Skocz do zawartości

Wrx 2015+


maati

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, Kambol napisał:

STI to zupełnie inna bajka. W tym modelu WRX fabryczne oprogramowanie bardzo nieliniowo steruje przepustnicą w odpowiedzi na wciśnięcie gazu, zwłaszcza w początkowym zakresie, przy ruszaniu reakcja jest bardzo mocna. Nieprzypalanie sprzęgła przy ruszaniu wymaga naprawdę dobrego "wjeżdżenia się" w to auto, do tego sprawy nie ułatwia włączający się często bezzasadnie asystent ruszania pod górę. Jak już ruszymy, to szybko czeka nas kolejna atrakcja - znaczny "rev hang", najmocniejszy przy zmianie z 1 na 2, co skutkuje kilkoma szarpnięciami, jeśli zapobiegawczo nie odpuścimy gazu na pół sekundy przed wciśnięciem sprzęgła podczas zmiany biegu...

 

 

Muszę przyznać, że nie zaobserwowałem tego u siebie. Sporadycznie tylko przy zbyt wczesnym puszczeniu sprzęgła w czasie ruszania potrafi lekko zajęczeć któreś z łożysk sprzęgła.

Edytowane przez sebachon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2021 o 17:29, sebachon napisał:

Co masz na myśli przez "nieustanną walkę ze sprzęgłem i pedałem gazu"? Nie zaobserwowałem u siebie... ;)

przecież pisałeś że masz wgraną mapę Stage1 z Cobba, więc pewno nie jeździłeś na fabrycznej mapie. 

Napisz dokładnie na której wersji mapy Stage 1 jeździsz? Ja mam wgraną Stage 1 91, wersja 4.00, normal wastegate i nie wiem czy nie przejść na high wastegate, bo u mnie turbo pompuje do 1.28 bara.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lutek34 napisał:

przecież pisałeś że masz wgraną mapę Stage1 z Cobba, więc pewno nie jeździłeś na fabrycznej mapie. 

Napisz dokładnie na której wersji mapy Stage 1 jeździsz? Ja mam wgraną Stage 1 91, wersja 4.00, normal wastegate i nie wiem czy nie przejść na high wastegate, bo u mnie turbo pompuje do 1.28 bara.

Sprawdzę jutro jaką mam konkretnie wersję Stage 1 i dam znać. Fakt, nie jeździłem na serii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sebachon napisał:

Oto moja wersja:

 

IMG_20211113_123825.jpg

Ja wgrałem najnowsze mapy 4.00 do AP. Dziś zmieniłem mapę z Stage 1 91 na Stage 1 91 HWG, turbina dalej  pompuje do 18.7 PSI (1.28 bar), ale teraz jakby płynniej się odpychał od spodu.

Ja do podglądu co ECU z silnikiem wyczynia, robię logi podczas rozpędzania się na 3 biegu, tak mój log wygląda po dzisiejszej zmianie mapy na HWG

 

https://datazap.me/u/lutek34/log-1636819472?log=0&data=1-4-12-13-18-20-22-23

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, lutek34 napisał:

Ja wgrałem najnowsze mapy 4.00 do AP. Dziś zmieniłem mapę z Stage 1 91 na Stage 1 91 HWG, turbina dalej  pompuje do 18.7 PSI (1.28 bar), ale teraz jakby płynniej się odpychał od spodu.

Ja do podglądu co ECU z silnikiem wyczynia, robię logi podczas rozpędzania się na 3 biegu, tak mój log wygląda po dzisiejszej zmianie mapy na HWG

 

https://datazap.me/u/lutek34/log-1636819472?log=0&data=1-4-12-13-18-20-22-23

Aktualizacje można znaleźć na stronie COBBa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, sebachon napisał:

Aktualizacje można znaleźć na stronie COBBa?

ściągasz na kompa Accesport manager, instalujesz i podpinasz AccesPorta do kompa i aktualizujesz.

Za pomocą managera również zrzucasz do kompa zapisane logi, jeśli takowe zapisywałeś na AP.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, konik123 napisał:

Czy olej powinien spełniać normy dexos2? Myślę nad motulem tylko sporo podróbek z tego co czytałem.. Polecicie dobry sprawdzony olej do 2.0dit wrx? 

Dobry 5W40 jeżeli bez tuningu. Motul, Millers, Penrite, Eneos. Wyszukaj autoryzowanych dealerów i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, konik123 napisał:

Czy olej powinien spełniać normy dexos2? Myślę nad motulem tylko sporo podróbek z tego co czytałem.. Polecicie dobry sprawdzony olej do 2.0dit wrx? 

w teorii, to olej do silników DIT powinien spełniać normę API SN+, który teoretycznie pomaga przed LSPI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem. Dowiadywał się może ktoś z Was jak to jest z kolektorem różnoodległościowym robionym przez Tomei? Wiem że na 100% trzeba robić mapę, ale jak to jest np. z turbiną? Przeglądając filmiki ze stanów co niektórzy piszą, że turbo trzeba zmienić bo się rozsypie, a inni jeżdżą dalej na twinscrollu. Może przerabiał ktoś ten temat u siebie i się pochwali doświadczeniem. :) Znajomy zastanawia się czy zrobić taką przeróbkę w swoim CVT żeby bulgot powrócił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety, nie mam do niej teraz dostępu, więc nie mogę potwierdzić ale może to zrobić też każdy użytkownik STI EU, bo w ich książce są podane też wartości dla WRXa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. To jest przełożenie dyfra.

STI VA ma 3.900 a WRX z manualem ma 4.111 (TY751VB9CA 2015-2017, TY751VB6CA 2018-2020).

Żeby było trudniej są też wersje z 4.44 ale z dużą dozą prawdopodobieństwa możesz założyć, że jest 4.111.

Co ciekawe WRX z CVT ma 3.900 tak, jak STI.

 

Tu masz potwierdzenie dla WRX (Canada):

https://www.subaru.ca/Print/Specifications.aspx?WebSiteID=282&Range=WRX & WRX STI&ModelYear=2018&CarIds=1025&GroupID=5&t=1499990550002

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2021 o 21:42, K0 MAR napisał:

Tak. To jest przełożenie dyfra.

STI VA ma 3.900 a WRX z manualem ma 4.111 (TY751VB9CA 2015-2017, TY751VB6CA 2018-2020).

Żeby było trudniej są też wersje z 4.44 ale z dużą dozą prawdopodobieństwa możesz założyć, że jest 4.111.

Co ciekawe WRX z CVT ma 3.900 tak, jak STI.

 

Tu masz potwierdzenie dla WRX (Canada):

https://www.subaru.ca/Print/Specifications.aspx?WebSiteID=282&Range=WRX & WRX 

Dziękuję. Oby to nie mijało się z prawdą :) najlepiej rozebrać pewnie i zobaczyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...