maati 0 Posted January 19, 2018 Share Posted January 19, 2018 (edited) Witam wszystkich. Postanowiłem się zarejestrować, bo to chyba jedyne miejsce gdzie mogę uzyskać info. Poszukuje jak w temacie wrx 2015 lub 2016. W Polsce model niedostępny. Pozostaje import z usa. Czy ktoś z forum ma dostęp do opisów, danych techn w języku polskim? Niestety na Youtube wszystko angielkski. A może ktoś posiada takowy i mógłbym podpytac to i owo. Jeszcze mam pytanie. Czy po zakupie takiego auta będzie można wykonać czynności serwisowe, wymiana oleju, filtry, rozrząd w autoryzowanym serwisie, czy raczej serwis boi się aut z USA. Edited January 19, 2018 by maati Link to post Share on other sites
Dyrekcja SIP Dyrekcja 2262 Posted January 24, 2018 Dyrekcja SIP Share Posted January 24, 2018 W dniu 19.1.2018 o 19:21, maati napisał: W Polsce model niedostępny. Nie tyle w Polsce, co w Europie W dniu 19.1.2018 o 19:21, maati napisał: Pozostaje import z usa Albo z Kanady lub ... Rosji W dniu 19.1.2018 o 19:21, maati napisał: Czy ktoś z forum ma dostęp do opisów, danych techn w języku polskim? Wielkość karoserii etc jest prawie identyczna z STI Silnik 2.0DiT ( taki jak w Foresterze XT, lecz nieco inne oprogramowanie). W/g danych rosyjskich 0-100 w 6.0 ( 6.3 automat) s Prędkość maksymalna M/T - 215, A/T -240. W dniu 19.1.2018 o 19:21, maati napisał: czy raczej serwis boi się aut z USA większość ASO nie boi się aut z USA ( szczególnie tych wyprodukowanych w Japonii - tak jak WRX). Pozdrowienia Link to post Share on other sites
maati 0 Posted January 24, 2018 Author Share Posted January 24, 2018 Z tym przyśpieszeniem to różnie piszą, często w testach Amerykańscy użytkownicy na YouTube piszą od 5,4 do 5,9 Ale nie o to mi chodzi tak naprawdę, chciałem szybkie auto z napędem na cztery koła, a WRX będzie ok. Wiem są inne np. STI ale...., no właśnie zacznę jednak od WRX Jeszcze jedno pytanie, co ile wymiana rozrządu, i jaki koszt mniej więcej w ASO Link to post Share on other sites
Karol Maciejewski 3 Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 37 minut temu, maati napisał: Z tym przyśpieszeniem to różnie piszą, często w testach Amerykańscy użytkownicy na YouTube piszą od 5,4 do 5,9 Ale nie o to mi chodzi tak naprawdę, chciałem szybkie auto z napędem na cztery koła, a WRX będzie ok. Wiem są inne np. STI ale...., no właśnie zacznę jednak od WRX Jeszcze jedno pytanie, co ile wymiana rozrządu, i jaki koszt mniej więcej w ASO ponad 7s z cvt tez widzialem ... Link to post Share on other sites
Dyrekcja SIP Dyrekcja 2262 Posted January 24, 2018 Dyrekcja SIP Share Posted January 24, 2018 49 minut temu, maati napisał: co ile wymiana rozrządu W 2.0 DiT naped rozrządu jest łańcuchem. Czyli nie ma przewidzianego przebiegu ( przy ew. zużyciu słychać ). Pozdrowienia Link to post Share on other sites
maati 0 Posted January 24, 2018 Author Share Posted January 24, 2018 aha, nie wiedziałem, a jeszcze idąc za ciosem: 1. ile wchodzi ltr oleju, bo rozumiem, że wymiana co 10 tyś dla bezpieczeństwa silnika?(chyba, że to przesada) 2. czy jest jakaś pigułka na zmianę systemu z mil na km i stopni na Celsjusze? 3. czy układ hamulcowy jest dużo "gorszy" niż w STI Link to post Share on other sites
Dyrekcja SIP Dyrekcja 2262 Posted January 24, 2018 Dyrekcja SIP Share Posted January 24, 2018 3 godziny temu, maati napisał: ile wchodzi ltr oleju, bo rozumiem, że wymiana co 10 tyś dla bezpieczeństwa silnika?(chyba, że to przesada) Oleje są w różnych cenach. Nie da się więc odpowiedzieć jednoznacznie. 3 godziny temu, maati napisał: czy jest jakaś pigułka na zmianę systemu z mil na km i stopni na Celsjusze? O ile wiem - nie. 3 godziny temu, maati napisał: czy układ hamulcowy jest dużo "gorszy" niż w STI Ponieważ nie mamy tego samochodu w ofercie, nie potrafię z własnego doświadczenia ocenić. Być może są jakieś testy w internecie ... Pozdrowienia Link to post Share on other sites
Tapicefor 10 Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Panowie, a czy wiecie może co by trzeba było wymienić, coby WRX Z USA (z lat 2012-2016) dostosowac do przepisów w naszej ojczyźnie?. Szukam na forum ale nie widzę nic na ten temat, w większości posty dotyczą aut z roczników 2000-2010, nie widzę nic za bardzo w kontekście okresu, w którym WRX w EU nie było ;( Pozdrowienia! Link to post Share on other sites
Tapicefor 10 Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 Panowie, a czy wiecie może co by trzeba było wymienić, coby WRX Z USA (z lat 2012-2016) dostosowac do przepisów w naszej ojczyźnie?. Szukam na forum ale nie widzę nic na ten temat, w większości posty dotyczą aut z roczników 2000-2010, nie widzę nic za bardzo w kontekście okresu, w którym WRX w EU nie było ;( Pozdrowienia! Nikt, nic, zero informacji? Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
Bosman 374 Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 W dniu 24.01.2018 o 11:54, Dyrekcja napisał: Prędkość maksymalna M/T - 215, A/T -240. Kilka razy się zastanawiałem skąd tak niska oficjalna prędkość maksymalna wersji MT WRXa (podobnie "dziwnie" było również w WRX "Lanosie"). Czy ona jest jakoś ograniczona elektronicznie? Bo przecież parametry silnika spokojnie wystarczą na 240-250 (licznikowe pewnie nawet 260), a przełożenia ostatnich biegów z uwagi na zużycie paliwa też na pewno są na tyle długie, żeby nie odcinało przy 215.... W dniu 24.01.2018 o 13:56, maati napisał: 3. czy układ hamulcowy jest dużo "gorszy" niż w STI Do jazdy po zwykłych drogach na pewno spokojnie wystarczy. Na torze pewnie znacznie szybciej się zagrzeje niż ten w STi. Link to post Share on other sites
Qóba 94 Posted August 17, 2018 Share Posted August 17, 2018 Czy ktoś z Was orientuje się czy Subaru WRX 2.0 (roczniki 2014-2016) był również oferowany na Litwie? @eddie_gt4? Na mobile.de widzę kilka sztuk, ale nie jest wskazane czy to import USA czy rodzimy rynek. Link to post Share on other sites
MKK 248 Posted August 17, 2018 Share Posted August 17, 2018 LItwa to chyba największa giełda w EU Link to post Share on other sites
eddie_gt4 1559 Posted August 17, 2018 Share Posted August 17, 2018 (edited) Godzinę temu, Qóba napisał: Czy ktoś z Was orientuje się czy Subaru WRX 2.0 (roczniki 2014-2016) był również oferowany na Litwie? @eddie_gt4? Na mobile.de widzę kilka sztuk, ale nie jest wskazane czy to import USA czy rodzimy rynek. nie z najblizszych krajow tylko Rosja, Ukraina, Kazachstan (i chyba tez Bialorus, ale trzeba by sprawdzic) p.s. WRX CVT - idealny daily Edited August 17, 2018 by eddie_gt4 1 Link to post Share on other sites
Qóba 94 Posted August 17, 2018 Share Posted August 17, 2018 @eddie_gt4, dzięki za info A masz może jakieś namiary na osoby, które zajmują się importem samochodów np. z Rosji/Ukrainy? Link to post Share on other sites
eddie_gt4 1559 Posted August 17, 2018 Share Posted August 17, 2018 niestety nie (bardzo egzotyczny kierunek, auta od nas raczej wedruja w tamtym kierunku) edit: w BY WRX'y tez sa dostepne btw, w Kaliningradzie dotychczas sprzedal sie 1 (slownie - jeden ) WRX i to akurat w tym tygodniu... Link to post Share on other sites
miketyson 14 Posted August 17, 2018 Share Posted August 17, 2018 tez obserwowalem te wrx z litwy ciekawe co kryja za historie Link to post Share on other sites
eddie_gt4 1559 Posted August 17, 2018 Share Posted August 17, 2018 Wisial dosc dlugo fajny niebieski z Kowna (MT), ale juz poszedl... jak i wiekszosc aut z USA byl po pewnych przygodach Link to post Share on other sites
anakinsky 120 Posted August 21, 2018 Share Posted August 21, 2018 cieżki temat... większość wrx'ów oferowanych w PL jest po mocnych przygodach... W dniu 17.08.2018 o 09:40, eddie_gt4 napisał: p.s. WRX CVT - idealny daily zgadza się 1 Link to post Share on other sites
Kambol 570 Posted March 9, 2019 Share Posted March 9, 2019 (edited) W dniu 24.01.2018 o 13:56, maati napisał: 1. ile wchodzi ltr oleju, bo rozumiem, że wymiana co 10 tyś dla bezpieczeństwa silnika?(chyba, że to przesada) 2. czy jest jakaś pigułka na zmianę systemu z mil na km i stopni na Celsjusze? 3. czy układ hamulcowy jest dużo "gorszy" niż w STI 1. Tak. Najlepiej wymieniać olej co 10 tys. km (przy standardowym użytkowaniu), 2. Tak. Wytwórnia nielegalnych pigułek znajduje się w Zduńskiej Woli. 3. Nie zagłębiając się w szczegóły - na pewno jest istotnie mniej wydajny niż w STi, ale wystarczający do "normalnej" jazdy WRX. W dniu 19.02.2018 o 19:23, Tapicefor napisał: Panowie, a czy wiecie może co by trzeba było wymienić, coby WRX Z USA (z lat 2012-2016) dostosowac do przepisów w naszej ojczyźnie?. To jak widać jest temat o WRX 2015+, ale właściwie wszystkie samochody z USA wymagają podobnych zmian w celu przystosowania do przepisów UE: -światła przednie na homologowane, asymetryczne, a jeśli emitują strumień świetlny powyżej 2000 lumenów (ksenon lub LED), to należy wyposażyć samochód w układ oczyszczania i poziomowania reflektorów, -światła tylne na homologowane, kierunkowskazy w barwie "żółtej samochodowej", dołożenie światła przeciwmgielnego i jego kontrolki barwy żółtej. Edited March 9, 2019 by Kambol Link to post Share on other sites
eddie_gt4 1559 Posted August 30, 2019 Share Posted August 30, 2019 nie wiedzialem, gdzie to wrzucic, wiec zamieszczam tutaj (info dosc stare, ale moze komus sie przyda) https://www.cobbtuning.com/addressing-subarus-dit-ecu-recall/ Subaru has recently issued a recall for some 2014 and 2015 2.0L DIT WRX and Forester XT vehicles. The recall, titled ‘WQW58 2.0 DIT Pre-Ignition Service Program’, updates older DIT ECUs to Subaru’s latest tuning and engine logic strategies. Enter your VIN into Subaru’s Online Tool to see if your vehicle is eligible for the recall. Subaru is requesting all DIT owners upgrade immediately to avoid possible engine damage or failure. Sprawdzilem swego MY'15 WRX'a i wyskoczylo, ze mojego autka to nie dotyczy Link to post Share on other sites
FilipBB 112 Posted August 30, 2019 Share Posted August 30, 2019 W dniu 9.03.2019 o 22:56, Kambol napisał: W dniu 19.02.2018 o 19:23, Tapicefor napisał: Panowie, a czy wiecie może co by trzeba było wymienić, coby WRX Z USA (z lat 2012-2016) dostosowac do przepisów w naszej ojczyźnie?. To jak widać jest temat o WRX 2015+, ale właściwie wszystkie samochody z USA wymagają podobnych zmian w celu przystosowania do przepisów UE: -światła przednie na homologowane, asymetryczne, a jeśli emitują strumień świetlny powyżej 2000 lumenów (ksenon lub LED), to należy wyposażyć samochód w układ oczyszczania i poziomowania reflektorów, -światła tylne na homologowane, kierunkowskazy w barwie "żółtej samochodowej", dołożenie światła przeciwmgielnego i jego kontrolki barwy żółtej. No i jeszcze kierunkowskazy po bokach na karoserii albo w lusterkach. Link to post Share on other sites
Houdini 75 Posted August 30, 2019 Share Posted August 30, 2019 Mam prośbę do forumowiczów, którzy posiadają lub mieli przyjemność jeździć trochę tą wersją WRX o trochę wrażeń lub porównanie do konkurencji jak ten wóz sobie radzi. Od razu uprzedzę, że nie miałem niestety okazji przejechać się STI 2015+, ale kilka słów co Wam się podoba a co nie bardzo mnie ciekawi. Link to post Share on other sites
FilipBB 112 Posted September 1, 2019 Share Posted September 1, 2019 (edited) W dniu 30.08.2019 o 19:49, Houdini napisał: Mam prośbę do forumowiczów, którzy posiadają lub mieli przyjemność jeździć trochę tą wersją WRX o trochę wrażeń lub porównanie do konkurencji jak ten wóz sobie radzi. Od razu uprzedzę, że nie miałem niestety okazji przejechać się STI 2015+, ale kilka słów co Wam się podoba a co nie bardzo mnie ciekawi. No ja jestem zakochany. Jeździłem WRXami w MT i CVT w USA i Kanadzie oraz STi w Polsce. To są dwa totalnie odmienne auta. WRX jest świetnym daily carem z fajnymi osiągami, akceptowalnym spalaniem oraz dobra cena przez akcyzę. STi natomiast to brutal dla na prawdę zaawansowanych kierowców, którzy potrafią tym jeździć i chcą tak jeździć. To jest na tej samej zasadzie jakbyś kupował Audi A6 lub RS6. Niestety WRX jest w Europie niedostępny. Import z Rosji lub Ukrainy to cena większa niż STI w salonach EU. Natomiast importu gówna z Kanady i USA, który tam jest praktycznie skazany na złom a u nas dostają drugie życie, nigdy nie wesprę. Nie chce ryzykować własnego i innych życia. Dodatkowo nie będę się dokładał do popierania „tumiwisizmu” w sprawie olewania przepisów poprzez jeżdżenie autem bez tylnego przeciwmgielnego, bocznych kierunkowskazów, asymetrycznych świateł z przodu czy braku układu zmywania reflektorów. Przepisy są od tego aby się do nich stosować, bo to jest bezpieczeństwo wszystkich. Nieprzypadkowo Kanada i USA maja inne wymagania co do aut. W Europie jeździ się szybciej (140km/h), są ciaśniejsze zakręty oraz są piesi w terenach niezabudowanych. W kilku słowach, nie ma na razie sensownego rozwiązania. Na razie ... Edited September 1, 2019 by FilipBB Link to post Share on other sites
tomekmix 51 Posted September 1, 2019 Share Posted September 1, 2019 Jakoś się z tobą nie zgodzę do końca. Bardzo dużo samochodów jeździ z Kanady czy USA i nie koniecznie są po wypadkach - dzwonach - zalaniach czy innych przygodach. Sprowadzając samochód da siebie godzisz się na to co chcesz i jeśli chcesz brzytwę to musisz wydać odpowiednio więcej a takich aut nie brakuje. Akurat jeśli chodzi o światła to na dzień dzisiejszy nie ma problemu bo na naszym rynku jest Sti oraz Levorg więc światła jak najbardziej możesz wymienić - twoja decyzja. Nie ma problemu z częściami dostępem do autoryzowanego serwisu, i nie wiem co mają do tego piesi w terenach niezabudowanych i ciasne zakręty?? Szanuję twoje zdanie ale mam zupełnie inne i twierdzę że na dzień dzisiejszy Wrx My15-19 CVT lub Mt to idealne daily car dlatego wiele osób decyduje się na import. 1 Link to post Share on other sites
Qóba 94 Posted September 2, 2019 Share Posted September 2, 2019 Ja też mam opory przed samochodami z USA / Kanady, ale przeglądając mobile.de widzę, że jest trochę WRXów do kupienia np. z Litwy - to zawsze jakaś alternatywa Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now