ketivv Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 9 godzin temu, Adi napisał: Nasze koncerny paliwowe i energetyczne też na razie tylko zapowiedzi. A postawić budkę z kablem, to chyba nie wyższa inżynieria. budka z kebabem to moc podpięta powiedzmy 10 kW a szybka ładowarka na dwa stanowiska to powoli 300 kW (a może i więcej) 10 godzin temu, Adi napisał: A naszego dumnego kraju w sercu Europy, jakoś nie zauważa. zauważa tylko odpowiednio do tego jak "infekuje elektryczna zaraza" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 7 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 25 minut temu, ketivv napisał: budka z kebabem to moc podpięta powiedzmy 10 kW a szybka ładowarka na dwa stanowiska to powoli 300 kW (a może i więcej) Bywają miejsca gdzie jedna budka z kebabem stoi obok kolejnej, obok kolejna, itd ogólnie ciężko się zdecydować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 Skoda EV https://spidersweb.pl/autoblog/skoda-enyaq-specyfikacja-zapowiedz/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antikos Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 13 godzin temu, skwaro napisał: 14 godzin temu, gourmet napisał: Czy ktoś pracuje nad konceptem aut z wymienialnymi bateriami? Zasada prosta - podjeżdżam na stację wymiany, wyciągają rozładowaną, wkładają pełną. Wymagana tylko pewna unifikacja. Czy istnieją zasadnicze przeszkody takiego rozwiązania? Jest taki system wymiany baterii, ale w motocyklach w Japonii. Jak w Japoni jak w Polsce też jest, przecież to żadna nowość. Otwierasz kufer wyciągasz baterie, wsadzasz swoją starą, wyciągasz nową i w drogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antikos Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 11 godzin temu, Adi napisał: Motoryzacja elektryczna jest faktem, a ta infrastruktura cały czas w planach. Nasze koncerny paliwowe i energetyczne też na razie tylko zapowiedzi. A postawić budkę z kablem, to chyba nie wyższa inżynieria. A naszego dumnego kraju w sercu Europy, jakoś nie zauważa. Dochodzę do wniosku (używając te ustrojstwa od jakiegoś czasu), że to technologia na chwilę. Nikt nie chce zrobić dużego wyraźnego kroku, bo zaraz coś, albo sporo się zmieni. Nie warto zostać z kiepską, mało wartą inwestycją. Cisnę wszystko, co mam pod nogą, inne sprzęty również. Jakbym go cisnął na maxa, to może 50 km z pełnego..Golf mocno wrażliwy na to ciśnięcie, beemka lepiej pod tym względem dopracowana. chyba nie wiesz co mówisz. Proszę zobaczyć ile ładowarek powstało w Katowicach, doprowadzenie ładowarek na każdej stacji np na autostradzie to nie taka prosta sprawa. z roku na rok, jest coraz tego więcej. Obecnie, w ramach projektu sami będziemy stawiać dwie ładowarki i powstaną do konca 2021 roku, prąd z nich będzie z odmetanowania kopalń, cena za ładowanie wręcz symboliczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 (edytowane) 2 godziny temu, ketivv napisał: budka z kebabem to moc podpięta powiedzmy 10 kW a szybka ładowarka na dwa stanowiska to powoli 300 kW (a może i więcej) To moc 300kW to jest "co" ? Moc czynna, bierna, pozorna ? Pobierana w impulsie, pobierana constans ? Troszkę mi się nie widzi, żeby do pojedynczego pojazdu było przesyłane >400 Amper przy 400V AC. Wtedy kabel o przekroju 150mm2. "Troszkę" gruby byłby. Jak niższe napięcie, to wtedy większy prąd i jeszcze grubszy kabel. ??? Edytowane 7 Maja 2020 przez rombu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 3 minuty temu, rombu napisał: To moc 300kW to jest "co" ? Moc czynna, bierna, pozorna ? Pobierana w impulsie, pobierana constans ? Troszkę mi się nie widzi, żeby do pojedynczego pojazdu było przesyłane >400 Amper. Wtedy kabel o przekroju 150mm2. "Troszkę" gruby byłby szczegółów nie nam ale powiedzmy, że napięcie ładowania to DC to 480V, więc można by powiedzieć, że lekko powyżej 300 A szybkie ładowarki DC mają już możliwość ładowania prądem 150 kW, jeśli takowa ma dwa stanowiska i będzie mogła na obydwu zapewnić, ciągłą dostawę 150 kW do każdego z 2 ładujących się pojazdów to czynna 300 kW się pojawi, ciężko mówić o impulsie gdy operacja trwa 15 czy 30 minut a już się mówi o ładowaniach rzędu 250 kW na jeden pojazd gdzie pojawią się wartości po 600 A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 2 minuty temu, ketivv napisał: a już się mówi o ładowaniach rzędu 250 kW na jeden pojazd gdzie pojawią się wartości po 600 A https://www.theverge.com/2019/3/6/18253618/tesla-supercharger-250kw-v3-specs-location Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 3 minuty temu, skwaro napisał: https://www.theverge.com/2019/3/6/18253618/tesla-supercharger-250kw-v3-specs-location one już są stawianie w EU Ionity ma 350kW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 4 godziny temu, ketivv napisał: powiedzmy, że napięcie ładowania to DC to 480V, więc można by powiedzieć, że lekko powyżej 300 A szybkie ładowarki DC mają już możliwość ładowania prądem 150 kW, jeśli takowa ma dwa stanowiska i będzie mogła na obydwu zapewnić, ciągłą dostawę 150 kW do każdego z 2 ładujących się pojazdów to czynna 300 kW się pojawi, ciężko mówić o impulsie gdy operacja trwa 15 czy 30 minut a już się mówi o ładowaniach rzędu 250 kW na jeden pojazd gdzie pojawią się wartości po 600 A Czy Ty w ogóle wiesz o czym napisałeś ? Dla prądu 300A para przewodów będzie miała średnicę 50mm / 5 cm Tyle co w przeciętnym nadgarstku. Przy 600A to już średnica łokcia. A gdzie jeszcze odpowiednie złącza mogące przenieść taki prąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 Czy Ty w ogóle wiesz o czym napisałeś ? Dla prądu 300A para przewodów będzie miała średnicę 50mm / 5 cm Tyle co w przeciętnym nadgarstku. Przy 600A to już średnica łokcia. A gdzie jeszcze odpowiednie złącza mogące przenieść taki prąd. Nie mylisz przypadkiem pola przekroju ze średnicą przewodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 34 minuty temu, rombu napisał: Czy Ty w ogóle wiesz o czym napisałeś ? Dla prądu 300A para przewodów będzie miała średnicę 50mm / 5 cm Tyle co w przeciętnym nadgarstku. Przy 600A to już średnica łokcia. A gdzie jeszcze odpowiednie złącza mogące przenieść taki prąd. przykro mi takie są fakty, te systemy już działają podjeżdżasz, podpinasz, logujesz i leci Tesla Model 3 ma chyba limit na baterii ok 530 Amp napięcie DC Superchargera V3 to chyba 480V bo technicznie jest ona gotowa już na ładowanie mocą 250kW na filmie poniżej od ok 1:30 do 5:00 minty niemalże cały czas trzyma 250kW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 8 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2020 Chris Harris w Porsche Taycan Turbo S z Top Gear. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 8 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2020 22 godziny temu, ketivv napisał: przykro mi takie są fakty, te systemy już działają podjeżdżasz, podpinasz, logujesz i leci Tesla Model 3 ma chyba limit na baterii ok 530 Amp napięcie DC Superchargera V3 to chyba 480V bo technicznie jest ona gotowa już na ładowanie mocą 250kW na filmie poniżej od ok 1:30 do 5:00 minty niemalże cały czas trzyma 250kW Czyli krakowska elektrociepłownia, która może wyprodukować maks. 460MW, obsłuży jednocześnie tylko 1840 sztuk Tesli 3 ? Pod warunkiem, że całe miasto nie będzie pobierało żadnego prądu. Chyba dobrze liczę ?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2020 (edytowane) 16 godzin temu, rombu napisał: Czyli krakowska elektrociepłownia, która może wyprodukować maks. 460MW, obsłuży jednocześnie tylko 1840 sztuk Tesli 3 ? Pod warunkiem, że całe miasto nie będzie pobierało żadnego prądu. Chyba dobrze liczę ?! tak, 1840 szt. Tesli ładujących się prądem 250kW w jednym czasie teoretycznie dla ułatwienia rachunku, przyjmując, że nie ma żadnych strat, że ładujemy cały czas tą szybkością powiedzmy, że taka Tesla ma baterie p pojemności 75kWh to ładowanie jej do pełna zajęłoby jakieś 20 minut czyli krakowska elektrociepłownia, która może dostarczyć maks. 460MW mogłaby zapewnić ładowanie 1840 szt. "Tesli" w 20 minut jednocześnie co daje nam w ciągu doby 132 480 naładowanych do pełna pojazdów z których każdy mógłby przejechać na naładowanej baterii np. średnio 370 km (choć po mieście pewnie więcej) czyli 132 480 EV naładowanych na 100% x 370 km każdy = 49 017 600 km do pokonania w Krakowie jest zarejestrowanych coś ponad 700 000 aut, przyjmijmy że połowa z nich każdego dnia przejeżdża lokalnie 40 km czyli 300 000 aut x 40 km = 12 000 000 km dzienne przyjmijmy, że na przejechanie 40 km dziennie EV potrzeba 8kWh prądu (czyli 20 kWh / 100 km miejskiej jazdy) czyli przejechanie 12 000 000 km dziennie 300 000 EV zużyłoby 2 400 MWh prądu 2400 MWh prądu / 460 MW mocy lokalnej elektrociepłowni = 5 h 12 minut jej pracy są już takie szacunki, że sam prąd zużywany do transportu i rafinacji ropy już niemalże pokrywa dystans który elektryk może przejechać więc jeśli to prawda, że w 1 l Pb dostarczonym na stacje paliw jest "zużyte" ok 1,6 kWh energii elektrycznej, to auto które "spala" 16 kWh na 100 km w zamian za takie które zużywa 10 l Pb /100 km tylko zabierze z systemu sieci elektrycznej prąd, który i tak musieliśmy produkować wcześniej Edytowane 9 Maja 2020 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2020 tymczasem "10-YEAR BATTERY WARRANTY As a measure of the brand’s confidence in its all-electric vehicle technology, Lexus is offering a 10-year (or 1,000,000 km) service warranty on all functional defects of the BEV (Battery Electric Vehicle) main battery and capacity degradation below 70%, provided that the owner respects the regular health checks foreseen in the maintenance program. In addition to the battery warranty, the UX 300e owner will benefit from the 3-year vehicle warranty and 5-year cover (or 100,000 km) on drivetrain defects." https://www.automotiveev.com/news/19236/15/UX-300e-First-all-electric-Lexus-offers-10-year-battery-warranty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 9 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2020 https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne-w-polsce-i-na-swiecie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 9 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2020 https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne-w-polsce-i-na-swiecie/ Ekspert, który nawet nie potrafi napisać czym się tak naprawdę zajmuje i pisze o akumulatorach z kozich bobków? Rzetelność poziom "ekspert" A przy elektrykach problemem jest nie brak akumulatorów, bo do tego poziomu elektryfikacji aut jeszcze bardzo daleko. W Polsce problemem jest wydajność sieci energetycznej, która w lecie przy rosnącej ilości klimatyzatorów jest na granicy przeciążenia, bo od lat brakuje inwestycji w tym obszarze. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 11 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2020 https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/powszechna-elektryfikacja-jest-po-prostu-mozliwa-napisal-do-mnie-ekspert-i-mi-wyjasnil-felieton/Elektrowóz zabrał się za tego ekspertaWysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 28 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 1200 km za mną. 4,3l/100, na razie 215 pekło bo docieram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 "podkradzione" z fb, nieco humorystyczne, może znak czasów 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 3 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2020 BMW zaszalało czy oszalało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eurojanek Opublikowano 3 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2020 A napisali ile razy do 100 kmh z pełną mocą można się rozpędzić zanim czujka temperatury w baterii powie komputerowi dość, a ten ograniczy osiągi? Czy jest to nius niemarketingowy nie wart wspominania o nim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 3 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2020 20 minut temu, eurojanek napisał: zanim czujka temperatury w baterii powie komputerowi dość, a ten ograniczy osiągi? Takie kwiatki dzieją się w Leafie przy prędkości 140 km/h utrzymywanej przez kilkanaście minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 3 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2020 Takie kwiatki dzieją się w Leafie przy prędkości 140 km/h utrzymywanej przez kilkanaście minut. Chyba że szybciej bateria się skończy Czekam na lato, ciekaw jestem jak to będzie z bateriamiWysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się