony - zarówno z samego samochodu, który okazał się niezwykle przyjazny w codziennym użytkowaniu, jak i z niskich kosztów użytkowania.

Rozumiem, że zmienił się Twój charakter korzystania z auta i już się nie jeździsz Kią tam gdzie XV mógł pokazać swoje walory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potencjału rozumianego jako użytkowanie poza asfaltem nigdy nie wykorzystywałem. Drogi lokalne teraz mi się poprawiły. 

XV to było najmniej dopracowane Subaru jakie miałem, mimo teoretycznie najnowszej technologii. Rozczarował mnie ten model i rozstałem się baz żalu a patrząc z punktu widzenia „obsługi” serwisu, to nawet z ulgą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to się wykazali...

 

Organizacja podległa Unii Europejskiej wykonała najbardziej dokładne testy elektryków w historii. Porównała ekologiczne auta elektromobilne do popularnych diesli. I co się okazało? Że diesel jest dużo czystszy od samochodów elektrycznych! A tak naprawdę te wyniki można pomnożyć jeszcze razy dwa, a nawet razy cztery! Tak koncertowo kij w szprychy elektromobilności, to można było włożyć tylko przez Brukselę…

 

To nie żaden fake news. Unia Europejska, która chce mieć wszystko tak zielone, że w ramach zielonego ładu najchętniej nawet trawę malowałaby na zielono, chciała dobrze, a wyszło jak zwykle, czyli dokładnie odwrotnie.

 

 

 

https://wgospodarce.pl/informacje/111022-ue-wlasnie-dobila-elektromobilnosc-oficjalnie-diesel-jest-eko?s=09

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, chojny napisał:

No to się wykazali...

Octawia w dieslu jest najbardziej eco. Ja to wiem od lat 90 - mogli mnie zapytać zamiast kasę na badania wydawać. :yahoo:

 

A tak poważniej to kolejny przykład wiarygodności przeróżnych "badań" naukowych którymi jesteśmy zasypywani i które są w stanie udowodnić dowolną teorię. Zależy kto zamawia i płaci.

Ileż to był obadań dowodzących że elektryk jest bardziej eko. :ph34r:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, eurojanek napisał:

Dla mnie elektryki przynoszą realną korzyść. Jak już przyjdzie czas na fotovo do domku, to z Norwegii sobie rozbitą teslę przywiozę, wyjmę akumulatorki i zrobię z nich magazyn energii do chałupki :)

subaru-podpis-nalepy.pngsubaru-podpis-ciuchy.png

 

Dokładnie tak jest, elektryki powinny być właśnie promowane jako uzupełnieniem domowej floty, jako pojazd do poruszania się w zasięgu aglomeracji, miejscowości w której się mieszka z opcją ładowania w domu z efektywnej fotowoltaiki. 

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Jaca68 napisał:

Octawia w dieslu jest najbardziej eco. Ja to wiem od lat 90 - mogli mnie zapytać zamiast kasę na badania wydawać. :yahoo:

 

A tak poważniej to kolejny przykład wiarygodności przeróżnych "badań" naukowych którymi jesteśmy zasypywani i które są w stanie udowodnić dowolną teorię. Zależy kto zamawia i płaci.

Ileż to był obadań dowodzących że elektryk jest bardziej eko. :ph34r:

 

 

Czas na temat Skoda lepsza od Tesli :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, chojny napisał:

No to się wykazali...

 

Organizacja podległa Unii Europejskiej wykonała najbardziej dokładne testy elektryków w historii. Porównała ekologiczne auta elektromobilne do popularnych diesli. I co się okazało? Że diesel jest dużo czystszy od samochodów elektrycznych! A tak naprawdę te wyniki można pomnożyć jeszcze razy dwa, a nawet razy cztery! Tak koncertowo kij w szprychy elektromobilności, to można było włożyć tylko przez Brukselę…

 

To nie żaden fake news. Unia Europejska, która chce mieć wszystko tak zielone, że w ramach zielonego ładu najchętniej nawet trawę malowałaby na zielono, chciała dobrze, a wyszło jak zwykle, czyli dokładnie odwrotnie.

 

 

 

https://wgospodarce.pl/informacje/111022-ue-wlasnie-dobila-elektromobilnosc-oficjalnie-diesel-jest-eko?s=09

 

Czołowa propagandówka rządu cytuje największego szmatławca na rynku motoryzacyjnym czyli wrc.net.pl i wyszło co wyszło, a wystarczy zajrzeć na stronę Green NCAP żeby się przekonać że to wyssana z palca bzdura napisana dla klików w reklamy...

 

https://www.greenncap.com/assessments/

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, chojny napisał:

 

Dokładnie tak jest, elektryki powinny być właśnie promowane jako uzupełnieniem domowej floty, jako pojazd do poruszania się w zasięgu aglomeracji, miejscowości w której się mieszka z opcją ładowania w domu z efektywnej fotowoltaiki. 

+ jeszcze opcja ładowania domku autem w razie braku prądu jak w fordzie F150

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, skwaro napisał:

 

Czołowa propagandówka rządu cytuje największego szmatławca na rynku motoryzacyjnym czyli wrc.net.pl i wyszło co wyszło, a wystarczy zajrzeć na stronę Green NCAP żeby się przekonać że to wyssana z palca bzdura napisana dla klików w reklamy...

 

https://www.greenncap.com/assessments/

 

A gdzie dokładnie są te badania by się z nimi zapoznać... w oryginale? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, eurojanek napisał:

+ jeszcze opcja ładowania domku autem w razie braku prądu jak w fordzie F150

 

Dużo prościej, taniej i efektywniej przygotować instalację elektryczną pod agregat, ja mam gniazdko na ścianie zewnętrznej garażu, żebym mógł wystawić agregat, podpiąć, przełączyć wajchę w rozdzielni prądu i gotowe. Docelowo będzie w to wpięty jeszcze magazyn energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, chojny napisał:

 

A gdzie dokładnie są te badania by się z nimi zapoznać... w oryginale? 

 

No własnie, gdzie :biglol: Rzetelny autor podaje łącza do źródeł.

 

Pewno autor sobie kopii nie zrobił :biglol: Przez niedopatrzenie :biglol:

 

Cytat

Ale spokojnie, jeszcze wszystko przed nami. Zbyt wielu poważnych ludzi zainwestowało zbyt poważne pieniądze, żeby ten trend teraz się zatrzymał. Choćby w tak praworządnych Niemczech przecież wiadomo, co będzie dalej - a dokładniej to badanie pewnie zniknie tak samo prędko jak dokumenty niemieckiej fundacji utworzonej dla wspierania działań Nord Stream 2 na terenie niemieckiej Meklemburgii-Pomorza Przedniego. Dlatego warto je było odnotować.

 

 

Edytowane przez subleo
  • Facepalm 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, chojny napisał:

 

A gdzie dokładnie są te badania by się z nimi zapoznać... w oryginale? 

Opis badań masz na stronie, a jak klikniesz na dane auto to masz raport z testów.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Jaca68 napisał:

Tak będziesz ładował elektryka? :OO:;)

Pomyliły Ci się przeznaczenia poszczególnych systemów, to ma być zasilanie awaryjne, jak nic innego nie działa. Lepsze to niż podpinanie auta spalinowego jako źródło zasilania. Do ładowania elektryka będzie PV + dodatkowo magazyn energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, subleo napisał:

 

No własnie, gdzie :biglol: Rzetelny autor podaje łącza do źródeł.

 

Pewno autor sobie kopii nie zrobił :biglol: Przez niedopatrzenie :biglol:

 

 

 

Przecież podałem adres strony, ciężko kliknąć zakładkę Tests Explained zamiast zarzucać mi nierzetelność?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, skwaro napisał:

Przecież podałem adres strony, ciężko kliknąć zakładkę Tests Explained zamiast zarzucać mi nierzetelność?

 

Przecież mój komentarz był do autora artykułu, który  @chojny wskazał.

 

Coś za bardzo wszystko do siebie bierzesz ;) 

 

W ogóle ostatnio jakoś nerwowo na forum. 

 

 

PS

https://www.greenncap.com/press-releases/lca-how-sustainable-is-your-car/

 

Oczywiście, autor, zrobił "click-bait" tytuł i wyciągnął z artykułu to co mu pasowało. A podsumowanie jest takie:

 

Cytat

Finally, for an electric vehicle charged with the European electricity mix, a major contribution to the life cycle assessment comes from the sources used to produce the electricity that powers it. The higher the share of renewable energy in the electricity mix, the greener the electric car, and this is where your local results can be different from the European average. If a purely renewable electricity mix is assumed for the calculations, the usage phase of the VW ID.3 shows a minimal GHG impact and the life cycle estimated total is just half that of a conventional car. As shown, the high share of renewable energy used to produce electricity in Sweden grants the electric car the best performance in the European Union. But when the share of fossil energy in the electricity mix increases, so do the emissions of the supply of the energy. In Italy, the ID.3 shows life cycle greenhouse gas emissions similar to some conventional competitors, whereas in Poland – the European country with the highest share of coal-produced electricity – the electric vehicle has become significantly worse than comparable combustion engine vehicles. Still, using the average European electricity mix, the electric car has a slight greenhouse gas advantage compared to competitors with different powertrain types.

 

Edytowane przez subleo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, subleo napisał:

 

Przecież mój komentarz był do autora artykułu, który  @chojny wskazał.

 

Coś za bardzo wszystko do siebie bierzesz ;) 

 

W ogóle ostatnio jakoś nerwowo na forum. 

 

 

PS

https://www.greenncap.com/press-releases/lca-how-sustainable-is-your-car/

A to ja przepraszam :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...