mRoZiOo 213 Posted November 18, 2020 Share Posted November 18, 2020 (edited) . Edited November 18, 2020 by mRoZiOo Link to post Share on other sites
mRoZiOo 213 Posted November 18, 2020 Share Posted November 18, 2020 5 godzin temu, lutek34 napisał: Dla poprawnej weryfikacji, pasowało by sprawdzić na tej zastępczej sondzie jaki masz afr i korekty w różnych zakresach obrotów pod obciążeniem. Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Całość była diagnozowana właśnie metoda porównania tego co pokazuje AFR vs. To co pokazuje komputer. Pod obciążeniem również. Cytuj Link to post Share on other sites
jaro555 66 Posted November 20, 2020 Share Posted November 20, 2020 W dniu 22.10.2020 o 13:40, jaro555 napisał: A jakże, pochwalę, już się nie mogę doczekać :-) No to jest - prezent na urodziny :-) Na razie tylko foto wykresu, auto odbieram we wtorek. Powinno być czuć różnicę... 1 Link to post Share on other sites
mRoZiOo 213 Posted November 21, 2020 Share Posted November 21, 2020 Panowie, byłoby zbyt pięknie ... Po wymianie sondy Check zniknął, błędy od sondy również. Na następny dzień jednak check powrócił w takiej formie jak na poniższym zdjęciu. Dodam, że jest bezobjawowo - nie czuje żeby samochód gorzej jeździł. Nie ma szarpania i nie gaśnie. Co polecalibyście zrobić, od czego zacząć? Link to post Share on other sites
mRoZiOo 213 Posted November 21, 2020 Share Posted November 21, 2020 Sporo w teorii jest tego do sprawdzenia: - sonda: ogarnięta , miała swój błąd - filtr powietrza: zaraz idę sprawdzić - wtryskiwacze - pompa paliwa / filtr paliwa - jakieś nieszczelności ( Vacuum Leaks ) - czujnik przepływu masowego powietrza Od czego zacząć? Ktoś z tym walczył ? Link to post Share on other sites
tamer9 196 Posted November 21, 2020 Share Posted November 21, 2020 błąd mówi, że masz za ubogą mieszankę - co do tego ma filtr powietrza? natomiast jakakolwiek nieszczelność za przepływomierzem może skutkować takim błędem 1 Link to post Share on other sites
lutek34 220 Posted November 21, 2020 Share Posted November 21, 2020 rzekomo sprawdzałeś AFR i korekty, ale jeszcze raz, włącz sobie odczyt AFR i korekty paliwowe (STFT i LTFT). Teraz patrz na wolnych, jeśli korekty lecą powyżej +15, to zwiększ obroty do 2500RPM i patrz co się dzieje, jeśli po kilkunastu sekundach STFT zaczyna spadać, to masz klasyczną nieszczelność w dolocie 1 Link to post Share on other sites
mRoZiOo 213 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 (edited) Mojej historii z błędem P0171 ciąg dalszy...Okazało się, że to nie żadne nieszczelności w układzie...sprawdziliśmy to i wszystko działa tak jak powinno, nie ma dziury w dolocie, przepływomierz jest w pełni sprawny itp. Po prostu mam pecha i używana sonda, którą kupiłem z WRX o małym przebiegu również okazała się być niesprawna... Korekta krótkoterminowa od razu ładuje się na 33-34 i tak zostaje...po przekładce sondy na inną z WRX wszystko wraca do normy w tym zakresie. Dla potomnych mogę dodać, że jeśli sonda jest uszkodzona w tym zakresie co moja seryjna lub ta używana którą kupiłem, czyli pracuje ale ma przekłamania, to po założeniu takiej sondy check Engine może wyskoczyć dopiero po kilkudziesięciu kilometrach bezobjawowej jazdy ze spalaniem w normie i dodam jeszcze, że na początku wyskakuje wyłącznie błąd P0171 system too lean a dopiero po 2 - 3 dniach pokazuje się błąd od sondy P2195 oxygen sensor Stuk lean ( Tłumacząc na Polski to idealnie komputer pokazał, że sygnał czujnika utknął jako ubogi co dokładnie pokazuje ta krótkoterminowa korekta pomiędzy 33-34 ,która rośnie do tej wartości momentalnie i stoi w miejscu) Dwukrotnie to przechodziłem w tej samej kolejności, chociaż pewnie nie czas tu ma znaczenie tylko liczba przejechanych kilometrów, która musi być odpowiednia, żeby komputer skumał, że to sonda świruje) Dzisiaj ma mi przyjść całkowicie nowa sonda, oryginalna i mam nadzieję, że temat zniknie raz na zawsze... Edited November 26, 2020 by mRoZiOo Link to post Share on other sites
lutek34 220 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 Panowie myślicie że taki zestaw przednich hamulców za $650, zakładając że nie doliczą cła, jest warty grzechu? Szukam pomysłu na prezent pod choinkę Link to post Share on other sites
mRoZiOo 213 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 (edited) Temat ogarnięty Edited November 26, 2020 by mRoZiOo 1 Link to post Share on other sites
subbiefan 27 Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 W dniu 20.11.2020 o 17:53, jaro555 napisał: No to jest - prezent na urodziny :-) Na razie tylko foto wykresu, auto odbieram we wtorek. Powinno być czuć różnicę... Jak wrażenia z jazdy? Różnica duża, czy niespecjalnie czuć po opadnięciu pierwszego zachwytu? Downpipe masz z katalizatorem sportowym czy przelot bez katalizatora? Link to post Share on other sites
jaro555 66 Posted December 2, 2020 Share Posted December 2, 2020 W dniu 30.11.2020 o 11:33, subbiefan napisał: Jak wrażenia z jazdy? Różnica duża, czy niespecjalnie czuć po opadnięciu pierwszego zachwytu? Downpipe masz z katalizatorem sportowym czy przelot bez katalizatora? Całkiem inne auto - żadnych wahnięć czy zadyszki przy przyspieszaniu, od 3 tys ciągnie jak szalony. Różnica jest bardzo duża. J-pipe highflow z katem 300cpsi (mogłoby być lepiej z 100 lub 200), nie ma przelotu bo catback mam bez końcowych puszek i byłoby zbyt agresywnie jakbym uwolnił mocniej, a to przecież daily Żony ;-) Plus TGV/EGR delete, 3-port, charge pipe. 3 Link to post Share on other sites
subbiefan 27 Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 Powiedz mi proszę jeszcze 2 rzeczy. 1. Czy zniknęło szarpanie na 2 i czasem 3 biegu (revhang)? 2. Czy teraz reakcja na gaz jest bardziej liniowa? Na fabrycznym programie wciskasz na 20% a auto ciągnie na jakieś 85% możliwości. Też się przymierzam do strojenia. Celowałem w wiosnę ale nie wiem czy wytrzymam Jedyne nad czym się waham to czy zostawić seryjny downpipe czy dać sportowego kata. Puszki końcowe mam, ale zmienione (CNT Racing). Nie chciałbym za głośno, zwłaszcza w dłuższej autostradowej trasie. Tak jak mam teraz jest ok. 1 1 Link to post Share on other sites
jaro555 66 Posted December 5, 2020 Share Posted December 5, 2020 @subbiefan nie mam revhang, wcześniej odczuwalne było minimalnie a teraz wcale. Reaguje płynnie i przewidywalnie, te seryjne "schodki" zniknęły i to wyraźnie czuć. Wywal TGV i EGR bo to podstawa żeby nie mieć syfu. Ja się nie znam na tyle, ale z rozmów z mądrzejszymi wynika że dobrze byłoby wstawić Jpipe z sportowym katem, bo seryjny jednak sporo blokuje :-) Umawiaj się i działaj, będziesz zadowolony :-) Link to post Share on other sites
Maverick 16 Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 Ja zmieniałem i założyłem oem. Jeśli dobrze pamiętam to te numery (stare ceny), ale warto sprawdzić na parts.subaru.com Do ilu Nm przewidziano sprzęgło OEM? Ktoś coś bo nie mogę znaleźć... Link to post Share on other sites
lutek34 220 Posted December 27, 2020 Share Posted December 27, 2020 tak się zastanawiam czy wymiana charge pipe z OEM na aftermarket daje cokolwiek poza wizualnym efektem i jest to warte $170? Link to post Share on other sites
Kowalesik 14 Posted Wednesday at 02:02 PM Share Posted Wednesday at 02:02 PM (edited) Trochę odkopuję temat (chociaż 29 grudnia 2020 to nie tak dawno ). Obecni i byli właściciele WRX, czy mieliście jakieś poważniejsze problemy z tym autem? Silnik, skrzynia, inne sprawy? Miotam się i miotam w kwestii zakupu czegoś o sportowym zacięciu, w zasadzie na placu boju w US, w rozsądnym przedziale cenowym zostaje Civic Type R i WRX. VW Golf GTI jest droższy (sic!) od obu, chociaż pewnie jego 228 koni można podkręcić na 300. Yaris GR nie występuje (chodzą plotki o Corolli GR, ale kiedy to będzie?). Kobył typu Stinger GT czy Dodge Charger nie chcę. W WRX obawiam się UPG, na forum widać, że kilka silników FA20 wybuchło, a tego chciałbym uniknąć Jedyne, co mam do zarzucenia Civicowi to kontrowersyjny wygląd i to, że jest tylko ośką. Jakieś wskazówki? Edited Wednesday at 02:04 PM by Kowalesik Link to post Share on other sites
Maverick 16 Posted Wednesday at 02:29 PM Share Posted Wednesday at 02:29 PM UPG to bolączka EJ25, a nie FA20.FA20 to dość bezawaryjna jednostka. Kojarzę jeden wybuch opisany na tym forum, ale trudno się nim sugerować bo miał miejsce zaraz po strojeniu. Link to post Share on other sites
subbiefan 27 Posted Friday at 07:20 AM Share Posted Friday at 07:20 AM Z moim WRX nic się póki co nie dzieje (rocznik 2015). Poprzedniemu właścicielowi (1szy w kraju) też nie sprawiał kłopotów. Z książki serwisowej wynika, że w kraju pochodzenia były tylko planowe serwisy. Tak jak pisał Maverick, FA20 to bezproblemowe silniki, m. in. dlatego kupiłem WRX a nie STI. GTI gen. 7 miałem okazję sporo jeździć jako kierowca i pasażer. Nudne auto, wogóle nie angażujące. To nie jest samochód sportowy. Ot sprawny, poprawny, całkiem żwawy kompakt. Miałem kiedyś Mazdę MPS i to był fajny wariat Civic... no jak to wygląda ;p Ale rzecz gustu. Nie jeździłem. Bierz Subaru! Link to post Share on other sites
Kambol 570 Posted Friday at 10:21 AM Share Posted Friday at 10:21 AM (edited) Z moim WRX też się nic złego nie dzieje - jeździ i cieszy. Mogę polecić na codzienne auto, choć do (dużego) miasta proponowałbym jednak wersję z CVT, bo w korkach z jego sprzęgłem i reakcją na gaz jest trochę męczarnia... Zdaje się, że w CTR szybko padają skrzynie biegów. Nie ma ideałów... Bierz WRX Edited Friday at 10:24 AM by Kambol Link to post Share on other sites
eddie_gt4 1550 Posted Friday at 10:47 AM Share Posted Friday at 10:47 AM (edited) 26 minut temu, Kambol napisał: Z moim WRX też się nic złego nie dzieje - jeździ i cieszy. Mogę polecić na codzienne auto, choć do (dużego) miasta proponowałbym jednak wersję z CVT, bo w korkach z jego sprzęgłem i reakcją na gaz jest trochę męczarnia... Dokładnie tak! U mnie to był jeden z powodów sprzedaży WRX'a po przeprowadzce do Wa-wy... natomiast "na prowincji" auto bliskie ideału jako daily Edited Friday at 10:48 AM by eddie_gt4 Link to post Share on other sites
Kowalesik 14 Posted Friday at 12:25 PM Share Posted Friday at 12:25 PM (edited) Dziękuję @eddie_gt4 i @Kambol, dobrzy ludzie Moje miasto to taka większa wioska w centralnym Connecticut, korków brak, poza momentami dzwonu na autostradzie, więc przeżyję. Jakoś CVT do mnie nie przemawia w WRX. Gdzieś od lat mam zakodowane, że jak WRX to tylko manual Na wyprawę do NYC czy innego Bostonu pozostanie mi poczciwy akordeon. Na jazdę jeszcze się nie wybierałem, więc zapytam: jakie obroty są na 6 biegu przy 120-130km/h? Póki co, logicznie rzecz ujmując i biorąc pod uwagę wszelkie aspekty, WRX wydaje się być najlepszym wyborem. Z AccessPort z łatwością można zmienić fabryczne 268hp w 300hp i będziemy hulać Użyszkodnicy nie narzekają. Jest jeszcze Mini Clubman ALL4 z 2.0T, 300hp i 8-biegowym automatem, ale to $10k więcej w cenie katalogowej. Edited Friday at 12:26 PM by Kowalesik Link to post Share on other sites
lutek34 220 Posted Friday at 12:55 PM Share Posted Friday at 12:55 PM 2 godziny temu, Kambol napisał: bo w korkach z jego sprzęgłem i reakcją na gaz jest trochę męczarnia... polecam remap ;-) 28 minut temu, Kowalesik napisał: Z AccessPort z łatwością można zmienić fabryczne 268hp w 300hp i będziemy hulać Użyszkodnicy nie narzekają. ale musisz modzić dolot i wydech, samym remapem tego nie osiągniesz. Link to post Share on other sites
Kowalesik 14 Posted Friday at 01:23 PM Share Posted Friday at 01:23 PM 25 minut temu, lutek34 napisał: ale musisz modzić dolot i wydech, samym remapem tego nie osiągniesz. COBB ma stado map, od stage 0 do stage 2+, pozostaje mi zrobić doktorat najpierw Link to post Share on other sites
lutek34 220 Posted Friday at 03:03 PM Share Posted Friday at 03:03 PM COBB ma stado map, od stage 0 do stage 2+, pozostaje mi zrobić doktorat najpierw No musisz poczytać jakie zmiany trzeba dokonywać przy każdym stage ;-)Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now