michalp07 Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2018 WItam forumowiczow, Na jakich oponach jezdzicie swoimi outbackami. Sezonoew czy wielosezonowe, 17'' czy 18''. Odbieram neidlugo nowego outbacka na letnich Bridgestone dueler h/t 18'' i zimowki dostaje gratis pirreli o ile sie nie myle 17''. Zastanawim sie czy kupic drugi mkomplet felg i zostac przy sezonowych, czy kupic wielosezonowe. Wiem ze to sprawa indywidualna, ale ogolnie jaka przewaga opini. W mazdzie CX 5 zmienilem na caloroczne nokiany 17'' i bylem z nich zadowolony. Przejechane niewiele ok 10tys, ale tez i prawie wogole nie zuzyte.WIec oceniam je bardzo dobrze. Opiszcie swoje doswiadzczenia Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Jezeli jezdzisz spokojnie i malo, to mozna wybrac opony uniwersalne W iinym razie - zdecydowanie i stanowczo dobre opony sezonowe... seryjne opony H/T daja rade, ale swoja prawdziwa postawe Subaru pokazuje dopiero na dobrych oponach letnich / zimowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Wszystko zależny od tego jak użytkujesz auto. Jeśli głównie po mieście, sporadycznie gdzieś w trasę i nie jeździsz ostro wielosezonowki maja sens. Mialem kiedyś na Freelanderze Vredestin Quatrac i zima były super, latem trochę miękkie się robiły. Należy pamiętać, ze takie rozwiązanie to zawsze będzie jakiś kompromis wobec dobrych letnich i zimowych. Co do kosztów - dla mnie raczej ważniejsza wygoda niż koszty, nie trzeba stać w kolejce do wymiany czy płacić w autoryzowanym drożej, co w OBK robie, bo jednak są czujniki i wolałbym by działały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czekker Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Ja jeżdżę mało i głównie po mieście więc pod koniec zeszłego roku decydowałem się na całoroczne (17"). Niestety musiałem brać na szybko to co było na stanie (auto kupowałem w Krakowie i trzeba było od razu zmieniać opony, żeby wrócić do domu). Chciałem coś z poniższych: BFGoodrich G-Grip All Season 2 Kleber Quadraxer 2 Nokian WeatherProof Vredestein Quatrac 5 ale ostatecznie stanęło na: Falken Euroall Season AS200 Na razie bez problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Godzinę temu, czekker napisał: Nokian WeatherProof Vredestein Quatrac 5 z tej listy te dwie są IMVHO najlepsze i dokładnie w tej kolejności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lawnoweman Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Ja mam GY 4s i generalnie super. Tylko zabkuja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yapco Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Polecam Vredestein Quatrac 5 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartholomaios Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Ja jeżdżę na crossclimate+ i ciężko mi porównywać do czegoś innego bo kupiłem auto z łysymi oponami więc wymieniłem odrazu. W cześniej zaś jeździłem 206 więc też nie ma co porównywać inna masa i wszystko... Na Michelinach zrobiłem 16 tys kupiłem uniwersalne bo mieszkam na górze i często jest tak że u mnie leży śnieg w kwietniu zjeżdżam na dół a tam such asfalt i kilka stopni powyżej 0. Sama opona uważam lepiej się prowadzi na mokrym niż na suchym, po śniegu daje radę ma dobrą trakcje. Raz miałem stracha hamując na kilku centymetrach błota pośniegowego, ale w takich warunkach nic się nie zatrzymuje. Generalnie jest tak jak poprzednicy pisali, zależy jak jeździsz do miasta całosezonówki mają sens, jak dużo jeździsz to raczej sezonowe opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 W dniu 8.04.2018 o 10:28, michalp07 napisał: ... Odbieram neidlugo nowego outbacka na letnich Bridgestone dueler h/t 18'' i zimowki dostaje gratis pirreli o ile sie nie myle 17''. Zastanawim sie czy kupic drugi mkomplet felg i zostac przy sezonowych, czy kupic wielosezonowe... Masz dwa komplety nowych opon, nie odsprzedasz ich za cenę z katalogu, więc dokup felgi do zimówek i ciesz się życiem! Masz 5 lat spokoju. Jak zjeździsz te dwa komplety, kupisz wielosezonowe z czystym sumieniem, bo prawdziwa zima w świnoujściu to chyba tak jak u mnie raz na 15 lat. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
litschauer67 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Witam. Jeżdżę na Vredestein Quadrac 5 15kk a moje uwagi są tutaj : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niXon Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 (edytowane) Czy mieliście doświadczenia z Pirelli Scorpion Verde All-Season ? https://www.oponytanio.pl/rshop/Opony/Pirelli/Scorpion-Verde-All-Season/225-65-R17-102H/R-275377 Edytowane 19 Kwietnia 2018 przez niXon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thorxahest Opublikowano 13 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2018 A czy ktoś może ma doświadczenie z BFGoodrich G-Grip All Season 2 ? Raczej dużo w terenie nie jeżdżę, ew. na ryby jakiś dojazd, ale tam i 2WD dojeżdżałem Czasem w góry się wybieram raz na sezon przeważnie, ale poprzednie Michelin Alpin dawały radę we wspomnianym 2WD - byłęm bardzo zadowolony Etykietę mają dobrą i wedle informacji na jednej ze stron - jest to obecnie marka Michelin. CrossClimate mają takie same parametry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvgth Opublikowano 15 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2018 Z napędem Subaru według mnie zawsze będzie szkoda brać całoroczne, jak dobre by nie były przecież to jest największy atut tego auta, a opony są jedynym elementem mającym kontakt z drogą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalp07 Opublikowano 18 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 Zdecydowalem ze kupie drugi komplet felg i bede uzywal sezonowe opony, pytanie kolejne czy potrzebuje dokupic czujniki cisnienia do kazdej z osobna felg. I jak sie resetuje, kalibruje czujnik TPMS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thorxahest Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 (edytowane) W dniu 15.07.2018 o 10:17, kvgth napisał: Z napędem Subaru według mnie zawsze będzie szkoda brać całoroczne, jak dobre by nie były przecież to jest największy atut tego auta, a opony są jedynym elementem mającym kontakt z drogą. Ja znowuż wychodzę z założenia, że napęd 1wsza klasa, to da spokojnie radę na całorocznych pewnie i w górach i w śniegu bez problemu i na 3-4 lata starczy. Niegdyś jeździłem Malaczem na uniwersalnych cały rok i też dawał radę Dodatkowo felgi mi się podobają i z tego co czytałem są lepiej zabezpieczone niż metalowe więc zima alusom nie szkodzi, dodatkowo zmiana 2 razy w roku jest faktycznie upierdliwa. Jednakże w moim przypadku felgi są dość pokiereszowane, także oddam do piaskowania za jakiś czas. Ja się chyba zdecyduje na te gutricze jesienią, także do sprzedania będę miał jedno-sezonowe letnie. Edytowane 20 Lipca 2018 przez thorxahest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 (edytowane) W dniu 18.07.2018 o 13:21, michalp07 napisał: Zdecydowalem ze kupie drugi komplet felg i bede uzywal sezonowe opony, pytanie kolejne czy potrzebuje dokupic czujniki cisnienia do kazdej z osobna felg. I jak sie resetuje, kalibruje czujnik TPMS. . Jeżeli kontrolka ma być wyłączona czujniki są niezbędne, potrzeba dokupić. Kalibracja - ASO lub ogarnięty wulkanizator ze sprzętem. Edytowane 19 Lipca 2018 przez gourmet ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thorxahest Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Szanowni Koledzy, czy ktoś mógłby podpowiedzieć, czy opony 225/45 R17 będą odpowiednie do mojego Obk 2005 ? Wedle manuala str. 303 (tematycznie:)) fabrycznie schodzą 225/55/R17, także zastanawiam się czy nie wyrzuci jakiegoś błędu, bo średnica koła będzie inna. Twórcy zalecają również 215-225/60/R16 w przypadku zimówek, także chyba ta średnia koła jest istotna. Obecnie mam założone 215/55/R17 Pytam, ponieważ znalazłem fajne wielosezonowe 225/45 R17 i różnica w cenie 400 pln. Z góry uprzejmie dziękuję za informację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Born Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Witam Ja zakupiłem opony BFGoodrich Urban Terrain T/A i będe ich używał jako całoroczne. Jeździłem na całorocznych Nissanem X-trail i sprawowały się OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thorxahest Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 (edytowane) Już sam sobie odpowiem na pytanie 225/45 - nie będą pasować . Dopuszczalna różnica +/- 2%, za to będzie pasować 225/50. Wedle naklejki na słupku dedykowane oryginalnie 215/55/R17 Edytowane 15 Sierpnia 2018 przez thorxahest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 A po co cudować - nie lepiej zawierzyć projektantom z Japonii ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thorxahest Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 (edytowane) Pewnie lepiej, ja jednak zawsze idę trudniejszą drogą - taka natura. W końcu zdecydowałem się jednak na rozmiar dedykowany 215/55R17, kupa pieniędzy, a jak coś ma nie pasować to i tak zwrócić nie będzie się dało, bo zakładane. Edytowane 17 Sierpnia 2018 przez thorxahest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciuo Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 (edytowane) Jak najbardziej takie oponki są dopuszczalne do zastosowania a oto i homologacja OBK H6 Edytowane 16 Sierpnia 2018 przez maciuo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się