Skocz do zawartości

kvgth

Nowy
  • Postów

    77
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Outback 2010 2.5 N/A

Ostatnie wizyty

1324 wyświetleń profilu

Osiągnięcia kvgth

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

7

Reputacja

  1. Dzięki za porady. Finalnie udało się to cholerstwo odkręcić kluczem hydraulicznym, największym jaki był w Auchan Ale wymiana zaraz po tym jak auto przez jakiś czas chodziło to musi być niezła zabawa. Przy okazji po wymianie oleju miałem podobno klasyczny problem w postaci świecącej się kontrolki oleju, a o jego rozwiązaniu nic nie ma w instrukcji. Jestem ciekaw czy przy innych czynnościach serwisowych czekają mnie podobne przygody…
  2. Z pozoru być może głupie pytanie, ale czy jest jakiś sensowny sposób na wyjęcia filtra nie mając klucza-nakładki? Zabrałem się za wymianę nie sądząc, że może być go tak ciężko wyjąć ze względu na dostępność. Nawet w dużym sklepie ciężko znaleźć coś do złapania filtra, żeby przy okazji dało się to wsunąć...ktoś jakoś sobie z tym radził?
  3. kvgth

    CVT - awarie

    Na to wychodzi, natomiast zupełnie nieświadomie. Przy dużym serwisie po zakupie, w dobrze znanym tutaj warsztacie powiedziano mi, że nie wygląda to na duży problem i mam jeździć. Po tym, tak jak pisałem, świecił już check engine, którego ze względu na rzadką jazdę w ostatnim czasie przez dłuższy czas nie pozbyłem się, chcąć wykonać zalecenia serwisu (inne paliwo, środki do czyszczenia układu paliwowego i wydechowego).
  4. kvgth

    CVT - awarie

    Czy chodzi o taką adaptację jak tutaj: https://www.subaruoutback.org/threads/reset-cvt-learning.430217/ ?
  5. kvgth

    CVT - awarie

    No to wygląda na to, że problem z CVT w moim OBK 2010 2.5 US zrobił się jednak duży (pół roku po zakupie auta). Jeszcze kilka miesięcy, tak jak opisywałem to też w tym wątku, przy jednostajnej jeździe skrzynia czasami nagle na ok. 1s zwiększała obroty o 500-700, po czym wracały do początkowej wartości, czemu towarzyszył gumowy pisk. Ok. 3 miesiące temu zapalił mi się check engine (P0420 - katalizator), z którym to ze względu na małe przebiegi i szukanie przyczyny zakończone niepowodzeniem jeździłem do zeszłego tygodnia. Tu bardzo istotna kwestia - przez cały okres jazdy ze świecącą kontrolką, skrzynia pracowała bez jakichkolwiek problemów (brak niespodziewanego zwiększania obrotów i pisku). Kilka dni temu przed ok. 100km trasą usunąłem błąd, żeby zobaczyć czy wróci i...skrzynia przez całą trasę pracowała tragicznie. Problem opisywany na początku przez całą trasę miał miejsce pewnie ponad 100 razy. Wrzucam nagranie tutaj, być może te objawy dla kogoś będą jednoznaczne. Krótko po tym pojawiłem się w MAKTRANS, żeby podpytać o objawy i dostałem szybką odpowiedź - remont skrzyni. Łańcuch, bieżnie, konwerter, elektrozawory...oczywiście wymiana lub regeneracja, w zależności od części. Wstępny koszt: 8-9 tysięcy. 1) Czy taki remont skrzyni ma sens (zakładam, że na zamiennikach) i CVT po takiej operacji raczej będzie jeździć przez kilka kolejnych lat czy za chwilę mogę mieć analogiczny problem? Sam MAKTRANS daje gwarancję na swoją pracę na rok, co jednak przy takim koszcie nie jest zbyt długim okresem. 2) Warto w obecnej sytuacji robić cokolwiek innego ze skrzynią, jak np. wymianę oleju? 3) Nie daje mi spokoju to, że diagnoza to mechaniczna usterka skrzyni. Dlaczego w takim razie ze świecącym się check engine wszystko działało ok? Czy gdzieś w Polsce jest jeszcze sensowny warsztat, który ogarnia temat CVT? e8982995-5c0a-4b19-9598-6c0dd37a25e6.MP4
  6. Szanowni, Szanowne, Noszę się z zamiarem samodzielnej wymiany wszystkich "ogólnodostępnych" płynów w OBK 2010 (EJ253) i świec. Będzie to moja pierwsza taka operacja w Subaru, a widziałem, że dostęp do świec jest taki sobie W jakie narzędzia powinienem się zaopatrzyć, żeby spokojnie ogarnąć temat świec?
  7. Ja się chętnie pochwalę jak już kupię i zamontuję, ale najpierw - ktoś doradzi gdzie taką spinkę mogę dostać?
  8. Jeżdżę od niedawna Outbackiem IV z 2010, 2.5 z CVT, ok. 230k przebiegu. W ostatnim czasie skrzynia zaczęła się trochę dziwnie zachowywać (nagłe zwiększanie obrotów przy jeździe ze stałą prędkością). Przegrzebałem chyba wszystkie wątki o CVT tutaj i na zagranicznych forach i nachodzi mnie bardzo smutna myśl, że ta skrzynia kiedyś padnie - pytanie tylko kiedy (znalazłem historie OBK, w których skrzynie padły już z przebiegiem mniejszym od mojego). Nowa skrzynia to koszt ok. 9k USD, a więc całkowicie nieopłacalna operacja. W aucie mam do zrobienia kilka pierdół i zastanawiam się czy jest sens w ogóle cokolwiek robić (czy nie sprzedać), skoro wyrok na skrzynię jest już wydany. Czy ktoś wyprowadzi mnie z błędu? Może trochę przesadzam? Ewentualnie czy są inne opcje ratowania sytuacji jak już coś takiego się wydarzy? Do głowy przychodzi mi tylko zmiana na używkę, ale wtedy sytuacja się powtarza...
  9. Cześć, wczoraj mój Outback 2.5 (4 gen z US) nagle podczas jazdy stwierdził, że najwyższy czas odpalić check engine (w komplecie z kontrolą trakcji i tempomatem). Przed chwilą według procedury sprawdziłem na zegarach kody błędów i dostałem (definicje błędów znalezione w jakiejś rozpisce): 1) b900 - Power supply system - When IG OFF is detected while driving 2) u116 - Tachometer - Abnormal input data with engine ON 3) u167 - Immobilizer collation - Collation with body integrated unit failed Ktoś coś? Co z tym fantem zrobić, od czego zacząć?
  10. Szanowi, mam ponownie problem, tym razem z tulejami dyfra tylnego i mocowania wahaczy wzdłużnych tylnych. W jednym warsztacie powiedzieli mi, że w wersji US są inne (ale nie mogą ich dostać), a w drugim, że EU i US to to samo. Ktoś kojarzy? Zakładać śmiało?
  11. Dzięki, to wyglada na ten model, ale gdzie to znalazłeś? Bo mi na partsouq w ogóle nie pokazuje paska wielorowkowego po wpisaniu numeru VIN, a po wpisaniu tego numeru części (OEM) niczego nie znajduje. Dla pozostałych części nie widzę numerów zamienników.
  12. Dzięki. Próbuję znaleźć pasek wielorowkowy do mojego 2010 OBK 2.5 Limited US, na amerykańskich stronach z częściami widzę, że kod części to 809221140. Po tym numerze nie mogę znaleźć niczego w jakimkolwiek polskim sklepie. Skąd mogę wiedzieć czy wersja EU nie będzie tutaj pasować? Przykładowo na pierwszej lepszej stronie (https://www.czesciauto24.pl/bosch/707369) widzę, że powinien pasować modelowo do mojego. Jest gdzieś jakiś wykaz, które części się różnią?
  13. kvgth

    Ciekawa akcja. Pomagamy?

    A może jakaś forumowa Subaru-eskorta?
  14. Generalnie to wszystko, muszę kupić trochę różnych pierdół.
  15. Cześć, mam OBK 2010 w wersji US. Czy jest gdzieś jakaś rozpiska, na której sprawdzę które części są uniwersalne, a które US? Da się gdzieś w łatwy sposób sprawdzić to np. VIN'ie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...