Jump to content

kvgth

Nowy
  • Posts

    72
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Outback 2010 2.5 N/A

Recent Profile Visitors

517 profile views

kvgth's Achievements

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

7

Reputation

  1. Szanowni, Szanowne, Noszę się z zamiarem samodzielnej wymiany wszystkich "ogólnodostępnych" płynów w OBK 2010 (EJ253) i świec. Będzie to moja pierwsza taka operacja w Subaru, a widziałem, że dostęp do świec jest taki sobie W jakie narzędzia powinienem się zaopatrzyć, żeby spokojnie ogarnąć temat świec?
  2. Ja się chętnie pochwalę jak już kupię i zamontuję, ale najpierw - ktoś doradzi gdzie taką spinkę mogę dostać?
  3. Jeżdżę od niedawna Outbackiem IV z 2010, 2.5 z CVT, ok. 230k przebiegu. W ostatnim czasie skrzynia zaczęła się trochę dziwnie zachowywać (nagłe zwiększanie obrotów przy jeździe ze stałą prędkością). Przegrzebałem chyba wszystkie wątki o CVT tutaj i na zagranicznych forach i nachodzi mnie bardzo smutna myśl, że ta skrzynia kiedyś padnie - pytanie tylko kiedy (znalazłem historie OBK, w których skrzynie padły już z przebiegiem mniejszym od mojego). Nowa skrzynia to koszt ok. 9k USD, a więc całkowicie nieopłacalna operacja. W aucie mam do zrobienia kilka pierdół i zastanawiam się czy jest sens w ogóle cokolwiek robić (czy nie sprzedać), skoro wyrok na skrzynię jest już wydany. Czy ktoś wyprowadzi mnie z błędu? Może trochę przesadzam? Ewentualnie czy są inne opcje ratowania sytuacji jak już coś takiego się wydarzy? Do głowy przychodzi mi tylko zmiana na używkę, ale wtedy sytuacja się powtarza...
  4. Cześć, wczoraj mój Outback 2.5 (4 gen z US) nagle podczas jazdy stwierdził, że najwyższy czas odpalić check engine (w komplecie z kontrolą trakcji i tempomatem). Przed chwilą według procedury sprawdziłem na zegarach kody błędów i dostałem (definicje błędów znalezione w jakiejś rozpisce): 1) b900 - Power supply system - When IG OFF is detected while driving 2) u116 - Tachometer - Abnormal input data with engine ON 3) u167 - Immobilizer collation - Collation with body integrated unit failed Ktoś coś? Co z tym fantem zrobić, od czego zacząć?
  5. Szanowi, mam ponownie problem, tym razem z tulejami dyfra tylnego i mocowania wahaczy wzdłużnych tylnych. W jednym warsztacie powiedzieli mi, że w wersji US są inne (ale nie mogą ich dostać), a w drugim, że EU i US to to samo. Ktoś kojarzy? Zakładać śmiało?
  6. Dzięki, to wyglada na ten model, ale gdzie to znalazłeś? Bo mi na partsouq w ogóle nie pokazuje paska wielorowkowego po wpisaniu numeru VIN, a po wpisaniu tego numeru części (OEM) niczego nie znajduje. Dla pozostałych części nie widzę numerów zamienników.
  7. Dzięki. Próbuję znaleźć pasek wielorowkowy do mojego 2010 OBK 2.5 Limited US, na amerykańskich stronach z częściami widzę, że kod części to 809221140. Po tym numerze nie mogę znaleźć niczego w jakimkolwiek polskim sklepie. Skąd mogę wiedzieć czy wersja EU nie będzie tutaj pasować? Przykładowo na pierwszej lepszej stronie (https://www.czesciauto24.pl/bosch/707369) widzę, że powinien pasować modelowo do mojego. Jest gdzieś jakiś wykaz, które części się różnią?
  8. A może jakaś forumowa Subaru-eskorta?
  9. Generalnie to wszystko, muszę kupić trochę różnych pierdół.
  10. Cześć, mam OBK 2010 w wersji US. Czy jest gdzieś jakaś rozpiska, na której sprawdzę które części są uniwersalne, a które US? Da się gdzieś w łatwy sposób sprawdzić to np. VIN'ie?
  11. kvgth

    CVT - awarie

    Hej hej, i ja mam problem z CVT, pacjent to OBK 2010. Skrzynia ostatnio dosyć często się odzywa (gumowy pisk) przy jeździe ze stałą prędkością - nagle rosną obroty o ok. 500, po czym szybko spadają, wtedy właśnie czasami słychać delikatne piśnięcie. Mniej więcej w zakresie prędkości 80-100 km/h. Na Outbackowym forum poradzono mi wymianę paska wielorowkowego + rolka, zgłosił się ktoś z identycznym problemem i podobno pomogło. Czy może coś jeszcze warto sprawdzić? Dodatkowo przymierzam się do dynamicznej zmiany oleju, bo poprzedni właściciel robił to całkiem niedawno (jakieś 20/30k km temu), ale niestety nie wiadomo jaki olej został wlany. Co najlepiej lać? Czy niezależne warsztaty wleją mi też olej OEM czy raczej każdy ma swoje preferencje? Dzwoniłem do jednego warsztatu i do CVT leją Motul Multi CVTF - będzie ok?
  12. Cześć, ostatnio w moim OBK z ok. 230k km nalotu w dziwny sposób podczas jazdy zaczęły falować obroty. Na załączonym filmie całkiem dobrze to widać. Objawia się to praktycznie tylko przy prędkości 70+, w trybie automatycznym oraz manualnym na 6 biegu (na innych nie sprawdzałem). Przy stałym położeniu gazu auto zwiększa obroty z ok. 1,5 na 2 tysiące, po czym gwałtownie wraca. Dodatkowo niekiedy przy takiej sytuacji w momencie "spadku" obrotów, słychać bardzo słabo delikatny zgrzyt/pisknięcie (ciężko to opisać). Nie czuć przyśpieszenia tylko właśnie samą zmianę obrotów, coś w stylu przeskoczenia biegów w klasycznej skrzyni. Ktoś cos? PS. Być może wydaje mi się, ale przy jeździe z taką samą prędkością z ustawionym tempomatem takiego działania nie zaobserwowałem. PS2. Zauważyłem, że ostatnio podobny problem mógł mieć inny użytkownik, ale temat chyba umarł: klip.mp4
  13. kvgth

    Ile pali

    Bardziej zastanawiam się czy wszystko jest ok, patrząc na spalanie, o którym tutaj pisali użytkownicy H6 albo 2.5.
  14. kvgth

    Ile pali

    Panowie, kupiłem niedawno OBK 2010 2.5 CVT i bardzo martwi mnie spalanie. Z tego co widzę po wpisach tutaj, w porównaniu z innymi, mocniejszymi silnikami wychodzi słabo. Po mieście (chociaż praktycznie bez korków) przy spokojnej jeździe wychodzi mi średnio 12-15l / 100km. W stukilometrową trasę wybrałem się na razie raz i jadąc w 3 osoby bez bagażu, w stylu prawie, że emeryckim (80-90km/h) - 8.2. Czy to nie wygląda dziwnie? OBK miał wstawiony nowy blok silnika z osprzętem ok. 110 tys. km temu (robione w ASO), zatem zakładam, że nie jest to jeszcze kwestia regulacji zaworów.
  15. Na równym i nierównym jest to samo. Przy aktualnej pogodzie bez garażu grzebanie przy tym zbyt przyjemne nie jest, ale z tego co widziałem zamek jest dosyć bezwładny i nie zaskakuje na ryglu.
×
×
  • Create New...