Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, Adi napisał:

Nasze koncerny paliwowe i energetyczne też na razie tylko zapowiedzi. A postawić budkę z kablem, to chyba nie wyższa inżynieria. 

 

 

budka z kebabem to moc podpięta powiedzmy 10 kW a szybka ładowarka na dwa stanowiska to powoli 300 kW (a może i więcej)

 

10 godzin temu, Adi napisał:

A naszego dumnego kraju w sercu Europy, jakoś nie zauważa.

 

 

zauważa tylko odpowiednio do tego jak "infekuje elektryczna zaraza" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, ketivv napisał:

budka z kebabem to moc podpięta powiedzmy 10 kW a szybka ładowarka na dwa stanowiska to powoli 300 kW (a może i więcej)

Bywają miejsca gdzie jedna budka z kebabem stoi obok kolejnej, obok kolejna, itd:mrgreen:

ogólnie ciężko się zdecydować:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, skwaro napisał:
14 godzin temu, gourmet napisał:
Czy ktoś pracuje nad konceptem aut z wymienialnymi bateriami? Zasada prosta - podjeżdżam na stację wymiany, wyciągają rozładowaną, wkładają pełną. Wymagana tylko pewna unifikacja. Czy istnieją zasadnicze przeszkody takiego rozwiązania?

Jest taki system wymiany baterii, ale w motocyklach w Japonii.

Jak w Japoni jak w Polsce też jest, przecież to żadna nowość. Otwierasz kufer wyciągasz baterie, wsadzasz swoją starą, wyciągasz nową i w drogę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Adi napisał:

 

Motoryzacja elektryczna jest faktem, a ta infrastruktura cały czas w planach. 

Nasze koncerny paliwowe i energetyczne też na razie tylko zapowiedzi. A postawić budkę z kablem, to chyba nie wyższa inżynieria. 

A naszego dumnego kraju w sercu Europy, jakoś nie zauważa.

 

Dochodzę do wniosku (używając te ustrojstwa od jakiegoś czasu), że to technologia na chwilę. Nikt nie chce zrobić dużego wyraźnego kroku, bo zaraz coś, albo sporo się zmieni. Nie warto zostać z kiepską, mało wartą inwestycją. 

 

 

Cisnę wszystko, co mam pod nogą, inne sprzęty również. Jakbym go cisnął na maxa, to może 50 km z pełnego..Golf mocno wrażliwy na to ciśnięcie, beemka lepiej pod tym względem dopracowana.

 

chyba nie wiesz co mówisz. Proszę zobaczyć ile ładowarek powstało w Katowicach, doprowadzenie ładowarek na każdej stacji np na autostradzie to nie taka prosta sprawa. z roku na rok, jest coraz tego więcej. Obecnie, w ramach projektu sami będziemy stawiać dwie ładowarki i powstaną do konca 2021 roku, prąd z nich będzie z odmetanowania kopalń, cena za ładowanie wręcz symboliczna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ketivv napisał:

budka z kebabem to moc podpięta powiedzmy 10 kW a szybka ładowarka na dwa stanowiska to powoli 300 kW (a może i więcej)

 

To moc 300kW to jest "co" ?

Moc czynna, bierna, pozorna ?

Pobierana w impulsie, pobierana constans ?

Troszkę mi się nie widzi, żeby do pojedynczego pojazdu było przesyłane  >400 Amper przy 400V AC.

Wtedy kabel o przekroju 150mm2. "Troszkę" gruby byłby.

Jak niższe napięcie, to wtedy większy prąd i  jeszcze grubszy kabel.

???

 

Edytowane przez rombu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, rombu napisał:

 

To moc 300kW to jest "co" ?

Moc czynna, bierna, pozorna ?

Pobierana w impulsie, pobierana constans ?

Troszkę mi się nie widzi, żeby do pojedynczego pojazdu było przesyłane  >400 Amper.

Wtedy kabel o przekroju 150mm2. "Troszkę" gruby byłby

 

 

 

szczegółów nie nam ale 

 

powiedzmy, że napięcie ładowania to DC to 480V, więc można by powiedzieć, że lekko powyżej 300 A

 

szybkie ładowarki DC mają już możliwość ładowania prądem 150 kW, jeśli takowa ma dwa stanowiska i będzie mogła na obydwu zapewnić, ciągłą dostawę 150 kW do każdego z 2 ładujących się pojazdów to czynna 300 kW się pojawi, ciężko mówić o impulsie gdy operacja trwa 15 czy 30 minut 

 

a już się mówi o ładowaniach rzędu 250 kW na jeden pojazd gdzie pojawią się wartości po 600 A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ketivv napisał:

 

a już się mówi o ładowaniach rzędu 250 kW na jeden pojazd gdzie pojawią się wartości po 600 A

 

https://www.theverge.com/2019/3/6/18253618/tesla-supercharger-250kw-v3-specs-location

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ketivv napisał:

powiedzmy, że napięcie ładowania to DC to 480V, więc można by powiedzieć, że lekko powyżej 300 A

 

szybkie ładowarki DC mają już możliwość ładowania prądem 150 kW, jeśli takowa ma dwa stanowiska i będzie mogła na obydwu zapewnić, ciągłą dostawę 150 kW do każdego z 2 ładujących się pojazdów to czynna 300 kW się pojawi, ciężko mówić o impulsie gdy operacja trwa 15 czy 30 minut 

 

a już się mówi o ładowaniach rzędu 250 kW na jeden pojazd gdzie pojawią się wartości po 600 A

 

Czy Ty w ogóle wiesz o czym napisałeś ?

Dla prądu 300A para przewodów będzie miała średnicę 50mm / 5 cm

Tyle co w przeciętnym nadgarstku.

Przy 600A to już średnica łokcia.

A gdzie jeszcze odpowiednie złącza mogące przenieść taki prąd.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Czy Ty w ogóle wiesz o czym napisałeś ?
Dla prądu 300A para przewodów będzie miała średnicę 50mm / 5 cm
Tyle co w przeciętnym nadgarstku.
Przy 600A to już średnica łokcia.
A gdzie jeszcze odpowiednie złącza mogące przenieść taki prąd.
 
 
 
Nie mylisz przypadkiem pola przekroju ze średnicą przewodu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, rombu napisał:

 

Czy Ty w ogóle wiesz o czym napisałeś ?

Dla prądu 300A para przewodów będzie miała średnicę 50mm / 5 cm

Tyle co w przeciętnym nadgarstku.

Przy 600A to już średnica łokcia.

A gdzie jeszcze odpowiednie złącza mogące przenieść taki prąd.

 

 

 

 

przykro mi takie są fakty, te systemy już działają 

 

podjeżdżasz, podpinasz, logujesz i leci 

 

Tesla Model 3 ma chyba limit na baterii ok 530 Amp napięcie DC Superchargera V3 to chyba 480V bo technicznie jest ona gotowa już na ładowanie mocą 250kW 

 

na filmie poniżej od ok 1:30 do 5:00 minty niemalże cały czas trzyma 250kW

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, ketivv napisał:

przykro mi takie są fakty, te systemy już działają 

 

podjeżdżasz, podpinasz, logujesz i leci 

 

Tesla Model 3 ma chyba limit na baterii ok 530 Amp napięcie DC Superchargera V3 to chyba 480V bo technicznie jest ona gotowa już na ładowanie mocą 250kW 

 

na filmie poniżej od ok 1:30 do 5:00 minty niemalże cały czas trzyma 250kW

 

Czyli krakowska elektrociepłownia, która może wyprodukować maks. 460MW, obsłuży jednocześnie tylko 1840 sztuk Tesli 3 ?

Pod warunkiem, że całe miasto nie będzie pobierało żadnego prądu.

:huh:

Chyba dobrze liczę ?!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, rombu napisał:

 

Czyli krakowska elektrociepłownia, która może wyprodukować maks. 460MW, obsłuży jednocześnie tylko 1840 sztuk Tesli 3 ?

Pod warunkiem, że całe miasto nie będzie pobierało żadnego prądu.

:huh:

Chyba dobrze liczę ?!

 

 

tak, 1840 szt. Tesli ładujących się prądem 250kW w jednym czasie 

 

teoretycznie dla ułatwienia rachunku, przyjmując, że nie ma żadnych strat, że ładujemy cały czas tą szybkością 

powiedzmy, że taka Tesla ma baterie p pojemności 75kWh to ładowanie jej do pełna zajęłoby jakieś 20 minut

 

czyli krakowska elektrociepłownia, która może dostarczyć maks. 460MW mogłaby zapewnić ładowanie 1840 szt. "Tesli" w 20 minut jednocześnie 

co daje nam w ciągu doby 132 480 naładowanych do pełna pojazdów z których każdy mógłby przejechać 

na naładowanej baterii np. średnio 370 km (choć po mieście pewnie więcej)

czyli 132 480 EV naładowanych na 100% x 370 km każdy = 49 017 600 km do pokonania

 

w Krakowie jest zarejestrowanych coś ponad 700 000 aut, przyjmijmy że połowa z nich każdego dnia przejeżdża lokalnie 40 km

czyli 300 000 aut x 40 km = 12 000 000 km dzienne 

przyjmijmy, że na przejechanie 40 km dziennie EV potrzeba 8kWh prądu (czyli 20 kWh / 100 km miejskiej jazdy) 

czyli przejechanie 12 000 000 km dziennie 300 000 EV zużyłoby 2 400 MWh prądu 

 

2400 MWh prądu / 460 MW mocy lokalnej elektrociepłowni = 5 h 12 minut jej pracy

 

 

są już takie szacunki, że sam prąd zużywany do transportu i rafinacji ropy już niemalże pokrywa dystans który elektryk może przejechać

 

więc jeśli to prawda, że w 1 l Pb dostarczonym na stacje paliw jest "zużyte" ok 1,6 kWh energii elektrycznej, to 

 

auto które "spala" 16 kWh na 100 km w zamian za takie które zużywa 10 l Pb /100 km tylko zabierze z systemu sieci elektrycznej prąd, który i tak musieliśmy produkować wcześniej 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tymczasem ;)

 

"10-YEAR BATTERY WARRANTY
As a measure of the brand’s confidence in its all-electric vehicle technology, Lexus is offering a 10-year (or 1,000,000 km) service warranty on all functional defects of the BEV (Battery Electric Vehicle) main battery and capacity degradation below 70%, provided that the owner respects the regular health checks foreseen in the maintenance program. In addition to the battery warranty, the UX 300e owner will benefit from the 3-year vehicle warranty and 5-year cover (or 100,000 km) on drivetrain defects."

https://www.automotiveev.com/news/19236/15/UX-300e-First-all-electric-Lexus-offers-10-year-battery-warranty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekspert, który nawet nie potrafi napisać czym się tak naprawdę zajmuje i pisze o akumulatorach z kozich bobków? Rzetelność poziom "ekspert" :)

A przy elektrykach problemem jest nie brak akumulatorów, bo do tego poziomu elektryfikacji aut jeszcze bardzo daleko. W Polsce problemem jest wydajność sieci energetycznej, która w lecie przy rosnącej ilości klimatyzatorów jest na granicy przeciążenia, bo od lat brakuje inwestycji w tym obszarze.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/powszechna-elektryfikacja-jest-po-prostu-mozliwa-napisal-do-mnie-ekspert-i-mi-wyjasnil-felieton/

Elektrowóz zabrał się za tego eksperta

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
20 minut temu, eurojanek napisał:

zanim czujka temperatury w baterii powie komputerowi dość, a ten ograniczy osiągi?

 

Takie kwiatki dzieją się w Leafie przy prędkości 140 km/h utrzymywanej przez kilkanaście minut.

 

:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Takie kwiatki dzieją się w Leafie przy prędkości 140 km/h utrzymywanej przez kilkanaście minut.
 
:facepalm:
Chyba że szybciej bateria się skończy :)

Czekam na lato, ciekaw jestem jak to będzie z bateriami

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...