Skocz do zawartości

Outback Opony sezonowe czy wielosezonowe


michalp07

Rekomendowane odpowiedzi

WItam forumowiczow,

Na jakich oponach jezdzicie swoimi outbackami. Sezonoew czy wielosezonowe, 17'' czy 18''.

Odbieram neidlugo nowego outbacka na letnich Bridgestone dueler h/t 18'' i zimowki dostaje gratis pirreli o ile sie nie myle 17''. Zastanawim sie czy kupic drugi mkomplet felg i zostac przy sezonowych, czy kupic wielosezonowe. Wiem ze to sprawa indywidualna, ale ogolnie jaka przewaga opini. W mazdzie CX 5 zmienilem na caloroczne nokiany 17'' i bylem z nich zadowolony. Przejechane niewiele ok 10tys, ale tez i prawie wogole nie zuzyte.WIec oceniam je bardzo dobrze.

Opiszcie swoje doswiadzczenia

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jezdzisz spokojnie i malo, to mozna wybrac opony uniwersalne

 

W iinym razie - zdecydowanie i stanowczo dobre opony sezonowe... seryjne opony H/T daja rade, ale swoja prawdziwa postawe Subaru pokazuje dopiero na dobrych oponach letnich / zimowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależny od tego jak użytkujesz auto. Jeśli głównie po mieście, sporadycznie gdzieś w trasę i nie jeździsz ostro wielosezonowki maja sens. Mialem kiedyś na Freelanderze Vredestin Quatrac i zima były super, latem trochę miękkie się robiły. Należy pamiętać, ze takie rozwiązanie to zawsze będzie jakiś kompromis wobec dobrych letnich i zimowych. Co do kosztów - dla mnie raczej ważniejsza wygoda niż koszty, nie trzeba stać w kolejce do wymiany czy płacić w autoryzowanym drożej, co w OBK robie, bo jednak są czujniki i wolałbym by działały :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę mało i głównie po mieście więc pod koniec zeszłego roku decydowałem się na całoroczne (17").

 

Niestety musiałem brać na szybko to co było na stanie (auto kupowałem w Krakowie i trzeba było od razu zmieniać opony, żeby wrócić do domu).

 

Chciałem coś z poniższych:

BFGoodrich G-Grip All Season 2

Kleber Quadraxer 2

Nokian WeatherProof

Vredestein Quatrac 5

ale ostatecznie stanęło na:

Falken Euroall Season AS200

 

Na razie bez problemów B)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na crossclimate+ i ciężko mi porównywać do czegoś innego bo kupiłem auto z łysymi oponami więc wymieniłem odrazu. W cześniej zaś jeździłem 206 więc też nie ma co porównywać inna masa i wszystko... Na Michelinach zrobiłem 16 tys kupiłem uniwersalne bo mieszkam na górze i często jest tak że u mnie leży śnieg w kwietniu zjeżdżam na dół a tam such asfalt i kilka stopni powyżej 0. Sama opona uważam lepiej się prowadzi na mokrym niż na suchym, po śniegu daje radę ma dobrą trakcje. Raz miałem stracha hamując na kilku centymetrach błota pośniegowego, ale w takich warunkach nic się nie zatrzymuje. Generalnie jest tak jak poprzednicy pisali, zależy jak jeździsz do miasta całosezonówki mają sens, jak dużo jeździsz to raczej sezonowe opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.04.2018 o 10:28, michalp07 napisał:

...

Odbieram neidlugo nowego outbacka na letnich Bridgestone dueler h/t 18'' i zimowki dostaje gratis pirreli o ile sie nie myle 17''. Zastanawim sie czy kupic drugi mkomplet felg i zostac przy sezonowych, czy kupic wielosezonowe...

Masz dwa komplety nowych opon, nie odsprzedasz ich za cenę z katalogu, więc dokup felgi do zimówek i ciesz się życiem! Masz 5 lat spokoju.

Jak zjeździsz te dwa komplety, kupisz wielosezonowe z czystym sumieniem, bo prawdziwa zima w świnoujściu to chyba tak jak u mnie raz na 15 lat. 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A czy ktoś może ma doświadczenie z BFGoodrich G-Grip All Season 2 ? Raczej dużo w terenie nie jeżdżę, ew. na ryby jakiś dojazd, ale tam i 2WD dojeżdżałem :)

Czasem w góry się wybieram raz na sezon przeważnie, ale poprzednie Michelin Alpin dawały radę we wspomnianym 2WD - byłęm bardzo zadowolony

Etykietę mają dobrą i wedle informacji na jednej ze stron - jest to obecnie marka Michelin. CrossClimate mają takie same parametry.

 

image.png.b466ad02a018e5aa3f5cb892bf4b313b.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.07.2018 o 10:17, kvgth napisał:

Z napędem Subaru według mnie zawsze będzie szkoda brać całoroczne, jak dobre by nie były :) przecież to jest największy atut tego auta, a opony są jedynym elementem mającym kontakt z drogą.

Ja znowuż wychodzę z założenia, że napęd 1wsza klasa, to da spokojnie radę na całorocznych pewnie i w górach i w śniegu bez problemu i na 3-4 lata starczy. Niegdyś jeździłem Malaczem na uniwersalnych cały rok i też dawał radę :) Dodatkowo felgi mi się podobają  i z tego co czytałem są lepiej zabezpieczone niż metalowe więc zima alusom nie szkodzi, dodatkowo zmiana 2 razy w roku jest faktycznie upierdliwa.  Jednakże w moim przypadku felgi są dość pokiereszowane, także oddam do piaskowania za jakiś czas.

 

Ja się chyba zdecyduje na te gutricze jesienią, także do sprzedania będę miał jedno-sezonowe letnie.

Edytowane przez thorxahest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.07.2018 o 13:21, michalp07 napisał:

Zdecydowalem ze kupie drugi komplet felg i bede uzywal sezonowe opony, pytanie kolejne czy potrzebuje dokupic czujniki cisnienia do kazdej z osobna felg. I jak sie resetuje, kalibruje czujnik TPMS.

. Jeżeli kontrolka ma być wyłączona czujniki są niezbędne, potrzeba dokupić. Kalibracja - ASO lub ogarnięty wulkanizator ze sprzętem. 

Edytowane przez gourmet
...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Szanowni Koledzy, czy ktoś mógłby podpowiedzieć, czy opony 225/45 R17 będą odpowiednie do mojego Obk 2005 ?

Wedle manuala str. 303 (tematycznie:)) fabrycznie schodzą 225/55/R17, także zastanawiam się czy nie wyrzuci jakiegoś błędu, bo średnica koła będzie inna.

Twórcy zalecają również 215-225/60/R16 w przypadku zimówek, także chyba ta średnia koła jest istotna.

Obecnie mam założone 215/55/R17

 

Pytam, ponieważ znalazłem fajne wielosezonowe 225/45 R17 i różnica w cenie 400 pln.

Z góry uprzejmie dziękuję za informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie lepiej, ja jednak zawsze idę trudniejszą drogą - taka natura.

 

W końcu zdecydowałem się jednak na rozmiar dedykowany 215/55R17, kupa pieniędzy, a jak coś ma nie pasować to i tak zwrócić nie będzie się dało, bo zakładane.

Edytowane przez thorxahest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...