Skocz do zawartości

Wrx 2015+


maati

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, lutek34 napisał:

Dla poprawnej weryfikacji, pasowało by sprawdzić na tej zastępczej sondzie jaki masz afr i korekty w różnych zakresach obrotów pod obciążeniem.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
 

Całość była diagnozowana właśnie metoda porównania tego co pokazuje AFR vs. To co pokazuje komputer. 

Pod obciążeniem również. 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2020 o 13:40, jaro555 napisał:

A jakże, pochwalę, już się nie mogę doczekać :-)

No to jest - prezent na urodziny :-)

Na razie tylko foto wykresu, auto odbieram we wtorek. 

Powinno być czuć różnicę...

 

WRX_remap_20201120.jpeg.f50427b2978855740f24caf6ffda6280.jpeg

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, 

byłoby zbyt pięknie ...

Po wymianie sondy Check zniknął, błędy od sondy również. Na następny dzień jednak check powrócił w takiej formie jak na poniższym zdjęciu.

Dodam, że jest bezobjawowo - nie czuje żeby samochód gorzej jeździł. Nie ma szarpania i nie gaśnie. 

Co polecalibyście zrobić, od czego zacząć? 

 

received_808635796595427.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo w teorii jest tego do sprawdzenia:

- sonda: ogarnięta , miała swój błąd

- filtr powietrza: zaraz idę sprawdzić 

- wtryskiwacze

- pompa paliwa / filtr paliwa

- jakieś nieszczelności ( Vacuum Leaks )

- czujnik przepływu masowego powietrza 

 

 

Od czego zacząć? Ktoś z tym walczył ? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzekomo sprawdzałeś AFR i korekty, ale jeszcze raz, włącz sobie odczyt AFR i korekty paliwowe (STFT i LTFT). Teraz patrz na wolnych, jeśli korekty lecą powyżej +15, to zwiększ obroty do 2500RPM i patrz co się dzieje, jeśli po kilkunastu sekundach STFT zaczyna spadać, to masz klasyczną nieszczelność w dolocie

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojej historii z błędem P0171 ciąg dalszy...Okazało się, że to nie żadne nieszczelności w układzie...sprawdziliśmy to i wszystko działa tak jak powinno, nie ma dziury w dolocie, przepływomierz jest w pełni sprawny itp.

Po prostu mam pecha i używana sonda, którą kupiłem z WRX o małym przebiegu również okazała się być niesprawna...

Korekta krótkoterminowa od razu ładuje się na 33-34 i tak zostaje...po przekładce sondy na inną z WRX wszystko wraca do normy w tym zakresie.

Dla potomnych mogę dodać, że jeśli sonda jest uszkodzona w tym zakresie co moja seryjna lub ta używana którą kupiłem, czyli pracuje ale ma przekłamania, to po założeniu takiej sondy check Engine może wyskoczyć dopiero po kilkudziesięciu kilometrach bezobjawowej jazdy ze spalaniem w normie i dodam jeszcze, że na początku wyskakuje wyłącznie błąd P0171 system too lean a dopiero po 2 - 3 dniach pokazuje się błąd od sondy P2195 oxygen sensor Stuk lean ( Tłumacząc na Polski to idealnie komputer pokazał, że sygnał czujnika utknął jako ubogi co dokładnie pokazuje ta krótkoterminowa korekta pomiędzy 33-34 ,która rośnie do tej wartości momentalnie i stoi w miejscu)  Dwukrotnie to przechodziłem w tej samej kolejności, chociaż pewnie nie czas tu ma znaczenie tylko liczba przejechanych kilometrów, która musi być odpowiednia, żeby komputer skumał, że to sonda świruje)

 

Dzisiaj ma mi przyjść całkowicie nowa sonda, oryginalna i mam nadzieję, że temat zniknie raz na zawsze... :)

Edytowane przez mRoZiOo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.11.2020 o 17:53, jaro555 napisał:

No to jest - prezent na urodziny :-)

Na razie tylko foto wykresu, auto odbieram we wtorek. 

Powinno być czuć różnicę...

 

WRX_remap_20201120.jpeg.f50427b2978855740f24caf6ffda6280.jpeg

 

 

Jak wrażenia z jazdy? Różnica duża, czy niespecjalnie czuć po opadnięciu pierwszego zachwytu?

Downpipe masz z katalizatorem sportowym czy przelot bez katalizatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2020 o 11:33, subbiefan napisał:

Jak wrażenia z jazdy? Różnica duża, czy niespecjalnie czuć po opadnięciu pierwszego zachwytu?

Downpipe masz z katalizatorem sportowym czy przelot bez katalizatora?

Całkiem inne auto - żadnych wahnięć czy zadyszki przy przyspieszaniu, od 3 tys ciągnie jak szalony. Różnica jest bardzo duża.

J-pipe highflow z katem 300cpsi (mogłoby być lepiej z 100 lub 200), nie ma przelotu bo catback mam bez końcowych puszek i byłoby zbyt agresywnie jakbym uwolnił mocniej, a to przecież daily Żony ;-)

Plus TGV/EGR delete, 3-port, charge pipe. 

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi proszę jeszcze 2 rzeczy.

1. Czy zniknęło szarpanie na 2 i czasem 3 biegu (revhang)?

2. Czy teraz reakcja na gaz jest bardziej liniowa? Na fabrycznym programie wciskasz na 20% a auto ciągnie na jakieś 85% możliwości. 

 

Też się przymierzam do strojenia. Celowałem w wiosnę ale nie wiem czy wytrzymam :D

Jedyne nad czym się waham to czy zostawić seryjny downpipe czy dać sportowego kata. Puszki końcowe mam, ale zmienione (CNT Racing). Nie chciałbym za głośno, zwłaszcza w dłuższej autostradowej trasie. Tak jak mam teraz jest ok.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@subbiefan nie mam revhang, wcześniej odczuwalne było minimalnie a teraz wcale. Reaguje płynnie i przewidywalnie, te seryjne "schodki" zniknęły i to wyraźnie czuć. 

Wywal TGV i EGR bo to podstawa żeby nie mieć syfu. Ja się nie znam na tyle, ale z rozmów z mądrzejszymi wynika że dobrze byłoby wstawić Jpipe z sportowym katem, bo seryjny jednak sporo blokuje :-) 

Umawiaj się i działaj, będziesz zadowolony :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniałem i założyłem oem.
 
Jeśli dobrze pamiętam to te numery (stare ceny), ale warto sprawdzić na parts.subaru.com
 
13C8AD5F-DBD6-4148-858C-CC9FED76C361.thumb.jpeg.a394c9e20d7916b1c09b609ca5e4fa2a.jpeg
Do ilu Nm przewidziano sprzęgło OEM? Ktoś coś bo nie mogę znaleźć...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Trochę odkopuję temat (chociaż 29 grudnia 2020 to nie tak dawno :biglol: ).

Obecni i byli właściciele WRX, czy mieliście jakieś poważniejsze problemy z tym autem? Silnik, skrzynia, inne sprawy?

Miotam się i miotam w kwestii zakupu czegoś o sportowym zacięciu, w zasadzie na placu boju w US, w rozsądnym przedziale cenowym zostaje Civic Type R i WRX. VW Golf GTI jest droższy (sic!) od obu, chociaż pewnie jego 228 koni można podkręcić na 300. Yaris GR nie występuje (chodzą plotki o Corolli GR, ale kiedy to będzie?). Kobył typu Stinger GT czy Dodge Charger nie chcę.

W WRX obawiam się UPG, na forum widać, że kilka silników FA20 wybuchło, a tego chciałbym uniknąć :)

Jedyne, co mam do zarzucenia Civicowi to kontrowersyjny wygląd i to, że jest tylko ośką.

Jakieś wskazówki? ;)

Edytowane przez Kowalesik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moim WRX nic się póki co nie dzieje (rocznik 2015). Poprzedniemu właścicielowi (1szy w kraju) też nie sprawiał kłopotów. Z książki serwisowej wynika, że w kraju pochodzenia były tylko planowe serwisy. Tak jak pisał Maverick, FA20 to bezproblemowe silniki, m. in. dlatego kupiłem WRX a nie STI.

GTI gen. 7 miałem okazję sporo jeździć jako kierowca i pasażer. Nudne auto, wogóle nie angażujące. To nie jest samochód sportowy. Ot sprawny, poprawny, całkiem żwawy kompakt. Miałem kiedyś Mazdę MPS i to był fajny wariat :)

Civic... no jak to wygląda ;p Ale rzecz gustu. Nie jeździłem. Bierz Subaru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moim WRX też się nic złego nie dzieje - jeździ i cieszy. Mogę polecić na codzienne auto, choć do (dużego) miasta proponowałbym jednak wersję z CVT, bo w korkach z jego sprzęgłem i reakcją na gaz jest trochę męczarnia...

Zdaje się, że w CTR szybko padają skrzynie biegów. Nie ma ideałów...

Bierz WRX :)

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Kambol napisał:

Z moim WRX też się nic złego nie dzieje - jeździ i cieszy. Mogę polecić na codzienne auto, choć do (dużego) miasta proponowałbym jednak wersję z CVT, bo w korkach z jego sprzęgłem i reakcją na gaz jest trochę męczarnia...

 

Dokładnie tak! U mnie to był jeden z powodów sprzedaży WRX'a po przeprowadzce do Wa-wy...

 

natomiast "na prowincji" auto bliskie ideału jako daily :thumbup:

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję @eddie_gt4 i @Kambol, dobrzy ludzie :)

Moje miasto to taka większa wioska w centralnym Connecticut, korków brak, poza momentami dzwonu na autostradzie, więc przeżyję. Jakoś CVT do mnie nie przemawia w WRX. Gdzieś od lat mam zakodowane, że jak WRX to tylko manual :) Na wyprawę do NYC czy innego Bostonu pozostanie mi poczciwy akordeon.

Na jazdę jeszcze się nie wybierałem, więc zapytam: jakie obroty są na 6 biegu przy 120-130km/h?

Póki co, logicznie rzecz ujmując i biorąc pod uwagę wszelkie aspekty, WRX wydaje się być najlepszym wyborem. Z AccessPort z łatwością można zmienić fabryczne 268hp w 300hp i będziemy hulać :) Użyszkodnicy nie narzekają.

Jest jeszcze Mini Clubman ALL4 z 2.0T, 300hp i 8-biegowym automatem, ale to $10k więcej w cenie katalogowej.

 

 

Edytowane przez Kowalesik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kambol napisał:

bo w korkach z jego sprzęgłem i reakcją na gaz jest trochę męczarnia...

polecam remap ;-)

 

28 minut temu, Kowalesik napisał:

Z AccessPort z łatwością można zmienić fabryczne 268hp w 300hp i będziemy hulać :) Użyszkodnicy nie narzekają.

ale musisz modzić dolot i wydech, samym remapem tego nie osiągniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...