Skocz do zawartości

Wrx 2015+


maati

Rekomendowane odpowiedzi

Aj... chyba wrażliwy temat te czujniki :D. 

Natomiast zgadzam się z kolegą @subbiefan, że ten system jest w wykonaniu subaru mocno słaby w porównaniu z innymi markami z podobnych lat. 800 zł za "klony" to dużo i niedużo. Chciałem się bardziej dowiedzieć jak auto reaguje na takie zdarzenia. Wizyta w aso lub wulkanizacji na kodowanie czujników co wymianę kompletu kół jest raczej słaba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
16 godzin temu, konik123 napisał(a):

Ok ale który model bo nie widzę do 2.0 tylko ,2.5 albo levorg stąd pytanie 

https://uk.tein.com/srch/uk_search.php

Możesz tez napisać do JDL Performance - sa oficjalnym dystrybutorem, ja kupowałem (Tein EnduraPro Plus) przez nich i cena była bardzo ok

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witajcie.


Końcem roku planuję nabyć jakiś rodzinny wóz w budżecie +-80k i naszedł mnie (byćmoże szalony) pomysł połączenia tego z powrotem do subaru, w postaci WRX 2015+.

 

Czy wg waszego doświadczenia WRX nadaje się do roli głównego auta dla rodziny 2+2? 

 

Chodzi głównie o to czy:


- da się tym wygodnie przejechać autostradowo kilkaset km?


- zmieszczą się bagaże na tygodniowy wypad dla 4 osób (mam dodatkowo trumnę 350L)?


- da się zamontować hak pod bagażnik rowerowy?


- motor FA wymaga jakiejś specjalnej troski w tego typu użytkowaniu?

 

Z góry dzięki za wszelkie komentarze w temacie i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W miarę tak na seryjnym wydechu i prędkościach dozwolonych.

2. Może być ciężko.

3. Nie spotkałem się, tylko Levorg.

4. Bezproblemowy silnik, który mało pali przy spokojnej jeździe.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jw. Seryjnym się da, choć przy jeździe autostradowej jest głośno, tak jak we wszystkich Subaru. Ja mam dołożony spojler z sti na klapie, który przy wyższych prędkościach dodatkowo trochę gwiżdże.

2. Przy odrobinie cierpliwości i zacięcia w układaniu tetris ;) zmieścicie się. Zwłaszcza z bagażnikiem dachowym. Ja jeździłem 2+2 z bagażami, wózkiem i chyba kiedyś nawet z wanienką :D

 (bez dachowego).

3. Nie wiem, jak z hakiem, ale jeśli da się w Levorgu, to prawie na pewno to samo będzie w WRX.

4. Nic szczególnego. Seryjny jest przyjemny i oszczędny (~11l/100km przy 140-150km/h do 7 przy jeździe "międzymiastowej" (50-90km/h)). Niestety w korkach dużego miasta będzie bezlitosny (jak większość Subaraków).

 

https://torkliftcentral.com/2015-2017-subaru-wrx-wrx-sti-ecohitch-invisi

Edytowane przez Kambol
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę moim WRXem już 2 lata i uważam, że to najlepszy model, jaki miałem. Silnik rzeczywiście bezproblemowy, przy prędkościach 140- 150 km pali 9-10l/100 km, a przy 100-120 nawet 7-8l (mam Stage 1 COBB). Bagażnik ma bardzo pojemny, więc na 4 osoby bez jakichś mega ładunków można się zmieścić. Ważne, by trafić zadbany egzemplarz i nie po "przystanku"... Polecam!

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzekać można na słabe hamulce i zbyt gwałtowną reakcję przepustnicy przy ruszaniu - nie trzeba się starać, żeby spalić sprzęgło. Po małym tuningu (via cobb) jest znacznie lepiej.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Kambol napisał(a):

Narzekać można na słabe hamulce i zbyt gwałtowną reakcję przepustnicy przy ruszaniu - nie trzeba się starać, żeby spalić sprzęgło. Po małym tuningu (via cobb) jest znacznie lepiej.

Hamulce rzeczywiście w serii nie są najlepsze, ale już po zmianie na tarcze i klocki DBA jest znacznie lepiej. Ze sprzęgłem też trzeba uważać, to prawda, ale generalnie każde Subaru niesie za sobą groźbę spalenia sprzęgła... ;) COBB STAGE1 podnosi moc do prawie 300 KM....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@FilipBB @Kambol @sebachon dzięki piękne za odpowiedzi.

 

Ten hak EcoHitch skitrany za dyfuzorem wygląda obiecująco, opcja z dobraniem od Levorga też ciekawa - o ile nie trzeba przy tym okrutnie rzeźbić dyfuzora bo zderzaki jednak trochę się różnią. Temat do rozkminy.

 

O poprawianiu fabrycznej kulawej mapy poczytałem trochę u jankesów, ale to temat na jakiś czas po zakupie.

 

Sprzęgło w każdym Subaru jakie miałem i jakim jechałem było specyficzne, także nic nowego. No może poza BRZ, tam było bardzo przyjemne.

 

Ogólnie wygląda na to że może nie jest to aż tak szalony pomysł i uda się uniknąć kupna kury w TSI :D 

 

 

Dzięki jeszcze raz, jak będę bliżej realnej daty zakupu to pewnie będę was jeszcze męczył.

 

Pozdro!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 5.06.2023 o 18:38, Kambol napisał(a):

1. Jw. Seryjnym się da, choć przy jeździe autostradowej jest głośno, tak jak we wszystkich Subaru. Ja mam dołożony spojler z sti na klapie, który przy wyższych prędkościach dodatkowo trochę gwiżdże.

 

Ten spoiler jest Ori z klapą czy zamiennik, jeśli zamiennik jak to pasowało do klapy wrx?

Edytowane przez konik123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam WRXa 2.0 i jest to najpraktyczniejszy samochód jaki miałem.

-Trasy po 500-700 km bez problemu, nic nie boli, w środku sporo miejsca i wygodne siedzenia, choć to zawsze kwestia indywidualna. Prędkości 140 km/h+ robi się głośno - szum powietrza. 120 km/h w moim odczuciu wyciszenie ok.

-W 3 osoby pakujemy się na miesiąc bez problemu, bez dodatkowego boxa.

-FA to fantastyczny silnik, dynamiczny i oszczędny, bez bolączek 2.5. Nie zgodzę się że w korkach dużo pali. Dużo pali jak się jeździ krótkie dystanse, zwłaszcza w korkach ;) 

Bardzo przyjemny i w normalnej i w trochę żwawszej jeździe. AWD zimą i w deszczu naprawdę robi robotę.

-Hamulce - wystarczy zmienić klocki z przodu na coś sensownego, u mnie DBA względem fabryki przepaść.

-Jeżdżę na fabrycznej mapie i myślałem o zmianie, ze względu na to że przy około 30% wciśnięciu gazu auto idzie na jakieś 80% możliwości. Chciałem bardziej liniowo ale przyzwyczaiłem się. A mocy mi nie brakuje, choć jeździłem i sporo mocniejszymi autami (350-400 koni).

 

Za 80k to raczej powypadkowe auto zrobione jak najtaniej na handel kupisz niestety.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.06.2023 o 14:54, konik123 napisał(a):

Ciekawe czy ktoś w pl stroi na cobb czy tylko gotowe mapy 

Mój jest strojony przez COBB AP, ale ma wgrane "autorskie" mapy. Mogę dać namiar na świetnego człowieka (perfekcjonistę), który to robił.

Edytowane przez Kambol
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 17.06.2023 o 00:02, Kambol napisał(a):

Mój jest strojony przez COBB AP, ale ma wgrane "autorskie" mapy. Mogę dać nadmiar na świetnego człowieka (perfekcjonistę), który to robił.

Jestem zainteresowany namiarem na tego człowieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo - pan Daniel z TTC tuning z Krakowa.

W moim przypadku było trochę "sprzętowych" zmian - dolot, jpipe, usunięcie TGV/EGR (poza dolotem zdobione w TTC). Strojenie przez AP COBB v3 (sprowadzone przez nich w lepszej cenie niż na ebay). Dostałem zrobione auto z kilkoma mapami do wyboru. W razie potrzeby, czy błędów miałem wysyłać logi do zrobienia poprawek (bo też mam daleko do Krakowa), ale nie było i nie ma, ani błędów, ani potrzeby.

 

Pisałem już jednemu koledze na PW i tu powtórzę, że bez względu na decyzję, czy robić w TTC, czy nie - polecam kontakt z panem Danielem. Jest naprawdę ekspertem w temacie i z pewnością coś doradzi. Na moim WRX się "uczył" bo to był jego pierwszy, wiem ile się przygotowywał i czytał o wszystkich problemach na amerykańskich forach zanim pozwolił podstawić auto. Potem jeszcze korespondował z supportem COBBa z drobnymi problemami i ostatecznie zrobił świetną robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.06.2023 o 13:03, Kambol napisał(a):

Proszę bardzo - pan Daniel z TTC tuning z Krakowa.

W moim przypadku było trochę "sprzętowych" zmian - dolot, jpipe, usunięcie TGV/EGR (poza dolotem zdobione w TTC). Strojenie przez AP COBB v3 (sprowadzone przez nich w lepszej cenie niż na ebay). Dostałem zrobione auto z kilkoma mapami do wyboru. W razie potrzeby, czy błędów miałem wysyłać logi do zrobienia poprawek (bo też mam daleko do Krakowa), ale nie było i nie ma, ani błędów, ani potrzeby.

 

Pisałem już jednemu koledze na PW i tu powtórzę, że bez względu na decyzję, czy robić w TTC, czy nie - polecam kontakt z panem Danielem. Jest naprawdę ekspertem w temacie i z pewnością coś doradzi. Na moim WRX się "uczył" bo to był jego pierwszy, wiem ile się przygotowywał i czytał o wszystkich problemach na amerykańskich forach zanim pozwolił podstawić auto. Potem jeszcze korespondował z supportem COBBa z drobnymi problemami i ostatecznie zrobił świetną robotę.

Dzięki.

A jeśli to nie tajemnica to na ile udało się zestroić moc oraz moment obrotowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tajemnica - 315 KM / 365 Nm. Nie chciałem więcej, a właściwie, to nie chciałem wcale ;). Zależało mi na wygładzeniu krzywej reakcji przepustnicy, żeby nie palić sprzęgła przy ruszaniu i żeby było bezpiecznie (dla silnika), a że w garażu leżało kilka gratów ambitnie sprowadzonych kiedyś z US, to też wleciały do auta. Powyższy efekt wyszedł trochę "przy okazji" - ani tyle, ani więcej nie potrzebuję, ale jest fajnie B)

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...